Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Onnea iltatähteni!!!

Omaa oloa pikaisesti: kaikki ärsyttää ja harmittaa, nukkuminen on kehnoa ja selkä todella kipeä ja tietty liitoskivut vaivaa 24/7. Lisäksi huono omatunto kun ei pysty eikä oikein jaksa tehdä noiden kahden kanssa juuri mitään. Harmittaa myös kun tuntuu ettei ole muuta kuin valitettavaa.. :/ toki odotan vauvoja innolla, mutta en ole tottunut olemaan näin raihnainen ja kipeä ja se totisesti laskee mielialaa! Ei saisi valittaa kun saa kuitenkin olla kotona ja vauvoillakin kaikki hyvin, mutta valitanpa silti! ;)

Miksa ja tuplikset 31+3
 
Onnea iltatähteni!

Mukava kuulla maibei, että Hampurissa oli sujunut hyvin.

Jaiks, ylihuomenna on rakenneultra. Oon onnistunut kehittämään itselleni melkoisen stressin siitä. Edellisestä ultrasta on jo reilusti aikaa. Jotenkin sitä kuulostelee noita liikkeitä ja miettii, et onko kaikki hyvin. Liikkeitä kyllä tuntuu, mut ei mitenkään koko aikaa. Kai sitä jotenkin odottaa, että näitä alkuajan liikkeitäkin olis tuplasti. Liikaa aikaa miettiä ja pohtia asioita. Toivottavasti rakenneultrassa sit selkenee jatkon ultrien jatkoaikataulut jne.

Pohjoistuuli 19+4
 
Hei kaikki!

Isot onnittelut iltatähteni!

Mulla on rakenneultra huomenna, kovasti odotan jännityksellä... Hyvin tunnen molempien liikkeitä, ja ekat hikat tuntuivat myös hiljattain :) Aina sitä kuitenkin varmaan stressaa, varsinkin jos on aiempia keskenmenoja takana.
Uni ei enää ole mun ystävä kyllä, rannekanava oireyhtymä, liitoskivut yms. pitävät siitä huolen, mutta onneksi tämä ei ikuisesti jatku.

Ah, niin ihanat helteet kai jatkuvat huomisesta alkaen, tsemppiä kaikille meille, jotka kantavat kokonaista poikuetta mukanaan ;)

Salla80 20+1
 
Onnea iltatähteni! Ja tsemppiä alkuun!

Kertokaahan muut ultrakuulumisia kun olette käyneet. Täällä vielä odotellaan sitä omaa virallista äitipoliultraa. Käytin eilen poikaani 10 kk neuvolassa, terkkari kyseli samalla mun omaa oloa ja kun kerroin että stressaa kovasti, ultrasi minut samalla neuvolan vanhalla laitteella. Siellä oli vatsassa kova tohina ja vilske, oli ihana nähdä että siellä on kaksi ihan elävää naperoa. Mitään mittoja ei sillä ultralla pysty ottamaan mutta sen verran että sykkeet ja liikkeet näkyy.

Tänään sitten mieliala laski kummasti kun kävin neuvolalääkärillä terveyskeskuksessa (liekö ollut joku kesäkandi) eikä kummankaan sykkeitä saatu kuuluviin. Lääkäri totesi vain että on siellä varmasti kaikki hyvin kun eilenkin on ollut...

Onko normaalia että sykkeet eivät kuulu vielä 15+2? Aikaisemmin ei ole sykkeitä yritetty kuunnella. Kylläpä taas stressaa ihan mahdottomasti, vaikka tuntuisi typerältä toisaalta ajatella että kumpikin olisivat kuolleet tässä viime yön aikana. Millon teillä on saatu sykkeet kuulumaan?

Anteeksi omanapainen kirjoitus ja valitus.... lupaan rauhoittua viimeistään kymmenen viikon päästä ;)

Murotar
 
Helteistä kesää kaikille!

Miksa, huvitti tuo kiukunpuuskasi. Tuttu tunne :) Se on ihan ok kiukutellla välillä, vaikka mitään suurempaa syytä ei olisikaan :D

Murotar: katoin just neuvolakortista, et mulla on merkattu ekat sydänäänet kuulluksi 16+4 neuvolalääkärissä, joten ei syytä huoleen. Ja muistaakseni terveyskeskuslääkäri sanoi silloinkin, ettei välttämättä osaa erottaa kaksia sydänääniä. Ei tainnu kauheesti olla kokemusta monikkoraskauksista :D Varmaan sama homma sun kohalla..

Ite oottelen maanantaista kontrolliultraa kuin kuuta nousevaa. Lääkäri sanoi, et vihdoin saataisiin silloin katottua pienemmänkin rakenteet ja ehkä he pystyvät sitten antamaan jonkin näköistä ennustetta. Että jatkuuko tä kaksos- vai yksösraskautena.. Itelläni on positiivinen fiilis. Monta viikkoa on pieni poika siellä sinnitelly, niin miksi päättäisi nyt luovuttaa?

Niiltä vielä kysyisin jotka ovat pidemmällä kuin mä, että kuinka pitkälle ootte jaksanu olla töissä? Itelläni on seisomatyö 40h/vko, ja välillä on jalkaparoilla kestämistä. Ite oon ajatellu et jos nyt ainakin elokuun vielä jaksais :)

Aurinkoista odotusta kaikille!

Jk79 22+4
 
Rakenneultra on takana ja kaikki oli hyvin. Lääkärin mukaan kaikki mitat oli normaaleja (en niitä nyt muista eikä niitä ees kirjattu äitiyskorttiin). B oli hitusen A:ta isompi. Lapsivettä oli normaalimäärä. Lääkärin mukaan A on neiti A ja B on herra B :) Nyt taas jaksaa porskuttaa eteenpäin, kun sai tietää kaiken olevan hyvin. Seuraavat tapahtumat onkin sitten normaali neuvolakäynti 14.8. (22+5) ja äpkl-käynti 22.8. (23+6).

Ainoa hieman ahdistava kommentti lääkäriltä oli se, että painon ei tarvitsisi nousta enää yhtään. Ja siis se on noussut kahden neuvolakerran välillä 1,5 kg. Nyt tuohon on ehkä tullut kilo tai pari lisää. Tokihan tää johtuu siitä, että ylipainoa on huomattavasti valmiina. Mutta miten ehkäistä raskauskilojen kertyminen? Kyllähän nuo vauvat tuolla kasvaa koko ajan, joten jonkin verran painoa tulee väistämättä? No, pitää vaan skarpata syömisen kanssa entisestään ja yrittää liikkua vähän enemmän (kohtuuden rajoissa).

Pohjoistuuli 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Minulle painoa tullut tähän mennessä neuvolan vaa'an mukaan 2kg ja oman vaa'an mukaan 4. Alkupainn 2kg johtui järkyttävästä turvotuksesta :D lähtöpainoindeksi oli 20, minulle ei ole vielä motkotettu painosta, enempi hienovaraisesti vihjattiin, että ei haittaisi jos tulisi vähän imetysvaraakin. Eikä se minuakaan haittaisi. Syön kyllä nyt jo usein ja paljon enemmän kuin ennen raskautta. Eka yksösraskaus meni jotakuinkin samoilla kalorimäärillä kuin normistikin söin.

Oireista:eek:nko teillä ollut pyllylihasten ja joskus alapäänkin "puutumista"? :confused: Ihan kuin olisi ajanut pyörällä kymmeniä kilometrejä tms? Tulee seisoskelusta, hiekkalaatikon reunalla istumisesta ja siivouksesta. Siivouksesta eniten on varmaan se kykkiminen, eli lelujen nostaminen lattialta.
 
Painoasioista, mulla tippui paino alun oksentelun takia n. 5 kg mikä ei mulle ole ollenkaan hyvä kun olen ihan tarpeeksi hoikka jo muutenkin. Nyt onneksi lähtenyt noususuuntaan ja tullut 7 kg painoa mistä neuvolassakin terkka oli tosi tyytyväinen. Viime viikkoina kilo per viikko vauhtia, toivottavasti noususuunta jatkuu edelleen. Syön nyt kyllä kuin hevonen, ihan järkyttävä nälkä jatkuvasti, tuntuu ettei mikään pidä nälkää :O Rasittavinta on se kun yölläkin joutuu hiippailemaan jääkaapille ;)
Mulla ei ole takapuoli puutunut mutta selkä on kipeä ja jalat tuntuu turvonneilta vaikkei turvotusta olekaan. Onneksi ei ole helteet tulleet ainakaan vielä takaisin, ne vasta olon tekeekin tukalaksi.
tuplat 22+1
 
Heippa!!

Täällä ilmoittautuisi yksi tuleva tuplamami.... :) Meillä on LA vasta 1.2.14 mutta tuntuu että tätä ns.kaksos-tietoutta löytyy niiiiin vähän, saati sit keskusteluja.
Mullakaan ei oo kaveripiirissä ketään joka ois tuplaonnen kohdannu :)

Meillä oli np-ultra ma jolloin paljastu et kaks pikku tyyppiä siellä riekku menee. Kätilö kysy heti et onko kysyttävää, mutta eipä siinä tilanteessa paljon kysymyksiä tullu mieleen. Nyt niitä onki miljoona :D
-Kavereilla oli siis yhteinen istukka, joten ne on identtisiä?
-Meille laitettiin seuraava ultra vasta viikolle 19+4. Onko ihan normaalia, miettien tota TTTS:ää?

Np:ssä molemmat oli pääpeppumitan mukaan 61 ja 62 mm eli kivasti olivat ainakin tähän asti kasvaneet samaa matkaa ja niskaturvotusta oli toisella 1,1 ja toisella 0,8 eli normaalin rajoissa.

On tää outoa ja moni kaveri on kauhistellut et miten sitä selviää, kun yhessäkin on niin paljon hommaa. Mä oon kuitenkin sit jotenkin nyt niinku tupla rakastunu ja tunnen olevani erikoisoikeutettu, kun saan kaksi ihanuutta(ainakin siis toivottavasti).

Ja ihana ku jostain luin, että kaksoset annetaan niile, jotka niiden kanssa pärjäävät.

Mutta mielenkiinnolla odottaen <3

-Karcci, speedy ja gonzales 12+6-
 
Tuosta painosta. Mulle kertyny tällä hetkellä 10kg ja viikkoja vasta 22+6. Oon kyllä pitkä 180cm, joten ei näytä kiloja tulleen kuin mahaan ja tisseihin. Ainakaan vielä ei ole sanottu että olisi liikaa. Painoa siis tällä hetkellä 85,8kg.
Meillä toli täällä eilen varsinainen helle, mittari näytti 28-30 astetta. Näyttää siltä että tästä saadaan samanlainen päivä :)

Jk79 22+6
 
miksa täytyyhän sitä nyt noilla viikoilla saada jo vähän valittaakin :D Oot jo tosi oitkälle päässy, ei ihmekään että jo vähän kolottaa. Musta tää kaksosraskaus on ollu alusta asti ainakin kaks kertaa yhtä rankkaa kuin yksösraskaus ellei jopa enemmänkin, kun eihän se yksösraskaus ollut rankka kuin viimeisen kuukauden! (Tai sitten aika kultaa muistot ;) Tänne on pikkuhiljaa ilmestynyt selkäkipuja, ei kivaa, mutta ihan käsittämätöntä, muutama päivä TTTS-toimenpiteen jälkeen mua PARI KUUKAUTTA putkeen vaivannut flunssa on vihdoin helpottanut! Mahtokohan se olla joku harvinainen ttts-oire? Ihanaa kun pystyy taas hengittämään, kun ei ole nenä jatkuvasti tukossa! Viimeistään loppuraskaudessa odotan kyllä vaivan palaavan, koska niin se oli esikoisestakin.

pohjoistuuli kiva että rakenneultrassa kaikki hyvin! Aika vaikeakyllä kontrolloida painoatässä tilassa. Syödä kuitenkin pitää ja liikkumisen pitää olla melko maltillista - millä siinä sitä painoa sitten hallitsee... Tsemppiä nyt kuitenkin!

Mites Sallan rakenneultra meni? Siellä kanssa kivasti kaikkea pikkukremppaa :/

Murotar kiva kun ultrasivat neuvolassa! Mutta olipa tylsä neuvolalääkäri :/ Sykkethän alkaa kyllä kuulua jo joskus rv 6-7 paikkeilla mutta siis sisäkautta ultrattaessa! Niin kuin Jk sanoi, kaksosia ei tosiaan ole aina helppo ultrata ja riippu missä istukka yms on, mulla ainakin kerran neuvolassa todettiin, että istukka ja omat verisuonet oli niin tiellä, että toisen ääniä ei saatu kuuluviin, mulla sattu sillon olemaan seuraavana päivänä ultra niin en siitä enempää stressannut :)

Jk kuinka usein sulla on nyt ollu noita seurantaultria? Mulle määrättiin seuraava ultra vasta 2,5 vko päähän, koska kaikki oli niin hyvin ja sillon voidaan samalla ottaa jo rakenneultra, nyt jo katottiin muutama rakenne valmiiksi pois rakenneultrasta mutta kaikki ei vielä näy näillä viikoilla. Määräsivät sentään ylimääräisen neuvolakäynnin tohon väliin, varmaan niitä sydänääniä sillon sitten etsiskellään ;)

katrilli onpas sulla erikoinen vaiva, toivotavasti ei hirveästi haittaa ja pian helpottaa. Ajattelis kyllä, että seisominen tai istuminen lisää tota vaivaa, kos ei vaikka lantion verisuonissa veri pääse kunnolla kiertämään.

tuplat no nyt ne helteet on varmaan saavuttanu sunkin kotikonnut, ei kyllä tarttis näin tukalaa olla! Onneks täällä on ollut ainakin aamut pilvisiä ja viileitä niin on voinut pitää vähän ristivetoa :)

Karcci tervetuloa mukaan! Juu, siltä se kuulostaa, että identtisiä siellä odotellaan, onneksi olkoon! Sulla onkyllä hyvä asenne kaksosuutiseen, itseäni pelottaa vieläkin selviytyminen enkä voi sille mitään, että murehdin esikoisesta, kun hän on vielä niin pieni, vajaa 2v kun kaksoset syntyy :( Me ollaan kyllä nyt Jkn kanssa onnistuttu hyvin säikyttämään koko ketju ttts-uutisilla, tosiaan aika harvinaista tää on mutta kieltämättä ihmeen myöhään sullakin tuo seuraava ultra on. Voisit varmaan kanssa tiedustella, olisiko mahdollista päästä aiemmin jo ultraan ja niitä oireitakin voi itsekseen koittaa seurata, se vatsanpinkeys ja nopea painonnousu mutta musta ainakin tuo vatsanpinkeys on vähän hämäävä, kun sitä aina vähän raskaudessa kumminkin on... En muista olinko tän linkin jo ennen tänne pistäny mutta ttts:stä murehtiville ultrassa kannattaa kiinittää huomiota näihin asioihin: TTTS Ja tosiaan mulle lääkäri sanoi, että se vesitaskujen (ja virtsarakon) koko on kaikkein kriittisin tekijä, tärkeämpi kuin painoero!

Onkos muuten Sunshine päässyt kotiutumaan?

Painosta oli paljon juttua. Mulla taitaa nyt olla kotivaallla saldo lähtötilanteesta +3 kg ja jos ottaa alun parin kilon painonpudotuksen pois niin +5 mennään. Ihan hirveesti en itsekään noita kiloja kaipaisi, jos kokonaissaldo pysyis siinä 15kg niin hyvä olis. Kun olen vielä aika lyhyt niin alkaa kyllä se paino käymään sitten kropan päälle.

Omaa napaa vielä. Eilen oli eka kontrolliultra kotimaassa Saksan reissun jälkeen ja vauvoilla tosiaan kaikki niin hyvin, että seuraava ultra vasta 2,5vko pääsät niin ottavat rakenteet samalla. Molemmilla hyvät napavirtaukset, hyvin vettä (vaikken kuullutkaan vesipussien mittaa mutta näin itsekin sen kalvorajan ja hyvältä näytti ainakin maallikon silmään). Pikkunen oli kiriny hurjasti painoa, nyt oli painoero enää 5%! Mies vähän jo huholestu, että onko normaalia, että niin nopeasti kerää painoa... A oli 232g, B 244g. Molemmat kasvanu hyvin, Saksaan lähdettäessä olivat 130/166.

Eipä sitä voi toivottaakuin aurinkoista kesää kaikille, kun aurinko vaan jatkaa paistamistaan! :)

maibei 18+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Katrilli79
Ihana kiitos tosta linkistä :D Osaan kysymyksistä sain jo vastaukset eli on yhteinen istukka, näkyi selvä kalvo, istukka on takaosassa ja molemmilla oli virtsarakko näkyvissä. Eli ihan jees näin ekaan ultraan, ilmooitin noille tonne mahaan et pidetäänkin noi sit tos samassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Karcci, oon samaa mieltä kuin maibei, et pyydät sitä ultraa aikasemmin. Mulla oli liian myöhään, kun oon nyt saanu sen käsityksen et vko 16 alkaen pitäis alkaa identtisii seuraamaan. Mulla oli 18+6 ja tilanne oli jo todella vakava.

Maibei, ihana kuulla että sulla on pikkuisempikin jo noin hyvin kasvanu ja saanu vesitaskua lisää :) Ite käyn yhä edelleen viikon välein ultrassa, mut eiköhän ne harvennu kahteen viikkoon jos ens maanantain ultrassa muutosta positiivisempaan :) Rakenteita siis ei olla saatu pienemmältä vieläkään, koska on niin pienessä pussissa reppana. Vko 24 on jo sit menos seuraavas ultras, et eiköhän jo jotain pitäis alkaa näkyy hänenkin rakenteista.


Jk79 22+6
 
Kiitos rohkaisevista sanoista Jk79! Taisi olla kyse tosiaan lääkärin kokemattomuudesta, vatsassa tuntuu liikkeitä jo siihen malliin että kyllä siellä elävät vauvat rummuttaa! Vaikutti muutenkin siltä että kyseessä oli max joku vastavalmistunut ellei opiskelija, oli sinänsä kiinnostunut kaksosraskaudesta mutta vaikutti täydellisen tietämättömältä. Mulla oli kysymyksiä roppakaupalla mutta ne valuivat taivaan tuuliin siinä lääkärikäynnin aikana kun tuntui tyhmältä kysyä yhtään mitään...

Noista sydänäänistä, tuttu kertoi että hänellä (kaksosia odotti) ei 27 viikolla ollut yhtäkkiä erikoislääkäri saanut sykkeitä kuulumaan! Sitten oli ultrattu ja kaikki oli ollut hyvin. Kaksosilla kuulemma vaikuttaa niin pienetkin asennonmuutokset, jos toisella käsi kriittisessä kohdassa niin ei välttämättä kuulu.

Tervetuloa Karcci! Saanko tiedustella minne sairaalaan menet seurantaan? Itse käyn Oysissa ja täällä siis annettiin se eka äp-ultra 18+ viikolle, mikä minusta on jo aika myöhään. Tosin mulla oli np-ultra 11+2 eli noin viikkoa aikasemmin kuin sulla, laskeekohan ne siitä jonkun tietyn viikkomäärän eteenpäin? Toivottavasti tämän ketjun ttts kiintiö on tosiaan täynnä. Näin yhtenä yönä painajaisen että pääsin peilin kautta kurkistamaan masun sisään ja siellä yksi lihava vauva pötkötteli tyytyväisenä, sitten yritin kurkkia löytyykö toista, ja lopulta semmoinen rääpäle räjähtäneen näköinen pöllönpoikanen pusersi itsensä sen lihavan vauvelin alta näkyviin... ja ei ole ainoa painajainen tähän mennessä :D

Mukava että Maibein pikkuisilla menee hyvin! Pystyy äiskäkin rentoutumaan. ;) Yllättävästi ne isosisarukset vaan sopeutuu siihen lasten tuloon, pakkohan se on... Meillä on esikoinen 2,5 ja kakkonen reilun vuoden kun nämä ipanat saapuvat taloon niin oon tässä itsekin yrittänyt uskotella että hyvin menee :D

Täälläkin lämpöä riittää! On tämä kaksosraskaus siitä erilainen että kolmasosa sinnitelty ja tuntee jo olevansa raskaana... Innolla odotan 30+ viikkoja ;)

Murotar 15+4
 
Murotar mulla on seulanta Hyvinkään sairaalassa.
Ja kai se on vaan maltettava nyt maanantaille et saa varman vastauksen mein seurantoihin, tosin jos tuol terkkaris ei osata vastata niin soitan sit suoraan Hyvinkäälle jollekki viisaalle :)

Meil siis 11.9 on se rakenne ultra ja sen kuulemma tekee viel joku ylilääkäri (ohhoh, tunteepahan itsensä tärkeäksi) ;)
Mutta sillä pitäs sit olla jo paljon tietoakin sielä pääkopassa, et voin kysellä viimeistään silloin kaikki visaisimmat kysymykset.
 
Heips!

Kuulumisia rakenneultrasta! Mulla on näillä näkymin tyttö ja poika setti tuloillaan, aivan mahtavaa! Mun esikoisella, paljon kärsivällä 7-vuotiaalla tytöllä on jo kolme pikkuveljeä ennestään, ja uskon, että hän todennäköisesti muuttaisi pois kotoa, jos nyt tulee vielä kaksi veljeä lisää ;)

Kaikki oli ultrassa oikein mainiosti, tyttö painoi 340g ja poika 370g. Molemmat keskikäyrillä. Kaikki muukin nätti olevan niin kuin pitää, helpotus on suuri! Seuraava ultra laitettiin 6 viikon päähän.

Maibei, mahtava kuulla, että vauvoille kuuluu noin hyvää! Ja Jk79, toivottavasti positiiviseen suuntaan menee teilläkin! Mun edellisessä raskaudessa vauvan sydämessä oli isoja ongelmia, joten vähän ymmärrän, miltä tuntuu, kun raskautta varjostaa jatkuva huoli. Valtavasti tsemppiä teille!

Sen hyvän puolen tässä kaksosia kantaessa olen huomannut, että virtsarakkohan muuttuu täysin hyödyttömäksi pussukaksi jo aika varhain, sinne mahtuu maksimissaan sellainen säälittävä liru. No ei se mitään, kaiken nesteen pystyy kätevästi säilyttämään nilkoissa!

Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja kaikille!

Salla 20+6
 
Helouuu!

Eka lekuri käynti takana ja aikaistetulle ultrapyynnölle sain vastauksen: "ei koeta tarvetta aikaistaa ultraa, koska sä olet perus terve ja ruvetaan sit seuraamaan tarkemmin vkon 19 jälkeen". *hmph*
No minkäs sit teet......

Positiivista oli et hyvin hyvin tod.näk. saatiin molempien sykkeet kuulumaan, ku löydettiin ne molemmilta puolilta mahaa.

Lääkäri: Ootko huomannu vatsan kasvamista?
Katoin sitä silmiin ja rauhallisesti totesin: "huhtikuussa mulla oli sikspäkki tos mahassa, nyt on toi tynnyri ja mun housut ei mee enää kii"
Lääkäri: no sit se on varmaan jo kasvanu ;)

Sit ku eilen oltiin rannalla, niin tunsin oikeen nivusen yläpuolella pientä "liikettä".... sellasta ihan ku vesikuplia nousis pintaan- liikettä, mut nyt toi lääkäri sano heti et sä et kyl sit viel voi tuntee mitään liikkeitä ku oot vasta vkolla 14.

No siinä noi omanapa jutut :) Onnea Salla80 tyttö/poika-setistä :heart:

EDIT: Lisäys niin ku se kätilö siel np-ultras puhu et yks istukka, mut oli kirjottanu sit et lambda näkyy. Joten saattaakin olla et niil on omat istukat, mut ne on ihan ihan lähekkäin/kasvanu yhteen :) onkohan se sit sen takii et ne ei "panikoi" mun kaa eli ttts vaaraa ei oliskaan?? *blondi*
 
Viimeksi muokattu:
Hei!!

Täällä olisi kans yks tuplien odottaja rv 11+0,LA 21.2.14 :) Haluaisin kysellä,että missä vaiheessa yleensä saa tietää kaksosten identtisyyden/epäidenttisyyden? (niinki varmaksi kun sitä nyt voikaan tietää) On tullut pohdittua,mutta selkeää vastausta en oo oikeen saanut mistään..milloin teillä on saatu tietää? :)
 
Heiidihh Yhteinen istukka/vesipussit jne on aikalailla varma tieto identisyydesta. Sen et onko istukka yhteinen vai yhteen kasvanu saa tietää rakenneultrassa viimeistään tai niin mä oon ainaki ymmärtäny :) Ja loppujen lopuks sit dna-testillä, jos ei muu auta :D :D

Vanhat ja viisaat saa korjata, jos olin vääräs ;)
 
Moikkis,

minäkin sitten tänne ilmottaudun. Olen jonkinverran Turun odottajat loppuvuosi 2013 -ketjussa kirjoitellut.

Eli turkulainen 37-vuotias ensiodottaja ja tuplapoikia odotellaan saapuvaksi 4.11.2013, viikkoja tänään kasassa 26+0. Pojilla on kaikki omaa, joten suht riskitön raskaus sinänsä. Istukka on laajasti etuseinämäistukka joka tehokkaasti kyllä vaimentaa potkuja, neuvolassa vaan sanottiin että ole onnellinen että on pojilla siinä nyrkkeilysäkki vaimentamassa :D

Minulla on ollut todella helppo ja oireeton raskaus, nyt pitänee koputella puuta.. Ainoa "oire" alkuraskaudessa oli väsymys ja nyt on tullut issias ongelmaa, töissä edelleen normaalisti. Pari viikkoa sitten lääkäri kyllä kysyi, että haluanko jo saikkua..en halunnut vielä. Seuraava kontrolliultra on tämän viikon perjantaina kun pojilla oli pari viikkoa sitten painoeroa 100grammaa. Toivottavasti painoero ei ole ainakaan lisääntynyt eikä mitään muutoksia alakerrassa ole supisteluista (kivuttomista mutta usein toistuvista) huolimatta tapahtunut. En haluaisi ihan vielä ainakaan pakkolepoon. Sen verran aktiivitapaus että tulisin varmasti hulluksi ;)

Labrat ovat olleet puhtaat/normaalit eikä hemppakaan ole laskenut kuin 146-->122, sokerirasituskin tuli suoritettua loistotuloksin. Paino on noussut sen verran mitä tuohon eteen on tuota palloa kasvanut, onneksi.

Hankintoja ollaan jo tehty, turvakaukalot sekä rattaat. Ostettiin Easywalkerit, tuntuivat niin näppäriltä. Vaikka kyllä ne niin julmetun isoilta tuntuivat kun viime viikolla ne saatiin. Itse rattaat ostettiin uutena mutta niihin adaptereilla sopivat turvakaukalot ja vaunukopat ostin käytettyna FB:n tuplakirppikseltä. Samoin tuplakirppikselta oon hankkinut sitterit, rintareput yms pientä.

Joten tervehdys kaikille ja kiva vaihtaa kuulumisia muiden tuplaodottajien kanssa!!

Kesalka & pojat 26+0
 
Tervetuloa Heiidihh ja Kesalka!

Karcci, saattaa olla et sun kaksosilla on omat istukat, sitä ainakin merkintä lambda tarkoittaa, eli silloin se onkin ihan normaalia et seuranta aloitetaan vasta 20vko tietämillä :) Muuten toi lääkärin kommentti, et oot ihan perusterve, kalskahtaa korvaan. Mäkin olen ihan perusterve ja hyväkuntoinen, silti meidän pojille tuli ttts, siihen ei vaikuta äidin terveydentila, eikä muutoinkaan äidin mitkään tekemiset. Toivottavasti kaikki menee sun kohdalla hyvin :)

Heiidihh, mulla todettiin identtisyys jo vko 8, kun kävin omakustanteisessa varhaisraskauden ultrassa. Päädyin ylimääräiseen ultraan, koska viime jouluna mulla oli keskenmeno. Np-ultrassa mulle varmistui, et yhteinen istukka, mutta omat vesipussit. Ohut suonikalvo siis välissä.

Nyt mun täytyy omasta puolesta hehkuttaa kuinka onnellinen oon!! Tänään ultrassa lääkäri sanoi et kaikki on menny paremmin kuin he osasivat odottaa. Tähän asti lääkärit eivät ole uskoneet pienemmän selviämiseen, mutta nyt on jo suuri todennäköisyys, että molemmat pienet poikani syntyvät hengissä! Isompi painoi 540g ja pienempi 460g, kokoeroa siis on, mutta nyt mennään jo niillä viikoilla että on mahdollista antaa kortisonia, ja valmistaa lapsia syntymään, jos pienempi ei pääse kasvamaan kohdussa, tai ttts uusiutuu. Ja loppuraskauden ajan mun tarvii käydä enää kahden viikon välein ultrassa!!

Ehkä sitä itsekin uskaltaa hetken päästä jo alkaa tehdä hankintoja lapsille :)
Hyvää ja tasaisen turvallista odotusta meille pallomahoille! :)

Jk79 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci ja mokoma79
Tervetuloa uudet!

Ja onnea iltatähteni!

Sitten omia kuulumisia... Täällä syntyi pojat 25.7 yllättäen vesien menolla aamu 2:30, viikkoja oli kassassa 33+5. Herra A syntyi 17:50, 1980g ja 43,6cm ja Herra B 17:59. 1710g ja 43,2. Mä pääsin teilen kotiin, mutta pojat jää toistaiseksi keskolaan keräämään voimia. Molemmilla on nenämahaletkut auttamassa syömistä, koska eivät aina jaksa imeä tuttipullosta kaikkea maitoa. Ja B unohtelee aina välillä hengittää, mutta ei tarvitse happea. Pikku hiljaa ja lääkäri vähän lupaili, että pojat voisi saada 2 viikon päästä kotiin :heart:

Toinen yllätys oli se, että pojilla on identtisyysepäily menossa. Lääkäri ja 3 kätilöä tutki jälkeiset ja he löysivät vain hden sikiökalvon, joten näytteet ja istukat lähti eteenpäin. Tuloksia odotellessa.

Sunshine ja pojat
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Ihania uutisia Jk :heart: nää onnistumis tarinat luo aina uskoa...

Joo, no mä nyt en siit mein lekurista oikeen muutenkaan tiedä...Ja ehkä se ei vaan osannu oikeesti vastata...Perusterve on aika yleinen vastaus kaikkeen :D :D
Jos mua rupee ahistaa niin soitan sit Hyvinkäälle ja kysyn joltain kätilöltä, eiköhän ne sit saa mut rauhottumaan jollain tavalla.

Munki puolesta tosiaan tervetuloa tytöt!!!!!:wave:
 

Yhteistyössä