tuplien odottajia 2010-11?

mamma8219, mulla on raskaus toistaiseksi sujunut ihan hyvin. Mitään isompaa kremppaa ei vielä kropassa ole ollut, mutta eiköhän niitä ala ilmentymään kun viikkoja tulee toivottavasti lisää. Tänään on rv 30+1. Supistuksia ei käsittääkseni ole ollut mutta kohdun kannattimet välillä vihlovat ikävästi. Lääkärikin on vasta reilu kahden viikon kuluttua, joten tilanteen näkee kunnolla vasta silloin.

Kovasti jaksamista sinulle, toivottavasti supistelut lakkaavat ja saat olla kotosalla.
Muillekin tsemppiä omiin vaiheisiin!
 
Mä jäin saikulle rv 30+0 eli tässä kolmatta saikkupäivää viettelen. Olen siis saikulla äitiysloman alkamiseen saakka, joten ajattelen tämän äitiyslomana :)

TAYSin erioislääkärin mukaan rv 28 mulla ei ollut mitään syytä jäädä pois töistä ennen rv 32 mutta käski ottamaan yhteyttä neuvolalääkäriin jos haluan saikkua ennen tuota rv 32 kontrolliaikaa taysissa. Teen toimistotyötä mutta jatkuva vessassa ramppaaminen ja paineen tunne alamahassa sai mut soittamaan saikkua ja olen siitä tyytyväinen. En mä kyllä enää kahta viikkoa olisi jaksanut, vaikka ei mitään supistuksia ym ole ollutkaan. Maha on jo aika pahasti tiellä ja vasta nyt kotona ollessani huomaan kuinka väsynyt sitä onkaan töiden jälkeen ollut. Suosittelen kyllä siis hakemaan saikkua silloin kun alkaa siltä tuntua.
 
Mamma8219 hui! Tulehan kertomaan mitä lääkäri sanoi. Oliskohan jo pian tosi kyseessä? Onko sulla ollu muita oireita?

Jäin sitten itsekin saikulle tän viikon alusta eli rv. 28+4. Olen siihen erittäin tyytyväinen. Nyt voin levätä kun siltä tuntuu ja siten kerätä voimia. Ihanaa kun ei ole aina niin rikki poikki väsynyt. Tosin vaikkakaan en ole enää töissä tuntuu iltapäivisin usein siltä, etten jaksa iltaan asti ilman päikkäreitä. Onneksi niitä on nyt mahdollista ottaa kun siltä tuntuu!

Perho 28+6
 
Mamma8219 sori en selvästikään ollut ajatuksella lukenut edellisiä viestejä kun tuossa kyselin aiemmista oireista... Mulle ei ole neuvolassa sanottu mitään menkkaoireista ja supisteluista. Kannattaa varmaan soittaa sinne sairaalaan jossa synnytät ja kysellä. (Oot varmaan jo tehnykin sen ku edellisestä viestistä on pari päivää.) Miten nyt voit? Hellittikö supistelut ja menkkatuntemukset? Mä oon nyt parin päivän ajan kans tuntenu sellasta 'menkkaoloa'. Eilenkin mietin, et jos en olis raskaana olisin varmaan laittanu siteen pöksyihin ku niin tuntu et menkat alkaa. Supistuksia mulla ei ole yhtä aikaa ollu. Viime viikkoisen ultran mukaan kohdunkaula oli kiinni ja 3,9cm. Mutta mitähän nää menkkatuntemukset oikein on? Kuuluuko ne raskauteen? Esikoisia kun odotan, ni ei ole aiempaa kokemusta ja tietoa...

Miten muut pystytte nukkumaan? Mulla alkaa olla jo haastetta löytää sopivaa asentoa. Mahallaan eikä selällään voi tietenkään olla, lisäks vasemmalla kyljellä jos makaan potkii A-vauva mut hereille. Ainoa mahdollisuus on siis nukkua koko yö oikealla kyljellä ja siinäkös olkapää puutuu ja särkee. Onneksi tajusin ottaa viime yöksi toisen tyynyn, se kai vähän helpotti.

Leppoisaa sunnuntaita!
Perho 29+3
 
Hei vaan kaikille!

Olen 28 v. ensimmäistä kertaa raskaana ja kaksoset tulossa. Mukava löytää muitakin tuplien odottajia.

Rv 20+3 menossa ja laskettuaika 23.4-11. Toinen vauvoista 99% poika, toisesta ei osata vielä sanoa.

Asun tällä hetkellä Maltalla ja täällä vaikuttaisi olevan hieman "leväperäisempää" tämä raskauden seuranta. Huomaan, että minulla ei ole monista puhumistanne jutuista mitään hajua. Olen käynyt täällä 2 viikon välein lääkärillä (otetaan aina ultra joka käynnillä), eli nyt yhteensä 8 kertaa:) Lääkäri olisi varannut ajan vaan 4 viikon välein, mutta omaa mieltäni rauhoittaakseni olen käynyt useammin. Np-ultrassa kävin omasta pyynnöstäni ja mitat otettiin ruudulta (otetaanko Suomessakin niin?). Ainoastaan kerran olen ollut verikokeissa, jossa otettiin aika kattavasti arvot. Pissa tutkitaan kuukauden välein. Siinä kaikki. Ei ole tehty edes yhtä sisätutkimusta (en kyllä tiedä, tehdäänkö yleensäkään)

Vatsan mittasin juuri eilen ja se oli 104 cm! Painoa on tullut jo hurjat 17 kg (lähtö 56kg). Miten muilla? Mitään pahoinvointia ei ole ollut, ainoastaan närästystä silloin tällöin. Merkittävin vaiva on ollut ihan ruokoton väsymys aina kolmannelle kuulle asti. Nyt sekin on helpottanut.

Olen muutamassa vuoden vaihteen jälkeen takaisin Suomeen, jotta voin olla lähellä ystäviä ja perhettä. Kaiken lukemani perusteella loppuaikoina on aika rajalliset nuo liikkumismahdollisuudet:)

Hyvää odotusta kaikille!
 
Hei Mamma8219

Onkohan sulla jo synnytys ollut? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin:)

Olen alunperin kotoisin pohjoisesta, mutta asunut Helsingissä ja ulkomailla pitkään ja nyt olen muuttamassa Espooseen.

Käytiin eilen 3d ultrassa ja saatiin todella hyviä kuvia. Nyt paljastui, että molemmat lapset on poikia. Saattaa jopa olla, että ovat identtisiä. Molemmilla on omat pussukat ja istukat, mutta lääkäri sanoi, että koska sukupuolet on samat ja kaksoset on luomut, niin identtisyyttä ei voi sulkea poiskaan. Tietääkö kukaan, saako sen tietää vasta syntymän jälkeen?

Olin todella liikuttunut, kun näin lasten kasvot nyt ensimmäistä kertaa ja suosittelen kaikille todella lämpimästi 3d:tä! Kaikki näyttäisi muutenkin olevan pojilla hyvin ja terveiltä kuulemma vaikuttivat. Lapsivettä riitti ja kohdunkaulussakaan ei ollut mitään merkkejä lyhentymisestä. Voi taas vähäksi aikaa rentoutua:)

24. raskausviikko menossa (tänään vaihtui) ja vauvat olivat painoltaan 690g ja 610g, mikä on kuulemma oikein hyvä. Näin sitä vaan mennään ja kasvetaan. Tukaluus lisääntyy koko ajan eikä paljoa huvita muualla olla kuin makuuasennossa. Tulen jo todella helposti täyteen ja normaalin aterian jälkeen olo on kuin räjähtämäisillään (nyt tiedän miltä tuntuu, kun on täynnä). Yleensä tuntuu vasta seuraavana päivänä, että vois taas syödä. Josko se painon tulo tasaantuu nyt.

Tuntuu ihanalta, että kohta siirtyy jo viimeiselle kolmannekselle!

Ajateltiin aluksi, että laitetaan lapsille vain yksi sänky, kun lukemani perusteella kaksoset voi ihan hyvin nukkua samassa sängyssä aika pitkäänkin. Miten te muut olette aikoneet?

Hyvää vuotta 2011 kaikille!
 

Yhteistyössä