Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Me ostettiin firkonin sisarusrattaat. Toinen vaihtoehto oli easywalkerit (oli olleet 2 perheelle ja hinta vielä aika korkealla). Noi firkonit oli vaan 2 kertaa testattu ja halvalla sai :D Ne oli vierekkäinistuttavat, kuomu on yhteinen, mutta pehmeät kopat molemmille omat, kummallakin erikseen säädettävät selkänojat ja työntöaisakorkeus säädettävissä. Niissä oli myös isot ilmakumirenkaat, pitää päästä kulkee soralla ja lumessa. Plussaa oli, että niissä oli mukana kaikki härpäkkeet hoitolaukusta lähtien. Ja maksettiin niistä 200€. Ainut miinus on se, että ne on leveät, just ja just mahtuu kulkee sisällä ovista kasattuna.
Turvakaukalot, ostettiin käytettyinä (tutun tutuilta) saatiin telakalliset cragot. Painaa kun synti, mutta ovat pidempi ikäisiä, kun vauvat mahtuu niihin kauemmin.
Pinnikset, toinen saatiin ja toinen ostettiin 10€ :D Ja vaatteita on nyt sitten saatu mun veljen lasten vanhoja ja kirppareilta. Äippäpakkauksia (2kpl) edelleen odotellessa. Samoin myös saatiin mun serkulta vaatteita.. Ite oon just hommannut aina vähissä erissä tavaroita. Kaukalot ostettiin jo ennen np-ultraa ja vaunut ennen RU:ta.

Autoina meillä on tällä hetkellä opelin farmarit, mun menopeli menee seisontaan, koska dieselillä ei kannata enää ajella, kun en käy 85 kilsan päässä töissä. Omega on rekisteröity 7 :LOL: Ja tavaratilaan rattaat mahtui kun unelma :)

Huomenna neuvolaan ja sitten onkin viikon päästä jo äippäpoli aika. Kävin viime viikolla neuvolalääkärissä ja sain kuulla ekaa kertaa sydänäänet :heart: Molemmilla löi tasatahtia 153. Ja mahasta, mun sf-mitta oli 28+4 35. En ole edes viittinyt mitätä mittanauhalla ympäriltä, koska se on iso.

Mutta nyt ulos laittamaan pyykkiä kuivuu, kun aurinko malttaa näyttäytyä!

Sunshine ja jätkät 29+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Minäkin ilmottaudun mukaan joukkoon :) Olen 32-vuotias neljän lapsen äiti Tampereelta, ja tulevien kaksosten la on 9.12. Molemmilla on omat istukat.

Kamalasti jännittää, viikkoja on vielä niin vähän, että mitä tahansa voi vielä tapahtua...

Mun vointini on aika hyvä nyt kun alkuraskauden öklötykset on ohi, lepoa olisi kyllä kiva saada vähän enemmän... Ei vain taida olla kauhean realistinen haave meidän taloudessa- mun vanhemmat lapset on 7v, 5v, 3v ja kohta 2v.

Salla 16+1
 
Kaikilla tuntuu jo olevan ne suosikkieatyaat mutta täällä ei ole hajuakaan edelleen mitkä menopelit ostettaisi. Turvakaukaloitakaan ei ole yhtään pohdittu.
Salla80, teillä sitä vilskettä kohta riittää! Mä jo tuskanhiki otsalla mietin mitä meidän katraan kanssa tulee mutta meillä nuo lapset ovat jo kuitenki 11, 10, 5 ja 4 joten omatoimista porukkaa ovat :)
Kylläpä tuntuu aika nyt matelevan kun odottaa ultraa.. Tietääkö joku muiten että tehdäänkö 3D ultra alakautta vai mahan päältä?
tuplat 17+6
 
Nyt väsyttää niin, etten jaksa mitään järkevää kirjotella mutta toivottelen Salla80:n tervetulleeksi ja lisäsin sut jo meiän listallekin :) Huh hellettä tota keliä! Olis varmaan päiväunien aika kun esikoinenkin sellasia ottaa ;)

maibei 14+0
 
Onko kellään muulla tukalaa tän helteen kanssa? Itse laatotin eilen pitkästä aikaa, vaikka kuvittelin kuvotuksen jo helpottaneen. Syytän siitä kyllä hellettä ;) Koitan tänään pitää erityisen hyvää huolta nesteytyksestä. On tää kaksosraskaus kyllä selvästi yksöstä rankempaa. Mulla oli esikoisesta 2 päivää vaille sama LA joten helppo vertailla kuukausien mukaan raskauden etenemistä. Sillon meni koko kesä tosi helposti, lenkkeily piti jättää heinäkuun lopulla, ekat äippähousut ostin elo-syyskuussa ja vasta sillon alko maha oikeen näkymään. Tällä kertaa tukalaa on ollu jo koko kesäkuun, ihanaa varsinkin näillä helteillä :( kauhee valitus mut eilen oli niin huono päivä, että pakko purkaa sitä jonnekin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: soja
On tosi tukala olo helteiden takia. Hedari tulee lähes väistämättä jamielestäni juon kuitenkin vettä paljon. Myös mulla kiusaa rytmihäiriöt mitä kuumemmaksi ilma menee joten ei oikein tämän kesän helteet nyt innosta. Sellainen +20 maksimissaan saisi olla ettei mene olo ihan heikoksi.
tuplat 18+0
 
Moikka kaikille!

En sitten koskaan saanut alettua kirjoittelemaan tuossa "juuri tiedon saanut" ketjussa ja päätinpä palata tähän aloittamaani ketjuun kun tämä näin aktivoitui, kivaa! =)

Eli siis mulla ennestään -04 ja -08 syntyneet tyttö ja poika ja nyt sitten nämä tupla tyttö ja poika joiden la 21.9.13. Eilen oli ä-polilla jossa käynnit nyt 3vko välein ja painarviot olivat "jo" poika 1070g ja tyttö 1100g. Vatsa on samaa kokoluokkaa kuin viimeksi laskettuna aikana, mutta aikaisemmin mulla on ollut tosi pieni maha, eli vielä menisi yksöisodottajasta. ;)

Meillä suosikki rattaiksi tuli Mountain buggyt jotka haen varmaan ensi viikolla. Noihin sopii Maxi cosin cabriofix kaukalot, mikä musta tosi hyvä kun niitä olin ajatellut nyt näille vauvoille kera isofix alustan, nekin lähtee mun mukaan kun haen nuo rattaat. :) Eilen ostin ekoja vaatteita vauvoille (varastossa monta säkkiä aikaisempien vaatteita), on ne pienet vaatteet niin ihania! Tämän raskauden myötä meni myös citymaasturi vaihtumaan viime viikolla tila-autoon.. Senkin etsiminen on aika homma, kun piti olla tilaa myös kuljettaa rattaat sekä tarvittaessa meidät 6hlö. Nyt siis isommat hankinnat kunnossa!

Terkuin: Miksa ja tuplakuplat 27+4
 
Kontrollissa käyty ja kaikki oli hyvin! A n. 1700g ja B n. 1600g. Ja A oli laskeutunu entistä alemmaksi. Kummatki oli nyt raivotarjonnassa ja toivottavasti ei enää käännykkään takas pt. Viimestään rv38 käynnistetään jos ei jo aikasemminki riippuen monesta tekiästä. Mies jää onneksi ens viikolla lomalle. Viimeyö oli järkyttävän tukala! Nyt meille onneksi tuli ilmalämpöpumpun asentaja ni ens yö on viileämpi. Sanoinki että muutan kokonaan ylös ku siellä viileempi.
Just mies sano et on toi auton pättäminen niin hankalaa. Meillä pitäis kans 6hlö mahtua kyytiin. Saa nähä mihin se päätyy. Pitäis kait muutaman vikkon sisällä vaihtaa.

32+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Täällä yksi uusi tuplaodottaja uskaltautuu mukaan keskusteluun.

Meillä ensimmäiset lapset ja mono-di - raskaus, eli molemmilla omat pussit mutta yhteinen istukka. LA on 6.12. Seurantoja on nyt kahden viikon välein, toistaiseksi kaikki on ollut hyvin. Toinen tosin hieman pienempi ja napasuoni on ihan istukan sivussa ja sen virtauksia tarkemmin seurataan.

Maha on kasvanut hurjaa vauhtia ja iltaisin töiden jälkeen on usein alamaha kipeä ja painetta tuntuu, mutta menee onneksi ohi kun lepää. Onkohan muilla vastaavaa jo tässä vaiheessa raskautta vai pitäisikö olla kovin huolissaan? Onneksi seuraava tsekki on jo viikon päästä. Kesä ja lomat rytmittyykin sitten niiden mukaan, mutta itse kyllä pidän hyvänä että kontrolleja on niin usein.

Tsemppiä kaikille helteiseen odotukseen!

Elmeriini + möllit 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiva saada mukaan uusia odottajia :)
Nyt on taidettu löytää meille rattaat, Baby jogger city select. Halusin peräkkäinistuttavat ja melkeinpä mihinkään ei saanut kahta vastasyntynyttä mutta näihin saa ja näyttävät kivoiltakin eikä leveyttä ole kuin 65cm mikä on meille tärkeää että mahdun busseihin jne kun julkisia tulee kuitenkin käytettyä. Melko pitkäthän ne taitaa olla mutta se ei ole ollenkaan samanlainen ongelma kuin leveys. Ja lapset saavat kasvot vastakkainkin laitettua mikä on hyvä juttu :) Ensi viikolla käydään varmaan katsomassa liikkeessä.
Mulla alaselkä on ajoittain tosi kipeä, eilen innostuin siivoilemaan ja illalla alaselkä oli kuin tulessa. Joten taidan jättää siivoilupuuhat suosiolla muille ;)
tuplat 18+1
 
Tervetuloa kaikille uusille kirjottelijoille! Meitähän alkaa olla jo ihan mukavasti täällä :) Jotenkin tää kaksosraskaus tuntuu aikalailla erilaiselta kun yksösraskaus ja tässä on kyllä ihan omat murheensa, joten minä ainakin selvästi kaipaan vertaistukea ja kiva, kun sitä on näinkin paljon löytynyt :) Täydensin nyt tota listaa niillä tiedoilla, mitä kukin on itsestään antanut, jos siellä on jotain virheitä tai haluatte lisätä kohdallenne jotain, niin ilmotelkaahan mulle niin korjailen sitä mukaan.

miksa hieno homma, että ootte saannu hankinnat jo noin pitkälle! Se sojan mainostama peugeotti vois olla yks autovaihtoehto täällä mutta me pärjätään tosiaan vielä kaukaloaika nykyisellä ja ehditään tässä sitten ihan rauhassa harkitsemaan autoasiaa, mies kanssa tykkää tehdä perusteellista vertailua isommista hankinnoista, mikä on ihan hyvä :) Iltatähteni komeet mitat teillä kavereilla jo, molemmat hienosti jo yli 1,5kg mikä on jo yksi rajapyykki :) Elmeriini mulla ei ainakaan vielä ole ollut tollasia vaivoja, toisaalta viikkoja on vasta 14+ ja pystyn ottamaan tosi iisisti, kun olen päivätkotona (sen mitä 1,5v esikoinen lepoa antaa ;)

Ilmeisesti pitäis helteiden tän päivän jälkeen vähän helpottaa, jipii :)

Maibei 14+2
 
tosta peugeotista pakko kehua, että meillä sellanen 7 paikkanen, jossa saa joka penkin erikseen irti. Nyt meillä on lastenistuimet niin, että keskirivissä 2 kasvot eteenpäin ja vauvankaukalo reunassa. Isommat lapset pystyy hyvin sinne ite kiipeemään, ja minäkin pätkä yllän vyöt laittaa kiinni. Sitten takana on vain 1 penkki paikallaan, jossa yksi lapsi selkä menosuuntaan. ja näin jää sitten takakonttia vielä tosi hyvin, esim. tavalliset ykkösrattaat mahtuu kokonaisena (joo, kokonaisena) kyytiin! =) ja auto kuitenkaan ei ole mikään traktori ;) mut näähän on makuasioita. Fordilla kans vissiin joku vastaava, ja jos rahaa on niin VW:lta löytyy kanssa. ja jotkuthan on sitten Chryslerin nimeen vannovia, niissäkin vissiin tilat kyllä tosi hyvät. Me ei tykätty ajo-ominaisuuksista, mutta makuasia tämänkin.

ja joo, kaksosraskaus ja arki on NIIN eri juttu. Nyt kun lapset on jo isoja (3v) niin eipä tää kai eroo muista lapsiperheistä, mut se alku on kyllä ihan oma maailmansa! Kannattaa myös tutustua ihmisiin paikallisen monikkoperheyhdistyksenkin kautta!
 
Meillä tuo VW:n sharan ja on kyllä ihan ehdoton suosikki mulla ja varsinkin kun on sähköllä toimivat liukuovet jotka saa nappia painamalla auki avaimesta, radion alta napeista sekä lapset keskiriviltä. :) toinen vaihtoehto meillä oli ford S-max, mutta se tippui joukosta kun tavalliset ovet, ilman tuota vw:tä olisi se ollut suosikkina.. :)
 
Nyt on käyty 3D ultrassa ja meille tulee 2 poikaa :) Ennestään on 3 poikaa ja 1 tyttö joten poikavoittoisaa on :D Kaikki näytti olevan kunnossa ja tämäkin lääkäri sanoi että vilkkaat vauvat tulossa ja tätä samaa ovat sanoneet muutkin ultraajat.
Mukavaa viikonloppua kaikille pallomasuille :)
tuplat 18+2
 
tuplat2013 onnittelut poikalupauksesta! Ihanaa että siellä kaikki hyvin :) Oliko teille muuten tulossa identtiset vai ei? Täällä NAUTITAAN viilentyneestä ilmasta :) Ihanaa kun voi taas hengittää, puuuuhh :)
Maibei 14+3
 
Kiitos maibei :) Eri pusseissa vauvat ovat ja omat istukat joten eivät ole identtiset.
Sama täällä, nyt on huomattavasti mukavampi olla kun ilmat viilenivät, tällaista kun olisi koko loppukesän niin ei olisi valittamista ;)
 
Moi!

Täällä käytiin tänään "vähän" ostoksilla. Myönnetään - ollaan hyvissä ajoin liikkeellä. Päädyttiin Bumblerideihin ja ostettiin samalla yksi turvakaukalo jalustoineen. Toinen saadaan, kun esikoisen kaukalo on puolestaan liian iso. Samalla menee vaihtoon esikoisen vyöistuin, kun se on niin leveä. Onneksi meillä oli kakkosautossa kapeampi istuin, niin otetaan se käyttöön.

Huh, tätä rahanmenoa.

Pohjoistuuli 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Ja onnea kaikille tupliaan odottaville! =)

Itselläni on 1,5-vuotiaat identtiset tytöt. Molemmilla oli omat istukat ja pussit, mutta ovat siltikin identtiset (tehtiin syntymän jälkeen DNA-testi). Munasolu oli siis jakautunut heti ensimmäisen kolmen päivän jälkeen hedelmöitymisestä.

Meillä on myös kohta 6-vuotias esikoispoika. Turvaistuinasia oli meilläkin melko hankala, mutta onneksi Cybexin Aton -kaukalot ja Cybexin turvavyöistuin mahtuivat kaikki juuri ja juuri takapenkille vierekkäin. Viime syksynä vaihdettiin tyttöjen istuimet isompiin, Britaxeihin, ja vieläkin ihan just mahtuvat vierekkäin. Meillä siis Nissan Primeran perusmalli.

Jos joku tarvitsee vertaistukea, niin mieluusti vastailen kysymyksiin =) Teen tällä hetkellä itse asiassa kirjaakin kaksosista, odotusaikana kun en itsekään oikein suomeksi tietoa pahemmin löytänyt. Ja pinnasänkyjäkin meiltä muuten löytyy, tytöt kun eivät oikein niihin asettuneet vaan ovat nukkuneet vieressäni.

Mahtavaa odotusaikaa!
 
Viimeksi muokattu:
tuplat2013 , mun piti kanssa kommentoida että identtisilläkin kaksosilla voi olla omat istukat mutta se on melko harvinaista ja tosiaan vain dna-testillä todennettävissa. Monokoriaalisessa raskaudessa, missä on yksi istukka, ovat aina identtiset.

Pohjoistuuli , kiva että hankinta-asiat ovat edenneet. Me varmaan hommataan kanssa sellaset bumbleridet, kun niitä syksymmällä taas tulee tänne Turkuun yhteen liikkeeseen (täällä ei oo babystyleä). Syksyllä on myöskin tulossa kiva harmaa kuosi, minkä toivoisin aurinkoisella säällä olevan hieman vähemmän tukala kuin ihan mustan. Esikoisen rattaat on mustat ja välillä oikeen surku tulee pistää häntä sinne - mitään kun ei voi laittaa näköesteeksi (harsoa) niin kauan kuin hän on hereillä, eikä se musta kuomukaan mikään viilein oo ;) Hankinnoista, kun kaikkea kerran löytyy jo yksi, niin varmaan hommataan kavereilta ainakin toinen pinnis ja kaukalo ja niitä on jo tarjottukin, päästään niillä sitten alkuun. Kaksoset alottaa tietysti ensin samassa pinniksessä mutta sitten pikkuhiljaa siirretään esikoinen isomman lapsen sänkyyn ja toinen pinnis vapautuu myöhemmin toisen kaksosen käytettäväksi.
 
Maibei - me ostettiin ne Lotus Bluet. Espoon babystylessä oli enää kahdet jäljellä. Nytkään ei saatu niitä vaunukoppia, vaan ne tulee seuraavassa kuormassa. Verrattiin siellä liikkeessä Brion, Carenan, Easywalkereiden ja Bumbleriden vaunuja. Kyllä noissa Bumblerideissä oli jotenkin se kokonaisuus kunnossa. Miellytti se näppäryys. Eturenkaiden lukitseminen oli tosiaan paljon kätevämpi kuin Easywalkereissa. Mahtuivat kotiovesta sisäänkin :LOL:

Me ajateltiin pärjätä ensi alkuun yhdellä pinniksellä. Mietittiin, et sitten kun tarvii omat, niin pärjäiskö toinen matkasängyssä. Meillä on esikoisella sellanen säädettävällä pohjalla oleva. Se onkin ehkä ainoa malli millä voiskin pärjätä. Mäkin oon niin lyhyt etten kyllä sais sieltä pohjalta nostettua :)

Huomenna oliskin neuvola... eka kaksostiedon jälkeen.

Pohjoistuuli 16+2
 
Oon kyllä Ollu tyytyväinen et päädyin noihin bumblerideihin vaikken oo niitä vielä todelliseen käyttöön saanukkaan. Ite ostin ne kopat käytettynä. Yhellä lapsella n.6kk käytössä olleet. Ja tiiän itseasiassa nyttekki muutamat muyynnissä olevat fb:n kirppiksillä. Jos haluatte ni voin laittaa tarkempaa infoa millä kirppiksellä. Hyttysverkko noihin vaunuihin pitäis hommata.

Vaatteet oon pessy, pinnis on painollaan oottamasss petaamistaan. Kaukalot on ja vaunut. Pikku ostoksia vielä hommailla ja hoitopaikka laittaa valmiiksi ni vauvat saa tulla. Aattelin laittaa valmiiksi ku ei näistä tiiä ikänä millon syntyy. Sairaala kassinki vois pakata :)
Meillä on vielä vain yks pinnis. Hommataan sitte toinen ku tulee ajankohtaseksi. Yhen hankinnan minkä vielä teen on turvakaukaloon lämpöpussit. Ne on kuulema kätevät. Oon tosi paljo tehny hankintoja fb:n kirppiksiltä ja aukon noiki sieltä ehtiä.

Iltasin ei tavo saaha unta ja on pakko tulla pötkölleen ku kroppaan tulee niin levoton olo. Toi helpottaa sitte heti ku tulee maate. Joka raskaudessa ollu samanlainen juttu. Ja helpottanu synnytyksen jälkeen.
Mulla on muuten nyt kontrollit kerta viikossa. Joka toinen vkt sairaalassa ja joka toinen omassa neuvolassa. Torstaina pitäis sokerirasitukseen vielä mennä. Yök!

Mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle! :)
Iltatähteni 32+5
 
Pohjoistuuli mäkin mietin että josko ei tarvitsisi hommata toista pinnistä vaan ostaisi matkasängyn sitten kun eivät enää nuku samassa pinniksessä.
Tuosta identtisyydestä, muistankin nyt kuinka kätilö sanoi np-ultrassa että voisi kuitenkin olla n. 10% mahdollisuus että olisivat identtisiä eri pusseista ja istukoista huolimatta.
Me päädyttiin rattaissa Baby jogger city selectiin, eilen käytiin varaamassa ne ja haetaan sitten myöhemmin, turha niitä tuohon eteiseen ottaa vielä tilaa viemään kun aikaa kuitenkin on ennenkuin niitä pääsee työntelemään :) Ne olivat kaikkein parhaimmat mielestäni mitä peräkkäinistuttavia tuplia olen nähnyt ja todella muunneltavat! Ja tuntuivat kevyiltä myös.
Mun unirytmi on ihan sekaisin, nukahdan illalla vasta 12 aikoihin ja uni loppuu aamuyöllä 4-5 aikaan :O Sitten nukahdan takaisin jos nukahdan ja heräilen 8-9 aikaan joten päivisin olen tosi väsy. Mutta ruoka maistuu enemmän kuin hyvin, vihdoin ja viimein, yölläkin täytyy syödä, varmaan otan nyt kiinni niitä alun kuukausia jolloin laihduin enkä kyennyt juurikaan syömään.
tuplat 18+6
 
Pohjoistuuli toivottavasti neuvolassa meni kaikki hyvin, sait varmaan ainakin kuunnella sydänääniä jo :) Siinä onki työtä kun metsästetään kahta sydäntä ;) Mainitsit että oot lyhyt - mä oon kanssa ja siksi mua aika paljo pelottaakin millasen pallomahan sitä vielä saa! Maha kun ei mahdu kasvamaan mihinkään muualle kuin eteenpäin :( Täytyy varmaan sellanen tukivyö sitten jossain vaiheessa hommata...

iltatäheti mä oon kanssa siellä fb:n tuplakirppiksellä, ihan mahtavaa että sellanen on! Kuulostaa siltä, että sulla alkaa kaikki pikkuhiljaa olemaan valmista :) Ihmeen myöhään sulla muuten tuo sokerirasituskoe, onko siihen jotain syytä? Mulle se tehään jo rv24. Viimeks se litku ei ainakaan ollu mitään pahaa, toivottavasti ois samaa tavaraa tälläkin kertaa :) Mutta tosi moni sitä kyllä inhoo...

tuplat mä oon kanssa huomannu, että ruoka maistuu. Tartteen nykyään aamiaisen ja lounaan väliin välipalan, vaikka syön ison aamiaisen puuroineen päivineen ja aikasen lounaan mutta taitaa noilla kahella kaverilla olla nälkä jo ;)

Alkaa olemaan tosi rasittava vaiva tää mun flunssani, jonka on pakko olla raskausoire (johtuu limakalvojen turpoomisesta) kun ei muutakaan selitystä löydy :( Toukokuusta asti ollu jatkuva nuha, välillä nokka vuotaa mutta enimmäkseen on tukossa ja viimepäivinä tää tukkosuus on käyny jo tosi tukalaks :( Vielä ois puolvuotta raskautta (nuhaa) jäljellä... Esikoisesta iski vasta viimesen kuukauden aikana flunssa ja lopulta korvat oli lukossa synnytykseen asti. En halu ees tietää mihin tää tällä kertaa johtaa :/

Täällä on viikon päästä neuvola ja sitten ultra, jee :) Kiva tietää mitä pikkumöllyköille kuuluu, toivottavasti ei oo ttts-oireyhtymästä merkkejä!

Maibei 15+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä