Turku Rusthollinkatu

  • Viestiketjun aloittaja Turkuun pian muuttava
  • Ensimmäinen viesti
Turkuun pian muuttava
Hei

Millaista seutua on Turussa Rusthollinkatu.

Asun turun lähistöllä ja nyt olisi muutto turkuun lapsen kanssa. Katselen etuovesta asuntoja ja tuola kadulla on aika monta mukavan hintaista asuntoa myynnissä, mutta mietin, että millaista seutua se on kun yhdeltä kadulta on paljon myynnissä.

Karttaa katselin ja näytti mukavalta paikalta, mutta millainen on oikeasti?

Ajattelin huomenna aamulla ajaa turkuun ja tulla katsomaan seutua


Tai mikä paikka turussa olisi mukava lapsen kannalta
 
"vieras"
Olen asunut tuossa lähellä 96 ja sillon se ainakin oli erittäin kivaa aluetta, meidän lenkkipolku meni siitä ohi ja siinä on uimaranta lähellä ja soutukerhoa yms. en tiedä onko siihen sitten tullut jotain mikä laittaa ihmiset lähtemään vai onko vain sattumaa. Ihanaa aluetta varsinkin kesällä.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";23398882]Olen asunut tuossa lähellä 96 ja sillon se ainakin oli erittäin kivaa aluetta, meidän lenkkipolku meni siitä ohi ja siinä on uimaranta lähellä ja soutukerhoa yms. en tiedä onko siihen sitten tullut jotain mikä laittaa ihmiset lähtemään vai onko vain sattumaa. Ihanaa aluetta varsinkin kesällä.[/QUOTE]

:)

Maalla asutaan nyt ja katsoin kartasta turusta paikkoja, jotka näyttivät olevan rauhallista seutua ja ei niin kaupunkimaisia.

Maanantaina on asuntoesittely ja näytti huomennakin olevan muutamassa sillä kadussa olevassa asunnossa esittely.

Sinne sitten rohkeasti.
Vaikeaa muuttaa vieraaseen kaupunkiin kun ei tiedä minnepäin suuntaisi, mutta tuonne katsomaan rohkeasti sitten ja jos lapsikin toivottavasti tykästyisi sitten siihen
 
piks
Uittamoa pidetään hyvänä lähiönä, joten sinne vaan:) Kurkkasin etuovi.com:sta ja siellä on tosiaan hämmästyttävän monta asuntoa myytävänä samasta talosta/taloyhtiöstä (Rusthollinkatu 11). Ilmeisesti noissa taloissa ei ole vielä tehty putkiremonttia, joten se on väistämättä pian tulossa tuon ikäisissä taloissa. Ehkä asiasta on jo viritelty pientä keskustelua ja ihmiset alkavat paniikissa myydä asuntojaan... Noin pieni vastikekin on vähän epäilyttävä, minulle sanottiin pankissa, että jos vastike on kovin alhainen, se ei välttämättä tiedä hyvää vaan sitä että jotain on jätetty hoitamatta. Tutki kaikki paperit tarkkaan, jos aiot tehdä tarjouksen.
 
"Vieras"
Itse en pidä Uittamosta lainkaan, jotenkin nuhjuinen alue ja syrjässä. jos tykkää merestä niin sit hirvensaloon tai vaikka majakkarantaan. Muita kivoja on suikkila, keskusta, vähäheikkilä, kähäri, Pohjola, länsikeskus.
 
"a.p"
Uittamoa pidetään hyvänä lähiönä, joten sinne vaan:) Kurkkasin etuovi.com:sta ja siellä on tosiaan hämmästyttävän monta asuntoa myytävänä samasta talosta/taloyhtiöstä (Rusthollinkatu 11). Ilmeisesti noissa taloissa ei ole vielä tehty putkiremonttia, joten se on väistämättä pian tulossa tuon ikäisissä taloissa. Ehkä asiasta on jo viritelty pientä keskustelua ja ihmiset alkavat paniikissa myydä asuntojaan... Noin pieni vastikekin on vähän epäilyttävä, minulle sanottiin pankissa, että jos vastike on kovin alhainen, se ei välttämättä tiedä hyvää vaan sitä että jotain on jätetty hoitamatta. Tutki kaikki paperit tarkkaan, jos aiot tehdä tarjouksen.
Sieltä olen menossa maanantaina asuntoa kattomaan.

Tuo yhtiövastike oli yksi plussa kun ei sitten asuntolainan päälle tule paljoa maksua lisää, kun pitää omalla palkalla tästä lähin tulla toimeen.
Mutta en ajatellut tuota negatiivista puolta siinä ja remonttejakin.
Hyvä että sanoit. täytyy isännöitsijän todistus katsoa tarkaan läpi ja ei tässä vielä paniikkia, on kuukausi aikaa löytää asunto.
 
"vieras"
uittamo on ihanaa seutua. lähellä keskustaa mutta siltikin rauhallinen ja siisti kaikin puolin. läheltä löytyy ranta, kesällä todella kiva paikka ja talvisin samasta paikkaa löytyy avantouintomahdollisuudet ja pulkkamäkeä ja napakelkkaa. uittamolta pääsee helposti urheilureiteille, eli siis pururatatyyppisille juoksulenkeille. asun itse ilpoisissa mikä on siis melko lähellä uittamoa. kivoja paikkoja.
 
"a.p"
[QUOTE="Vieras";23398936]Itse en pidä Uittamosta lainkaan, jotenkin nuhjuinen alue ja syrjässä. jos tykkää merestä niin sit hirvensaloon tai vaikka majakkarantaan. Muita kivoja on suikkila, keskusta, vähäheikkilä, kähäri, Pohjola, länsikeskus.[/QUOTE]

Kattelin noilta kähäri ja vähä-heikkilä seuduilta myös asuntoja, mutta hinta kipuaa niin korkeaksi, että en yksin pysty sellaista ostamaan.
Tuo Uittamon seutu oli kukkarolle ystävällisestä päästä.
 
piks
[QUOTE="a.p";23398944]Sieltä olen menossa maanantaina asuntoa kattomaan.

Tuo yhtiövastike oli yksi plussa kun ei sitten asuntolainan päälle tule paljoa maksua lisää, kun pitää omalla palkalla tästä lähin tulla toimeen.
Mutta en ajatellut tuota negatiivista puolta siinä ja remonttejakin.
Hyvä että sanoit. täytyy isännöitsijän todistus katsoa tarkaan läpi ja ei tässä vielä paniikkia, on kuukausi aikaa löytää asunto.[/QUOTE]

Ei noita remontteja kauheasti taida kannattaa säikähtää, aina taitaa olla jotain tiedossa paitsi ihan uusissa kerrostaloissa, jotka ovat sitten taas kalliimpia. Ei se välttämättä ole niin kauhean iso summa, mikä tulee vastikkeen päälle.

Minäkin asun Ilpoisissa ja tämä on myös arvostettu lähiö ja sijaitsee Uittamon lähellä. Alue on hyvin metsäistä, jos luonnosta tykkää. Tsekkaa myös Ilpoisten tarjonta;)
 
"a.p"
Ei noita remontteja kauheasti taida kannattaa säikähtää, aina taitaa olla jotain tiedossa paitsi ihan uusissa kerrostaloissa, jotka ovat sitten taas kalliimpia. Ei se välttämättä ole niin kauhean iso summa, mikä tulee vastikkeen päälle.

Minäkin asun Ilpoisissa ja tämä on myös arvostettu lähiö ja sijaitsee Uittamon lähellä. Alue on hyvin metsäistä, jos luonnosta tykkää. Tsekkaa myös Ilpoisten tarjonta;)
Katon sieltä vielä asuntoja.
Huomenna täytyy tehdä autolla kierros siellä uittamon ja lähistön seuduilla.
Paikan päällä näkee parhaiten millaista on.

Kiitos teille kaikille vastaajille.
Nyt on vähän viisaampi tuosta kohdasta turkua, kartasta katsoen on vaikea hahmottaa mitä seutu oikeasti on.
Nyt täytyy hipsiä nukkumaan, lapsi herättää seitsemän aikaan, niin ei ole silmät ihan ristissä aamulla
 
"asukas"
Hyvämaineinen lähiö tosiaan on. Kyseiseen taloyhtiöön on suunniteltu putkiremppaa, joka näillä näkymin ajoittuu 2015-2016. Mulla ei ole tietoa siitä, millä menetelmällä se hoidetaan eli en pysty arvioimaan kuinka paljon häiritsee asumista.

Uittamoa pidetään hyvänä lähiönä, joten sinne vaan:) Kurkkasin etuovi.com:sta ja siellä on tosiaan hämmästyttävän monta asuntoa myytävänä samasta talosta/taloyhtiöstä (Rusthollinkatu 11). Ilmeisesti noissa taloissa ei ole vielä tehty putkiremonttia, joten se on väistämättä pian tulossa tuon ikäisissä taloissa. Ehkä asiasta on jo viritelty pientä keskustelua ja ihmiset alkavat paniikissa myydä asuntojaan... Noin pieni vastikekin on vähän epäilyttävä, minulle sanottiin pankissa, että jos vastike on kovin alhainen, se ei välttämättä tiedä hyvää vaan sitä että jotain on jätetty hoitamatta. Tutki kaikki paperit tarkkaan, jos aiot tehdä tarjouksen.
 

Yhteistyössä