Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Moikka!

Löytyisiköhä täältä tuplia odottavia, joilla LA joskus heinä-joulukuun tienoilla 2013? (eihän vielä marras-joulukuisia ole, mutta mahtuu keskustelijoita enemmän..)

Itsellä tuplat tulevat olemaan 3. ja 4. lapset ja 21.9.13 LA :) :heart:
 
mamcita74, kiitos tiedosta! Vietin vielä hiljaiseloa tämän päivän nt-ultraan saakka, mutta nyt uskaltaa paremmin iloita tuplista kun molemmilla kaikki hyvin!

Nuppu81, onpa mukavaa kun meitä on jo tässä ainakin 3 joilla LA syyskuussa (+syyskuisten pinossa odotuspuolella lisää). Ehkäpä meikin siirrytään tuonne juuri tiedon saanut kaksosten odottaja-ketjuun, kun siellä eskustelu käy vilkkaampana..

Miksa 11+2 (tämän päivän ultran mukaan pari-kolme pvää enemmän) :)
 
Jatkanpa sitten vaikka tähän ketjuun, kun tuossa toisessa tuntuu olevan jo h-hetkille kerenneitä :) Eli muita alkuraskauden kaksosuutisten sulattelijoita kuuluttaisin tänne :) Itse olen viikoilla 12+3 ja sain kuulla tuplauutiset reilu viikko sitten, LA on jouluaatto :D Uutinen oli (ja on vieläkin) itselle melkoinen shokki, esikoinen on vajaa 1,5v.

Mukaan mahtuu varmasti kaikki loppuvuoden-13 ja alkuvuoden-14 odottajat! Toivottavasti saataisiin yhtä aktiivinen porukka kuin tuossa toisessakin ketjussa on ollut! Vertaistukea kaivataan!

Maibei 12+3

LISTA
loppuvuoden-13 alkuvuoden-14 tuplamammat
(nimi/ ikä/ montako lasta/ kotiseutu/ mono vai dikoriaalinen / LA)

2013
iltatähteni / 2/ elokuu - s. 19.7. (35+3)
sunshine84 / 0/ d/ 7.9. - s. 25.7. (33+5)
miksa / 2/ Turku/ 21.9. - s. 11.9. (38+4)
idealsiti / 0/ m/ 30.9. - s. 18.9. (38+2) ?
Minde87 / m/ Tampere/ 10.10. - s. 20.9. (37+1)
jenniferi / 4/ Hyvinkää/ d/ 30.10. - s. 16.10. (37+6)
Kesalka / 37v/ 0/ Turku/ d/ 4.11. -
Jk79 / 2/ Turku/ m (ttts)/ 23.11. - s. 9.9. (29+2)
tuplat2013 / 4/ 27.11. - s. 29.10. (36+0)
Elmeriini / 0/ m/ 6.12. - s. 14.11. (37+0)
Salla80 / 32v/ 4/ Tampere/ d/ 9.12. - s. 19.11. (37+1)
Pohjoistuuli / 1/ pk-seutu/ d/ 13.12. - s. 9.12 (39+3)
SV76 36v/ 4/ Pirkanmaa/ m (ttts?)/ 22.12.
maibei / 35v/ 1/ Turku/ m (ttts)/ 24.12. - s. 12.12 (38+2)
Crofti / 2/ m/ 24.12. - s. 27.11. (36+1) - s. 27.11 (36+1)
Katrilli79 / 33v/ 1/ m/ 24.12. (28.12.) - s. 10.12 (38+0)
2014
Juuni75 / 2/ Tampere/ d/ 1.1. - s. 4.12. (36+0)
Murotar /m/ 13.1. - s. 18.12. (36+2)
Tuplamammutti / 0/ Mikkeli/ d/ 23.1. - s. 13.12 (34+)
Karcci / m/ 1.2.
poksukka /23v/ 1/ Kokkola/ 16.2.
Bubblis / 28v/ 2/ Pohjois-Pohjanmaa/ d/ 20.2.
Heiidihh / 21.2.
TR 44v/ 3/ m (ttts)/ K-HKS/ 8.3.
Tipetsu /1/ 17.3.
Aidi /25v/ 0/ d/ Pirkanmaa/ 03
Tulppu83
Arizonared / 30.4./
Spirit
Hellanlettas
Kaisuli76 / 22.6./
mimonmami / 5.7./
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!
Kiva että on muitakin alkumetreillä olevia kun tuntuu että suurinosa on aivan loppumetreillä.
Itse sain tietää tuplista rv 7 ja täytyy sanoa että olipa melkoinen ylläri, lapsia on ennestään meillä 4.
Tämä raskaus on ollut todella rankka rv 8 lähtien, olen ollut tiputuksessa monta kertaa oksentelun vuoksi ja olo meni tosi heikoksi. Nyt kun oksentelu on loppunut on pikkuhiljaa alkanut helpottaa mutta edelleen makaan sängyssä suurimman osan ajasta heikon olon vuoksi. Että raskausajan hehkusta ei kyllä ole tietoakaan :D
Odotan jo malttamana tietoa sukupuolista, 3D ultra on varattu rv 18.
Vauvojen liikkeet ovat tuntuneet jo 3 viikon ajan, mulla on joka raskaudessa ekat "kuplinnat" tuntuneet jo n. Rv 13.
Odottelen tässä sitä keskiraskauden energistä oloa josko se tulisi. Mahakin on jo melko iso ja alaselkää särkee.
Toivottavasti saadaan tästäkin aktiivinen ketju :)

Ainiin la on 27.11 ja nyt rv 16+3
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi tuplien odottaja. LA on 13.12.2013 ja nyt on siis menossa 14 + 2. Pk-seudulla asun ja tarkoitus on synnyttää Kättärillä. Yksi 3,5 vuotias lapsi on ennestään.

Tähän asti olo on ollut melko vetämätön. Väsyttää koko ajan! Pahoinvointia on ollut jonkin verran. Etova olo lähes koko ajan. Tässä pikainen esittely :)

Pohjoistuuli 14 + 2
 
Kiva kun löytyy muitakin odottajia! tuplat2013 kuulostaa aika rankalta sun alkuraskaus! Täällä on kanssa pahoinvointi ollu kovempaa kuin yksösestä, tosin vielä varmaan melko maltillista, lähinnä sellasta etovaa oloa iltasin ja kerran vain olen joutunut oksentamaan. Lähinnä hirvittää kuinka iso tästä mahasta vielä tulee ja mihin sen kanssa oikein vielä joutuu :D Tuplat2013, minkä ikäsiä sun lapset on?

Tiedättekö te odotatteko identtisiä kaksosia vai ei? Tänne on tulossa identtiset, onneksi on sentään omat vesipussit! :)

Maibei 12+5
 
Meillä on molemmat omissa pusseissa ja omat istukat. Tää taiskin olla ainoa mieleen jäänyt asia. Odotan todella sitä rakenneultraa, niin saa kyseltyä lisää..

Meinaatteko selvittää sukupuolet etukäteen? Alunperin meidän ei pitänyt, mutta nyt ollaan kallistumassa selvittämisen puoleen :)

Mulla on kans nimenomaan niin, et se etovin olo tulee iltaisin.

Pelottaa kans se, että kuinka iso mahasta tulee ja kuinka kroppa kestää.. Mulla on jo valmiiksi ylipainoa, niin tiettyhän sitä painoa ei sais ees paljon kertyä. Kyllähän sitä kuitenkin väistämättä varmaan kertyy enemmän kuin yksösraskaudessa.

Pohjoistuuli 14+2
 
Moikka! Uusi tuplalainen ilmottautuu. Laskettuaika on elokuun loppupuolela eli alle 10vkt olis vielä odotettavaa. Olen kirjottanu myös tuossa toisessa ketjussa. Siellä ollu mukava lukia pidemmällä olevien kokemuksia. Mukava myös tämä uusi ketju :)
Sain tietää tuplista rv7 kun menin verenvuodon takia tk ultran tarkistamaan onko menny kesken. Ylllätys oli kyllä melko suuri! Ja järkytyskin! Vitsillä olin atellu että oispa kauhia jos tulis kaksoset. No, ajatukseen tottuu ja nyt tuntuu täysin luonnolliselta. Varsinki ku ikäeroa tulee 6v nuorimman pojan välille. Toinen poika on 8v.
Jäin saikulle jo rv 20. Sillon supisteli melkoisesti ja nytki vaihtelevia päiviä. Nyt sentään kärsii käyä "köpöttelemässä". Sali reenin jätin 26 viikolla. Mietin just etten ois päässy näin vähälä kivulla jos en ois reenannu salila ennen raskautta. Nyt vain on aika täysi olo ja kylkiluita ahistele ja kipiänä. Melko kiriherkkänä tul maha on.
Kontrollissa käyn 2vkt välein, ainaki vielä. Identtiset pojat pitäis olla tulossa.

Tässäpä jltakn alkuun :) rv 30+5
 
Tervetloa mukaan iltatähteni ! Sä oletkin jo pitkällekerinny, alat olla kohta jo turvallisilla vesillä :) Kiva kuulla, että tähän kaksosajatukseen sopeutuu, onneksi se odotus on niin pitkä ;) Itse olen vieläkin aika järkyttynyt, vaikka tässä on jo kohta pari viikkoa sulateltu... Yksi ärsyttävä raskausvaiva, minkä unodin viimeksi mainita on mua piinaava nuha! Joka ikinen päivä on nokka vuotanu eikä mulla ennen ainakaan ole allergioita ollu eli ei jää paljon muita syyllisiä kuin raskaus. Välillä herään yöllä vuotavaan nokkaan ja niistelen sen jälkeen seuraavat pari tuntia :/

pohjoistuuli, kyllä mä ainakin haluan tietää sukupuolen, jos vain mahdollista ja uskoisin, että on, niin tiheään näitä kaksosia kyllä tullaan ultraamaan, että ihme olisi, jos ei salaisuus jonkun kerran paljastuisi :) Halusin esikoisestakin tietää, jotenkin se tekee odotuksesta konkreettisemman.

Keräsin tonne alkuun listaa meistä odottelijoista. Mitä muuta tietoa me haluttas koota tohon listaan? Ikä? Monesko lapsi? Identtisyys?
 
Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Mulla alkoi närästyskin jo rv 12 mikä aiemmissa raskauksissa alkanut vasta puolivälin jälkeen. Ja tuo selkäsärkykin alkoi aikaisin.
Mä ehdottomasti haluan tietää sukupuolet niin on sitten kivempi ostella vaatteita jne. Mä kun en mistään ns. neutraaleista väreistä pidä vaan pinkkiä tai sinistä sen olla pitää :)
Meidän lapset on ikähaarukalla 11-4v joten onneksi ei vaippaikäisiä enää talosta löydy mutta puuhaa kyllä riittää. Lapset odottavat jo innoissaan vauvoja ja pienin kysyy melkein joka päivä joko ne syntyy.
Kuinka usein teillä on alussa neuvolakäyntejä? Mä olin viimeksi rv 8 ja nyt vasta huomenna menossa kun on rv 17, että melkoisen pitkä väli on ollut tosin olen ravannut sairaalassa huonon olon vuoksi ja kertaalleen äippäpolillakin.
En tiedä yhtään onko identtiset tulossa vai ei mutta onneksi ovat omissa pusseissaan :)
Tuplat2013 rv 16+6
 
Kaippa mäkin saan hypätä tänne mukaan? Tosissaa tuo toinen ketju hiljeni viime synnytysten myötä.

Täällä on tulossa eri munaiset kaksoset. Ja ensimmäiset olis tiedossa. Laskettu aika olis 7.9. Kaksoset tuli yllätyksenä, vaikka olihan siitä vitsailua miehen kanssa, kun oman isän puolella on kaksosia. Myöhemmin myös selvisi, että mun äidin puolella on myös kaksosia. Poikia povailtiin viime kontrolli ultrassa.

Eipä meilläkään neuvolassa oikein ole osaavaa henkilökuntaa monikkoasioissa. Mullakin ollut 3 eri terkkaria alusta lähtein. Nyt heinäkuussa pitäs tulla alkuperäisen takas. Mä käyn kontrolliultrissa 2-4 viikon välein. Ihan riippuu miten saa aikoja. Ja neuvolassa noin 4 viikon välein.

Mulla oli pahoinvointia viikolle 19 asti. Töissä narahti heti kiinni kun yrjöilin pitkin roskiksia... Iskiasmainen kipu oli viikoilla 10-14. Närästystä oli tossa viikon 20 tietämillä, gaviscol auttoi siihen. Ja ihanat liitoskivut onkin vaivannut viikolta 10 lähtein :| Ja nyt oonkin sitten ollut saikulla viikolta 26 lähtein, lekuri ei ottanut riskiä vaikka olo oli ihan hyvä ja paikat kiinni. Eli lomailua poikien tuloon asti.

Sunshine ja prinssit 28+3
 
tuplat2013 mulla on raskausvaivat toistaseks rajottunu illan etovaan oloon ja joka päivä vuotavaan nokkaan. Liitoskipuja kanssa vähän pelkään kun pidemmälle keritään, vaikkei niitä esikoisesta ollukaan mutta ei taida olla yksösraskaus sama asia ;)

Tervetuloa mukaan Idealisti ja Sunshine84 ! Kiva saada lisää porukkaa mukaan. Ja kiva kuulla useammasta suusta, että tähän ajatukseen tuplista sopeutuu :)
Viimeksi kun kävin neuvolassa niin vielä odotin yksöstä mutta kun ilmoitin muutoksesta puhelimitse, neuvolatäti tuntui olevan ihan perillä asioista. Yllätyksekseni toisin oli ultrassa (np)! Ultraaja tuntui olevan aika pihalla ja totesi, että näitä tulee niin harvoin, että nyt täytyy oikein tarkastaa mitä kaikkea tässä täytyy tutkia! Ja kun lopuksi tultiin siihen päätelmään, että odotan monokoriaalis-diamnioottisia kaksosia, ei hän osannut suoraan sanoa, ovatko ne identtiset kaksoset - mutta kotona googlaamalla se selvisi hyvin äkkiä ja tosiaan, kun on vain yksi istukka niin mikään muu ei olisi mahdollistakaan. No, taisi yllättyä ultraaja siinä missä mekin :)

Maibei 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Raskausvaivoista tällä hetkellä ehkä "pahimpana" järjetön väsymys, muuten etova olo iltaisin satunnainen pahoinvointi. Satunnaisesti sitten närästystä ja ummetusta. Ensimmäisessä raskaudessa en kiinnittänyt tuohon väsymykseen samalla tavalla huomioita, kun silloin sitä elettiin lapsettomassa taloudessa ja iltaisin ei oikein tarvinnutkaan jaksaa mitään "ylimääräistä". Nyt sitten kun esikoisen kanssa pitäisi jaksaa leikkiä ja hoitaa iltatoimia yms., niin sen väsymyksen huomaa jotenkin eri tavalla.

Ei meilläkään ole ollut vielä oikein noita neuvolakäyntejä. Eka käynti oli silloin heti plussan tultua (vkolla 7?). Sitten sen jälkeen ollut yksi larbakäynti ja np-ultra. Seuraava käynti on heinäkuun alussa ja rakenneultra 25.7. Kyllähän ne käynnit varmaan ton rakenneultran jälkeen lisääntyy. En tosin tiedä, että onko ne sitten vaan käyntejä Kättärillä vai omassa neuvolasa. Kaikki lääkärineuvolat omassa neuvolassa on täällä ainakin peruttu ja siirretty tehtäväksi tuolla Kättärillä.

Oletteko te jo ehtineet miettiä tarvikehankintoja? Jotenkin haluais jo kovasti ostaa jotain, että sais menoja vähän jaksotettua pidemmälle ajalle, mutta sitte taas toisaalta ei haluais hätäilläkään. Muutamia vaunuja oon katsellut ja noi Easywalker Duot näyttäis aika näppäriltä. Onko teillä jo jotain näkemyksiä tähän vaunuasiaan :)?

Ei muakaan toi sukupuolen selvittäminen oikeastaan niiden vaatteiden takia mietitytä. Ekasta lapsesta ei tiedetty kumpi tulee, niin ostin silloin paljon unisex-vaatteita. Myöhemmät vaatteet on enempi sitten poikateemaa.. Nimimietintöjä vois tosiaan helpottaa se, että olis sukupuolet tiedossa :) Valmiina on vaan ekasta raskaudesta käyttämättä jäänyt tytön nimi.

Tervetuloa uusille ja kaikille hyvää juhannusta!
 
Tuo ratas asia tulee vielä aiheuttamaan harmaita hiuksia. Olen jonkin verran rattaita katsellut mutta mitkään muut eivät tunnu miellyttävän paitsi Phil&Teds mutta kun ne eivät käy kahdelle vastasyntyneelle :/ Aiemmin kun muut lapseni ovat olleet pieniä meillä on ollut Emmaljungan tuplarattaat mutta nyt en niitä haluaisi. Mietin jo josko ostaisin ihan aluksi jotkut käytetyt ja halvat rattaat ja sitten myöhemmin nuo Phil&Tedsit.. Tosin tuokaan idea ei ihan hyvältä tunnu. Nuo Easywalkerit näyttävät ihan kivoilta mutta jokin niissäkin tökkii. Vaikeaa :D
 
Moikka! Hitsit, kirjotin eilen illalla ennen nukkumaan menoa pitkän stoorin kännykällä ja kas en ollu kirjautunu ni sehän katosi jonnekki bitti avaruuteen sit kirjautumisen jälkeen. No otetaan uusiksi ja nyt on ensin kirjauduttu :)

Ite pähkäilin kans noita vaunuja melko kauan. Itellä oli ehtona et haluan sellaset vaunut missä on kummallekki omat lipat ratasosan päällä, pitää olla hyvä kulkuset maastossa kun maastossa, kevyet, pitäis taittua suht pieneen tilaan yms. Sillon ku nuorin lapsi synty ni hommasin tupliksi brion double wawet ja en tykänny yhtään. Istuinosa oli minusta aika kapiakin. Nyt pähkäilin easywalkerin ja bumbleriden ja carenan rattaan välillä. Carena tippu heti pois. Sit easywalkerit olin jo vähällä tilata mut en tilannu ku niissä oli joku mikä tökki vastaan. Ei ollu liikuteltavaa jalkatukea ja työntöaisan säätö piti muuttaa liksauttamalla kolme vipua sit kääntää ja liksauttaa vivut takasi. Sit jos halusit laittaa adapterit ja kaukalot tai vauvan kopan päälle ni piti ottaa koko ratasosan kangas pois. Sitte mietin sitä selkänojan säätöä ku oli vetoketjulla että miten kestää pitemmän päälle. Eturenkaan lukihteminen oli jotenki hankalasti renkaan takana. Joo ei.
Päädyin bumblerideen vaikka oliki kalliimmat mutta aattelin että monta vuottahan noita työnnellään. Rattaat tuli eilen! :) Bumblen ulkonäkö miellytti. Kummallekki on oma jalkatuen säätö, aurinko lipan saa laskettua alemmaksi mitä easywalkerissa. Ratasosa jää ale kun laitetaan vauvan koppa päälle tai turvakaukalot adapterilla. Eturenkaan lukitus on renkaan edessä ja tosi näppärä! Selkänojan säätö on hihnalla ja tukevan olosella mötikälä (on ainaki vielä jäykkä mut jospa se siitä). Tilavan olonen ratasosa kummallekki lapselle. yms. Löysin vauvan kopat käytettynä ni siinä hieman säästi.
Kaikissa noissa (carena, easywalker ja bumbleride) on yks huonopuoli. Ratasosa on vain ja ainoastaan työntäjästä pois päin. Mut jospa se sen hetken menee mitä sitä ois tarvinnu.

Nyt sitte mietin tuota turvakaukalo asiaa. Kerettiin ostaa britax turvakaukalot ja jalustat. Luin aikasemmin että bumbleen saisi liitetyä tuon kaukalon yleis adapterilla. Mutta nytpä kesäkuun alusta eu on tehny säännön ettei sitä saa enää käyttää. Kahta britaxiahan siihen ei ois vierekkäin saanu kuitenkaan. Mietin jo että vaihan noi kaukalot mutta en taija jaksaa. Näppärähän se ois ku sais adaptereilla kiinni. En jaksa miettiä. Mies ei ainakaan innostunu asiasta joten antaa olla.

Omaa oloa :) Olo senkun käy tukalammaksi. Iltasin ei taho saaha unta ja yöllä nään ihme unia ja saattaa olla alamahaki kipiänä. Ens keskiviikkona on kontrolli. Sunnuntaina pitäis lähtä vanhempieni ja poikien kans Kuusamoon. Karhunkierrokselle minusta ei taija olla :D Jos tiistaina ajelis yötä vasten kotia ni selviäis keskiviikkona (onneksi klo 13) kontrolliin. Mä jo niin ootan et pääsen tästä mahasta eroon!!! Onneksi vain muutama viikko enää. Viime päivinä on ollu alamaha kipiämpänä ja tullu vihlasuja. Luultavasti johtuu kasvusta. Ja toiseltaki puolelta kylkiluu alkaa olla kipiä.
Mahan ympärys oli viime viikolla n.110cm.

Mukavaa juhannusta kaikille!
iltatähteni*2 31+3
 
Iltatähteni - Meillä on noi Carenat ollut toisena varteenotettavana vaihtoehtona. Saako udella, että miksi ne tippui teillä pois "jatkosta".

Vaikka mekin asutaan pk-seudulla, niin viimeisten lumisten talvien jälkeen täälläkin kyllä pitäis olla isot renkaat. Itelle tärkeitä ominaisuuksia on isot renkaat, kääntyvät&lukittavat renkaat, työntoaisan säädettävyys (oon niin lyhyt, että pitää saada kunnolla säädettyä). Mies kyllä kans just kritisoi noissa Easywalkereissa sitä, että renkaiden lukitseminen / vapauttaminen on hankalaa, kun kaiketi tehdään ikäänkuin sieltä renkaan takaa, rattaiden alla. Carenoissa se taas näytti olevan tossa edessä. Mietin kans itse sitä, että kun ne Easywalkereiden kopat näytti kuitenkin aika pieniltä ja kovilta, niin olisko sit kuitenkin sellaset pehmeät kopat kuitenkin paremmat, niin sais niitä ehkä kuskattua autossakin jonnekin..

Mä en ole noista Bumblerideistä kuullutkaan... Niitä ei taida olla missään liikkeessä täällä päin myynnissäkään, niin ei pääse koeajamaan.

Esikoisella oli aikanaa Brion perusyhdistelmät ja tykkäsin kyllä niistä.. Voisin ehkä jopa noita Brion double waveja harkita, mutta vähän se käytettävyys pelkillä isoilla renkailla ahistaa.. Jotenkin ajattelen, että ne kääntyvät renkaat pitäis vaan olla :) Meillä on yhdessä lastentarvikeliikkeessä Brion, Easywalkerin ja Carenan edustus, niin pitää ainakin siellä jossain vaiheessa koeajamassa kiesejä.

Turvakaukalot onkin sitten jo taas toinen tarina. Vähän hirvittää, että miten autoon saa mahtumaan kaksi aikuista, kaksi turvakaukaloa ja yhden turvavyöistuimen :O Mä kyllä jo miehelle sanoin, että tuskin tullaan koko karavaanina liikkumaan missään :rolleyes: Esikoiselta on tallessa Gracon istuin isofix-telakalla, mutta se on aika leveä.. en oikein usko, että sitä enää otetaan käyttöön. Jotain muuta ratkaisua pitää harkita.

Monenlaista asiaa pyörii mielessä. Jotenkin sitä on helpompi sopeutua tupla-ajatukseen näiden hankintojen kautta, vaikka kovin materialistiselta se kuulostaakin. Ehkä sillä sitten peittää sitä omaa pelkoa siitä, että miten jaksaa raskauden loppuun ja että milloin lapset syntyy jne. Ja kyllä mua edelleen välillä ajoittain ahdistaa, että miten sitä sitten saa arjen rullaamaan lasten synnyttyä. Onneksi esikoinen on jo aika omatoiminen, joten se helpottaa hieman. Mulla ei ole ketään kaksosia kaveripiirissä, joten ei saa sieltä suunnalta vertaistukea. Toivottavasti tätä kautta löytyy samanhenkistä väkeä, että voi vähän kysellä tyhmiä ja saada vertaistukea :)
 
Pohjoistuuli: syy miksi carenat tippu poisa heti ensimmäisenä oli se et ne oli jotenki muovisen oloset. Nitisevät ja natiseva ja ei tuntunu tukevilta. Ite kuitenki tulen lenkkeilemään ja liikkumaan niitten kans soratiellä maasto-ominaisuudet on aika oleelliset. Siinä halvemmassa versiossa ei oo säädettävää työntöaisaa ja kalliimpi versio ei oo paljoo halvempi (verrattuna) walkereihin. Easywalkereissa on muuten tosi pehmyt se kova koppa. Meki yllätyttiin siitä :). Me käytiin noita kaikkia kolmea vaunua testailemassa Oulussa Babystylessa. Luulis et pääkaupunkiseudullaki on joku liike missä olis noi. Katoppa tuosta linkistä bumbleriden maahantuojan sivulta jälleenmyyjiä ja voithan googlettaakki. Dealer Locator and Online Store - Finland

Huomenna pitäis lähtä ajamaan Kuusamoon. Saas nähä mitä 5h istuminen tuo tullessaan. Kahtoin jo et Kuusamosta Rovaniemen sairaalaan ja Oulun sairaalaan on kumpaanki yli 200km ni suunta on Oulu jos pitää lähtä.
 
Mä itseasiassa bongasinkin ton viestini jälkeen, että Espoossa onkin toi Babystyle. Täytyy kävästä siellä. Meillä on ne Carenan kalliimmat vielä listoilla. Just sen aisan säädettävyyden takia ne kalliimmat.

Käytettynä tuntuu olevan tarjontaa noista Brioista ja Emmaljungista, ei ihan hirveästi muista...
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuasiaa. Sitä on täälläkin mietitty, vaikka tosi alussa vielä mennään mutta, kun on sen verran riski tämä kaksosraskaus, että eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joutuu loppuraskauden viettämään sairaalassa pakkolevossa, niin attelin, että on hyvä koelykkiä vaunut sitä ennen ;) Vaikka sinänsä mua harmittaa koko vaunuasia, sillä jos olis tullu vaan yksönen niin kuin tietysti alkuun luuli, niin oltaisiin selvitty täysin ilman mitään hankintoja esikoisen vanhoilla kamoilla mutta nyt joudutaankin sitten kalliin ostosreissun eteen, tyyriimpiä noi kaksosrattaat on kuin yksöset. Meillä on kanssa easyriderit ja bumbleridet kaks vahvinta ehdokasta. Mä kyllä aion kytätä, jos saisin jostain käytetyt, siinä säästää aina sentään jonkun pennin, harvoin vaan noita on myynnissä. Tässä lähellä ois yhet easyriderit myynnissä mutta iltatähteni lailla vielä enemmän miellyttää ehkä noi bumbleridet, vaikka molemmat on vielä testaamatta liikkeessä. Molemmat on myös kehuttuja rattaita, bumbleridet vielä enemmän. Kaveriltani olisin saanu halvalla carenat mutta mä olen niin lyhyt, että se säätämätön aisa on liian korkea mulle :( Yleensäkin toi aisan alakorkeus tulee mulle aina esteeks mainostetun yläkorkeuden sijaan, niin kävi yksösrattaissakin. (Se onkin toinen asia mikä tässä raskaudessa hirvittää, kun pituutta on vain vähän päälle 150cm niin maha ei pääse kasvamaan mihinkään muualle kuin eteenpäin!)

Vaunuista vielä sen verran, että kriteereinä mulla on seuraavat:
- vierekkäinistuttavat (yleisempiä kaksosilla)
- kääntyvät pyörät (lukittumismekanismi ei tärkeetä, koska en käyttäny sitä koskaan esikoisenkaan vaunuissa, vaikka oli helppo ja kuljin paljon bussilla)
- omat kuomut, "omat loosit" (tätä on muut kaksosperheet pitäny tärkeenä, eivät pääse häiriköimään toisiaan)
- kummallakin erikseen säädettävät selkänojat
- ja sitten mulle vielä toi työntöaisansäätökorkeus, kun se usein jää siitä kiini :)
Tässä vielä vauvalehden vinkit:
Vinkit tuplarattaiden hankintaan - Tarvikkeet - Vauva

Turvakaukalona esikoisella oli Brio ja ehkä koitetaan joltain kaverilta saada toinen samanlainen lainaan, kun niitä kaveripiirissäkin on. Kahden turvakaukalon ja esikoisen turvaistuimen kanssa ajateltiin vielä autoon mahtua mutta sitten kun tuplatkin siirtyvät turvaistuimeen ja esikoisellakin se on varmasti vielä pitkään niin sitten ollaan kyllä auton kanssa pulassa - sitten on pakko autokin vaihtaa. Tältäkin vaivalta ja rahanmenolta olisi vältytty, jos ois yksönen tulossa mutta näin se nyt sit menee tällä kertaa. Elämä kallis. Muita hankintoja on ainakin toinen pinnis ja toinen syöttötuoli. Siinä ne isoimmat tavarat sitten varmaan onkin.

Oletteko muut liittyny Suomen Monikkoperheet ry:een (tai omaan alueyhdistykseen)? Mä olen liittynyt ja olen myös heidän facebook-sivuillaan, vertaistuki ja hyvät vinkit ei ole pahitteeksi ;)

iltatähteni toivottavasti pitkä matka sujui hyvin!
Ja toivottavasti kaikilla oli kiva juhannus :)
Onkos kellään ultria tulossa? Täällä saadaan odottaa vielä pari viikkoa.

maibei 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin oon päivä päivältä enemmän mieltynyt noihin bumblerideihin. Kiitos vaan vinkistä, kun mä olin jotenkin kokonaan missannut nämä! Easywalkereissa just ehkä eniten mietitytti renkaiden lukitus ja istuinnojan säätö. Ne tuntui olevan molemmat näppärämpiä bumbleissa. Mä en oo ikinä testannut yksiäkään kaksosrattaita, joten täytyy päästä testaamaan. Harmi vaan, et noi bumblet on kalliimmat eikä niitä ollut torissa tai huuto.netissä yksiäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kun muistutit maibei, mä olin kokonaan unohtanut tuon Suomen Monikkoperheet.
Ultra on 28.6 joten ihan pian, 3D ultraa päästään katselemaan enkä jaksaisi millään odottaa että saataisi sukupuolet selville. Siitä alle kahden viikon päästä onkin rakenneultra. Kyllä ennen ultraa on aina jännittynyt ja toivoo tietenkin että kaikki olisi kunnossa.
Mulla tulee edelleen tosi etova olo jos ruokailujen ja napostelujen väliin jää liian pitkä aika. Ihan tahtomattaan alan yökkimään, ei kiva. Toivon että painokin alkaisi nousta kun se alun oksentelun aikana tippui eikä edelleenkään ole lähtöpainossa. Ja mulla on varaa lihota että ihan mielelläni ottaisin ylimääräisiä kiloja.
Saattelo te nukuttua öisin hyvin? Mulla on tullut ilmeisesti joku tapa jo kun melkeinpä joka yö valvon 1-3h ja pyörin ja pyörin sängyssä eikä uni tule. Ja aamusta tietenkin väsyttää senkin edestä.
Joku puhui mahan mitoista ja mittasinpa minäkin ympärysmitan joka oli 98cm. Aika hauskaa sinänsä kun edellisessä raskaudessa viimeisillään kun olin niin mitta oli 100cm. Minkähänlainen pallo tästä oikein paisuu :D
tuplat2013 17+4
 

Yhteistyössä