Tuplat alkuvuonna 2009


Onnea Peacock pienistä tyttösistä!!

Omat kuulumiset; Maanantaina oli ultra ja molemmat vauvat edelleen perätilassa, joten synnytystapana sektio. Vielä ei ole ajankohta selvillä, sairaalasta lupasivat ottaa yhteyttä. Pojilla painoa nyt 2,3 ja 2,4 kg, joten olo on aika muhkea.
 
TMK
Heippa kaikille pitkästä aikaa, ja hyvää alkanutta vuotta :)
Olen ollut jonkun aikaa pois, viimeiset 3 vkoa en ole juur malttanut koneelle ja sitä ennen ei jaksanut muuta kuin maata..
Elikkäs meille syntyi 22.12.2008 kaksospojat, pikkumies A 3005g ja 48cm ja pikkumies B 3025g ja 47cm. Molemmat tuli alateitse ja kaikki sujui hyvin. Kotiin päästiin 27.12 ja sen jälkeen ei ole muuta malttanut tehdä kuin ihastella omia vauvoja :heart:
Vauva-arki on sujunut tosi hyvin, vauvat nukkuu 3-4 tunnin pätkissä ja yhtäaikaa. Vielä elämä on ainakin yhtä tuplaonnea :heart:
 
Paljon onnea TMK!

Me käytiin sunnuntaina äitipolilla kun b:n liikeitä ei tuntunut. Se olikin vaan kääntänyt selän ulospäin, eli potkii veljeään ja äitinsä sisuskaluja.. Menihän se sunnuntai siinäkin, 4h odottelua..
Hyvin oli pojat kasvanu n 2,3kg molemmat.
Saisivat jo syntyä, en enää kovin pitkään jaksa!!
Viikkoja nyt 34+6
 
Heissan muut tuplien odottajat sekä jo saaneet. Ilmoittaudun mukaan vaikka vikkoja jo 36 tänään. Supistelut kipuineen jo sillä mallilla että varmaan viikon sisällä ollaan jo ulkomaailmassa. Ennestään lapsia neljä tyttö 17v. poika pian 16 , tyttö kesällä 14v ja poika pian 10v. et silleen. Uudet tulokkaat ovat kokoa tällä hetkellä n.2.6 ja 2.7 ja eivät ole identtisiä vaikka samaa sukupuolta ovatkin. Painoa mulle tullu se 10 kiloa kun edellisistä reilu 20 kiloa paitsi toisesta lapsesta 10 kanssa. Nyt rupeaa tuntumaan siltä että alkaa olla paikat ahtaalla. :wave:
 
Satumarika, vieläkö olet isojen kokoluokassa. Mulla oli viimeviikkoon asti sama juttu et olivat perätilas. A kuitenkin jo pää alhaalla ja B poikittain joten vielä ollaan normaalisynnytyksen kannalla. Sen verran kuitenkin ovat ottaneet pyörähdyksiä et voi milloin tahansa olla taas kummatkin perätilassa. Nyt kyllä tuntuis et toisen potkut ylhäällä ja toisen sivulla, et vielä ollaan suht hyvissä asemissa. Missä sairaalasssa synnytät? Minä tulen tays.iin. :flower:
 
tehtailija; vielä ollaan yhtenä kappaleena ja vauvat edelleen perätilassa, joten tehdään suunniteltu sektio. Helsingissä naistenklinikalla synnytän. Painoa tullut lisää 13 kg, mikä on lääkärin mukaan tosi vähän.
 
Jokohan kaikki on menny synnyttämään, kun näin on hiljaista tällä palstalla?
Kyllä alkaa pikkuhiljaa jo jännittämään miten se omalla kohdalla menee...
Olo alkaa olla jo todella tuskanen, nukkuminen ei meinaa onnistua millään, kun joka kohtaan koskee ja paikat puutuu.
Tänään menen pk-seudun monikkovalmennuksen 2 osioon. Ensimmäinen ainakin oli hyvä ja sai kivasti kaikenlaista tietoa. Kun kaikki kirjaset ja oppaat kertoo vaan yhden vauvan saannista.
Nyt yritän alkaa siivoamaan :p
minnasp rv 35+6
 
vaikuttaa. itellä viikko 37 alkoi tänään. Kyllä tuntuu siltä et vois jo alkaa jo synnytyspuuhiin. Rupeaa olemaan niin kipeää kävellä ja liikkua muutenkin. Voimakkaita olleet supistukset, joten saapi nähdä mitä on tapahtunut torstaihin mennessä kun käyn äitipolilla tarkistuksella.
 
Täällä vielä myös kokonaisena kappaleena. Minnasp ja tehtailija :Mulla on myös tuo nukkuminen ollut pidemmän aikaa vaikeeta, herää vähän väliä ja kylkeäkään ei saa käännettyä ilman kipuilua. Pitempään en myös pysty enää kävelemäänkään.
Te, jotka ette ole vielä synnyttäneet: Onko kaikki hankinnat ym. valmiina? Oletteko menossa synnyttämään ihan normaalisti vaiko onko vihjailtu käynnistämisestä tai sektiosta?
 
Täällä kans vielä kokonaisena.. :) uniongelmia minullakin, johtuen kuitenki osittain stressistä, kun ei miehelle meinaa työpaikkaa löytyä..voipi olla että tässä vaiheessa joudutaan vielä pakon edessä paikkakuntaa muuttamaan, tällaiselta pikkupaikalta kun ei työpaikkoja löydy 50-100 kilometrin säteellä.. :/

Vauvoja varten hankinnat on jo tehty, pedit pedattu ja synnärikassi pakattu. Näillä näkymin synnytän normaalisti alateitse, jos ei mitään ongelmia ilmene. Itse asiassa ei olla synnytyksestä neuvola-/polikäynneillä vielä keskusteltukaan, huomenna on äitiyspolille aika, täytyy nyt kysellä synnytyksestä. jotenkin tuntunut kaukaiselta ajatukselta, kun esikoisella meni 13 päivää lasketun ajan yli, luulen että nämä syntyvät lasketun ajan tienoilla jos ei käynnistetä ennemmin. Ajattelin toivoa, että eivät käynnistä, saa mies lisäaikaa työpaikan etsimiseen, olisi kiva jos ei vauvojen synnyttyä enää siitä asiasta tarvitsisi stressata. Itse kuitenkin olen fyysisesti melko hyvässä kunnossa, vasemmalla puolella nivusissa vain liitoskipuja, muuten suht ok.

Jaksamista kaikille loppuodotukseen. Ja synnyttäneille voimia arjen pyöritykseen! :)

Marza 35+3
 
tulipa tarkistus tehtyä. Kaikki hyvin , vauvat 3 kilosia ja voivat hyvin. Sen verran tehtiin "rajumpi sisätutkimus" jotta saadaan aikaan enemmän voimakkaita supistuksia. Taisipa olla oiva apu siitä. Ensi viikolla uusi käynti jos ei ennen sitä mitään muuta ole tapahtunut. Oli puhetta et si varmaan laitetaan käynnistykseen. Luulempa että ei tarvitse sitä enään odottaa. Pää tuntui jo olevan siellä vastassa ja toinen odottamassa ihean vierellä.
 
Hei!
Onkohan enää muita yhtenä kappaleena olevia?
Huomenna taas äitipoliaika ja toivon että käynnistyspäivä sovittais.
En enää pysty tekemään oikein mitään, joka paikka turvoksissa ja kipeenä...
Pikkuhiljaa flunssakin alkaa hellittämään, joten voimat riittäs jo synnytykseen ja vauvojen hoitoon.. :heart:
Onnea loppuodotuksiin,
minnasp 36+5
 
Täällä kans vielä ehjänä mennään kipeiden supistusten kanssa. Limaa tullu ja muutaman päivän ajan, yöksi vaan passaavat aina loppumaan niin et si ole tarvinnut lähteä. Tänään viikko 38+0 ja perjantaina uusi kontrolli äippäpolilla ja toivon et jo jäätäis käynnistykseen niinkuin oli hiukan puhetta. Sen verran alkaa olla hankalaa kävely ja muut kun painaa isoihin hermoihin niin et meinaa jalat alta mennä. Mutta kuulostellaan taas perjantaina. Voimia ja jaksamisia kaikille muille. :wave:
 
Pikaiset kuulumiset; terveet kaksospoikamme syntyivät 20.1. suunnitellulla sektiolla, mitat 3335 g 49 cm ja 3565 g 48 cm. On ne niin ihania nyyttejä, mutta työtä kyllä riittää ja heräävät öisin kahden tunnin välein. Palaan myöhemmin.
 
Satumarikalle onnittelut! :flower: Voimia paljon vauva-arkeen.

Täällä vielä yhtenä kappaleena, huomenna äitipolille käynti, toivottavasti olisi edes jotenkin edennyt synnytystä kohti. Viimeksi oli paikat pehmenneet mutta kiinni, kanavaa jäljellä 2cm. Vauvelit on kovin virkkuja varsinkin öisin, kolme viime yötä olen pyörinyt ja yrittänyt nukkua, mutta ei tahdo uni tulla. Minnasp ja tehtailija, taidetaan olla viimeiset synnyttäjät tällä palstalla..toivottavasti ei tarvitse odottaa laskettuun päivään asti ennenkuin syntyvät, alkaa olo olla jo niin mammutti, ettei henkisesti enää tahdo jaksaa. Muttamutta, huomenna ultra-/polikuulumiset.
Marza 36+3
 
Oikein sylintäydeltä onnea. Minä vielä täällä pyöriskelen odottaen huomista polikäyntiä. Ja toivon mukaan jään käynnistykseen. Toivottavasti kaikki meni hyvin ja jaksatte eteenpäin. Olivat pojat hyvänkokoisia.Tänään viikkoja 38+2 :hug: :heart:
 
Onnea Satumarikalle :flower:
Mulla tänään käynnistys, alkaa jännittää aika paljon!
Olo on kyllä jo niin tuskanen, ei oo paljo nukuttu viime viikoina.
Taisin olla se ihan viimeinen tällä palstalla..
Nyt rupean viimeistelemään kodin siivousta.
minnasp 37+6
 
Nyt se on ohitse. Kaksospojat syntyivät 2.2.09. Poika a mitoin 50cm ja 3400kg poika b mitoin 51cm ja 3360kg. Ollaan oltu kotona jo muutaman päivän ja haetaan vielä hiukan unirytmiä, mutta muuten on mennyt loistavasti. Painoa lähti kilo enempi kuin odotuksen alussa oli. On ne pojat vaan niin ihania että. Käynnistys tapahtui viikoilla 38+6. :attn:
 
Tehtailija Paljon onnea! :flower:
Onpa teidän pojilla kokoa! Toivottavasti arki lähtee hyvin rullaamaan.

Minulla kävikin sit niin et mulle oli luvattu käynnistys jo viime kerralle, mut olikin eri lääkäri ja hänen mielestään ei ole mitään syytä käynnistää..
Tänään alkoi siis viikko 39. Sain määräyksen mennä ensi maanantaina osastohoitoon (ainakin päivät siellä vietän), mutta edelleenkään ei kuulemma käynnistetä.
Eli odotusta vaan. Kohdunsuu on pari cm auki ja kaula hävinnyt, mut ei nää tunnu syntyvän. :headwall: :headwall:
Supistukset on voimistumaan päin, mut ei vielä kunnon kipeitä, eikä säännöllisiä.

Minä siis olin viimeinen täällä!

minnasp 39+0
 
Vihdoin saimme mekin pienokaiset syliin, syntyivät 9.2. :) synnytys käynnistettiin viikolla 38+0, kohdunsuu oli osastolle mennessä 4cm auki, joten samantien puhkaistiin kalvot ja tipalla saatiin supistukset alkamaan. Pojat syntyivät nopeasti, yhteensä synnytyksen kesto oli 3 tuntia. A-poika painoi 2560g ja oli 47cm pitkä, B-poika 2170g ja 43,7cm. A:n kanssa pääsin osastolle heti, mutta B oli keskolassa kuusi päivää, kun verensokerit laski, eikä meinannut jaksaa syödä. Kotiin päästiin viime tiistaina, hyvin on lähtenyt arki kotona sujumaan. Rauhallisia poikia ovat, syö ja nukkuu suurinpiirtein samaan aikaan, itkevät silloin kun on nälkä. B-vauvalla painoa seuraillaan, saatiin neuvolasta kotiin puntari, päivittäin punnitaan että varmasti paino nousee. Nyt on jo hänelläkin syntymäpaino ylitetty.

On tämä vauva-arki vain ihanaa! :)
 

Yhteistyössä