Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Saikulle heti vaan kun tuntuu kipuja ja on raskasta! Parempi levätä jo hyvissä ajoin niin saattaa päästä kaksosraskaudessa ihan loppuun asti. Tääl on jo tukalaa, maha on jääääääätävä ja joka hemmetin paikkaan sattuu.. käynnistykseen 6päivää. Lyhyt aika mutta tuntuu niin pitkältä ajalta. Ens tiistaina saadaan tietää käynnistystapa.. toivottavasti oksitosiini tai cytotec, pelkään kalvojen puhkasua :D heh :) T:Minde ja tytyt 36+1
 
Hyvä juttu että sait sairasloman Katrilli. Ja onpa kummaa ettei sitä aiemmin tullut, mulle parikin eri lääkäriä sanoi jo paljon ennen puoltaväliä että saikulle jäädään sitten viimeistään rv25 mutta olisin saanut sitä jo rv 20 mutta en tarvinnut kun olin jo siinä vaiheessa työttömänä työnhakijana.
Mulla oli sokerirasitus tänään ja tuli kyllä tosi paha olo sen litkun juomisen jälkeen, pelkäsin jo että oksu lentää mutta onneksi ei. Vika tunti meni ihan hyvin kylläkin.
Nyt on haettu rattaat ja tuli sellainen olo että voikun pääsisi jo lykkimään :D Sänky ostettiin myös ja nyt tuo 4v on kapuamassa sinne jatkuvasti ja vie unilelujaan vauvoille valmiiksi :)
Onko muiden pallomahojen vaikea hengittää? Mulla on viime viikot olleet jotenkin tosi hankalat ja hengästyn toosi helposti. Mutta nyt en oikein tiedä edes vaivaako astma vai vaan kasvava maha.
tuplat 29+2
 
Tipetsu, vaikka kämppä siellä tuokin vähän murhetta niin ainakin lastenhoitojärjestelyt kuulostaa ihanilta :) Ihanaa kun suku voi auttaa. Mulla asuu anoppi 50 km päässä ja on kanssa osa-aikasesti töissä, joten häneltä saa aina välillä lastenhoitoapua, vaikka ihan kokopäiväratkaisuksi siitä ei sentään olisi. Mutta kaikki apu on kyllä kullanarvoista! Pohjoistuulella ja Bubbliksella oli kanssa lastenhoito mukavasti järjestyny.

Crofti,
mites sulla lastenhoito, aiotko pitää tytön kotona? Saatko jostain apua? Vatsanympärys 89 cm, vau :O Täällä paukkuu jo yli sadan... Painoa on tullut jo melkeen 7kg, kohta yhtä paljon kuin koko yksösraskaudessa...

Ihanaa jenniferi että sä sait kanssa vähän selvyyttä noihin hoitokuvioihin ja onneksi sun ei tarvinnu olla kauempaa sairaalassa ja sait jo varmuudenvuoksi ne kortisonipiikitkin! Mitäs sulla nyt olikaan viikkoja kasassa? Kiva kun kerrankin tuli vastaan hyvä lääkäri, joka vaivautui selittämään tota synnytysasiaa!

Katrilli, ihanaa kun pääsit saikulle! Mutta kamalia tyäkavereita sulla :mad: Vaikka jollain toisella oiskin kaksosraskaus menny hyvin, ei se tarkota, että kaikilla menee. Ja esim riskit mono- tai dikoriaalisessa raskaudessa on ihan eri luokkaa. Ärsyttävää, kun ihmiset, jotka ei tiedä näistä asioista mitään rupeavat kommentoimaan tolla tavalla... Se miten se raskaus omalla kohdalla sattuu menemään, on harvemmin itsestä kiini. Melkeinpä ainut mitä sitä itse voi tehdä, on levätä!

Elmeriini, sullahan oli lepo tehonnu tosi hyvin, hienoa! Vieläkö pakkolepo on päällä? Mietit vielä sitä synnytysta kun a rt ja b pt - muista, että b on kuitenkin helppo kääntää sen jälkeen kun a on syntynyt ja jättänyt puolet tyhjää tilaa masuun! Ihan eri asia kuin kääntöyritykset yksösten kanssa.

tuplat,
onneksi sun supistukset ei oo tehny mitään kohdunsuulla!

Hieno juttu Karcci että ru:ssa kaikki hyvin!

Minde taitaakin olla seuraavana vuorossa, tsemppiä! Voin lohduttaa, että ihan turhaan pelkäät sitä kalvojen puhkaisua, mäkin pelkäsin mutta tosiaan ihan turhaan, koska ainut mitä ko. toimenpiteestä tunsin oli, että lapsivedet holahti :D Sitä tuskin käytetään ainona ja ensimmäisenä käynnistystoimenpiteenä. Toivottavasti kuitenkin lähtisi itellään käyntiin, vielä kerkee :) Ja jaksamista mahan kanssa viimeset päivät!

Ihanaa Jk, kun pääsit kotiin! Tsemppiä pojille! Onko annettu mitään arvioo, kauanko viettäisivät keskolassa?

Tännekin saapui vihdoin äippäpakkaus, vähän jotenkin tylsänvärisiä vaatteita, esikoisella oli kyllä vuoskertaa aikaisempi pakkaus musta kivempi mutta eipä sen niin väliä. Pistin myös äitiysrahahakemuksen netin kautta menemään. Viimeviikolla oli myös sokerirasituskoe ja kävin hakemassa tukiliivin sairaalasta. Se sairaalan liivi olikin sellanen matala eikä korkee niin kuin lastentarvikeliikeissä myytävät, jotenkin tuntui vähän epämukavalta, saapa nähdä tuleeko sitä käytettyä... Pojan hoitokin on lähtenyt jo sujumaan paremmin, on siellä vielä tosi lyhyttä aikaa, mutta tuntuu, että tuli kyllä kreivin aikaan - oma olo käy jatkuvasti tukalammaksi ja vaunulenkit, pojan nostelut ja hiekkalaatikolla kykkimiset ja kumartelut alkaa tuntumaan mahassa enemmän ja enemmän. Ensviikolla sitten taas ultraa! :)

maibei 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Maibei mä en ollut hirveen innoissani äippäpakkauksen väreistä myöskään mutta kai niitä tulee ainakin kotosalla käytettyä.
Minde multa on 2 kertaa puhkaistu kalvot ja en oke minäkään huomannut yhtään mitään paitsi sen itse veden tulon :)
Mulla mahanympärys on nyt 109cm, tasaisen varmasti näyttää senttejä tulevan lisää.
Musta tuntuu että asun jääkaapilla. Yösyöpöttelyä ei ole nyt vähään aikaan tullut harrastettua, maha joskus aamuyöstä saattaa kurnia mutten vaan jaksa nousta syömään vaikka mieli tekisi :)
 
Moikka kaikille!

Kyllä kotona on ihana nukkua! Muutaman kerran tietty nousin lypsämään, mutta en olis heränny ilman herätyskelloo. Sormet syhyää niin paljon että pääsen laittaan paikkoi kuntoon. Mun vaatteet on viel jätesäkeis!! Jos vaikka ens viikol sietäis sen verran seistä, et sais ne kaappiin.

Mulla on ikävä isompiakin lapsia :'( Silti sovin heidän isän kanssaan, että ovat siellä vielä kaksi seuraavaa viikkoa, kunnes pystyn paremmin liikkumaan. Oi kun ootan että saan kaikki lapseni kotio :heart:

Tänään taas toinenkin lääkäri sanoi että Aleksi on kokenut ihmeparantumisen :) Vointi on hyvä ja kohta loppuu antibioottikuuri ja kun vielä saadaan maitomäärää lisättyä, 14ml nyt,niin voidaan päästä kanyyleista eroon. Aleksi viettää yönsä sinivalossa.

Laurilla ei ole ductus vielä sulkeutunut, joten hänelle menee antibiootin lisäksi lääkitys siihenkin. Sen takia hänen maitoannostansa ei voi sinä aikana lisätä. Hänelle menee nyt 9ml. Hänen masunsakaan ei kestä maitoa niin hyvin kun veljensä, pulautteleekin jonkin verran. Lauri taas tarvitsee sinivaloa vähemmän. Ja hän unohtelee hengityksen välillä, siihen annetaan kofeiinihoitoa.

Saattaa olla että huomenna kun mennään keskolaan tilanteet ovatkin toisinpäin. Molemmat ovat kuitenkin lääkärin sanoin hyvässä kunnossa tällä hetkellä :)


Jk ja pojat 5vrk
 
Jk meillähän oli myös Patrikilla, että unohti hengittää. Aloitti sen parin päivän ikäisenä. Sitten se oli enään ongelmana, kun söi. Tämän takia jouduttiin olemaan keskolassa 4 vkoa. Sittenhän se ihmeparantuminen tuli yht'äkkiä =) Nyt osataan jo syödä, hengittää, itkeä ja vääntää kakat vaippaan yhtä aikaa :LOL: Kotona tuli ekan viikon aikana pari saturaatio laskua, mutta en mennyt paniikkiin, kun vierihoidossa neuvottiin mitä tehdä. Tsemppiä jatkoon!

Miksalle onnittelut vauvoista!

Minde87, en mäkään tuntenut kun B:ltä puhkaistiin kalvot. Ainoastaan sen veden valumisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Mukavia kuulumisia täällä ihmisillä! :) Voin uskoa että Jk:lla makoisat kotioltavat moisen sairaalareissun jälkeen! Ja hienoa Katrilli että sait sen saikun. Näemmä aika lääkäririippuvaisia asioita.

Täällä ei mitään uutta, vasemmalle puolelle alavatsaa on pesiytynyt joku kipukohta kun vauva varmaan pötköttelee siellä kriittisessä asennossa jonkun hermon päällä. Mielenkiinnolla odotan tiistaista ultraa. Vauvat liikkuvat kovasti joten sen puolesta ei ainakaan tarvitse stressata, mutta tosiaan kohta kolme viikkoa edellisestä ultrasta joten jospa ei tiistainakaan olisi mitään uutta kerrottavaa...

Meillä on täällä miehen kanssa järjestelybuumi meneillään, kaappien sisällykset saavat kyytiä ja paikkoja järkätään uuteen uskoon. Voin tunnustaa että koko projekti oli miehen aloitus, oon jonkun verran koittanut muka sinnitellä matkassa mutta luontainen inspiraatio on kadonnut jonnekin raskausoireita pakoon. Tunnen oloni välillä jopa vieraaksi omassa talossani, joka kaappi mihin kurkkaan on yhtäkkiä epätodellisen järjestelmällisessä kunnossa. :whistle: Nyt viimeisiä iltajärjestelyjä tekemään! Ja tsemppiä kaikille, vauvallisille ja mahallisille!

Murotar 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Moikka,
Täällä kans 2 pakkausta tilattu ja rahakin tuli jo. Otin sen takia 2 pakkausta kun haluan samanlaiset makuupussit ja tuntui että siinä oli aika paljon pieniä vaatteita. Edellisvuoden pakkaus löytyy myös.

Mitä te ootte jo hankkinu?
Meiltä löytyy tuplavaunut ja kaksi kaukaloa. Saa nähdä miten 4 mukulaa mahtuu penkkeineen farmariautoon, en oo edes kokeillu vielä :)
Tietty tää edellinen vasta 9kk joten hoitopöydät yms. vielä käytössä eli ei tartte purkaa mitään. Toisen pinnasängyn hankin myös.

maibei , enpä ole lastenhoitojuttuja miettiny vielä, kova usko on siihen että itse pärjään kotona pienemmän kanssa ihan loppuun asti.
Jos tässä nyt vuodelepoon määrätään niin uskon että kaikki järjestyy.
 
Moi
Viikonloppu alkaa vedellä viimeisiään ja arki tulee. Kyllä toi arki rullaa jotenkin helpommin, kun saa omaan tahtiin tehdä ja levätä. Viikonloppuna sitä tulee häslättyä enemmän, kun mies ja lapsi on kotona.

Joku täällä kyseli hengittämisestä tai sen vaikeudesta. Mulla aika usein selinmakuulla käy niin, vatsaa kiristelee ( supistelee tai vauvat liikkuu enemmän) ja silloin tuntuu usein ettei saa henkeä. Ja kyllä varsinkin ylämäkeä kävellessä tuntuu, et happi loppuu.

Joku oli mitannut tota vyötärönympärystä. Just mittasin, et mulla on 118 cm :O Toki mulla oli jo raskauden alkaessa siinä satasen pinnassa. Paljonkohan se vielä nousee? Painoa on tullut ehkä sellaset 4-6 kg (en oo muistanut käydä aamulla punnituksella).

Onko teillä muilla ollut sellaista, et navanympäys on kipeä ja välillä tunnoton? Veikkaisin, et johtuis nahan venymisestä.En vaan muista, että esikoisen odotuksessa olis ollut..

Muutoin kulunut viikko on ollut jotenkin vaikeampi. Nivusia särkee ja alapäätä juilii/vihloo/jomottaa. Onneksi torstaina on taas lääkäri Kättärillä.

Pohjoistuuli 27+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi ihanaa Jk että ootte jo kotona! ?

Ja hienoa että saikut järjestyy, eihän niitä toki turhaan pidä myönnellä mutta raskaudet ja työnkuvat on niin vaihtelevia että potista kyllä pitäis kuunnella ihan ensimmäisenä!
Eillä lääkäurit kyseli jaksamista ja saikun tarvetta jo muistaakseni viikolta 20 vaikka kaikki menny vähintäänkin mallikkaasti. Sitten kun saikun tarve oli lomien jälkeen ensi kertaa todellinen niin osukin lääkäri joka ei ollut ihan samoilla nuoteilla. Pysyttiin kovana -kyse vaan parista viikosta- jaa kirjotti sen mihin tarve oli. Sano kylläkin että Kela ei kelpuuta pelkkää kaksoisraskautta sairasloman syyksi, joten papereihin on kirjattava jotain muuta oiretta, supistuksia tms.

Vyötärönympäryksestä... mulla tullut sellanen 50cm lisää, niin järjetöntä ettei sille osaa kun nauraa. Lähtötilanne hoikka joten varaa toki olikin mutta on tää aika huvittava näky. Vatsanahka alkaa olla aika kovilla, mutta vielä oon (puuta koputtaen) selvinny ilman arpia ja repeämiä. Jos nyt viimemetreillä tulee niin vähän toki turhan tuntusta mutta minkäs teet. Oliiviöljyä naamaan vaan extrana, uskon siihen :)

Huomenna ultra ja luultavasti mahd. käynnistyksen määrittäminen, hui!

Idealisti ja pikkutyypit 37+6
 
TR
Jännä juttu miten käytännöt käynnistysten ja sairaslomien suhteen vaihtelee; mulle sanottiin ekalla lääkärikäynnillä, että käynnistetään ihan viimeistään rv. 37. Olen kyllä jokseenkin varma, että tonne asti mennäänkin (jos ei muita ongelmia tule), mulla on käynnistämällä käynnistetty kaikki kolme aiempaa raskautta, eikä vauvat ole millään tahtoneet syntyä :) En jaksa uskoa, että nämäkään nyt sitten kauheen aikasin lähtis itekseen tulemaan!

Hoitopaikasta: soitin jo kaupungille ja sanoivat, että tässä tapauksessa saan kyllä ilman muuta hoitopaikan tuolle tytölle (on vauvojen syntymäaikaan n. 1,5 v.) ja kyllä me se hoitopaikka otetaan, tekee ihan hyvää tytöllekin kun on tuollainen yltiösosiaalinen ilopilleri, katsotaan sitten kuinka pitkään pidetään hoidossa, kesään 2014 asti ainakin, eikä tietenkään pitkiä päiviä. Yksityinen perhepäivähoitaja ois toiveissa, heitä on useempikin ihan tässä meidän kodin lähellä.

Ens maanantaina ois seuraava äitiyspolikäynti, en jaksais oottaa ja jostain syystä jännittää aikalailla, toivottavasti kaikki edelelleen hyvin ja aateltiin kysästä josko se sukupuolikin jo näkyisi, eihän se tosiaankaan tarvis näkyä kuin toiselta ja jotenkin sitä haluis niin kovin asian jo tietää :D

Tänään saan tulokset sokerirasituksesta, en jaksa uskoa et siellä mitään ois, mutta laittoivat tosiaan mut siihen kun paino humpsahti 2 kgs siinä parissa päivässä ylöspäin...nyt ite asiassa ollaankin sit oltu samoissa painoissa, onneks ja toivottavasti vielä jokunen viikko oltaskin! Mulla on tullut aiemmissa raskauksissa 16-20 kgs lisää painoa, olen kylläkin niistä suht helposti aina eroon päässyt, mutta kovin jännitän miten nyt käy! Olen kyllä käsittänyt, että saa ja pitääkin tulla kiloja enemmän kun odottaa kahta, mutta kyllä toi 16 kgs ois ihan riittävää...nyt tullut kyllä jo 4 kiloa, et saas nähä :LOL: En ole kyllä rakenteeltani mitenkään hentoinen, joten muhun "uppoaa" aika paljon kiloja ilman että näytän mitenkään punkerolta. Miten teille muille on muuten kertynyt painoa mihinkin viikkoon mennessä?

Nojoo, ihanaa kun ulkona alkaa jo olla vähän raikkaampi ilma, mä en nyt yhtään jaksais enää mitään helteitä, ja ONNEKS nyt toi loppuraskaus ajoittuu talviaikaan!

Kauheesti tekis jo mieli tehdä vauvoille hankintoja, muttei ihan vielä viitsi; ajattelin oottaa sen virallisen rakenneultran jälkeen ja tietty ois kiva ensin tietää sukupuoli.

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 15+2 (ei tunnu enää toi kääryleet oikein sopivalta näille)
 
Voi kyllä elämä on välillä ihmeellistä! Mä olen ollut lähinnä kotiäitinä viimeiset kahdeksan vuotta. Ja kuvittelin jatkavani samalla linjalla, nyt kun lapsiluku on kohta kuusi. Mä olen taidetta harrastanut aina eri muodoissa, suunnittelen hopeasta ja lasista juttuja, ja välillä olen tehnyt tilaustöitä. Nyt sitten minuun otti yhteyttä firma Intiasta, he halusivat palkata minut suunnittelijaksi! Saan siis palkkaa siitä, että piirrän ja suunnittelen heille printtikuoseja! Työt alkoivat jo tänään, ja vähän kyllä jännittää, että miten saan aikani riittämään kaikkeen, mihin sitä tarvitaan, mutta ei tuollaista mahdollisuutta voi jättää käyttämättä, vaikka ajankohta ei olekkaan maailman paras :) Hassua, miten ne unelmat toteutuvat joskus aivan vahingossa...

Pakko oli vuodattaa teille, vaikka tuo ei mitenkään tähän odotukseen liitykkään, iloisia uutisia on kiva päästä kertomaan :)

Salla 28+
 
Onnea Salla! Kuullostaa mahtavalta! Ja kyllähän tuo nyt odotukseesi liittyy että teet töitä. Onneksi aika kevyttä hommaa fyysisesti ja oletan että voit tehdä kotona?

Ite oottelen et mies tulis töistä ja päästäis keskolaan. Ite en pysty vielä ajaan, kun kävelykin tekee kipeää ja haava alkaa vuotamaan. Makoilu siis jatkuu, mut en valita, saan sentään olla kotona.

Jk ja pojat 1vko!!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Salla80 ja Karcci
TR
Jess, oli ihan normaalit arvot sokerirasituksessa, joudun kyllä uudelleen tohon sitten jossain rv.26, enkä kyllä kaipais sitä kokemusta enää kertaakaan...tänään on tullut muuten halailtua pönttöäkin pariin otteeseen, uskon ton johtuva noista Obsidan-tabuista, koitan ottaa sen yötä vasten jatkossa, jos sit välttyis pahoinvoinniltakin, eipä tuo Hb 121 nyt niin huono vielä ees ole, paitsi mun mittakaavassa kyllä, enkä halua että se tosta enää laskee!
 
Heippa kaikki!

Onnea Salla uusista töistä! Se on hienoa että elämä aina välillä yllättää postiivisesti! Ja tosi hienoa että JK olet päässyt kotiin, on varmaan aivan mahtava kun saa nukkua ja makoilla omassa sängyssä.:)

Ja hienoa Katrilli että pääsit saikulle.:) On kyllä tosi erilaisia käytäntöjä näköjään siinäkin eri paikoissa ja eri lääkäreillä.

Maibei, täällä ollaan tosiaan edelleen lepomoodissa, sain tosin vähän lievennystä siihen, eli vähän saa olla jalkeillla kun on tosi rauhassa. Mutta ei kyllä paljon kärsi olla liikkeessä tai ylhäällä, heti alkaa painaa alamahaan ja maha muuttuu ihan kivikovaksi. Eli makoillessa menee suurin osa ajasta. Mutta aika on kulunut ihan kohtuu hyvin ja oon tosi tyytyväinen että saan olla kotona ja vauvat on voinut toistaiseksi hyvin. :)

Hengenahdistuksesta oli myös puhetta. Mä en edelleenkään pysty makaamaan kuin selälläni (kyljellä vauvat menee päällekkäin ja sattuu ikävästi) ja kun vauvat möyrii mahassa ja punkeavat itseään joka suuntaan (etenkin b joka on pt työntää päätään kylkiluiden alle) niin henki ei kyllä meinaa kulkea, eli tulee ihan vauvojen liikkeiden mukaan ahdistusta niin että saa henkeä haukkoa, kunnes taas vaihtavat asentoa. Mutta se menee onneksi aika nopeasti ohi. Liikkeessä hengästyn heti ja mulle liikkuminen tarkoittaa kävelyä keittiöön ja vessaan ja takaisin..heh!

Hankintoja on myös pikkuhiljaa tehty, vaunut ja turvakaukalot ja niihin adapterit on hankittu uutena ja muutamia pieniä vaateostoksia olen tehnyt netistä, samoin kuin tosi hyvän sitterin löysin kirppikseltä. Aika paljon kaikenlaista vielä pitäisi hankkia, pinnasänky mm.

Mä en ole uskaltanut mitata mahan ympärystä ollenkaan, isolta se kyllä tuntuu kun olen itse vielä aika lyhyt.. Mulla ei muuten ole ollut sokerirasitusta ollenkaan ja neuvolassa sanoivat ettei tarvi tehdäkään jos arvot on ok eikä kuulu riskiryhmään. Siinäkin taitaa olla erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla.

Onko kellekään muuten tullut lisää luomia raskauden myötä? Itsellä olen huomannut, että kaulaan ja rintojen alueelle on tullut paljon pieniä luomentapaisia, jotkut jopa hieman ulkonevia ja olen miettinyt liittyykö ne hormoneihin jotenkin vai mistä ovat ilmestyneet..

Torstaina taas seuraava ultratsekki, edellisestä tuntuu että olis tosi pitkä aika vaikka ei ole kun vajaa kaksi viikkoa.:) Toivottavasti kaikki olisi hyvin, edelleenkin ultrat vaan jännittää ja etukäteen mietityttää onko kaikki hyvin.

Tsempit meille kaikille taas uuteen viikkoon!

t. Elmeriini + möllit 28+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
TR mulle oli viime neuvolassa mitattuna painoa yht. 5kg ja siis oltiin sillon viikolla...ööö...tais olla 18? *ihanat raskaushormonit* :D

Hirveen hienoo, Salla aivan upeeta!!! Just noin niitä onnen hippuja kaikille ropisee just silloin kun ei osais odottaa :)

JKn viikon vanhoille onnittelut. Olikos sielä mitään uutta??

(.) 9 pv ois viel duunii ennen lomaa ja sit loman aikana onkin neuvola ja ultraus *jeij* sit jos vaan fiilis on jees ja kroppa kestää niin reilu pari vkoa oisin viel ns.tutorin hommissa töissä ja tha's it :heart: 28 vkolla jäisin pois :)

Sit vois ruveta jo niit kaukaloitakin vertailee jne. ;)

Terkuin aamupotkija mr.gonzales ja aamu-uniset karcci ja miss Speedy 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Terveisiä keskolasta! Siellä kaikki mainiosti :) Eilen oli painoa kertynyt molemmille jo yli syntymäpainon! Aleksi 1,2kg ja Lauri 1,4kg. Aleksi ei tarvi enää lisäravintoa eikä antibioottia, joten hän pääsi kanyyleistä eroon. Kaipa Laurikin kohta pärjää ilman:heart:

Mua vähän harmittaa kun mulla jäi raskaus "kesken". Ei voi vertailla mahan ympäryyksiä eikä sf-mittoja :( Elmeriini kysyi luomista. Huomasin sairaalassa ollessa et mun kaulalle tuli värittömiä hieman ulkonevia luomia? Nyt kun koitin ihon pintaa, ne ovat hälventyneet. Hengästymistä mulla oli jo raskauden puolivälissä ja sairaalassa paheni supistusestolääkityksestä.

Kuinka kaun sektiosta parantuminen yleensä kestää? Mulla nyt viikko takana ja vieläkin pelkkä istuminen ja seisominen tekee kipiää. Lääkäri vaan sano että mulla on massiivinen leikkuuhaava ja kestää pidempään. Ja mun kohtu ei enää kestä uutta raskautta :( Onnex mulla on jo neljä lasta, joten ei tunnu niin pahalta.

Sohvalla makoilen ja oottelen taas miestä töistä, notta pääatäis poikia kattoon illalla:heart:
Kiitos kaikille kannustuksista! Olette ihania!

Jk ja pojat 1vko 1vrk
 
tänään kävin äippäpolilla, tytsyillä kaikki hyvin ja molemmille mitattiin painoa 2800g :heart: Ylihuomenna eli torstaina menenkin sitten osastolle aamulla ja jos kohdunsuun tilanne sama niin laitetaan ballonki. Jos kohdunsuulla tapahtunut muutoksia niin mennään suoraan saliin ja laitetaan oksitosiini tippumaan. Eli pallerot syntyy to tai pe :D pikkasen alko ny pelottamaan... salaa toivon että synnytys alkais luonnollisesti tänään tai huomenna :D

Tsemppiä kaikille mahojenne kanssa! :) ja jk:n pojille paljon onnea painon kertymisestä :heart:

T: Minde ja tytyt 36+5
 

Yhteistyössä