Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Tosta kursimisesta vielä, tuli aika hurjaa tekstiä sen lomassa, tyyliin tää menee tänne, mihin tää kuuluu, jos mä pistän tän tänne jne. Ei ihmeettä olo on vähän turta! Kipuja ei oikeastaan olo mutta tunnen kyllä valtavan turvotuksen alapäässä! Onneks sanotaan, että näistä paranee pian!
 
TR
Huh Maibei mikä jännitysnäytelmä! Mutta täähän oli sun eka alatiesynnytys tosiaankin. Siitä olen itse onnellinen et oon jo kolme synnyttäny alakautta, on tässä muutenkin tarpeeks jännittämistä!
 
Noniiiiiiin, VIHDOIN!!!!!!

ONNEA maibei!!!!! :heart: :heart:

Isosti onnea siis myös tuplamammutille ja kuten joku jo sanoikin, niin hyvät painot jo pienillä :heart:

Täällä POKS tänään 33+0 :O B on koko aamun rusentanut mun kylkiluita, äärettömän ihanan tuntusta ku sen peppu lipsahtaa siitä kylkiluun päältä :p
Eilen oltiin neuvolassa ja 18kg on jo tullu *ääääääää* :(
Sf oli 31cm ja se oli nyt vähän tippunut mun käyrällä, mut epäiltiin et johtuu siitä että A on jo tosi alhaalla, voisiko se olla jo tuol lähtökuopissa(?)....
Sykkeen oli taas hyvät molemmilla ja tosi tosi samankaltaiset eli ~150 molemmilla...mun täytyy varmaan taas ma kysyy et onkohan toi B tyttö sittenkään :D unissaan mä näön vaan aina et A on poika, mut B jää aina salaisuudeksi :O

Tänään pitää ottaa relax, kunillalla lähetään anopin, äitin ja muutaman muun kaa kuuntelee Jarza Sillanpäätä :) saa nähä paljon nää kaks jammaa :D

-karcci, Speedy&Gonzales 33+0-
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Ensinnäkin paljon paljon onnea sekä Maibei että Tuplamammutti ! :heart: Maibei, sun alatiesynnytyskokemus kuulostaa paljon minun alatiesynnytyskokemukselta, joskin mä lähdin sit nukutukseen korjaukseen ja repeämä oli 3:n asteen.. :/ Paranemisia, toivotaan et pääset edes palautumaan suhteellisen kivuttomasti !!

TR, tuo sun masu on aika söpö, mulla alkaa olla jo ihan kohtuuttoman kokoinen massukka !!! Ja painoa on tullu jo lähes 30kg :O :O :O :O Turvotusta on aamusta lähtien niin paljon, että kenkiä ei meinaa jalkoihin saada, kädet on ihan onnettomat. Hierojalla kävin tosiaan eilen, meinasi, että on aika piukkoina lihakset niska-hartia-käsiseudulla, mutta vielä ei ainakaan oo mitään muutosta tapahtunut käsien turvotukseen. Aamulla olin taas niin kipeä, ettei käsiä voinu laittaa lähellekään nyrkkiin..niin tuskallinen vaiva.. :(

Mut tsemppiä itse kullekin, mä henkisesti valmistaudun huomisen pikkujoulun jälkeiseen superturvotukseen (kinkkua ja muuta pientä suolukkaa näiden turvotusten lisäksi) eli tuskin voin edes kirjoitella mitään ku oon niin paksuna alkuviikon.. :LOL:


Bubblis ja muksoset 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Karcci, mulla on nyt alkanut olo tukaloitumaan sekeästi, tulee vähän väliä tosi huono olo ja lääkäri oli sitä mieltä, että johtuu siitä kun vaavit painaa sisäelimiä, veto on myös pois heti kun vähän jotain tekee, eilen jäi päikkärit väliin ja olin illan IHAN zombie :LOL: tai oikeesti ei naurata...mulla tullut nyt painoa 13 kiloa, oon pyhästi päättänyt et saa kokonaisnousu jäädä n. 20 kiloon..saa nähä ;) Pitää muistaa sekin, että jos on hoikka lähtötilanteessa, niin kyllä niitä kiloja saa tullakin!

Bubblis sulla on pakko olla paaaaljon turvotusta tossa kilomäärässä ja sehän kyllä sit lähtee vauhdilla synnytyksen jälkeen! Mä ootan kokoajan koska ne turvotukset lisääntyy, nyt ei vielä oo pahemmin mitään (varmasti jouluna asia korjaantuu, heh). Mutta joo, kaikenlaista pikkuvaivaa alkaa oleen ja se on varmaa, ettei nämä vauvat yli 37 viikon masussa ole..mulla oli viimeksikin loppuraskaudessa tosi korkeet verenpaineet ja siksi alkoivat käynnistellä 38+ viikolla, kesti kyllä 12 päivää ennen kuin tyttö syntyi, onneksi eivät nähneet syytä leikata kuitenkaan!

Mutta tsemppiä meille vielä poksumattomille =)
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Onnea kaikille vauvautuneille! Monta onkin tullut tällä viikolla :)

Kiloista... Mullahan tuli vaan kiloja n. 9 kg. Tänään kävin aamulla vaa'alla ja n. 7 kg jäi sairaalaan. Ihan loogista, kun vauvat painoi 6,6 kg ja istukka oli 1,1 kg (alunperin erilliset, mut kasvaneet yhteen eli tuo siis se yhteispaino). Lapsivettä tais olla aika normaalisti. Maha on palautunut aika hyvin. On tietty jonkin verran turvotusta ja arven ympäriltä maha on tunnoton (voi olla jopa vuodenkin).

Hurjalta kuulosti Maibein synnytys. Pääasia, että kaikki on kuitenkin ohi ja kaikki on ok.

Meillä edetään tällä hetkellä korvike-elämää, kun maito nousi vasta eilen ja olo ollu tosi pinkeä. Vauvat ei saa minkäänlaista otetta. Tänään olo on vähän helpompi ja sain pumpattua vähän pois maitoa (eilen ei sekään onnistunut). Me mennään maanantaina neuvolaan ja täytyy vähän kysellä olisko terkalla jotsin vinkkejä tohon imetykseen.. mietin jopa sitä, että varais sellasen imetystukihenkilön kotikäynnin.

Mut joo.. yritän pysyä nyt tuolla mamma-osastolla ;)

Pohjoistuuli
 
Onnea sylintäydeltä kaikille vauvautuneille!!!:flower::heart:

Maibein synnytys kuullostaa melko hurjalta! :O Paranemista sinne!


Täällä alkaa masu olla jo iso ja ahistava olo rupee olemaan,ei paljo tarvi shoppailla joululahjoja muualta kun istualtaan sohvalla nettiä koluten..:stick:

Esikoinen on nukkunu jo kaksi yötä omassa sängyssään omassa huoneessaan,isi päätti että nyt loppuu vehtailu ja potkiminen meidän välissä. Ja helposti on menny,tyttö taitaa muistaa mikä on unikoulu :)

Meillä taidetaan päätyä nyt sittenkin siihen että tyttö meneekin päikkäriin mahdollisest helmikuun alusta jo. Tytön 1,5v neuvola-lääkärikin suositteli sitä tytölle ja kai se on ihan hyvä juttu ihan oikeesti. Mua vaan pelottaa se sairastelu-kierre joka alkaa heti kun tyttö päikkäriin menee,sit tarttu pikkuveljiin ja äh..äiti ei tykkää. Tytöllä on ollu tasan yksi flunssa ja nielutulehdus elämänsä aikana,josta mä olen niin kiitollinen. Ei koliikkia tms. Toivotaan että pojatkin on yhtä terveitä.


Mulle on tullu painoo alusta nyt 8,5-9kg. Esikoisesta tuli 12kg,noh alussa tippui 3kg.. Toivottavasti jäis johonki 15kg,takapuolen kokoo kun on niin vaikee saada pienemmäks,minkään mittaset lenkit ei siihen tehoa :mad: Mutta se on sit kevään ja kesän murheita.
Mulla ois sit toinen sokerirasitús eessä ens ke. Mä en tajua miks mun pitää sinne mennä,vaikka ekan rasituksen arvot oli normaalit! Terkka sano että se on nykyään käytäntö,on kuulemma kiristyny jutut. Luulis sit et jos on jotkin säännöt kiristyny,niin rasituksessa kävis kaikki,oli sukurasitetta tai ei..Ti ois neuvola niin vois yrittää kääntää terkan pään..:)

Pitäs vissiin alkaa hankkia pikkuhiljaa tavaraa vauvoille..Vaunut puuttuu,kaukalo puuttuu,fb:n tuplakirpparilta jotain vaatetta ostellu ja yks nippu harsoja name it:sta tullu hankittua. Vaunut kun maksaa sen 1500e,niin ei huvittas niitä tilata..:x :whistle: En ottanu äippäpakkausta,rahat tuli toissapvänä,mutta paljonpa 420e tuntuu vaunujen hankinnassa kun reiku tonni pitäs silti kolehtia kerätä : /

Mitäpä veikkaatte,kuka maksaa mulle saikku-ajalta korvaukset,Kela ja työnantaja:

Mulla siis loppuu hoitovapaa 31.12.2013. Sain saikku-lapun viime äippäpolin käynnillä ja olen saikulla 2.1.2014-9.2.2014, äippäloma alkaa 10.2.2014.
Mun järki sanoo että työnantaja, kun mähän olen työpaikan kirjoilla ja siis töissä taas 2.1.2014 alkaen ja ja mähän olen sairauslomalla töistä . Ja kelan rahoillehan siirrytään vasta sit kun 60pvää täyttyy. Kysyin liitostakin asiaa,etten tule huijatuksi ja lupasivat selvittää ja palata asiaan ensi viikolla..


Noh,jospa tästä heittäytys pötkölleen sohvalle!


Hyviä vointeja äipät vauvoineen ja meille muutamalle perässätulijalle!



-Tipetsu ja tuplakupla 26+5-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Onnea Maibei ja Tuplamammutti! :flower::flower: Tulipa itselläkin esikoisen synnytys mieleen tuosta Maibein synnytyksestä. Jos olisi silloin vielä pitänyt kaksi pusertaa niin huhhhuh!! Onneksi on ohi nyt ja suunta kohti toipumista!

Mielenkiintoisena (!) yksityiskohtana: oon yrittänyt päästä kännykällä tänne palstalle eilen ja tänään mutta sivusto vain herjaa että IP-osoitteesi on bannattu. Aika erikoista... onko nää mun jutut olleet täällä tosiaan niin hurjia?? :cool:

Mulla on tullut painoa lisää joku 14 kg. Illalla kun vetää sukat jalasta pois (on muuten oma operaationsa jo), nilkat näyttävät aivan michelinukolta. Lisäksi etenkin aamuisin sormet ovat niin turvoksissa että hankala laittaa kättä nyrkkiin. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut turvotusongelmia, huomaa että tämä kaksosraskaus laittaa kropan aika eri tavalla koville.

Kolme kokonaista päivää jäljellä... sitten mennään... ellei sitä ennen tapahdu mitään. Supistelee kyllä aamuin, illoin ja öin. Särkylääkkeitä oon nyt suosiolla syönyt jo monta päivää että saa jotain tolkkua omaan oloon. Vauvoille on kaikki, pinnasänkyynkin saatiin patja vihdoin ja viimein hommattua, sieltä Jyskistä (ja "muutamat" -60 % joulukoristeet lähti mukaan samalla). Että tervetuloa vaan babyt!

Näpsäkkä masu sulla TR! Oltiin tänään mun siskon häissä ja eilen sovittelin kesällä ostamaani mammamekkoa, no käyttämättähän se jäi kun näytin siinä ihan verhoillulta huonekalulta! Ilmestys oli sanalla sanoen järkyttävä. Jos juhliin joudutte etenkin loppuraskaudessa, suosittelen ostamaan tyköistuvahkoja hieman joustavia mekkoja, jotka eivät siis jää pöytäliinan tavoin roikkumaan mahan päältä polviin asti. Arvelen että yksösraskaudessa (ja nytkin alkuraskaudessa) saattaisi mennäkin.

Nyt iltapalalle syömään häistä jääneitä suolasiikoja... samaan konkurssiin menee kuin nuo normiturvotuksetkin! Mukavia joulunodotuspäiviä kaikille! :xmas:

Murotar 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Onnea Maibei ja Tuplamammutti! Lisään sut Maibei ton tois puol :) Ja Tuplamammutti, tervetuloa sinäkin :)

Spirit, Pojat oli keskolassa kasvamassa toinen 5vko ja toinen 6vko. Pääsivät siis kotiin rv 34 ja rv 35, eli todella aikaisin. Keskimäärin lasketussa yleensä kotiudutaan :)
 
Heips! Pikainen tiedustelu: Mille viikolle asti uskaltaisitte matkustaa lentokoneella Euroopan sisällä? Mun perhe asuu kaukana ja vielä olisi kaiketi mahikset tehdä reissu, mutta pohdin että uskallanko enää viikon 20 jälkeen?

Kiitos etukäteen, jos joku ehtii vastata! :)

Tulppu & Salamatkustajat 11+0
 
jk tehän ootte sitten hyvissä ajoin päässyt kotiin, ilmeisesti vauvojen keuhkot olleet hyvässä tilassa aikaisista viikoista huolimatta. Mä sain kortisonipiikit jo 2 viikkoa sitten joten ne on ainakin kerinnyt jo vaikuttamaan. Myös lapsivettä on hyvin joten voivat jumppailla keuhkoja. Tosi hienoa kuulla että asiat voi lopulta mennä hyvin.

tulppu83 itse matkustin esikoisen raskaudessa vielä vkolla 22. Muistaakseni Finnairin sivuilla on tästä ihan faktaa.

Nyt viikkoja kasassa 26+0 ja makuu jatkuu. Tylsää tämä on, mutta toivottavasti vielä monta viikkoa jäljellä.

Spirit & selviytyjät
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Täällä poksuu rv 27 POKSPOKSPOKS!!!!


Vähä meinaa supistella -kai,emmä tiiä mille se tuntuu..
Maha kovettuu ja selkää jomottaa,mutta kun mulla on tuo selkä ollu jo kauan kipee..Pitänee 19 asti katella oloja ja sit soitan synnärille.



-Tipetsu ja tuplakupla 27+0-
 
Ultrassa käyty ja siellä ne pikkuset riekku menee...eka oltiin ~20min käyrillä(niis ei varmaan ollu mitää ku ei kukaan niit kommentoinut) ja ultrassa kaikki hyvin.
Molemmat RT ja painoa A:lla 1755g ja B:llä 1832g. Reisiluu oli molemmilla ~6cm ja päänympärys. ~30cm.
B:stä tuli nyt kolmannen lekurin tyttöarvaus eli jeij me saahaan melko varmasti siis poika ja tyttö <3
Kyseli mun synnytystapa toiveista ja veikkaili et eiköhän 37 vkon hujakoissa kaverit tuu ulos..eli noin 3vko jäljellä..mä en malta odottaa <3
 
ONNEA kaikki uudet äidit!!

Onpa teitä tullutkin paljon, voimia kovasti ja hyviä vointeja! Täälläkin voidaan jo paremmin (siis itse) ja tytöt kasvaa. :) Täytettiin jo kuukausi!

Mä koitan kans siirtyä tuonne mammojen puolelle kirjoittelemaan kun ehtis vaan. Tsemppiä kaikille odottajille kovasti!

Elmeriini ja tytö 1kk
 
Ihanaa, paljon onnea vauvat saaneille! :heart:

Me käytiin reissussa, olipa mahtavan mukava kaupunkiloma ja matkatkin jaksoin aivan hyvin. Maanantaina siis palattiin kotiin.

Vauvelit on kovin vilkkaita, mahassa käy melkoinen mukellus ja siihen todellakin herää jo yölläkin, kun oikein painiksi pistävät. Eilen oli jotain supisteluita ja selkäsärkyä, jätin soittopyynnön neuvolaankin, mutta eihän sieltä kukaan ole takaisin soitellut. Maanantaina onkin sitten taas ultra LKS:ssa, joten voi olla että odottelen sinne saakka kun tänään ei ole mitään suuremmin ollut.

Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja, mikä alkaa nyt jo hieman ahdistaa. Pitäisi perehtyä kaksosrattaisiin ja kaikenlaiseen, mutta tämä joulutohina nyt vie aikaa. Jos sitten joulun jälkeen...On meillä sänkyä ja syöttötuolia jo tuttavilta tiedossa sentään.


TR, on vain samanlainen tilanne meillä. =) Pienet on tähän saakka kasvaneet todella tasaisesti, ovat melkein tismalleen saman kokoiset ja vettä on molemmilla normaalit määrät. Täytyy todellakin toivoa, että näin jatkuisi. Toivottavasti teilläkin ne ongelmat pysyy nyt pois.

Viikkoja on nyt 21+0.
 
Viimeksi muokattu:
tipetsu onko supistukset vielä jatkuneet? Välillä on kyllä vaikea sanoa onko kyse supistuksista vai muuten vaan selkäsäryistä. Minäkin kun joudun koko päivän makaamaan niin ihan taatusti alkaa selkä ja niska oireilemaan. Meillä aika lailla samat vkot menossa, olen sua viikon perässä.

karcci sulla vauvat jo hyvän kokoisia ja molemmat vielä oikein päin synnytystä ajatellen. Vai oletteko miettineet sektiota? Itse haluaisin synnyttää, mutta nyt ainakin a-vauva on perätilassa. Ja viikkoja mulla vielä sen verran vähän että jos nyt käynnistyisi niin sektiohan se olisi.

Täällä edelleen sairaalassa maataan, voi kumpa vauvat nyt vain pysyisivät mahassa!

Spirit & selviytyjät 26+3
 
spirit mä oon ihan normisynnytyksen kannalla, ku jotenkin sit se leikkauksesta toipuminen ei "innosta". Sit vaan toivoo, et molemmat tulee alakautta eikä jouduttas ns. Molempiin.

Mitäs lääkärit on teille siel sanonu tän hetkisestä tilanteesta?

-k,s&g 33+4-
 
Supisteluja tuli sittenkin lisää ja tänään yritin moneen otteeseen saada neuvolaa kiinni, mutta eivät vastaa ja pari kertaa lyötiin vain luuri korvaan. Ilmeisesti on kovin kiireistä. No, soittelin sitten hermostuksissani LKS:n äippäpolille ja sieltä sain ohjeet mennä heti lääkärille, jonka tulee sisätutkimuksella tai ultralla tarkistaa kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne, tarvittaessa sitten äitiyspolille lähete.

Kävin lekurilla, joka teki tutkimuksen ja onneksi kaikki oli napakkaa ja kiinni siellä. Antoi sairaslomaa ja kehotti ottamaan rauhallisesti, pitää kuulemma hyvinkin harkita jo töistä pois jäämistä. Kertoi, että mitä luultavimmin nämä supistelut ovat harmittomia, mutta koska odotan kaksosia, on syytä olla ekstravarovainen. Maanantaina sitten sinne LKS:n äitiyspolille keskustelemaan asiasta.

Vauvat potkii ihanasti, vähän väliä tuntuu pientä tönimistä ja väliin melko vahvojakin liikkeitä.
 
murotar sydämelliset onnittelut! Hyvän kokoiset pamperot. Synnytyksessä olet saanut kokea molemmat kivut, toivottavasti leikkausarvet paranevat nopeasti ja pääset pian tositoimiin vauvojen kanssa.

karcci lääkärin tarkastuksessa viimeksi todettu tilanne rauhalliseksi, mutta sisätutkimusta mulle ei uskalleta tehdä, mikä on hyvä vaan, turha sinne ronkkia ja ärsyttää. Mua ei supistele joten toivon että tämä makuu auttaa. Totuus kuitenkin on että tilanne on edennyt jo nyt niin pitkälle että periaatteessa ei varmaan tarvita montakaan supistusta niin synnytys lähtis käyntiin. Pelottava ajatus.

Monta rauhallista viikkoa vielä toiveissa

Spirit & selviytyjät 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Spirit Mullahan oli kesällä sama tilanne kun sulla. Menin rutiini tarkastukseen viikoilla 30+2 ja samantien osastolle makaa. Kanavaa 0,7cm ja sisäsuu funneloitunut. Mullakaan ei ollut ollut supistuksia tai mitään. Kokkolasta seuraavana päivänä Ouluun ja makoilin siellä 2 viikkoa ja sitten takas Kokkolaan ja lisää makoilua. Mulla oli vessalupa ja suihkussa käynti 2 krt/vko. Ja tietysti se pää alaspäin tiedän ettei se ollut mitään lystiä ja mullekin vältettiin sisätutkimuksien tekoa. Juuri kun olin pääsemässä jatkaa lepäämistä kotiin viikoilla 33+5 meni lapsivedet ja synnytys käynnistyi ja ennen tätäkään ei ollut supistellut. Pojat syntyi 1980g ja 1710g. Keskolassa vietettiin 4 viikkoa B:n takia kun hänellä oli apneataipumuksia ja unohti hengittää kun söi niin hanakasti. Toivottavasti saat vielä monta viikkoa kasaan ja voimia lepäilyyn!
 
onnea murotar ja vauvat!

Kuulen mielellään synnärikertomukses jos ja kun jaksat sellasen kirjottaa. Mullehan tosiaan huudettiin synnärillä, että nyt ponnistat tän b:n ulos ettei tarvitse mennä hätäsektioon! Tilanne tais olla paljon lähempänä kuin itse ymmärsinkään, napanuora oli kertaalleen kaulanympäri ja sykkeitä ei saatu pariin minuuttiin, multa oli nää menny siinä tilanteessa jotenkin täysin ohi, vauva synty hiljaisena ja sinisenä mutta toipu onneks lisähapella nopeasti. Muistan vaan, kun heti huudettiin, että elossa ja rauhotuin ite... Paljon voimia sulle tuplasynnytysparanemiseen, kun "sait" kerralla kokea kaiken (alatie+sektio)!

On kyllä hurjaan vauhtiin tullu nyt näitä vauvoja tänne meidän ketjuun, en pysy enää ees kärryillä, hienoa :)

Onnea vielä kaikille mahakkaille loppuodotukseen!

Maibei
 

Yhteistyössä