Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Ultrakuulumisia täältä. Hyvin kasvavat ja hyvät virtaukset on. Kokoeroakin on edelleen (a 1000g, b 1200g) mutta ei mitään hälyyttävää - ja tuo kilon rajapyykki ylitetty :) Huomenna tulee 28 viikkoa täyteen. A oli vaihteeksi taas kääntynyt ympäri ja oli tällä kertaa rt, b köllötteli edelleen jotenkin poikittain mutta kuulemma koittaa pyrkiä rt, en tiedä onnistuuko, kun on jumittanut tossa poikittain ja toooodella kauan ;) Jk, lääkärinä oli muuten muistaakseni sulle tuttu PP :) Pyysin myös alatietutkinnan, vaikkei sitä automaattisesti olisi tehtykään mutta halusin varmuuden paikkojen kunnosta, kiini on ja kaulaa hyvin jäljellä!

Mittasin taas vaihteeksi vattanympäryksen, kun ei neuvolassakaan viimeksi otettu edes sf-mittaa niin ei oo mitään millä seurata mahan kasvua. 107cm sain jo saldoksi, en muista koska viimeksi mittasin, ehkä joku pari viikkoa sitten...? ja sillon oli tulos 103 cm - hurjaa vauhtia toi maha kyllä kasvaa! Mistä tulikin mieleeni:

Miten te muut ootte löytäny äitiysvaatteita/jotain päällepantavaa? Musta tuntuu että ne muutamat äitiysvaatteet henkkamaukalta, mitä käytän alkaa nekin taas jo jäämään pieneksi enkä haluaisi koko ajan ostaa uutta, kun tämä on kuitenkin niin lyhytaikaista... Harmittaa, kun oikeen mitkään vaatteet ei mee päälle, täytyy varmaan alkaa käyttää miehen vaatteita ;) Joitakin isoja ei-äitiysvaatteitakin oon aina joskus alesta kaupasta kattonu mutta ne on kyllä niin kamalannäkösiä telttoja päällä, ettei niihin viitti pukeutua... Ulkotakki on kanssa sellanen murheenkryyni ilmat kun tästä vielä vähän kylmenee... Tai sit täytyy vaan linnottautua kotiin ;)

Maibei 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Täälläkin käyty ultrassa. Hauska homma, kun ollaan samoilla rv Maibein kanssa :D
Täällä painot 1236 ja 1225. Kaikki virtaukset jne. Juuri kuin pitääkin. Mulla on mitattu tota kohdunkaulaa joka kerta ihan lääkärit oma-aloitteisesti. Mut minähän olinkin ekan saikkupätkän kohdunkaulan lyhentymisen ja alapään painottuneen takia saikulla.

Haen tänään H&M:ltä tilaamani L koon äitiystoppatakin postista. Ihan randomina arvoin tuon koon. Pituutta on 173 ja painoa nyt 72, eli +12 kg. Kauheen pienillä painonnousuilla täällä toiset menee :O Mulla tuli ekasta se 10 kg, jotka kaikki tosin kaikki lähti viikossa. Ekasta muuten kirosin, ettei kellään jää sairaalaan vaan 3,5 kiloa, kun johan sen vauvan itsessään pitäis painaa sen verran. Meidän pikkuneiti oli 2,6 kg.
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Äitiysvaatteista muutama sananen. Aikaisemmissa kahdessa raskaudessa olen varsinaisia äitiysvaatteita käyttänyt oikeastaan vain mammafarkkuja, jotka sain käytettynä ja jotka olivat myös sen näköiset ja oloiset. Tämä raskaus toi oudon intohimon: kyllä, äitiysvaatteet.

Ostin elämäni ensimmäiset sellaiset joskus 20 viikon kieppeillä H&M:ltä ja löysin itseni aivan uudesta maailmasta: miten vaatteet voivat olla näin mukavia, miten voin näyttää siltä että vain mahani on kasvanut enkä ole lihonut muodottomaksi muhkuraksi, miten voin tuntea itseni kohtuu normaaliksi raskaudesta huolimatta, miten voin näyttää tavalliselta ihmiseltä tuosta möhömahasta huolimatta, miten nämä äitiysvaatteiksi tituleerattavat, huonomaineiset vaatteet voivat istua näin hyvin.... Ja ylipäätään, miten Hennesiltä (olen vältellyt kyseistä kauppaa teinivuosista asti koska sieltä ostamani huppari lörpähti eka pesussa) voi löytyä jotain päällepantavaa?

Vähän ehkä dramatiikkaa ja liioittelua, mutta olen käynyt kolmesti jo hakemassa lisää ja nyt äitiysvaategarderoobini voittaa mennen tullen normaalivaatevalikoimani. Olisinpa aina raskaana. :LOL:

Maibei, onhan tämä lyhytaikaista mutta huomasin kun maha rupesi kasvamaan kohtuu aikaisin että sesonki taitaa tällä kertaa olla tavallista pitempi, siispä panostamaan! Vielä toppatakki tahi joku lämmin viitta olisi kova sana kun kelit kylmenivät yhtäkkiä.

Täällä tänään tasan 25 viikkoa täynnä. Join cokista iltapalaksi ja mahassa alkoi sellainen ryske että ei ole ennen nähty. Esikoista odottaessani jouduin pahoinvoinnin takia luopumaan äkillisesti kahvista jonka kulutus oli tuolloin varsin kova, join sitten cocacolaa aika paljon kofeiinintuskissani. Tarvinneeko mainitakaan että esikoinen on erittäin vilkasluonteinen tapaus. :D Pitänee jättää cola-juomat nyt vähemmälle.

Mitään ei tapahdu, kaikki siis hyvin. Viikon päästä ultra, edellisestä onkin jo pari viikkoa. Tsemppiä kaikille! Mukava lukea kuulumisia, erityisesti nuo synnytysjutut alkavat kiinnostaa entistä enemmän kun viikkoja alkaa kertyä.

Murotar 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: maibei ja TR
TR
Heippistä =) Mulla tuli tossa mieleen, että oispa kiva jos kaikki laitettais masukuvat tänne, mua niiiin kiinnostais tietää, minkäkokoiset etureput toisilla on, mulla on nimittäin todella hyvän kokonen jo nyt! Niin, ja tosta painonnoususta: itkuun tässä meinaa aina vaa'alla käynnin jälkeen pillahtaa, kun sitä painoa vaan tulee ja tulee! Nyt tullut jo kuus kiloa (apua tätä rintojenkin kasvua ja kipuja), en kyllä voi uskoa että tätä tahtia tulis koko ajan :LOL: Toisaalta tiedän syöväni kohtuu järkevästi, että eipä voi mitään! Ja jos tosiaa tosta edellisestä 2,7 kg kirpustakin tuli se 16 kgs, niin ihmekös tämä! No stress, kun tiedän että ne kilot lähtee kyllä!

Äitiysvaatteista: Mulla on 38 koon HMn äitiysfarkkuja edellisestä raskaudesta jotka jo alkaa olla pieniä..ja ne meni johki 30 viikolle edellisessä raskaudessa. Onneks on vielä 40 ja 42 koon tossa oottelemassa, en aio ostaa yhtäkään vaatetta lisää kyllä, onneks oonkin hoitovapaalla, niin ei duuninkaan takia tarvii :) Joka päivä kyttään mahaa ja rintoja, että koska niitä raskausarpia alkaa tulla, kun oon tähän asti niiltä täysin välttynyt!

Mielialoista: En tiedä teistä muista, mutta mä kyllä myönnän, että oon välillä aika alamaissa. Nyt kun tuo reilu vuotias on vähän kipeänä ja nukkuu öisin huonosti, olen alkanut aatella kuinka pieni hän kuitenkin vielä on ja hirvittää ja pelottaa ja veetuttaa, että miten sitä oikein pärjätään kun on kolme pientä paapottavana tässä :D Välillä aattelen, että oispa helppoa kun ois se yksi vauva masussa kasvamassa (ja heti perään on kauheet omantunnon vaivat tollasista aatoksista). Mutta, kaippa nää fiilikset on ihan ymmärrettäviä!

Nimetkin on jo muuten päätetty tytöille (jos nyt siis tyttöjä ovat), ja oon kattonu valmiiksi vaunut ja kaikenlaista muutakin, en vaan vielä tietenkään viitsi mitään ostella. Jotenkin tuntuu, että aika menee superhitaasti :O

Tjaa, taas siis yksi sisällä nyhjäämispäivä edessä tuon pienen nuhanenän kanssa, tarvii keksiä jotain järkevää tekemistä!

TR ja Tiuhti&Viuhti rv 17+3
 
Tässäpä mun pömppis


rv 16+1 :whistle:

12711565.jpg - Image - Aijaa.com


Mitenkähän kauheeksi tää masu ehtiikään ennen LA?!


Näin viimeyönä unta että lapset syntyivät tänään rv 16+1! Toinen syntyi sektiolla oli tyttö. Istuin sitten äitini ja veljeni kanssa kahvilla jossain sairaalan huoneessa ja veljeni sitten kysyi että "tyttökö se nyt oli" vastasin että "juu,kaksi tyttöä on nyt" (esikoinen on siis tyttö)
Tajusin sitten kotvan kuluttua sanoa kätilölle että "hei,miksi toinen vauva vaan syntyi,odotin kaksosia?" Kätilö otti ultran ja totesi että "joo-o,näyttää olevan toinen täällä. Aukko on auki,nyt mennään" Sain päähäni kuravaate-kankaisen myssyn ja lähdettiin kävelemään kätilön kanssa. Ajettiin hissillä alas ja käveltiin toosi pitkä matka sairaalan toiseen päähän. Ajettiin hissillä ylös,samaan paikkaan mistä lähdettiin. Mentiin pieneen vessakoppiin jossa joku mies odotti. Jossain kohtaa sitten sain vauvan syliini,jolla olis siniset potkuhousut,vauva oli siis poika. Tyttö painoin 2,5kg ja poika 2,8kg :)
Miehelle laitoin viestin että "olet nyt kahden tytön ja yhden pojan isä" :)


Tuntui niin todelta tuo uni että hohhoijaa,heti herättyäni hyppäsin dopplerille kuuntelemaan sydänääniä..



-Tipetsu ja Tiku&Taku 16+1-
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Oma napa päivitys eli Terkut neuvolasta :)

Taas oli kivasti paino lisääntyny :popcorn:
9kg on nyt siis kokonais painonnousu....Mut ei oo kuulemma täti huolissaan, koska näyttäis tulleen kokonaan masuun :heart:
enkä mäkään oo...mitä nyt vähän taas pyörittelin silmiäni ku kattelin vaa'an numeroita...

Verenpaineet oli jälleen ihanteelliset ja Hb oli NOUSSU :O taitaa tosiaan olla raskaus mun juttu ;) ainut mitä täti suositteli, niin Omega pillereitä...
Mut ihana kun joku "ammattilainen" sanoo et näytän pirteeltä ja elinvoimaselta kaksosodottajalta :heart:

Sf-mitta oli 23 ja naureskeltiin et ihan ei käyrillä pysytä :D
Sit ku kokeili mun kohtua niin sano vaan et korkeudessa ei oikeestaan heti vois kahdesta asukista sanoa, mut leveydessä huomaa.(??)
Ja vahvat sydänäänet löydettiin. Pojalla 150 ja tytöllä 155 ja ohimennen molemmat tietty potki doppleria ja tädin käsiä :heart: Äitin pikku elosalamat :)

Nyt alko 1,5vkon loma ja tää aatteli oikeesti vaan nauttii...lepäillä, kävellä koirien kaa mahd pitkiä lenkkejä, lepäillä lisää jne. :)
Viikon päästä on ultra ja sit varmaan mietitään sitä et kauan siel töissä voi seisoskella 8h...Ku supistuksia jonki verran jo tulee...Ei kipeitä, mut silti...

Ihanaa viikkoa leidit :hug:

-K,S&G 22+3-

P.S. Mites "jakautuneet"???Kuinka pikkuset voi?
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Moi vaan kaikki!

Äitiysvaatteista on ollut puhetta.. Mä oon ostanut tähän raskauteen muutamia vaatteita HM:stä (3 toppia, 1 lyhythihaisen, 1 legginssit). Noilla pitkillä topeilla saa näppärästi pidennettyä normipaitojen käyttöikää. Toi lyhythihainen toimii kans oikein loistavasti neuletakkien kanssa. Legginssit päätyi kesän jälkeen yökäyttöön :) Edellisestä raskaudesta mulla on tallessa yhdet farkut ja yhdet mustat joustavat suorat housut sekä pari neuletta. Neuleita ei oo vielä tullut otettua käyttöön, joten en tiedä, että mahtuvatko. Farkut on vähän siinä ja siinä, että ovatko mukavat päällä. Ne vähän painaa tota alavatsaa. Mustat housut on vielä ihan ok. Tähän asti oon pääsääntöisesti käyttänyt sellasia joustavia tavallisia lököhousuja, jotka on sit vaan olleet tossa alhaalla. Ulkovaatteet alkaa tuottamaan suurinta päänvaivaa kohta. Mun tän hetkinen ulkotakki alkaa olla aikasta piukka.. Sain isältä talveksi toppatakin (ei kovin tyylikäs, mutta mahtuu päälle). Periaatteesta kieltäydyn ostamasta äitiystakkia, kun sen käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt. Ei sitä kuitenkaan tule loppua kohti niin paljoa ulkoiltua.

Perjantaina olis taas neuvola ja parin viikon päästä vasta Kättärille. Tässä on nyt vielä 4 vkon väli ja sitten kai tihenee 2 vkoon. 28.10. oliskin sitten Kättärillä monikkovalmennus. Naistenklinikalla olis ollut monikkoyhdistysen järjestämää valmennusta, mutta en päässyt menemään sinne.

Olo on ollut ihan jees. Joku kirjoitteli mielialoista.. Vähän alkaa tulla jo sellasta "kisaväsymystä". Ihan ei ole tästä raskaudesta tullut nautittua samalla tavalla kuin ekasta. Ehkä se on on enemmän sellaista jännitystä ja kun joka paikassa toitotetaan, että kaksosraskaus on riskiraskaus. No, kyllähän se tietty sitä onkin. Päivä päivältä enemmän mietityttää synnytys ja sitten se arki - miten sitä jaksaa, millaiset rutiinit, miten esikoinen suhtautuu jne. Tiedän kyllä, että ei sitä kaikkea voi etukäteen murehtia ja että asiat menee omalla painolla, mutta silti... Mä kun oon aika paljon itsekseni yksin kotona, niin on vaan aikaa miettiä näitä asioita.

Mä pelkäsin alkuraskaudessa kovinkin sitä, että mitä jos vauvat syntyy liian aikaseen. Nyt aletaan jo olla sen verran pitkällä ja viimeisimmät painoarviotkin sen 1,2 kg, niin ehkä voi jo jollain asteella huokaista helpotuksesta. Selviämismahdollisuudet paranevat päivä päivältä.

Fyysinen olo on kai periaatteessa ihan ok, mutta kyllähän sitä välillä on melkoinen norsu-olo. Ylempänä oleva vauva on kyllä aika ylhäällä ja se kyllä painaa kivasti istuessa. Potkut on jotenkin tulleet tässä viikon sisällä tosi paljon voimakkaammiksi. Alempana olevan potkut ei oo niin voimakkaita, mutta luulen sen johtuvan vaan näistä asennoista ja asemista. Ummetus, peräpukamat ja närästys vaivaa. Yöt menee onneksi edelleen pääsääntöisesti nukkuessa :) Luulen, että olo on pääsääntöisesti ihan hyvä, kun oon kuitenkin ollut "lomalla" heinäkuun alusta lähtien ja saanut levätä päivät ihan kunnolla. Ei oo tarvinnut stressata työstä, kun sitä ei ole ollut.

Joku huhuili masukuvien perään.. No, tässä kuva tältä aamulta eli 29+5. Huono kuvanlaatu, mutta eiköhän tuosta saa selvän. Mahan ympärysmitta oli 120 cm :O



Nimistäkin oli ollut jotain juttua.. Meillä on yksi tytön nimi valmiina. Pojalle nimi on vielä vähän vaiheessa - 2. ja 3. kolmas nimi kai selviä, mutta etunimi puuttuu. Me ollaan myös mietitty varmuuden vuoksi toinen pojan nimi kans, jos tuo tyttö onkin sitten poika :) Vaikeita päätöksiä.

Kuulasta syyspäivää kaikille!

Pohjoistuuli 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Hei!

Mullakin oli ultra taas tänään, hienosti ovat vauvat kasvaneet. A on 1500g ja B 1600g. A on edelleen sitkeästi perätilassa, mutta lääkäri meinasi, että silti tähdätään alatiesynnytykseen. Vähän se ajatus jännittää, mutta pakko luottaa siihen, että lääkäri tietää parhaiten. Kovasti vauvat toisiaan tökkivät ja potkivat päähän, siitä se sisarusten välinen taistelu alkaa ;)

Huomenna on pakko yrittää ostaa jotain päällepantavaa, äitiysvaatteita ei ole tullut edellisissä raskauksissa ostettua ollenkaan, ja nyt ei mahdu edes äitiyslegginssit päälle! Eikä ainoatkaan lämpimät kengät, balleriinoilla mennään edelleen... Siinä aamulla, kun rapsuttelin auton ikkunoista jäätä, tuli kyllä mieleen, että nyt on saatava jotain muutakin päälle, kuin ne ikuiset kesäkengät :)

Nukkuminen ei onnistu täällä enää ollenkaan, herään noin tuhat kerta yössä tekemään milloin mitäkin, yleensä pissaamaan tai vetelemään lisää Rennietä. Mä luulen, että saan enemmän unta sitten kun vauvat on ulkona, niin hassua kuin se onkin :)

Oikein hyviä vointeja kaikille!

Salla 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Osastolta kuulumisia eli jouduin tänään jäämään osastolle lepoon, kohdunsuu sormelle auki eli nyt on supparit olleet muutakin kuin vaan harjoitussuppareita. Kortisonia ei vielä laitettu vaan tilannetta tarkkaillaan. Vessassa ja suihkussa saan käydä. Vauvat on pikkuisia viikkoihin nähden, kummankin paino n. 1400g. Tuon painon puolesta mua huolestuttaa mutta kaikki täällä sanoo että on hyvät viikot, tänään alkoi rv 32. Tässä kun ei nyt yhtään tiedä joutuuko osastolla lepäilemään 2 päivää vai 2 viikkoa vai mitä niin kai se vaan on tehtävä oloa jotenkin kotoisaksi. Ja vauvojen parhaaksi sitä tekee mitä vain <3
Neuvolassakin kävin eilen sf 33, hemppa oli vihdoin noussut 112.
Tämmöistä omaa napaa tällä kertaa.
tuplat 32+0
 
Pikasesti kommenttia tuplat2013 ensinäkin jaksamista sinne makoiluun! Toivottavasti ei ole kovin pitkä rupeema edessä, ainakin sulla on tosiaan noita viikkoja jo ihan kivasti. Ja niistä viikoista vielä, muistaakseni Jk:kin kertoi, että hänelle oli kanssa sanottu, että viikot painoa tärkeämpiä! Viikot kertoo vauvojen kehittymisestä, keuhkoista jne, joten niitä on hyvä saada kasaan! Tsemppiä sinne!

Maibei 28+1
 
Minulle oli alusta asti päivänselvää että haluan suunnitellun sektion. Olen kai sitä vähemmistöä joka ei koskaan haaveillut alatiesynnytyksestä, mutta preferenssiä paljon tärkeämpää oli se että suunnitellussa sektiossa voidaan parhaiten taata nopeat korjausliikkeet jos jotain yllättäväää tapahtuu, mutta tätähän ei sairaalan henkilökunta hevin myönnä... Kaikille niille jotka haluaisivat sektion mutta kokevat ettei siihen "anneta lupaa" sanoisin vinkiksi ettei sitä pidä kysyä, vaan se pitää vaatia.
 
Tuplat, voimia makoiluun! Näin jälkikäteen ajatellessa aika meni kyllä nopeesti. Ja sulla on jo huippuviikot! Paino ei oo niin tärkeää :) Ja jos meidän reilu kiloset kirput on selvinny näinkin hienosti, niin kyllä sun viikoilla on tilanne jo todella hyvä!

Poikien iät määritellään keskolassa raskausviikkoina. Eli he ovat tällä hetkellä 32 viikkoisia. Painoa on Aleksilla 1680g ja Laurilla 1850g. Ovat kuulemma tosi reippaita ja kypsäntuntuisia keskosia viikkoihin verrattuna. Tänään päätettiin jättää happiviiksetkin pois, käytetään enää tarvittaessa :) Syömisharjoittelut on aloitettu ja lämpönsäkin he osaavat jo pitää melko hyvin. Kohta päästään ehkä tavallisiin sänkyihin. Hoitaja sanoi että mennään nyt ihan rauhassa vielä lokakuu ja marraskuussa aletaan sitten miettiä kotiutumista. Eli odottelua vielä tiedossa.

Jk ja pojat 3vko (32+4)
 
  • Tykkää
Reactions: TR ja maibei
Täällä ollaan ja käydään vilkuilee muiden kuulumisia. Aika menee äkkiä, pojatkin on jo 2kk. Neuvolassakin kävästiin A oli hienosti jo 4370g ja 54cm (1980g, 43,7cm) ja B 3815g ja 53cm (1710g, 42,8cm). Joten kasvua tapahtuu hyvään malliin :heart: Arki menee ihan mukavasti, jätkät heräilee syömään 3 tunnin välein ja päivällä jaksetaan olla hereillä ja seurustella.

Tuplat mullahan oli myös viikoilla 32 pojilla painoa 1500g ja 1600g ja mulle sanottiin, että sirot on, mutta normaalilla käyrällä. Yleensä osastolla pidetään viikoille 34 asti jonka jälkeen pääsee kotiin lepäämään, näin ainakin mulle sanottiin. Ja mullahan tosissaan syntyi 33+5. Lähtötilanteena oli 30+2 kanavaa 0,7cm ja funneloitunut sisäsuu. Joten jaksuja lepäilyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79 ja TR
TR
Nyt on ihan pakko sanoa, etten osaa lisätä kuvaa tänne, eikä osannu mies eikä fiksu tytärkään oikein auttaa :D En ihan kädetön yleensä näissä jutuissa oo, mutmut...voisko joku neuvoa miten tuo kuvan lisäys onnistuu, miten hitsissä saan URL-osotteen kuvalle?

Tumpelo-TR
 
Heippa,
Olis pari kysymystä taas,
Onko teillä kipuja? Kai nämä sit jotain liitosjuttuja on mut oon lähes 24/7 kivuissa. Tuntuu että koko lantio on irti tai ainakin vasen jalka ja sitten tuonne kohdunsuulle jyskyttää ihan lakkaamatta. Oon ollu vielä nyt pari viikkoa flunssassa ja olo on kuin jyrän alle jääneenä.

Ja sit toinen kysymys, mitä liikuntaa ootte harrastanu viimeisellä kolmanneksella?
Itse oon päivät kotona 10kk tytön kanssa ja välillä tuntuu ettei jaksa. Itku pääsee illasta. Lisäksi on vielä koira jota lenkitän aamupäivällä, mut 30 min on ihan maksimi minkä jaksaa työntää vaunuja. Ja sitten tietty haen esikoisen kävellen päiväkodista joka päivä.

Huomenna olis ultraa neljän viikon tauon jälkeen ja vähän jänskättää miten lyhyeks oon yskiny kohdunkaulan :/


T. Crofti 28+1
 
TR
Niin ja Tuplat: TSEMPPIÄ, viikothan on jo ihan ok, eikä se paino tosiaankaan niin suuria merkkaa; ovathan munkin kaikki lapset olleet aivan täysaikaisina/yliaikaisina reilusti vajaa kolmikiloisia! Siksipä mietinkin, että minkäkokoisia nämä vauvat ovatkaan, jos päättävät syntyä vaikka pariakin kuukautta aiemmin (johon en kyllä jostain syystä jaksa uskoa). Viimeksi ultrassa lääkäri sanoi, että tässä tuplaraskaudessa tuo lupaa vaan hyvää, että oon aina mennyt ihan loppuun asti raskauksissa ja edes käynnistämällä ei ole meinannut kohdunsuu millään aueta =)
 
Kiitos kaikille tsempeistä!
Omasta mielestäni kipuilu/ paineen tunne alapäässä on hieman rauhoittunut ja en herännyt yölläkään kuin kaksi kertaa ilkeisiin suppareihin kun edellisen yön valvoin kotona tuskissani.
Mulla oli viimeiset pari viikkoa tosi inhottavia kipuja, ajattelin niitä liitoskivuiksi koska en ole pystynyt kunnolla edes kävelemään. Tän viikon maanantaina kivut yltyivät, supparit ei niinkään ja huomasin kuinka A vauva jotenkin valahti alaspäin. Ja sitten alkoi hirveä paineen tunne ja tosiaan on tuntunut siltä kuin kohta olisi An jalka ulkona, ptssä kun on. Että tilanne vaan paheni yhtäkkiä ja onneksi tulin näytille.
Mutta positiivisella mielellä kun nyt on taas saanut nukuttua melko hyvin :) En yhtään tiedä milloin tutkivat taas, eilen illalla kätilö sanoi ettei turhia nyt ronkita ettei kohdunsuu provosoidu liikoja.
tuplat 32+1
 
Minä kun olin sen viikon tästä paineentunteesta saikulla, niin mulle sanottiin, et heti jos se alkaa pahenemaan/tulee takaisin, niin pitää tulla näytille. Siitä huolimatta, että tutkivat muutenkin 2 viikon välein. Tilanne kun voi aika nopeastikin huonontua : /
 
Tsemppiä Tuplat!

TR - mä liitin ton kuvan niin, et menin ensin tuonne aijaa.comiin ja latasin sinne. Kun kuva oli ladattu, niin se antoi niitä osoitteita/linkkejä. Sieltä kopioin sen URLin. Sitte tässä viestin kirjoituksessa valkkasin sen 'liitä kuva' ja siihen sit liitin sen URLin.

Toivottavasti oli oikein kerrottu. En ole nyt koneella, niin en pysty tarkistaa..

Jotenkin tuntuu vauvojen liikkeet vähän rauhallisimmilta parin möngerryspäivän jälkeen. Kai se tila alkaa pikkuhiljaa muuttua ahtaammaksi. Onko teillä molemmat yhtä liikkuvaisia tai ootteko huomanneet jotain eri rytmiä liikkeissä. Mulla toi A-vauva yleensä on paljon aktiivisempi aamulla ja B-sitten taas illalla. Onneksi on huomenna neuvola, et pääsee taas kuulemaan äänet (toivottavasti terkka löytää ne, kun joka kerta on vähän hakusessa)..

Pohjoistuuli 29+6 (jee, huomenna päästään jo kolmosella alkavalle vkolle :))
 
TR
[/URL][/IMG]

Noniin! Johan onnistu jotenin liittää toi kuva :D Kiitos Pohjoistuuli avusta! Eli tossa rv 17+3 ja kyllä vaan on ainakin mun mielestä aikas iso maha jo, epäilen siis toisinaan, että siellä on se kolmaskin...hui :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Tuplat makoiluun! Onneksi viikkoja on jo kuitenkin hyvin kasassa. :)

Pohjoistuuli, mulla on myös selkeää vaihtelua noissa liikkeissä. A vauvan liikkeet tuntuu paremmin ja etenkin potkut tuntuu, kun taas B enemmän mönkii edestakaisin (B on tosin istukan "alla" eli se varmaan vaimentaa potkuja). Ovat pysyneet koko ajan samoin päin A rt ja B pt, mutta möngertävät kyllä ylä-alasuunnassa aika paljon, välillä B:n pää on ihan kylkiluiden alla ja välillä siellä on A:n pylly. Eri päivinäkin on liikkeitä eri tavoin ja olen huomannut että syöminen vaikuttaa, eli siis mitä syö, jos on syönyt jotain sokerillista tai jos on pidempi tauko ollut niin alkaa kauhea melske. :) Mutta tuntuu myös että tila käy ahtaaksi eivätkä ihan samallalailla tosiaan liiku kun aiemmin.

Crofti, mulla ei ole ollut kovin paljon kipuja, mutta johtuu varmaan osittain siitä että olen edelleen levossa, eli en saa juurikaan tehdä mitään. En voisi tosin ajatellakaan lähteväni kävelylle, ihan pienikin kävely saa mahan ihan kovaksi ja kireäksi ja mahaa alkaa myös viiltää helposti ja paineen tunne kasvaa. Kai se kroppa kertoo että pitää vaan olla rauhassa ja näin on toki lääkäritkin määränneet tuon kohdunkaulan takia. En siis ole voinut harrastaa mitään liikkumista :( Jos vaan jotenkin onnistuu, niin väkisin ei kannata liikkua ja jos saisit apuja muiden lasten hakuun ym. niin sekin varmaan auttaisi. Tsemppiä kovasti jaksamiseen!

Hienot mahat teillä kuvan laittaneilla! Samoissa mitoissa ollaan. :) Ja tosi mukava kuulla pääsääntöisesti on hyviä ultrakuulumisia. Me mennään tänään ultraan iltapäivällä, tuntuu että edellisestä on taas ikuisuus (2vkoa..) ja yllättäen taas jännittää mitä sieltä kuuluu. Täytyy varmaan ottaa puheeksi nyt se synnytystapa-arviontikin ettei jää liian myöhäiseen.

Minuakin kiinnostaisi JK:n tavoin kuulla imetyksestä, miten teillä jo pienokaiset saaneilla se on onnistunut, lähtikö hyvin käyntiin, riittääkö maito vai pitääkö antaa lisämaitoa ja millaisia käytäntöjä teilläkin, joilla vauvat jo kotona, on esim. yöllä? Yösyötöt mietityttää miten ne hoituu ja samoin tietenkin tuo kaksoisimetys, joka olisi tosi hienoa jos se vain jotenkin onnistuisi...

Aurinkoista syyspäivää!

t. Elmeriini+ möllit rv 31 Poks! :)
 
Crofti, mä oon kanssa huomannu, että vaunulenkit ja ylipäänsä koko esikoisen hoito käy koko ajan rankemmaksi ja rankemmaksi, onneksi on päiväkoti niin saan välillä vähän levätäkin. Vaunulenkillä jo ihan parin asteen ylämäki tuntuu tosi raskaalta ja täytyy lyllertää hitaasti. Onneksi päiväkotimatka on täysin tasainen 10 min pätkä! Ja esim esikoisen pukeminen on tosi vaikeeta, kun oma maha on aina tiellä :D

Täällä kanssa tuntuu, että toinen vauva liikkuu enemmän, tosin mä kanssa uskon sen johtuvan asennosta, kun on tossa päällä poikittain. Viimeks a oli kääntynyt pt:sta rt: hen, pysyisi nyt vaan siinä loppuraskauden ;)

Jk, kiva kuulla sulta tosta keskola-arjesta! Keskosten imetyskin on tosiaan varmaan aika haastavaa. Ootko pumpannu ylläpitääksesi maidontuotantoa, ootko pumpannu myös kotona öisin? (Yöimetystä kun pidetään maidontuotannon ylläpidon kannalta tärkeenä.) Käytätkö sähkö- vai käsipumppua? Monikkovalmennuksessa oli tosta kaksostenkin imetyksestä ja siellä näytettiin jotain asentovaihtoehtoja. Varmaan tyynyn avulla onnistuis kaksosimetys helpoiten, itse en tykänny yhtään käyttää tyynyä esikoisen kanssa, varsinkin oman selän tukeminen tyynyn kanssa on tosi vaikeeta. Saa nähdä mitä kikkoja sitä sitten keksii...

Mitäs jenniferille kuuluu? Taidat olla listalla seuraavana vuorossa :)

Maibei 28+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä