Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Poksukka mulla on ollu verenpaineet alhaalla, samoin hb.. Niinkin alhaalla kuin 90/40 ja silloin oli kyllä huono olo :/ Nyt viime viikot on ollut n. 100/60 tai 115/70. Ja lekuri soitti äippäpolilta ja sanoi että anemiahan mulla on, hb nyt 103, kävi 95 muutama viikko sitten. Syön Obsidania 1 päivässä kun maha ei kertakaikkiaan kestänyt kahta päivässä. Toivon ettei enää tippuis alle 100..
Minde voi että sulla on jännät paikat siellä! Aika inhalta kuitenkin kuulostaa se ballonki :D
tuplat 30+1
 
Mindelle vielä tsemppiä! Mä jotenkin etukäteen ajattelin, että se ballonki on inhottavin käynnistysmuoto mutta en halunu turhia säikytellä sua etukäteen... Toivottavasti luonto tekis tehtävänsä pian ;)

Jenniferi, kirjotit kyllä hyvin tosta seksuaalisuudesta ja miehistä :) Kyllähän sitä sanotaan, että miehillä voi olla jopa ihan raskausoireita - eli käsittelevät kukin tätä asiaa tavallansa...

Ja tosta identtisten synnytyksestä, se käynnistys rv 37 kieppeillä tapauskohtaisesti on kyllä ihan yleinen käytäntö, jaettu istukka ei vaan kestä loppuun asti.

Jk, ihanaa kun sait molemmat pojat syliin :heart:

Hyvät yöt kaikille!

Maibei 26+2
 
Tr: Voi eikä :D. Mä olen niitä tyyppejä, jotka plussatestin jälkeisenä aamuna painaa kaksi kiloa enemmän ja suklaan näkeminenkin saa painon nousemaan. Alkuraskaudesta on aina tullut paljon painoa ja sitten keskivälillä ei yhtään kunnes sitten loppuraskaudesta on sitten taas vauvojen painot ja turvotukset tuoneet lisää painoa. 23 kiloa on enkat ja ihan normaalilla ruokavaliolla. Nyt en kerinnyt neljännen raskauden kiloja saamaan edes lähellekään pois, vaikka olin tiukalla dieetillä. Kiloja on tullut nyt viikolle 34 saakka 11-12. Puoleen väliin mennessä tuli 8-9 kiloa ja sen jälkeen olen onneksi pystynyt pitämään painon nousun hallinnassa. Tai siis ihan samalla tavalla ellen enemmänkin olen syönyt kuin alkuvaiheen pahoinvoinnin keskellä, mutta mulla paino jostakin syystä nousee ajatuksen voimalla. Pelkäsin kovasti, että nyt kaksosraskaudessa paino nousisi vielä jyrkemmin kuin normaalisti, mutta kesä- elokuu meni tosi pienellä painon lisääntymisellä. Onneksi.

Mindelle supistuksia!!!
 
Viimeksi muokattu:
minde joko oot hereillä eli synnyttämässä???Joko joko joko?? :) well, may the force be with you =)

(.) Kymysys :) Heräsin aamulla siihen et on ihan semi wc-hätä mikä aina on kun herää, MUTTA mun koko maha oli ihan pinkee. Mietin et vaan et voiko heti aamusta olla harkkasuppareita vai kääntyilikö noi tyypit tms.? Se pinkeys kyl nimittäin "laukes" melkeinpä heti, ku nousin ylös :eek: En mä oikeestaan oo huolissaan tai mitään, mut kuhan nyt kysäsen teiltä pitemmällä olijoilta :)

-K,S&G 21+6-
 
Karcci, mulla on ainakin ollut suppareita jo puolenvälin jälkeen mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ja lukemattomia kertoja päivällä ka yölläkin just kun joutuu vessassa ramppaamaan.
Tänään ultraan, saapa nähdä jos kasvua on tarpeeksi tapahtunut vai tihentääköhän ne ultravälejä taas. Ihanaa joka tapauksessa päästä näkemään vauhtikaksikko joka ei yölläkään anna nukkua ;)
tuplat 30+2
 
Heissan kaikille!

Verenpaineesta ja HB:sta ollut puhetta.. Mulla on ollut toistaiseksi ihan hyvät paineet. Ei poikkeamia suuntaan tai toiseen. Ehkä enemmän ite huomaa satunnaisesti sitä, että huimaa, jos nopeasti nousee ylös. Jossain vaiheessa alkuraskaudessa oli jotenkin heikompi olla, mutta en tiedä sitten, että johtuiko paineista ja hempasta. HB on viimeisimmässä mittauksessa ollut 121 (ekassa mittauksessa 130). Mä otan tällä hetkellä rautaa sen 100 mg / pv (plus sitten se pieni määrä, mitä on siinä Multivita raskaus-monivitamiinissa - 14mg?). Täytyy ehkä seuraavalla kerralla pyytää taas terkkaa mittaamaan HB, niin tietää, että tarviiko alkaa ottaa vaikka joka toinen pv 200 mg tms. Mähän täällä oon koko raskausajan ruikuttanut noista rautavalmisteista ;)

Mulla tuntuu tosi usein sellaista vatsan kovettumista. Enimmäkseen silloin, jos on kävellyt vähän pidemmän matkan (tai lyhyenkin nopeampaan tahtiin). Se ei jotenkin tunnu välttämättä supistukselta, mutta voihan se sellainenkin olla. Illalla usein, kun makoilen sohvalla tai nukkumaan mennessä tuntuu tosi usein sellaista isompaa möyrintää masussa ja vauvat joko vaihtaa asentoa tai sitten venyttelevät. Sen näkee kun vatsan muoto oikein muuttuu. Navan viereen tulee "jättimäinen" muhkura ja se vähän tekee kipeääkin. Vatsa on hassun näköinen kun on niin toispuoleinen. Nää menee aika nopsaan ohi.

Tätä ei sais tietty sanoa ääneen, kun sitten tulee heti muutos :) Mun ei oo toistaiseksi tarvinnut rampata vielä yöllä vessassa. Mä käyn illalla n. klo 22 vessassa ja sit seuraavan kerran aamulla n. klo 7 aikaan. Tästä täytyy kyllä toistaiseksi nauttia :) Muutenkin yöt sujuu vielä suht hyvin. Nukun jommalla kummalla kyljellä. Selällään ei pysty (mikä on toisaalta outoa, koska taas päivällä sohvalla oon vaan selällään). Asennon muuttaminen on varsinkin nukkumaan mennessä hitusen työlästä, kun nivuset huutaa hoosiannaa...

Painoa on tullut kaiken kaikkiaan n. 5kg lisää. Toivottavasti ei nyt ihan hirveästi tuliskaan enempää. Viime raskaudessa tuli n. 10 kg.

Eilen oli taas kontrolli Kättärillä. Kaikki oli vauhtikaksikolla hyvin. Tällä kertaa lääkäri teki sisätutkimuksenkin ultralla ja siellä oli kans kaikki hyvin. Painoarvio oli molemmille 1200 gr. Ilmankos sitä välillä aina ahdistaa :) Seuranta Kättärillä jatkuu taas 4 vkon päästä. Sen jälkeen siirrytään ilmeisesti 2 vkon väliin ja lopulta kai sit viikottain (jos niin pitkälle päästään). Neuvola on taas parin vkon päästä. Se piti vielä lisätä, että molemmat on edelleen poikittain.. Nyt oli päät mun vasemmalla puolella molemmilla. Poika esitteli hyvin auliisti vehkeitään ja siitä ei ole epäilystäkään.. Toisesta (A) ei näkynyt, mutta sehän on siis kahdella aikaisemmalla kerralla arvattu tytöksi.

Muutoin ei kummempaa. Päivä kerrassaan. Sain vihdoin leikattua kankaat vauvojen pipoihin ja tumppuihin sekä niihin vaunusuojiin. Lapaset on jo molemmille valmiina.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Tsemppiä Mindelle edelleen :)

Pohjoistuuli 28+0 (POKS :))
 
Viimeksi muokattu:
Ultrakuulumisia, vauvat ovat ilmeisesti vaihtaneet paikkoja ja herra A on nyt perätilassa. Painoa oli A 1279g ja B 1400g. Kuulemma ei haittaa tuo painoero koska eivät voi varastaa toiselta.
Mutta kysymystä, kun en tajunnut lääkäriltä kysyä. Oliko se niin että jos A on perätilassa niin vaihtoehtona ei ole muu kuin sektio? Itse en ainakaan suostu pt vauvaa lähtee puskemaan :/ Onhan tässä kyllä aikaa kääntyä vielä jos vaan matkassa malttavat pysyä mutta sainpas nyt tästä hiukan stressin aihetta. Muuten kaikki näytti olevan hyvin ja seuraava ultra kolmen viikon päästä.
tuplat 30+2
 
Tuplat. Mä kirjoitin edelliselle sivulle (?) synnytystavoista pitkän postauksen. Ennen on ollut selviö, että perätilassa oleva A tarkoittaa sektiota. Nykyään alatie synnytystä on mahdollinen, jos vauva A on täydellisellisessä perätilassa eli peppu edellä tulossa.
 
Mä kysyin Kättärillä eilen tosta asennosta. Vähän epäselvää vastausta sain. Lähinnä oli puhe siitä, että kuinka pitkään on tilaa vielä muuttaa asentoa. Siinä yhteydessä lääkäri puhui oikeastaan vaan B:n tilasta ja mahdollisuuksista muuttaa asentoa. Kuvittelisin, et jos A on perätilassa, niin eiköhän ne mahdollisuudet alatiesynnytykseen tutkita (vauvan koko, äidin paikat jne). Ite en ole oikein jaksanut ees miettiä tota synnytystä. Jotenkin ajattelen, että kyllä tässä päädytään lasten kannalta parhaaseen vaihtoehtoon. Toki toivon, et vauvat vaihtaisivat ennen pitkää asentoa tosta poikkitilasta. Sektiosta ei oo kokemusta. Esikoisen kohdalla oli suht helppo ja nopea alatiesynnytys kivunlievityksenä ilokaasu. Todennäköisesti tästä tulee vähän erilaisempi kokemus :)

Pohjoistuuli
 
Se piti vielä sanoa, että lääkäri kirjoitti kyselemättä saikun äitiysloman alkuun asti. Mähän en sitä periaatteessa tarvii, kun oon työttömänä kotona, mut saanpahan nyt ilmoitettua työkkäriin, että en oo enää käytettävissä. Lääkäri vaan totes, että näillä viikoillahan se yleensä alkaakin. Aikasemmin toinen lääkäri Kättärillä oli sanonut, et saikulle jäädään vkolla 28-32 (riippuu kunnosta ja työstä).

Kelakin oli vihdoin saanut ratkaistua äitiys- ja vanhempainrahahakemuksen :)

Pohjoistuuli
 
Heissan!! Prinsessat syntyivät perjantaina 20.9. A syntyi klo 14.57, 2490g ja 45cm. B syntyi klo 15.10perätilassa, painoa 2720g ja 46cm. Siis vaikka ssynnytys käynnistettiin ja oli raju niin silti niin helppo! Alle 5h kokonaiskesto.. ei tikin tikkiä. Oon elämäni kunnossa ja muksut tuhisee tossa vieressä. Kovia ovat syömään ja jaksaa tissiä imee. Kaikki tuska oli tän arvosta :heart:
 
Mindelle isosti isosti onnea !! Ihana, sait vauvat heti kainaloon ja kaikki meni hyvin kaikenlaisista härpäkkeistä huolimatta ! ;)

Mulla meinaa vähän huolestuttaa, kun en vieläkään tunne oikein liikkeitä. Viikkoja on 18+2, mut se miksi ehkä enemmän huolettaa, on se ku aiemmin tunsin joskus aina liikkeitä. Meillä kävi nyt viikko sit perjantaina töissä sellainen tilanne, että ulkopuolinen ihminen tuli paikalle ja kävi fyysisesti työkaverin kimppuun. Mä satuin oleen tilanteessa myös ja tietenkin erittäin järkyttynyt tilanteesta yhä edelleen. Silloin pelkäsin tosissani, että lapset tulee kesken, koska se paniikki mitä itellä siinä oli, aihetutti supistuksia pitkäksi aikaa..henkisesti tuosta tilanteesta selviäminen on vieläkin ottanut aika koville, ahdistaa mennä työpaikalle ja jos kuuluu jotain epämääräistä ääntä, niin samantien on sydän kurkussa. Mut onneksi on neuvola maanantaina, jos sais edes sydänäänet kuuluviin..

Täällä meidän paikkakunnalla on niin onneton tuo neuvola, siellä dopplerkin on jostain 90-luvun alusta, sillä kuulee sydänäänet vasta joskus 12 viikolla. Ultraa ei ole koko talossa, joten seuraavan kerran näen babyt vasta RU:ssa.

Mut jaksamisia ja vointeja meille vatsakkaille, onnea vielä jo vauvautuneille ! JK:llekin tsemppiä ja jaksamista, käy kengruttelemassa poikia ja nuuhki vauvoja meidäkin edestä.. :) Mindelle vielä onnea ja vauvantuoksua ! :)

Bubblis ja masuasukit 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79 ja Karcci
Onnittelut Mindelle! Hienoa, että on näitä positiivisiakin kertomuksia :flower:
Saas nähdä onko täällä Päijät-Hämeessä samanlainen tapa, että identtisistä käynnistetään. Ei ole vielä ollut puhetta äitiyspolilla synnytyksestä ollenkaan.

T. Katrilli ja tytöt 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Minde87
Minultakin onnittelu halaukset Mindelle ja tietty pikku prinsessoille :hug:

Ihana että kaikki on mennyt hyvin ja toivon että kaikki menee yhtä hyvin jatkossakin :)

Tästä me pallerot siis otamme mallia ja jatkamme samoilla linjoilla, eikös? ;)

JK soot paras kenguruäiti nyt ;)

Terkuin Karcci ja jalkapalloilijat 21+1-
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79 ja Minde87

Yhteistyössä