Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Mahtava juttu Salla, onnea! Mukava varmasti saada mieleisiä töitä tähän raskausprojektin kylkeen! =)

TR kyseli painonnoususta. Mulla on nyt 23+1 tullut n.4,5 kg lisää painoa. Ei kuulosta sinänsä paljolta mutta on kyllä noussut nopeampaa kuin aiemmissa raskauksissa, edelliseltä alkoi näillä viikoilla vasta nousta. Maha on kyllä semmoinen möhis että näyttäisi kertyneen suurelta osin jonnekin niille kieppeille. :D

Oli puhetta tuolla noista käynnistyshommeleista. Mulla on semmoinen käsitys ollut aina että tuo kalvojen puhkaisu on ns. luomuin käynnistysmenetelmä, sitä ei vaan ilmeisesti voi harkita jos ei ole jo muutamaa senttiä auki? Vai miten se menee? Mieluiten kyllä itselleni ottaisin kalvojen puhkaisun jos käynnistys on edessä, edelliset synnytykset ovat alkaneet vesien menolla niin se tuntuisi jotenkin tutulta! Tosin ekaa käynnisteltiin suun kautta Cytotecilla puolikkaalla tabletilla, vedet menivät iltapäivästä ja käynnistivät supistukset joten ei ole oikein tietoa vaikuttiko se tabletti edes käynnistymiseen. Mutta oli kieltämättä vähän inhottava odotella osastolla tabletti mahassa tapahtuuko mitään vai eikö tapahdu.

Tänään kävin ultrassa, vauvat varmistuivat tytöiksi ja painoarviot olivat 475 ja 498 g, kaikki hyvin eikä mitään merkkejä kuulemma TTTS:stä. Eli kolmen viikon kontrolleilla mennään! Helpottunut olo taas joksikin aikaa. :)

Murotar 23+1
 
Tsemppiä Minde tulevaan koitokseen!

Pojille kuuluu hyvää. Laurikin oli ilman lisäravintoa, eli ei kanyyleja. Hän oli myös siirtynyt kaapista lämpöpöydälle. Kokeillaan nyt pysyykö siinä lämpimänä ja jos pysyy, pääsee Aleksikin samanmoiseen petiin, kunhan kerää vähän painoa lisää.

Äitilläkään ei satu haava enää niin paljoa, jippii! :)

Onnea odotukseen!

Jk ja pojat
 
Minde sulla onkin jännät paikat :)
Sallalle onnittelut :)
Jk varmasti ihanaa olla kotona ja hienoa että pikkuiset voivat koko ajan paremmin!
Tänään on mulla 30+0, ihanaa, näiden supistusten kanssa on välillä hirvittänyt kun ne tosiaan tuntuu välillä aika mojovasti. Tuli käytyä toissapäivänä päivystyksessäkin mutta onneksi kaikki hyvin, kohdunsuu on kiinni ja kaulaakin jäljellä 3,6cm. Perjantaina on sitten taas ultra, sitä odotellessa :)
tuplat 30+0 jeee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci ja TR
Nopeasti omaa napaa ultrakuulumisia eiliseltä, kun tuntuu ettei millään kerkee kirjottaa kunnolla... Hyviä uutisia se, että kohdunsuu edelleen kiini ja kaulaa jäljellä (jotenki hirveesti alkanu se pakkolepo ahistaa, mitä pidemmalle selvii ilman, sen parempi). Jossain määrin huonoja uutisia se, että painoeroa on edelleen (mitä ei identtisillä tarttis olla). Viimeks oli 7-8%, nyt 10-11%, painot 800g vs 900g. Toisaalta sääriluussa esim heittoa vain milli (45 vs 46). Kortisonipiikeistäkin oli puhetta, mikä mua tietty vähän säikytti, että onko niillä muka niin huono tilanne, että nyt jo tarttee alkaa valmistelee ennenaikaseen synnytykseen mutta onneks ei nyt sitten sentään ihan vielä. Molemmat kuitenkin kasvaa käyrillä ja molemmilla oli hyvät virtaukset, joten parin viikon päästä seuraava ultra ja ens viikolla neuvolassa kuunnellaan taas sydänäänet. Sokerikokeen arvot oli kunnossa ja Hb 117, sanoivat että se on ihan hyvä mutta musta se kuulostaa alhaiselta, jos ottaa huomioon, että oon koko kesän syöny rautaa... no onneksi olen!

Elmeriini, eikö sulla kanssa jossain vaiheessa tarkkailtu tota painoeroa? Oliko missään vaiheessa kortisonipiikeistä puhetta?

Tsempit kaikille h-hetken hätyyttelijöille ja muillekin!

Maibei 26+1
 
Jk:n vauvakuulumisia on niin kiva lukea. Omassa suvussa tai lähipiirissä ei ole keskosia, ja nyt oma tilanne on liipannut ajatusta, niin on mielenkiintoista lukea keskosaika kokemuksia.

Minde: miksi sinulla käynnistetään synnytys?
 
Maibei, meillä on ollut kokoeroa koko raskauden ajan ja se on vaihdellut 7%-25%, eli vaihtelu on ollut aika suurta, toisen vauvan sääriluu on ollut koko ajan myös säännönmukaisesti lyhyempi. Suurin tekijä noin suuriin vaihteluihin on kuitenkin lääkärien mukaan ollut se että joka kerta on ollut eri lääkäri ja b-vauvan mittaaminen on ollut haasteellista sen asennosta johtuen, niin mittavirhettä on väkisinkin tullut(millin virhe jossain mitassa voi tehdä kuulemma helposti 50 g painoarviossa). Viimeksi (vkot silloin 26+6)saatiin mitattua tosi hyvin ja kokoero oli just tuo sama kun sulla, toinen 900g ja toinen 800g, molemmat omilla käyrillään. Lääkärit ovat koko ajan sanoneet, että ei ole huolta jos vauvan kasvu kuitenkin jatkuu omalla käyrällään, virtaukset on hyvät eikä käyrät lähde erkanemaan liikaa tai toisen kasvu pysähdy ja tietenkin lisäksi se, että ei ole TTTS:n oireita nähtävissä. Meillä ei ole puhuttu kortisoneista kertaakaan mitään, vaikka tuo kohdunkaulakin oli jo lyhentynyt.. Niin ja viimekertaisen perusteella meillä pidennettiin ultraväliä aikaisemmasta 10pv:stä kahteen viikkoon kun tilanne oli lääkärien mukaan sen verran hyvä.

Sen perusteella mitä meille on kerrottu, niin en olisi tuosta kokoerosta kauhean huolissaan, identtisilläkin kuitenkin vähän kokoeroa voi olla ilman että se välttämättä tarkoittaa mitään vakavaa. Meillä huomenna seuraava ultra, toivotaan että pikkuiset ovat edelleen omilla käyrillään ja kokoero ei ole kasvanut..

Tsemppiä kovasti Mindelle!

Ja ihana kuulla hyviä uutisia JK:lta keskolasta! :)

Terkuin Elmeriini + möllit 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: TR ja maibei
jenniferi: mulla identtiset kaksoset joten käynnistys tapahtuu yleensä viikolla 37-38 sen yhteisen istukan takia. Tayssissa näin, en tiiä miten muualla. Vauvoilla siis kaikki hyvin mutta mulla on olo niin tukala että sain sen takia tasan viikolla 37 käynnistyksen. Ja kun vauvatkin jo niin hyvän kokoisia. Ovat ihan täysiaikaisia huomenna. käääääk kun jännittää! melki oksennus tulee kun jännittää niin paljon.
T: Minde ja tytyt 36+6
 
TR
Mulle sanottiin, että käynnistetään viimeistään vk. 37, vähän tota ihmettelinkin siinä, mutta eipä tuo minua haittaa. Mulla on vaan ollu noi yksösetkin reilusti alle kolmekilosia, niin mietin, että kuinka pieninä nämä joutuvatkaan sitten syntymään...koko sydämestäni toivon, että päästään reippaasti yli kahden kilon, mutta ei kyllä tarvii mennä kolme kiloa rikki :LOL: Nuo edellisetkin on olleet aivan täydellisiä pakkauksia sen kokoisina kuin ovat syntyneet ja olen kyllä aika helpolla päässyt synnytysten suhteen!

TTTSaiheuttaa täälläkin huolta, tai siis mahdollisuus siihen...turhaahan sitä on etukäteen tuollaisia pelätä, mutta varmaan joka kerta kun ultraan menee, sitä jännittää onko kaikki ok. Mulla siis alkaa seuranta kahden viikon välein maanantaina, silloin on rv. 16+2, tiedättekö voiko jo tuolloin olla merkkejä tosta TTTSstä? :| Kun mulla on toi kotidopleri, niin kuuntelen aina sydänääniä siten, että vertaan niitä toisiinsa (siis että kuulostavat yhtä vahvoilta jne), taidan olla hassu, mutta nyt kun mietin, niin enpä tulisi ilman tota dopleria toimeen, kaksi kertaa päivässä äänet kuuntelen!

Kattelin eilen noita vaunuja netistä, ja kyllä me taidetaan noihin Carenan kieseihin päätyä, niihin sitten vielä seisomalauta tolle tyllerölle niin hyvä. Toisaalta aattelin kyllä siinä vaiheessa kun hankintaa tehdään, tsekata vielä käytettyjä netistä, nytkin ois ollu tässä lähellä yhet todella hienot Hartanin tuplavankkurit vaan 350 Eur kaikkine tarpeineen ja vähän käytetyt...muttei vielä viitsi tuollaisia ostaa. Aattelin, että tossa rakenneultran jälkeen sitten. Mitens muut, kuinka aikaisin ootte hankintoja tehneet?

Vaihdoin Obsidanin Floradixiin, ja olo on nyt hyvä, toivon kovasti, ettei tuo hemppa paljoa alle 120 laskisi, saa nähdä.

Mun maha on varmaan jo kuukauden päästä saman kokonen kuin tuosta tytöstä oli viimeisilläni!!! Ei se mikään jättimäinen toki ollutkaan, mutta kuitenkin, hirvittää, että mihin kaapuihin sitä joutuu talvella ittensä pukemaan. En kyllä haluis yhtään vaatekappaletta ostaa tän raskauden takia, mutta mahtuukohan noi edelliset äitiysvaatteet enää loppuvaiheessa...hmmmm :O

Tsemppiä Minde ja kaikki muutkin tietty.

Onpas synkeä syksypäivä aluillaan muuten!

TR
 
Voi ku en oo pitkäänaikaan käyny täälä kirjottelemassa ja luin nyt =)äkkiseltään viimesimpiä viestejä,tsemiä mindelle tosi paljo sinne loppurutistuksiin! :)

Ite oon nyt lepolomalla pari viikkoa ku rupes niin supisteleen,kyllä säikähettiin mutta olin kyllä rehkiny niinä aikoina vähä liikaaki...nyt tilanne parempi ku oon tajunnu levähtää....

Eilen oli neuvola ja sielä oltii sitä mieltä että ois ehkä tyttö toinen asukeista ku ei ollu haarusvälissä mitään ylimäärästä :D sen kyllä näki selvästi että haarat oli iha levällää eikä siellä mitään näkyny ku itekki katoin,vaa eihän näitä voi varmaksi sanoa ikkään :)

Tsemiä kaikille ja jaksamisia! :)

Poksukka 18+4
 
Onnea odotukseesi TR,toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Me ollaan hankittu kaikki muu paitsi toinen telakallinen kaukalo vielä ja tietenki vaatetta,niitäki tosin oon ruvennu jo vähä ehtiin...omasta takaa tulee aika paljo niitäki....onhan tuo turhan aikasta ku vaunutki saatiin jo noin 12 viikolla mutta ei nuita mummuja pahemmin estellä ku ne niin haluaa auttaa :D

Poksukka
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Niin, tiedän ettei yltiöinnokkaita isovanhempia voi estellä...:heart: Täältäkin löytyy sellaisia, ONNEKSI!

Tiedättekö Poksukka toisen vauvankin sukupuolen jo? Mä niiiin haluisin jo maanantaina saada tietää kumpia on tulossa ja kyllä sen jopa mahdollista pitäisi olla, mutta varmaan sitten viimeistään parin viikon päästä tiedetään, vaikka kyllä se on toki tärkeämpää että muuten on kaikki pienillä hyvin.

Kyllä mullakin sormet syyhyää jo ostella kaikenlaista, mutta ois kiva tietää se sukupuolikin ensin, mitään isompaa ei ainakaan vielä kyllä osteta. Tytön vaatteita löytyy jo paaaaljon, että jos ovat tyttöjä niin vaatepuolta ei ihan hirveesti tarvii hankkia.
 
Määhän siis kävin neuvolassa rv 8+ ja sieltähän sitten lähete sinne äippäpolille. Sillon täti sanoi että "neuvolalääkäri ja nt-ultra on sit siellä äitipolilla" Mutta eihän siellä mitään tutkittu,nt-ultran vaan teki. Pitääköhän mun nyt sit soittaa neuvolaan..?Ärsyttää nämä kun pitää ite lopulta kaikki huolehtia ja vahtia että tulee kuntoon.. Seuraava neuvola on 3.10. ja sillon on 16+3. Hyiih,4.10. sokerirasitus

Oireista mulla on ällötys palannu kehiin! Ja voi jummi,että voi hampaidenpesu yrjöttää :x :x Millin päässä oksennus joka kerta,mutta onneks ei oo tullu kumminkaan. Päätäkin särkee toisinaan,vettähän sitä pitäs ryystää mutta tuntuu että sitäkään ei saa alas miljoonaa kuppia päivässä,pissaakin tulee siks melko vähä.

Mut sit eräs "oire" joka vallitsi myös esikoisen aikaan,nimittäin v*tutus! Ottaa niin hulluna päähän KAIKKI ihmiset..Kaikkien käytös on ihan perseestä,puhetyyli,ääni,jutut,tietyn ihmisen ulkoinen olemus ja ajatus siitä että se on meidän lasten ukki (pakko pienentää fonttia,ettei mies bongaa..) ..äääh,voiko ärsyttävämpää ollakaan?! Sekin kyrsii niin täpöllä että kun ihmiset polttaa mun ja tytön lähellä! Eikö ne prkl tajua miten kauhee se röökin ja sikarin katku on?! Itekin ehdin polttaa yli 10v ennen kuin lopetin kun sain tietää odottavani esikoista..
Sekin vielä,että kun ei tunnu tapahtuvan mitään tän asunto-ongelman suhteen eli pitäs varmaan laittaa myyntiin ja ettiä se vuokra-kämpää jostain ennenkun synnytys koittaa..Ite pitää vissiin kaikki tehä vaikka mies omistaa tämän asunnon..
Entäs sit sekin,kun mies ei halua harrastaa seksiä,ei voi kuulemma nauttia enää..Hieman laskee mun itsetuntoa,muutenkin kun kropan muutos aiheutti esikoista odottaessakin melkoisen tunteiden vuoristoradan..Yritän sit vaistomaisesti peitellä masua ja tissejä..vaikkakin mies sanoi mua kauniiksi ainakin esikoista odottaessa,niin tuntuu silti ettei mies halua nähä mun kroppaa.
Itteenikin kyllä häiritsee tuo takapuoli ja selluliitti..En oo mikään ylipainoinen ollu koskaan,päinvastoin joskus,niin mun takapuoli on aika levee,tai siis lonkkaluiden kohdalla kasvaa joku saamarin läskimölli ja sit vähän kapenee ennen napaa,siis todellakin päärynä-vartaloinen! Jalat on höllyvää mössöä kun ei jaksua ollu esikoisen synnyttyä paneutua treenaamiseen..Mutta ei kai tässä auta kun hyväksyä muutokset,tulee muuten piiiitkät kuukaudet..


Synnytys alkanu pyöriä mielessä ja tuplien synnytyksessä voi kai olla melkoisia riskejä..Sektiokin tuntuu aikamoiselta vaihtoehdolta,vaikka siitä nopsaan toivuinkin viimeksi,mutta nyt kun on kaksi vauvaa hoidettavana haavan kanssa eikä esikoista saa nostaa kuukauteen..
Ja kun sekin pelottaa että joudun makoilemaan sairaalaan moneksi viikoksi,pitäs niinku 22 vkoa ainakin pysyä kasassa,mieluiten enemmänkin..Oih ja voih!


Sorry,tämä urputus! :ashamed:


-Tipetsu ja tyypit rv 14+3-
 
Viimeksi muokattu:
Ihan nopeasti TR:lle kommenttia. Mullahan havaittiin TTTS heti 16+0 eli kyllä sen voi niinkin varhain nähdä. Suositushan on, että sitä aletaan seuraamaan just rv 16 alkaen, joten siinä mielessä sulla on asiat hyvin :) On sitä ollu tapauksia, jossa TTTS on todettu vasta synnytyksessäkin (sillon siis kyseessä ollu hyvin lievä), joten kaikki siltä väliltä on mahdollista! Ja muistakaa toki, että onhan se hyvin harvinainen se TTTS, joten ei siitä etukäteen hirveesti kannata murehtia. Jos se kohdalle osuu, niin täältä ketjusta löytyy sitten heti kaksi experttiä, jotka voi neuvoa ;)

Tipetsu tsemppiä känkkäränkkävaivoihin, eikös se yleensä sentään ole ohimenevää sorttia, joten toivotaan parempia aikoja! Kyllä täälläkin meinaa välillä alkaa ressaamaan, kun miettii mitä kaikkea vielä pitäisi ja haluaisi tehdä ja huomaa miten omat voimat hupenee ihan silmissä!

Elmeriini, kiva kun kirjoitit tuosta kokoerosta, ehkä mäkin voin olla sen suhteen nyt levollisin mielin :)

Mindelle paljon onnea tähän päivään!

Idealistikin kirjoitteli tuolla aiemmin, oli kiva kuulla sustakin, muistelin että sulla kanssa ihan pian jännät paikat, tsemppiä!

Sallalle onnittelut erikoisesta työtarjouksesta, hienoa!

Jk:lle vielä terkkuja keskolaan!

Maibei 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Tipetsulle toivon hyvää tuulta ja mieltä. Älä turhaan peittele itseäsi vaikka mieli tekisi. Rinnat ja reidet pystyyn! Niitä muutoksia vartalossa tulee vuosien mittaan lisää ja lisää. Parempi olla mahdollisimman sinut niiden kanssa ja jopa ylpeä äitiyden ja naiseuden merkeistä. Itsevarma nainen on aina kaunis. Seksihaluttomuus ei miehelläsi todennäköisesti johdu ulkonäöstäsi vaan henkisestä olotilasta, raskaudesta ka ajatuksista, mitkä siihen liittyy.

Minde: ookoo. Eli onko jokin identtisten kaksosten ja saman istukan takia ns sovittu käynnistysviikko. Vai onko tämäkin hyvin yksilöllistä ja tilanteen mukaan mennään. Kamalasti onnea loppuviikkoon ja käynnistykseen.

Neuvolassa kävin. Harmittava takaisku oli, että painoa oli tullut 2 kg lisää reilussa kuukaudessa. Olen hienosti saanut pidettyä koko kesän nolla painon nousulla tai ehkäpä 3 kk aikana paino on noussut 1 kg. Nyt sitten oli tullut painoa. Onhan tuosta vauvojen painoa varmaan kilo, mutta... No... Minulla on noin 10 kg ylipainoa lähdössä ja hormonivaivojen takia laihduttaminen raskauden jälkeen on ollut melkein mahdoton juttu. Yhtään lisäkiloa en halua laihdutettavaksi. Imettäminen ei laihduta minua. Pieniä murheita isojen rinnalla...

Viikko 34 täynnä. Viikko vielä niin saan synnyttää Hyvinkäällä. Ei supistele pahasti. Luulenpa vauvojen pysyvän sisällä vielä pitkään. Itse en halua oksitosiini käynnistystä. Toivottavasti oma vointi jaksaa raskautta sinne saakka kunnes itekseen lähtee käyntiin. Vointi laskee kyllä koko ajan voimattomammaksi ja väsyneemmäksi. Mitä se sitten onkaan kolmen viikon kuluttua. Iso ongelma on molempien jalkojen suonikohjut ja valtaisat verenpurkaukset. Kävely ottaa niin kipeetä välillä, että itku tulee. Ulkonäöllisesti jalat turvonneina näyttävät.... Anteeksi kielikuva.... hukkuneen ihmisen turvonneilta, valkoisilta, pehmenneiltä hallinta, missä verisuonet loistavat sinisenä.

Paljon iloa ja valoa syksyyn kaikille. Jään odottelemaan minden kuulumisia jännityksellä.
 
Ballonki käynnistys on ihan sanonko mistä.. tää laitettiin klo 11, siitä alko sit aikas nopeesti säännölliset ja tosi kipeet supistukset.. kesti noin pari tuntia ja loppu sit siihen. Ny tulee sellaisia vähän kipeitä suppareita varmaa 20min välein. Eli mitää ei tapahdu :D aamulla sitten vasta klo 7.30 saliin ja oksitosiinitippa käteen... salissa ruuhkaa ja siks sinne ei päässy suoraa oksitosiinille. Tää ballonki on maailman epämukavin kapistus. Kiristää ja painaa ja on tosi hianoo käydä vessassa kun haarovälissä roikkuu paksu letku ja letkun päässä hanska! :D saan siis nauttia pallomahastani vielä yhden yön ellei ihmettä tapahdu :)
T:Minde ja tytyt 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Tipetsu: ymmärrän sua, mulla aikalailla samoja fiiliksiä, tai tuntuu, ettei oikein jaksais ketääneikä mitään, kaikki energia menee nyt tähän raskauteen ja tuohon vuotiaaseen täysin...Mies on kyllä aivan ihana ollut, ja haluaa mua ihan yhtälailla kuin ennenkin, itellä vaan ei kovin usein nyt nappaa mitkään seksitouhut! Itse stressaan aikalailla ulkonäöstäni (vielä tämänkin ikäisenä), ja kauhistelen sitä mihin tässä oikein vielä repeääkään...oon tähän mennessä säästynyt täysin ilman raskausarpia vatsassa ja rinnoissa, saas nähä minte nyt käypi :D Oon itse aatellut, että kunhan max. 20 kgs tulis lisää, niin olisin tyytyväinen, tuo on mulle sellainen realistinen tavoite, mulle kun vaan tulee niitä kiloja raskauksissa. Aion kyllä niistä eroonkin sitten päästä, se on toki vähän vaikeampaa näillä kymmenillä, muttei mahdotonta! Niin ja kyllähän tuo munkin mies aikalailla jännittää petipuuhissa, ettei satuta jne, sen verran ajatus kaksosista kuitenkin "häiritsee". Ootko ottanut ihan puheeksi Tipetsu nää jutut miehes kanssa? Tuo asuntoasia on ihan ymmärrettävästi mielen päällä; musta tuntuu ettei me tulla mahtumaan tähän 115 neliöökään kolmen lapsen kanssa!

Minde: Mä taas tykkäsin ballonkikäynnistyksestä kun se TEHOS! Zytoteceistä ei tuntunut olevan oikein mitään hyötyä mulle, vaikka eihän se systeemi tietty mikään kovin mukava oo :LOL: Tsemppiä nyt sinne ja täällä eletään jännityksessä mukana.
 
TR
Niin ja Jenniferi, siis eikö sulla ole tullut kuin kolme kiloa koko raskausaikana? Sehän on ihan käsittämätöntä! Ole onnellinen, olen käsittänyt, että vaikka olisi jo lähdössä ylipainoa, niin kaksosraskaudessa saa ja pitäisikin tulla niitä kiloja lisää, onhan se nyt ihan selvääkin, kun kerran kahta sisällään kasvatteleepi :) Niin ja äidin hyvä ravitsemustila ja sopiva painonnousu lupaa vain hyvää vauvojen kasvun ja raskauden keston suhteen. Koitahan sinäkin siellä sinnitellä, eipä oo enää kauaa jäljellä sullakaa =)
 
Onpa täällä kirjoteltu paljon! Eilen kirjotin stoorin ja sit tää hemmetin mokkula ei suostunu lähetys vaihees yhistään :( Kiva vaan kun on eloa palstalla :)

Tänään olin eka kerran yksin keskolassa. Menin aamulla miehen kyydillä ja vietin siellä hänen työpäivän mittasen ajan. Sain hakasetkin tänään pois ja maha pysyi kasassa, painajaisistani huolimatta :D

Pojat otin tänään molemmat samaan aikaan kenguun. He pääsivät ekan kerran syntymän jälkeen vierekkäin :heart: Osastolla kävi tänään 11-vuotias poika vanhempiensa kanssa. Kysyivät saavatko he tulla katsomaan poikia. Tämä poika oli itse yksi kolmosista jotka syntyivät rv 25. Oli kiva nähdä miten 800g vauva oli kasvanut normaaliksi terveeksi pojaksi ja 11 vuotta sitten! Keskola on kyllä positiivinen paikka ja mulla on täysi luotto siihen että meidän pojat saavat parasta mahdollista hoitoa.

Mulla olis nyt rv 30+5, hieman on haikee olo, vaikka tuossa tuollainen turvotuskumpu masun kohdalla vielä onkin. Oishan se kiva jos pojat ois täällä mun masussa, eivätkä tuolla jossain kaukana :( No, toivottavasti pari kuukautta menis nopsaan ja saatais pojat kotiin.


Onnea muille odotukseen ja Minde jään odotteleen kuulumisia :)

Jk ja pojat 1vko 3vrk
 
Enää ei supistele yhtään. Ei tehoo ollenkaan. Pyh ja pah koko kapistus :D tässä odottelen iltapalaa mikä on kasilta ja sit saan unilääkkeen ja meen maate.. ja toivottavasti on aamulla salissa tilaa jotta pääsen synnyttääään!!!! Sori tulee ny pelkkää omaa napaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci

Yhteistyössä