Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Moikka vaan!


Tänne ei mitää ihmeellistä nyt menossa rv 9+2. Sain jo viime viikolla ainakin yhdet sydänäänet dopplerilla kuulumaan :) Tässä sitten toisinaan niitä kuuntelen,mutta haluaisin kyllä kuulla kahdet äänet,ovat vaan niin pieniä vielä varmaan ettei molempia taida saada anturin alle kun sukeltelevat pitkinpoikin masua :) Oireet on kyllä melkosen vaimeet. Pikku ällötystä ja nänniarkuutta,pitää kyllä olla kiitollinen näin vaimeista oireista. Toiset kun saattaa olla tipassa yms. huih! Eipä kyllä ollu tuosta esikoisestakaan kovin kummia oireita missään vaiheessa,mutta tuhruilu vaivas istukan takia ja yhdyntäkielto yms. oli päällä puolesta välistä loppuun asti..
Äitipolille tuli kutsu nt-ultraan 6.9. eli sillon on rv 12+4,esikoisesta kävin varmaan viikkoa aiemmin..

maibei ei oo pakko tietenkään kertoa sen kummemmin ellet halua,mutta mainitsit kromosomi-tutkimukset...Multa löytyi fragile x kun selviteltiin meidän lapsettomuutta. Tytöltä sitä ei sen kummemmin ole tutkittu,kun perinnöllisyyslekurit oli sitä mieltä ettei se muunnu yhden sukupolven aikana,niin että aiheuttas oireita. Ja siis pojallehan oireita tulis helpommin kun on xy-kromosomit ja tytöllä kuitenkin xx eli toinen on "terve" kromosomi..
Neuvolan täti sanoi että kannattaa miettiä jos ehdottavat tutkimusta..miks? Voiko vauvat nyt sit ollakin jotenkin vammautuneita.. :( Sitä mä en halua..


Mutta näillä mennään..


-Tipetsu ja tyypit rv 9+2-
 
Täällä jatketaan edelleen keskola arkea. Eihän se ole helppoa jättää rakkaitansa sinne sairaalaan, mutta pakko mikä pakko. A olisi valmis kotiin. Painoa 2290g ja maidon juonti sujuu ongelmitta. B:kin olisi muuten valmis kotiin, mutta kun hän saa maitoa niin into on niin kova imemiseen, että unohtuu hengittää. Joten kotiin pääsystä ei ole vielä tietoa. Painoa oli hienosti jo hänelläkin 2040g. Veljeksiä kun ei haluta erottaa joten siksi molemmat majailee keskolassa.

Synnytyksen tavan määrää juurikin a:n asento. B:n saa käännettyä, kuten mun tapauksessa. Ja minä en ainakaan tuntenut/huomannut kun mahaani on murjottu :D Ei sitä siinä tohinassa ehdi edes huomaamaan.

Tässä samalla synnytyskertomus.

Torstai aamuna kello n. 2:30 heräsin siihen, kun housuihin lurahti jotain lämmintä ja nousin ylös. Silloin valahti samalla varmaan koko vesimäärä lattialle ja soitin kellolla yökön paikalle. (Luojan kiitos että olin sairaalassa). Mut vietiin pikavauhtia synnytyssaliin ja päivystävä lääkäri tuli tekemään ultran, että tiedetään kumminpäin pojat majaili ja sisätutkimuksen. Molemmat oli rt:ssä ja kohdun kanava oli hävinnyt kokonaan ja suu sormen kärjelle auki. Tuon jälkeen alkoikin supistella n. 3 minuutin välein. Mutta ne laantui aamuun mennessä. 8:30 lääkäri kävi tekemässä uuden sisätutkimuksen ja muutoksia ei ollut tapahtunut ja supparitkin oli loppuneet kokonaan. Klo 10 toinen lääkäri teki päätöksen, että aloitetaan tiputtamaan oksitosiinia, että pojat saadaan päivän aikana ulos, eikä yöllä kun porukkaa on vähemmän töissä. Kello kahden aikoihin supistukset alkaa tulla n. 2 minuutin välein ja kovenee vähitellen. Kolmen jälkeen kivut on kestämättömiä ja kokeilen ilokaasua, se sai vain oksentamaan. Supistusten takia tehtiin uusi sisätutkimus ja olin auki 2 senttiä. Sain sitten ”säälistä” epiduraalin, joka tehtiin n. klo 16. Kivut alkoi hellittämään ja supparit jatkui edelleen 2 min. välein. Kello oli taisi olla jotain 17:20, kun aloin sanomaan kätilölle, että alkaa ponnistuttamaan ja hän teki sisätutkimuksen ja olinkin täysin auki. Kiireellä koko kööri paikalle (3 kätilöä saliin ja yksi kätilö ottaa vauvat kaappiin, lääkäri, gynekologi ja lastenlääkäri). 17:30 aloin ponnistamaan ja poika A syntyi 17:50, sai pisteet 10/10. 17:55 B käännettiin rt:en (oli kääntynyt pt jossain vaiheessa) ja puhkaistiin kalvot ja aloin ponnistamaan ja poika B syntyi 17:59 (syntyi avosuu tarjonnassa jalka kaulan päällä), myös pistein 10/10, samassa rytäkässä myös lähti hänen istukkansa irti. Viimeinen istukka lähti irti 18:17 ja urakka oli lopussa. 1. vaihe kesti 3h 30min, 2. vaihe 29min ja 3. vaihe 18 min. Emättimeen tuli 2. asteen repeämät ja kiitettävä määrä tikkejä. Klo 20 aikoihin saatiin synttärikahvit ja mä pääsin käväsee suihkussa. Sen jälkeen kävelin osastolle hakee kamoja ja menin kävellen käymään lastenosastolle katsoo poikia.

Sunshine ja pojat 3 vko
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin olen täältä taustalta seuraillut :) kaikki mennyt toistaiseksi hyvin, tyypit olivat jo viikolla 20 päälle 300 g kumpikin. Perjantaina on rakenneultra, iik!

Siis miten te jaksatte töissä jopa 30 viikolle saakka?! Minä odotan pääasiassa henkisen väsymyksen vuoksi viikkoa 26, jolloin kai aikaisintaan pääsisi saikulle? Mulla on toimistotyö, jossa fyysinen rasitus on olematonta.
Lisäksi olen työpäivän jälkeen kaksistaan 4-vuotiaan tehopakkauksen kanssa puoli seitsemään vähintään. Meillä on lypsylehmiä :) joiden hoitoon en siis osallistu itse. V

Onko joku harkinnut aikaistettua äitiyslomaa? Tämä kelan 60 pv. Miten se menee?
 
Sunshine, kiva kun kerroit synnytyksestäsi :) Vähän hampaat irvessä luin siitä repeämisestä, mutta kyllä se on sen arvoista :heart: Ja toivotaan että B pienokainenkin kohtapuolin on valmis kotio :)

Katrilli, mä oon niin jotenkin toiminnan ihmisiä, et masennun helposti jos käy aika pitkäksi. Lapsetkin on jo sen verran isoja, ettei ne kuluta hirveesti mun energioita. Sen takia haluan olla niin pitkään töissä kun se on mahdollista kaksosten hyvinvoinnin kannalta.

Tipetsu, mullakin tehtiin se kromosomitutkimus, mutta ihan vaan sen takia kun lapsivettä poistettiin joka tapauksessa. Varmaan sama homma sulla Maibei?

Kolmas kerta tänään jo kun täällä turisen, joten tylsää on tää oleilu :D

Jk ja pojat 25+4
 
Mun työviihtyvyyttä ei yhtään lisää se, että Suuri Johtaja kuuluttaa ihan avoimesti puhelimessa kaikille, että " joo, en mä arvannut että se enää lapsia tekis. Ja vielä vanhoilla päivillä. Ja kaksi"

Nimimerkillä peräti yks lapsi ennestään ja ikää vallan hurjasti eli 33, loppuvuodesta 34... Vanhoilla päivillä...:kieh:
 
Joo Katrilli on ihan sika sika vanha ;)

Sunshinelle suuri kiitos synnytyskertomuksesta, mä en tiedä et oonko jotenki outo mut mun mielestä nyt koko raskauden on ollu kiva lukee niitä ja ruveta ite henkisesti valmistautumaan erilaisiin tilanteisiin mitä voi kohdata.

JK et sä oo ainut joll aon tylsää välil ;) Mä en vaan saa avattuu konetta välillä...Käyn nopsaa puhelimella naamakirjassaki :D

Noista saikuista viel...Mun mielestä se on aika kakspiippunen juttu, toisaalta 28 vkolla poisjääminen ois hyvä, koska sit noi tyypit sais rauhassa "valmistua" ku äiti voi välillä päivän mittaa lepäillä jne, mut sit taas mä oon ainaki niin ADHD et tuleeko aika pitkäksi??Mut sit taas jos vitkuttaa, niin onko suurempi riski joutuu vuodelepoon?Äh, no kaikki on NIIIIIN yksilöllistä. Mä meen oman fiiliksen mukaan ja tähtään et jään marraskuun puolessa välissä pois :) Mut mä oonki fyysisessä duunissa ja seisoskelen 8h päivässä :p

Olen puhunut *ugh* :D Nyt täytyy lähtee koirien kanssa ulos ja sit töihin :p

-Karcci, joka aikoo todellakin jäädä saikulle viikolla 28 ja on nyt 15+5 speedyn ja gonzalesin kanssa-
 
Heippa!

Täälläkin tulee seurailtua ketjua mutta ei aina ehdi kirjoittelemaan niin usein kuin haluaisi.

Meillekin heti ensimmäisessä ultrassa lääkäri (yksityisellä puolella tosin kun oltiin varhaisultrassa) sanoi, että yleensä identtisiä kaksosia ei päästetä kovin paljon vkoa 36 pidemmälle. Äitityspolilla taas ei ole otettu asiaa puheeksi ja kukaan ei siellä ole asiaa kommentoinut.

Aika uskomatonta Katrilli tuo sun pomon toiminta. Itsellä onneksi suhtautuminen töissä on ollut kaikilta osin positiivista. Kommentit on olleet että lasten ehdoilla menet ja työt kyllä sitten järjestyy. Saa olla onnellinen että on fiksu pomo ja työkaverit. :)

Itse olen miettinyt sairaslomaa ja tulen kyllä näillä näkymin jäämään ennen vkoa 28, koska nyt jo työpäivien jälkeen ilta menee makoillessa kun tulee niin paljon painetta alavatsaan. Onneksi oireet eivät ole aiheuttaneet kohdunkaulalle vielä mitään, eli se ei ollut viime ultrakäynnillä (alkuviikosta) lyhentynyt. Mulle on ultrassa lääkärit jo kahteen kertaan kyselleet haluanko jäädä sairaslomalle ja olisivat lomaa kirjoittaneet jo kaksi viikkoa sitten, mutta en nyt vielä halua jäädä, jotta saisi työt siihen malliin että voi hyvällä mielellä jäädä eikä kukaan jää siellä pulaan. En kyllä mitään riskejä ota, eli jo olo yhtään alkaa mennä hankalaksi niin sitten jään aiemmin pois.

Meillä on ultrakäyntejä nyt joka viikko (tai n 10 päivän välein), koska toinen pikkuinen on edelleen pienempi. Mitään syytä ei ole löytynyt, ei oireita TTTS:stä, vettä on molemmilla hyvin ja virtsarakot näkyy ja virtaukset on hyvät ym. mutta toinen vaan kasvaa hitaammin. Epäilevät että saa pienemmän osan istukasta ja siksi on jäljessä. Se ei ole ongelma niin kauan kun kuitenkin kasvaa, vaikka olisikin vähän jäljessä toisesta. Molemmat on kyllä tosi pirteitä ja mahassa on kauhea vilske päällä aina kun vähän istahtaa. Välillä potkut jo näkyy mahan päältäkin. :) Meidän koirat on niistä ihan ihmeissään ja toinen koira tulee aina saman tien viereen nukkumaan jos on mahdollisuus ja laittaa pään mahan päälle ihan kuin kuuntelisi ja tunnustelisi potkuja. :)

Tsemppiä kaikille pallomahoille odottelun eri vaiheisiin!

t. Elmeriini ja möllit 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Moikka kaikille!

Tänne ei oikeastaan kuulu mitään ihmeitä. Eilen kävin neuvolassa, mutta eipä siellä oikein ihmeitä tapahdu. Normaalit verenpainemittaukset ja punnitukset. Ne oli molemmat ihan ok. Jotenkin tuolla neuvolassa tulee aina sellanen olo, että siellä käyminen on vähän turhaa. Ne käynnit on enemmänkin sitä, että mä kerron asioita terkalle, kun ei ne tiedä. Ja täällä ei äitiyspkl ja neuvola käytä samoja järjestelmiä, että ne ees näkis niitä tietoja. Siinä sitten mä sain kertoa terkkarille, että saadaan Kelasta 3 avustusta ja sit noita muitakin kaksosiin liittyviä tietoja. Tällä kertaa oli eri terkka kuin viimeksi ja sydänäänien metsästys oli melkoista. No, viimenään se sanoi, että kyllä hän täältä kaksi eri rytmissä olevaa löytää, mutta saathan sä varmistuksen sitten ens vkolla ultrassa..

Ens viikolla siis mennään taas äippäpolille ultraan. Tää on nyt periaatteessa eka ylimääräinen kaksosista johtuva käynti. Kaksi edellistä oli np- ja rakenneultra. Ei kai nämä sen kummempia käyntejä ole. Eiköhän siellä vaan tutkita olosuhteet ja koot jne.

Aika paljon on tullut nyt tehtyä vaatehankintoja. Kirppareilta oon hamstrannut koon 44 ja 50 vaatteita. No joo, parit 56 cm haalarit (ohuemmat velourhaalarit H&M:stä enemmänkin autoiluun ja sit paksummat fleecevanuhaalarit muuhun). Mulla onkin sit tallessa esikoisen vaatteita 56cm lähtien, joten eipä niitä oikein tarvikaan. Kavereilta oli tulossa kans useampi kassillinen vaatetta.

Olo on ihan ok. Perusvaivoja - närästys, ummetus, väsymys, nivuskivut jne. Hieman välillä supistelee tai vatsa kovettuu, mutta ei tee kipeää.

Neuvolassa oli puhetta, että pitäis ottaa aloittaa lisärauta (vaikka hemppa ei ole kovinkaan paljon pudonnut). Mulla on vähän ongelmia noiden valmisteiden kanssa, kun en saa niitä oikein otettua. Ostin neuvolan suosituksesta Iron Vital F -valmistetta, mutta se pelkkä hajukin sai jo voimaan pahoin. Just ja just sain otettua sitä vähän, mutta sit :$ Esikoisen aikana kokeilin Obsidania ja Maltoferia heikohkolla menestyksellä. Olisko teillä siis suositella jotain mautonta ja hajutonta valmistetta? Tietääkö joku, että paljonko sitä lisärautaa pitää ottaa? Syön sellaista Raskaus monivitaa, missä on 14mg rautaa...

Tämmöistä tänne. Odotellaan ja odotellaan :)

Pohjoistuuli 22+6
 
pohjoistuuli mites ihan rauta-kapselit??Saa ihan apoteekista :) Ne ei ainakaan maistu saati haise.
Mulla rupee muuten aina soimaan se Lounatuuli-biisi päässä ku luen sun nimimerkin...ja hirveen kivaa et se sit soi myös seuraavan tunnin päässä :D

Hei sit toinen juttu.....Pitäskö perustaa sellai salattu kaksos ryhmä naamakirjaan?Ku varmaan ainakin melkein kaikki siellä on(?) ja mä ainakin useammin just vilkasen sinne puhelimella :) Ku viel jaksaa olla ns. tien päällä...melkein voin luvata et jahka kotio jään, niin musta ei pääse eroon ;)
 
Hei

Onko kellään tietoa siitä, minkälaiset selviämisennusteet kaksosilla on loppuraskauteen? Onko toisen/molempien keskenmeno todennäköisempää kuin yhden alkion raskaudessa?

Itsellä on takana yksi keskenmeno (tuulimunaraskaus), jonka vuoksi kaikki kamala kummittelee mielessä.

T: Juuri eilen kaksosraskaudesta tiedon saanut ralliruutu + sintit 7+0
 
Hei

Onko kellään tietoa siitä, minkälaiset selviämisennusteet kaksosilla on loppuraskauteen? Onko toisen/molempien keskenmeno todennäköisempää kuin yhden alkion raskaudessa?

Itsellä on takana yksi keskenmeno (tuulimunaraskaus), jonka vuoksi kaikki kamala kummittelee mielessä.

T: Juuri eilen kaksosraskaudesta tiedon saanut ralliruutu + sintit 7+0

Mulla oli takana useampi keskenmeno ennen tuplia. Kaikki meni hyvin kuitenkin.


meillä synty tuplat alateitse, A rt B perätilassa, pyllyeellä tuli sitten. Synnytys oli luomu ilman kivunlievityksiä, 5,5h ja ainoa nirhauma mikä tuli oli rutiinina suoritettu eppari (perätilasynnytyksessä siis rutiinina tehdään) parani nopeesti jne :)
 
Heippa!

Nonni. Ei ois pitäny tylsyydestä purnata, vaan olla tyytyväinen tilanteeseen. Eilen yöllä tuli sitten lapsivedet ja pyydettiin heti tyksiin. Ja osastolle jäin. Nyt on makuuta ja kortisonipistoksia ja supistusten estolääkitystä ja vielä antibioottia varmuuden vuox, ettei tuu tulehdusta. Ja vessassa saan käydä. Nyt ootellaan ja kattellaan ja lääkitään. Kuulemma kax vrk on vesien menoissa semmonen aika minkä sisäl synnytys yleensä alkaa. Onnex vettä kuitenkin muodostuu vallan, joten jos ei rankkoja supistuksia tuu, voidaan sinnitellä parikin viikkoo. Mä oon omas itepäises päässäni päättäny, et on pakko kestää vielä 4vko, niin tulis se 30vko ees täyteen. Vaik onhan se niin et ne tulee kun on tullakseen. Nyt vaan ovat vielä niin pieniä, 700g:sia; että keskosuuden riskit on isot :(

Katrilli, mä olen sitten sun kans samana vuonna syntyny vanhus :D Onhan se tietty erikoista että näin eläkeiän lähestyessä hankkii vielä lapsia :D

Elmeriini ja Karcci, Nyt tapahtuneen vuox kyllä suosittelen että jää ajoissa saikulle. Vaikka mullakin todella hyvä ja energinen olo ollu. En ois uskonu et yhtäkkiä käy näin. Mulla on molemmat yksösraskaudet sujunu hyvin. Näillä tuplilla on kyllä sitten, ei riitä tuplasti, ainakin triplasti ollu vaikeuksia. Alkuraskauden istukan osittainen irtoaminen, ttts, ja nyt tämä.

Pohjoistuuli, mä syön kans multivita raskausvitskuja ja retaferii. On tosi minejä rautatabletteja, helppo niellä, ei haise, ei maistu millekään. Ja mulla piristäny kummasti. Nä on 50mg. Mullakin on hemo ihan ok, mut kokeilin silti ja väsymys on tiessään niiden ansiosta. Nyt oon viel välil napannu magnesiumia, auttaa näihin kivikoviin pohkeisiin.

Ralliruutu , mulla oli muutama kuukausi ennen tätä raskautta keskenmeno. En usko että aiempi keskenmeno tai kohdun ulkopuolinen raskaus vaikuttaa kaksosraskaudessa yhtään sen enempää kuin yksösraskaudessa. Kaksosraskaus itsessään on jo riskiraskaus ja mitä enemmän yhteistä lapsilla on, sitä enemmän riskejä. Suurin osa kaksosraskauksista sujuu kuitenkin hyvin ja seuranta on tiheämpää, joten älä suotta päästä kummituksia ajatuksiisi :)

Jk ja pojat 25+5

Onnex mies toi mul läppärin tänne, niin pääsen konettaan edes :) puhelimel ku räpeltää, nii hermo vaan menee.
 
Tosi kurja kuulla JK79 teidän tilanteesta. Voi kun epäonni olisi nyt saanut jo loppua! Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn että vauvat pysyisivät mahdollisimman pitkään vielä kyydissä.

Ja otan kyllä sairasloma-asian myös enemmän harkintaan. Mutta teille nyt Tsemppiä kovasti!

Ralliruutu, minulla samanlainen tilanne, takana tosin kaksi keskenmenoa josta viimeisin tuulimuna, joten vaikka kaksosraskaus on aina riskimpi, on hyvät mahdollisuudet myös selvitä ja saada tuplapotti. :) Tiedän että ei ole helppoa, mutta positiivinen ajattelu auttaa myös vauvoja.

t. Elmeriini+möllit 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Voihan hitsi, olin jo alottanu päivällä vastaamisen, kun esikoinen heräs lyhyiltä unilta ja siihen loppu mun oma aika :) Ja nyt oliki jklle tullu niin jännät paikat et uusikshan se teksti ois muutenki menny ;) Siis hurja sentään, ei voi olla totta! Kyllä sun kohdalle on tosiaan osunu kaikki tän riskiraskauden vaivat! Hyvä, että sitä vettä nyt kuitenkin muodostuu lisää, toivotaan tosiaan, että makaat siellä sairaalassa nyt vähintään sen 2vko, mielummin ne neljä! Huh huh, kyllä ihan sanattomaks vetää. Kovasti voimia ja jaksuja sulle sinne!

tipetsu ei siinä mun kromosomitutkimuksessa tosiaan mitään erityistä ole vaan juurikin niin kuin jk:kin kertoi niin tuolla Saksassa, kun sitä lapsivettä kuitenkin otettiin, niin kysyivät sitten samalla luvan analysoida se. Lähinnä mä sitä sukupuolenvarmennusta sieltä odotan :) Yleensähän jos np-ultrassa olis jotain poikkeavaa, sais halutessaan tuon lapsivesinäytekromosomianalyysin mutta aina kun tonne lapsivesipussiin mennään sorkkimaan niin siinä on riskinsä (muistaakseni tuossa kromosominäytteenotossa 2%keskenmenonriski?) niin siksi niitä ei ehdoin tahdoin tehdä mutta meillähän oli tuossa ttts-toimenpiteessä paljon isompikin keskenmenonriski ja tuo näyte tuli siinä sivussa ikäänkuin kaupan päälle.

sunshine, kiva kuulla sieltäkin ja kiva kuulla toi synnäritarina. Hyvä juttu, ettei se käännös oo mitään kamalaa :) Toivottavasti toinenkin poika on pian siinä kunnossa, että saat vauvat kotiin!

katrilli, mun käsittääkseni sen kelan 60 päivää saa käyttää vanhemmista kumpi vaan. Mä taidan lahjottaa ne miehelle, tuplakädet voi olla aika kova sana ;)
Toi sun pomos kommentti oli kyllä aivan käsittämätön, sai mut kyllä ihan hiiltymään täällä!

karcci kaikki on tosiaan yksilöllistä ton saikun tarpeen kanssa mutta tosiaan niin kuin jk sanoi, niin parempi varmaan liian aikasin kuin liian myöhään - riskiraskaus tämä kaksosraskaus on aina vaikka kaikki menis hyvinkin. Facebook ryhmää kanssa mietit, voishan sellasenkin perustaa mutta mulle ainakin kelpaa kyllä tämäkin, niitä fb-ryhmiäkin alkaa olemaan jo niin paljon...

elmeriini, hyvä kun seuraavat nyt noin tarkkaan noita sun pienokaisiasi, toivottavasti kasvu jatkuu!

Pohjoistuuli, rautavalmisteistakyselit. Mä syön kanssa retaferia mutta jo esikoista odottaessani kuulin, että kovinkaan monen vatsa ei tät sietänyt ja sillon juuri juttelivat käyttävänsä joko obsidania tai maltoferia, luulisin että sen "parempaa rautaa" on enää vaikea löytää. Tietysti voit koittaa myös ravinnosta saada niin paljon rautaa kuin mahdollista (vihreät kasvikset, ruisleipä, verilätyt eikä maitotuotteita pariin tuntiin näitten syömisestä mutta en tiedä paljonko rautaa siitä irtoaa). Hankalaa jos tuo maku niissä rautavalmisteissa tuottaa ongelmia.

ralliruudulle tervetuloa! Koska sulla on la? Jostain muistelisin lukeneeni että rv20 jälkeen kaksosraskaudessa vähenis keskenmenonriski (vai muistanko nyt väärin?), yksösraskaudessa taitaa helpottaa riski jo jotain rv 12-13 jälkeen.

Jklle vielä hurjat tsempit!!!

Maibei 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Voi jk hirrrrrveesti tsemppiä sinne!!!nyt sul on sit aikaa pitää meitä ajantasalla seuraavat 4vkoa,kun kerran päätettiin et pikkusen siel niin kauan viel on :)
Ja kyllä,mäkin otan saikun pohdintaan...tänään huomas et ku olin klo 6:30-17:00 liikenteessä,niin vähä toi oikee nivunen/ihan alavatsa huomautti,että hei nyt lepoasentoon!nyt onki jo paljon parempi...oon just menos nukkuu,mut eka keskityn hetkeks noihi kahteen ja jos vaik pikku liikettä tuntis <3

Viel kerran jiikoolle.....iso etä halaus!
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Kiitos kaikille myötäelämisestä!

Ja tosiaankin tulen varmaankin tukkimaan nää sivut mun sepustuksilla, kun tuota aikaa nyt tuntuu olevan :)

Tuota Fb-ryhmää unohdin kommentoida. Kyllä kai sitä mukaan lähden jos sellainen aikaiseksi saadaan, mutta toisaalta on ihan kiva "ootella" ja käydä kurkkimassa täällä välillä onko viestejä tullu kun on hetken tuolla facessa hillunu :)

Mulla on kaikesta huolimatta nyt yhä niin positiivinen asenne, et kaiken on pakko mennä hyvin. Jostain vaan sellainen tunne tulee..

Jos nyt koittais men natinati, kun aamulla viiden aikaan tulee taas kortisoni kankkuun ja muut lääkkeet.

Vuorokausi kohta jo porskutettu eteenpäin! Hyvin tää menee! :)

Jk ja pojat yhä 25+5
 
Jk79 nyt oli pakko tulla kommentoimaan yölypsyjen välissä... Silloin kun mä makasin osastolla niin mun huonekaverina oli ihminen keneltä kanssa vuoti lapsivedet. Sillä oli alkanut vuotaa jo viikolla 17 ja oli jo viikolla 28, kun mut siirrettiin takas Kokkolaan. Ja sillä oli koko ajan niukasti vettä, kun muodostui uutta. Noh nyt sitten sain tietää sen synnyttäneen viikolla 30+, kun sen tutun kaksoset oli samassa keskolassa ja juteltiin siinä. Eli toivoa on! Ja tsemppiä osastolla oleiluun!
 
Jk:lle tsemppiä ja viikkoja täältäkin! P.s. Miehen serkun lapsi synti viikolla 25+ joitakin päiviä. Painoa oli 660 g syntyessä. Syynä oli lapsivesien tihkuminen viikolta 13 lähtien. Lopulta kohtu oli ihan kuiva... Tyttö täyttää syksyllä 4 <3 keuhkojen toiminnassa on sanottavaa ja pientä ylivilkkautta ja puheen kehityksen kanssa viivästymää. Mutta siis ihan normihoidossa on ja suloinen reipas tyttö :)
 
Moi vain, täältä ilmottautuisi yksi yllärituplien odottaja (tiistaina tuli tieto) palstalle mukaan..oon seurannut tätä palstaa jo muutaman päivän, mutta nyt uskaltauduin mukaan..ihana lukea kokemuksista, joita ei oikein muualta saa tietää ! :)

Mulla mietityttää et miten töihin tulee ilmoitella..kuulostaa et kaikilla jotain kremppaa on ollut ja se saikku silloin 26-29viikoilla on enemmän kuin todennäköinen, niin työnantajalleki tulee tietty ilmoittaa ajoissa. Mihin aikaan itse kukanenkin ilmoitti töihin ? Mulla kuitenkin todella rankka sekä henkisesti että fyysisesti suurimmalta osin työ, joskus tuntuu, et kahden pienen lapsen ja reissuisännän kanssa normaaliarkikin jo niin väsyttävää.. :) Saati et masussa on tupla-asukit ja mulla tunnetusti iiiisot masut ! :D

Mut kiva kuulla kokemuksia, tsemppiä sairaalassa oleville, toivottavasti kaikki menee hyvin !!

Bubblis ja maha-asukit rv 13+1
 
Sunshine ja Katrilli, kiitos kannustavista sanoista ja toivoa antavista kertomuksista :) Kyllä mäkin uskon et kaikki menee hyvin ja positiivisella asenteella pärjää pidemmälle :)

Onnea tuplista Bubblis! Mä kerroin töissä vasta kun olin np:ultrassa käyny. Eli siinä 12vko tienoilla.

Tilanne on toistaiseksi sama täällä. Lapsivettä lorahtelee, varsinkin öisin, mutta supistukset on pysyneet loitolla estolääkityksen ansiosta.

Harmittaa vähän se, että meillä on muutto kahden viikon päästä. Kaikki on tietty pakkaamatta. Mies kyllä lupas hoitaa kaiken kuntoon, mutta kun oon jossain asioissa vaan niin tarkka. Oishan se ihana päästä uuteen kotiin jossa kaikki paikoillaan, mut luulen et löytäisin jotain vikaa kuitenkin, kun ee ois ite päässy vaikuttaan :D Sisko lupas kyllä auttaa, ehkä se on järkevintä, tuntenu mut kuitenkin koko ikämme ja naissukupuolta, ni osaa varmaan sisustaa enempi mun makuun :)

Nyt vessaan, juon ihan tolkuttomasti, ettei lapsiveden muodustuminen kiikastais ainakaan siitä et mulla nesteitä liian vähän :)

Tsemppiä kaikille odotukseen ja sunshinelle sekä iltatähdelle antoisia hetkiä pienokaisten kanssa :heart:

Jk ja pojat nyt jo 25+6 ( ja iloitsen jokaisesta lisäpäivästä!) :)
 
Heippa kaikille!
Täällä ilmoittautuu ketjuun mukaan kahden tytön äiti ja tuplapoikia odotellaan, laskettu aika on 24.12. eli siis joululahjoja kerrakseen :)

Raskaus tuli täytenä yllätyksenä kun tolkuttoman väsymyksen takia halusin verikokeisiin. Shokista selvitty, väsymystä on edelleen mutta muutoin olo on hyvä.
Täällä tais joku toinenkin äiti kamppailla samojen kysymysten parissa kuin minäkin, että miten sitä pärjää kahden kanssa kun edellinenkin on vielä ihan vauva.. Minulla siis tytöt 8kk ja 5v.

Tsemppiä ja iloista syksyn tuloa kaikille!

T. crofti 21+3
 
Kiitoksia vastauksista kaikille :)

maibei: Minulla on la vasta ensi vuoden huhtikuun alussa. Toukokuisen tuulimunan takia pääsin nyt varhaisultraan oman kunnan terveyskeskukseen ja siellä todettiin tämä iloinen yllätys, että odotankin yhden sijasta kaksikkoa. Ja toivon kovasti, että saan pitää molemmat loppuun asti. Mielessä vaan kummittelee aiemmat käsitykset siitä, että kaksosraskaudessa menee yksöisraskautta helpommin kesken molemmat tai toinen :( Ja itsellä tosiaan on viikkoja vielä varsin vähän.

Missä vaiheessa olette yleensä päässeet nt-ultraan? Terveydenhoitaja arveli, että pääsisin vasta viikolla 12, mutta käsittääkseni monikkoraskaudessa pitäisi päästä jo aiemminkin?

ralliruutu 7+1
 
Tervetuloa uusille ja Jk:lle tsemppiä hurjasti! Kaikkea sitä voikin sattua. Toivottavasti saat vielä pitkään pötkötellä siellä odottavana äitinä. Luin eilen viime- ja toissavuoden vauvalehtiä ja siellä oli juttu 24+3 syntyneestä tyttösestä jolla oli kuitenkin mennyt kaikki ihmeen hyvin. Tosiaan, jokainen päivä on plussaa!

Murotar 18+4

(p.s. Oon luullut että mulla ei oo kummempia raskaushimoja mutta eilen vetäisin ihan tuosta noin vaan kokonaisen daim-suklaalevyn... ennen oon aina ostellut kaappiin suklaita leivonnan varalle ja siellä ne ovat pysyneet. Ilmeisesti tässä tilassa saan jättää varasuklaat ostamatta. Oli aamulla kyllä niin pöhnäinen olo että koitan pysyä ruodussa! :D )
 
Murotar: muistin väärin, se lukemasi juttu oli tästä minun mieheni serkun vauvasta. Eli se olikin 24+3, eikä 25+ joitain päiviä.

Rakenneultrassa käyty! Neiti A:n paino 425 g ja neiti B:n 421 g. Kaikki hyvin ja saatiin maailman suloisin kasvokuvakin neiti A:sta <3 Neiti B piti kättä kasvojen edessä :)

t. Katrilli + tytöt 21+3
 
Katrilli, ihanaa ! Mä niin odotan, et pääsis niille rakenneultraviikoille, niin sais tietää, et oliko masussa tyttöjä vai poikia vai molempia.. :)

Murotar, tuo homma kuulostaa ihan mun touhuilta ! :)

Miten te naiset kerroitte töihin ? Mulla on ens torstaina vielä neuvola, ajattelin, et jos siellä kuuntelis sydänäänet vielä ja varmistais, et on kaikki hyvin. Puhuis sit sen jälkeen vasta töissä. Silloin viikkoja on tasan 14. Miten muut ?


Bubblis rv 13+1
 

Yhteistyössä