Turun äidit II

heipparallaa!
Teillä oli ilmeisesti taas tapaaminen, mahdankohan minä enää ikinä päästä mihinkään... :( No sitten seuraavalla äitiyslomalla taas pääsee nauttimaan elämästä. Aika tylsää muuten tällainen vaan että käydään töissä ja sitten on jo ilta pitkällä kun pääsee kotiin ja aamulla alkaa sama homma alusta. Töissä onneksi on ihan kohtuullisen mukavaa, aika pitkälti tuntuu siltä kuin ei olisi juuri poissa ollutkaan.

Mitään ihmeellisiä kehitysaskelia ei kai meillä ole otettu - tai no, kyllä se nyt vaikuttaa siltä, että K etenee jo puita vasten. Jos pöydän toisella laidalla on jotain kyllin mielenkiintoista, kuten tutti, kiertää kyllä laitoja vasten sinne toiselle puolelle. Konttaamisvauhtia on myös tullut nyt huikeasti lisää. Isi laskee myös sanoja: mummum eli muumi, mämäm eli tutti, mää eli mitä lammas sanoo, maam eli mollamaija. Aika lailla tuolla yhdellä konsonantilla tunnutaan pelaavan. Äiti-sanaa ei edes tapaile. Kiittämätön! :D

Niin, täytyy vielä kehua retostella että meitä pyydettiin miehen kanssa kummeiksi pikku pojalle! Tuntui oikein hienolta, yhteistä kummilasta meillä ei olekaan. Nyt sitten kuumeisesti mietitään osuvaa kummilahjaa. Onko vinkkejä, tuliko teille jotain erityisen kivaa? Lusikkahan nyt on varma nakki, mutta onko se vähän turhan tuttu ja turvallinen valinta sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Niin, täytyy vielä kehua retostella että meitä pyydettiin miehen kanssa kummeiksi pikku pojalle! Tuntui oikein hienolta, yhteistä kummilasta meillä ei olekaan. Nyt sitten kuumeisesti mietitään osuvaa kummilahjaa. Onko vinkkejä, tuliko teille jotain erityisen kivaa? Lusikkahan nyt on varma nakki, mutta onko se vähän turhan tuttu ja turvallinen valinta sitten.
Onnittelut kummiks pääsystä! :flower: =) Miten olis sellanen pienen pieni sormus tai vaikka valokuvakehys? Mä ostin pikku Meeryläiselle (nimppariks tosin ku en ristiäisiin löytäny) samanlaisen minkä jätkä sai ihan pienenä... Keskelle saa yksvuotiskuvan ja ympärille pienemmät kuvat joka kuukaudelta. Muuta ei nyt äkkiseltään tuu mieleen... On kai niitä vaihtoehtoja kaupat pullollaan, kun vaan osais kattoa. Mä ainakin sokeudun lahjaviidakossa. :whistle:
 
Heippa kaikille!

Missäs olette? Onko syksyn kiireet vieneet?

Meillä ainakin noita kiireitä tuntuu riittävän. Pimu aloittaa ensi maanantaina aiemmin kertomastani poiketen päivähoidon kolmiperhepäivähoidossa. Saatiin peruutuspaikka. Ihan mukavalta ratkaisulta vaikuttaa...

Itsellä opintojen alku edessä ja innostus niihin on valtaisa!! :) En ole varmaan koskaan aiemmin näin hartaasti odottanut koulun alkua.

Mitäs teille kaikille oikein kuuluu? *Kaipaa kuulumisia*

:D
 
Moikat!

Kuulumisia mäkin kaipaan... Mansikka ehti ensin. :) Naiset, miten menee?

Meillä pukataan hampaita, ilman kitinöitä sentään. Traktorit on nyt ykkösleluja kera Brion junan ja pallon perässä on hauska kirmata. Joka päivä pitäs ulos päästä, vähintään vaunulenkille. Mies käyttää seikkiksen vieressä kattomassa tirppoja, jos ei puistoilusää ole. Ite oon hurahtanu ompeluun, mut muutakin pitäs aikaan saada... Töitäkin olis aikomus kysellä, varsinki jos miehen saikku jatkuu enemmän ku pari viikkoa. Häätkin vie aikaa, kun on paljon vielä hoidettavaa... Onneks kohta voi palata "normaaliin" elämään. :D

Ei meille sen kummempia. Tapaamista olis kiva taas sopia... Onko kukaan enää joutilas kahvitteleen?
 
Moikka vaan! Tänne nyt sit tuppaudun kun tonne yhtä ketjua jo alottelinkin mutta sain kutsun tänne!! Elikkä oon 27 niinku nim.merkki antaa ymmärtää :) kaksi vuotiaan tytön tyllerön äiti ja tammikuussa on toinen tulossa maailmaan! Ollaan vasta muutettu Turkuun miehen työn perässä ja ois ihana tutustua uusiin ihmisiin ja saada seuraa päivät on aika pitkiä kun mies tekee kahta hommaa!
 
Mun pitäis olla jo nukkumassa... meillä kun herätään nykyään jo viideltä :( Maidolla (tetrasta pillillä, tissimaito lopetettiin eiliseen) tainnutin aamulla ja sain tytön nukkumaan pari tuntia, mun kainalossa tosin. Ei vaan oo jaksanu kouluttaa sänkyyn väkisin kun vietiin tissittelyn ilokin pieneltä.

Pieni muuten sanoi tänään oman nimensä ja otti ensimmäisen askeleen ilman tukea... kamalaa vauhtia kehittyy tuo tyttö... TYKSin mittauksissa oltiin jo viime viikolla, neuvolaan mennään huomenna. Päätettiin ottaa sit se vesirokkorokotekin.

Päiväkodissa on käyty nyt kahtena päivänä, vielä huomenna ennen keskiviikon töihin menoa. Kamalasti sinne pitää kaikkea tavaraa viedä, piti lähteä kirpparille kenkiä ja toista välikausipukua metsästämään kun ei raski uusia kenkiä puhki kuluttaa kun konttailee (vielä :)) . Eipä kyllä sillon löydy kun tarttis...

Mun osalta tapaamiset on nyt viikonlopuissa, lomaakaan ei ole ennen joulua odotettavissa. Paitsi se yksi vapaa Myyn juhlia varten. Miten sitä nyt asioita ehtii enää hoitaa...?

No nyt on kyllä pakko mennä nukkumaan...
 
Kuulumisia :) Mies lähti Verkun kansa kauppaan ja vauvelin kanssa kaksin ollaan, ihana rauha!

Meillä menee ihan hyvin, kovasti ihastellaan pikkuruista Hilda-tyttöä; hän on päivä päivältä suloisempi ja jaksaa jo valvoa montakin tuntia putkeen! Ruokahalu on ihan mahdoton ja hyvin onkin kasvanut. Ei ole myöskään tarvinnut lisämaitoa antaa, onpa kätevää muuten kun Verkun kans tottui pulloralliin! Vatsavaivoista tyttö on vähän kärsinyt kyllä, mutta niihin auttaa aika hyvin pierujumppa.. yönukkumiset meitä vähän häiritsee, kun Verkku on niin herkkäuninen että me vauvan kanssa joudutaan nukkumaan olohuoneen sohvalla, joka ei ole kovin ergonominen vakituiseksi sängyksi. Hilda nukkuu mun kainalossa koska syö vielä niin usein. Tänään kyllä mietittiin että voitaisiin taas ensi yönä yrittää palata makkariinkin, sanoin miehelle että jos Verkku herää niin mies saa lähteä sohvalle ja mä otan pojun toiseen kainaloon nukkuun.

Meillä muuten Vernerin lemppareita nyt on autot;) Oikeastaan ei muilla nyt leikitäkään. Onkohan nuo autojutut pojilla joku sisäsyntyinen juttu :whistle:

Onnittelut uusista taidoista pikku Meeryläiselle! Meillä ei puhuta vielä juurikaan, muutamia sanoja vaan, mutta käsittämätöntä pölötystä kyllä koko ajan poitsun suusta tulee! Ja hirmuisesti on poika kasvanut.

Tervetuloa meidän joukkoomme stiina 81:)

Nyt nukahti pikkupirpana, joten tarttee käyttää aikaa vähän johonkin hyödylliseen kuten pyykkien viikkaamiseen :|
 
Tervetuloa stiina81! =)

Kiva kuulla VIB:n ja perheen kuulumisia... Millonkas tuutte tapaamiseen? =) Sarbeakin olis kiva nähdä vauvelin kera ja ketäs kaikkia meitä onkaan tapaamisissa mukana ollut... On kai meitä vielä kotiäitejäkin? Viikonlopputapaamistakin vois miettiä, niin näkis töihin palanneita. :)

Meillä on tänään löytäny tavarat uusia paikkoja ja samalla on muutenki siivottu. Poikaa saa aina olla kieltämässä, joten koitetaan nyt saada senkin osalta toimivammaks tää asunto. Sisustaa tekis mieli, mutta mutta... Mä kun oon yleensä tiheesti muuttanu ja nytkin on asiasta puhetta paljon ollu, niin ei oikein malttais. Tavallaan turhaa hommaa sitten panostaa ja hankkia uusia juttuja, jos ei seuraavaan kotiin käykään. Rahaakaan ei nyt o oikein sellaseen, joten täytyy koittaa laittaa vaan noilla jo olemassa olevilla.
 
Kiitos kiitos! Oon vielä ihan orpo piru tääl teijän joukos ku ootte jo niiin pitkän aikaa kirjotellu keskenänne! :) Mies oli ihana ja läks tytön kans seikkailupuistoon saan olla vähän aikaa rauhas. Joku uhma varmaan rupee jo neidil olemaa tuntuu kaikki olevan niin vaikeaa syöminen etenkii ei suostu ite syömää ollenkaa :headwall: sit saa taistella senkaa! Muutenkii hormonit sekasin rv 18 tuntuu et pieninkin yhteenotto on ihan liikaa meikäläiselle.. mut eiköhän tää täst suttaannu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja stiina81:
asutaa majakkarannas et ei nyt ihan lähellä mut ei täst nyt kovin pitkä matka oo!
No eipä taida olla juu... Ihan miten noi välimatkat käsittää. :) Ite asutaan aika lähellä. Kiva, että ootte tuon puiston jo löytäny... Siellä varmaan on paljon kivaa lapselle. mekin siellä käydään aika usein ja tapaamisiakin on sinne järkätty. Paviljonkiin pääsee kätsysti kahville, jos ei piknikki innosta. :)
 
ois kyllä kiva nähä teitä joskus toistekkin,mutta nyt on niin paljon muuta tässä tulossa että ei kyllä ehdi..eilen oli Juhon 5kk neuvola ja uudet mitat olivat 8160g ja 67.5cm,että hyvin kasvetaan:)
Minun täytyy mennä pojan kanssa 3.9 toiminta terapeutille ja 4.9 tyksiin näytille tuon käden takia..taas..ja sitten pitää mennä 29.9 tyksiin taas tuon käden takia vaikka se on jo kyllä ihan parantunut..
Eilen saimme soiton että meijät kutsutaan yhteen ohjelmaan ja ohjelman nauhoitukset ovat 17.9 Tampereella vähän jännittää että miten tytöt jaksaa olla sen 3h siellä,täytyy ottaa jotain mielekästä mukaan niin eiköhän sitte viihdy..
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Eilen saimme soiton että meijät kutsutaan yhteen ohjelmaan ja ohjelman nauhoitukset ovat 17.9 Tampereella vähän jännittää että miten tytöt jaksaa olla sen 3h siellä,täytyy ottaa jotain mielekästä mukaan niin eiköhän sitte viihdy..
Kerro sit meille millon pitää olla telkun ääressä ja mikä kanava valittuna. :)

Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Minun täytyy mennä pojan kanssa 3.9 toiminta terapeutille ja 4.9 tyksiin näytille tuon käden takia..taas..ja sitten pitää mennä 29.9 tyksiin taas tuon käden takia vaikka se on jo kyllä ihan parantunut.
Mikäs kädessä? Mulla on tainnu jotain mennä ohi. :ashamed: Kovasti joudutte hyppäämään, mut jospa se olis väliaikasta ja kaik sitte hyvin. :)

Yritettäskö millon tapaamista?
 
Myy:mie kerron kunhan tiiän päivän että tulee töllöstä ulos,kanava on ainakin 2.
Siksi tuon käden takii pitää juosta paikasta toiseen koska se revähti synnytyksessä ja siitä noin 2vk piti pitää tuettuna tota oikeaa kättä,mut nyt se on kyllä ihan kunnossa,mut silti he haluu vielä tutkia että miten poika käyttää kättä kun lähtee liikkumaan enemmän yms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Siksi tuon käden takii pitää juosta paikasta toiseen koska se revähti synnytyksessä ja siitä noin 2vk piti pitää tuettuna tota oikeaa kättä,mut nyt se on kyllä ihan kunnossa,mut silti he haluu vielä tutkia että miten poika käyttää kättä kun lähtee liikkumaan enemmän yms..
Niin olikin juu... Sä taisitkin kertoo siitä, mut enhän mä enää muistanu. :ashamed: Kurja hommeli, mut toivottavasti on jo kunnossa.

Mä sain askartelu-/ompelupöydän! :D Makkari näyttää ihan erilaiselta nyt, vaikka vaan vähän muutettiin sitä. Yks peili käännettiin vaakaan ja se kai sen isoimman eron tekee. Nyt vaan pitäs saada loput tavarat paikoilleen.

Potsu kiukuaa hammasta... Vissiin kulmiksen läpi tulo sattuu, kun sormet suussa itkeskelee, ruoka ei meinaa maistua ja särkylääkettäkin piti antaa. Toivottavasti menee pian ohi.
 
ME käytiin viikon verran tutustumassa päiväkotiin, nyt kolmena päivänä on (vielä) jääneet itkuitta :D
Pääsääntöisesti on perjantait vapaita, eli sillon päästäis välillä aina tulemaan. Tai sitten iltaisin vaihtoehtoisesti..
 
Heippa! Kiitos onnitteluista, meillähän se vuosi pamahti täyteen. Synttärisankarilla meni tämä päivä vähän itkuisissa merkeissä, ilmeisesti aamulla saatu rokotus vei fiilikset. No minähän en sitä kitinää ollut kuuntelemassa, kun olin töissä koko päivän, mutta näin mulle raportoitiin. :(

Uudella taaperokärryllä on ajeltu ja sehän sujuu jo kuin vanhalla tekijällä! Ehkäpä se hyvinkin edistää kävelemään oppimista, kun lapsi huomaa, miten sujuvasti pystyasennossa pääseekään etenemään. Ja kulkee siinä mötykät ja molla-maijatkin näppärästi mukana!

Ai niin, neuvolan mittaustulokset oli seuraavanlaiset: 10850 g ja 76,5 cm. Painoa oli tullut vain vaivaiset 700 g neljän kuukauden takaisiin lukemiin verrattuna ja pituutta kuutisen senttiä. Eipä ihme, että on posket pienentyneet.
 
Täällä on kanssa alotettu tutustuminen tarhaan Jennan ja Janetten kanssa,tänään oltiin ekan kerran ja muuten meni ihan hyvin mut se Jennan ryhmä tuntui ihan tyhmältä kun ne tädit ei ees huomioinut tyttöä ollenkaan ja Jenna sanoikin mulle kotona siitä että hän ei halua mennä sinne enään kun ei saa olla samassa ryhmässä siskonsa kanssa ja kun ne tädit ei puhu eikä huomaa häntä ollenkaan joka on aivan väärin toista kohtaan:(

kävin myös papa näytteen otossa tänään ja se oli kyllä hupaisaa kun sitä näytettä otettiin niin Juho istui miun masun päällä naureskellen ja pärisyttäen suutaan niin bettä kuola vaan valuu joka puolelle..mut pää asia että pojalla oli hauskaa..

täällä Juho on oppinut jo ryömimään pitkiäkin matkoja,vauhti on tosi kova kun viilettää ryömien ympäri huonetta..on se niin suloinen pikkupoika :heart:

meidän Juhon 5kk mitat olivat 8160g ja 67.5cm
 
Juu onnittelut taaperoituneelle K:lle ja huomenna vauva-aikansa päättävälle pikku-Meeryläiselle! :flower: Kohta ne tyttöset kävelee sujuvasti ilman tukea, kun vähän rohkeutta saavat. =)

taaperotx4... Oudolta kuulostaa hoitopaikan touhu, kun tolleen jättävät huomiotta. En ihmettele tyttös kommenttia yhtään. Meettekö vielä uudestaan tutustumaan? Jos samalla vois ottaa tuon puheeks, niin voisivat korjata tilanteen ja olis tytöllä kivempi alottaa siellä.

Miehellä oli polttarit lauantaina ja mä pojan kans kaksin kotona. Tais ikävä isiä olla, kun oli itku-potku-raivarituulella ja koko ajan syliin könyämässä, sit taas takas alas. Ei välillä tuntunu mikään kelpaavan ennen ku päästiin iltapuuron ääreen. Sunnuntaina oli sit ihan isin poika, kun könys halimassa ja pussaamassa. :D

Miten voikaan tollanen pieni saada täyden huomion ja melkein tipan linssiin sanoessaan äiti, vaikka on osannu sen jo kauan. :heart: Tänään taas kuuttu mua pinniksestä mun tavaroiden pakkaustouhua kattoessaan ja mä olin ihan myyty. Muita sanoja ei juurikaan sano... Paitsi kakka, joka välillä tarkottaa ihan jotain muuta. Hyvin tunnistaa asioita ja osottelee tosi paljon, joten ehkä lähiaikoina on odotettavissa sanaisen arkun aukeaminen ainakin raolleen. Mielenkiinnolla ootan.

Kauheesti olis tälle viikolle kaikkee tekemistä. Stressiä pukkaa, mut kaipa nuo hommat on aika hyvin hallinnassa. Mietin vaan vähän väliä mitä meinaan unohtaa...

Keväinen neulomisinto tais uusia, kun vaan olis aikaa enempi rauhottuu tohon sohvan nurkkaan. Lankoja mulla on paljon ja innoissani hypistelen sieltä kivoja väriyhdistelmiä. Pitäs kai myssyjä opetella neuloon, kun pojalla ei oikein meinaa olla sopivaa syyshattua. Ainoo sopiva on vielä kesän jäljiltä hukassa. :ashamed:
 
Onneksi olkoon Meeryläinen ja K ! Hurjan nopeasti aika kuluu ...

Meillä on opittu nyt kiipeämään sohvalle ja myös laskeutumaan sujuvasti, viime viikolla oppi sanomaan "puu" ja nyt kaikki ikkunasta näkyvä on yhtä puuta ... Eilen sanoi ekaa kertaa "mitä", en ole kuullut uudestaan eli ei lasketa sitä vielä sanaksi.Hirveästi myös osoittelee ja vaatii nimiä asioille, omaa juttuakin tulee pitkät pätkät.
Juoksemisen opettelu on myös alussaan, taaperokärry on jäänyt teloilleen kun ilman sitäkin pääsee kovaa.Muksahtelu on vähän laantunut, enää tasapainon pettäessä pyllähtää.

Tällä kertaa syksy yllätti kotiäidin ( kyllä talvi sitten ehtii yllättämään teidät autoilijatkin ) ja olen nyt tämän ja edellisviikkon etsinyt likalle lämpimimpiä kamppeita pihapuuhasteluu, löysin jo nettikirpputorilta Ruskovillan kypärämyssyn kympillä posteineen ! Olen niin tyytyväinen että jaksoin heinäkuussa paneutua talvihaalareihin ja sain ostettua "käytettynä",
nyt kun katsoo noita kosteussuojattujen hintoja niin nehän on ihan pilvissä :eek: !

Miittiä on varmaan turha sopia kun itse kullakin on tätä menoa ja meininkiä tulevina viikkoina.Häslingin laannuttua meille käy viikolla melkein kaikki päivät ja sunnuntait.
 
Juu mulla ainakin on tapaamisen osalta nyt ehdoton nou nou, kun tällä viikolla pitäs täällä kotosalla saada kaikki valmiiks. Maanantaina suuntaan Itä-Suomeen valmistelemaan ja palailen sit seuraavan viikon puolella. Stressiä pukkaa, mut koitan selvitä hengissä... :D

Huomenna on kaupunkipäivä... Jos joku joutaa seuraks ostoksille, niin vois kävästä kahvillakin. Viestillä saa heittää. :)
 
Heippa!


Näin onneton olen nykyän tämän netin kassa. Ei vaan tule koneta availtua. Mutta silti aina mietin mitä teille kuuluu.

Isot onnittelut meiltäkin. Syntyneille vauvoille! Ihana nimi VIB :) Ja 1v. sankareille. Ja tervetuloa uusille äideille! Kovin mielelläni aina uusiin äiteihin ja lapsiin tutustun että Yvtä voi laittaa jos haluaa tulla kahville, ja päiviin puuhaa.

Ja kokeilen näiden pientenkin kanssa päästä yhteis treffeille tässä vielä. Mutta taitaa minunkin kotiäiti päivät olla kovin vähissä. Tai toisaalta tosi haikeena toivin niin. Tänään olin haastattelussa. Ja kovin hyvä mieli jäi. Loppuviikosta selviää.

Työt alkaisivat vaan jo lokakuun alussa. Ja kun tuo pienempi vielä niin pieni on vielä niin
pieni :( Mutta tämän 2v. päiväunille nukutus on vaan niin kamlaa meillä
nykyään, että sen kyllä mieluusti jollekkin tarhantätille luovuttaisin.
Tänään luovutin 1,5h jälkeen kun toinen ei oo yhtään väsynyt. Et kokeillaan
sit miten jaksaa sit nukahti kuudelta ja neljästä yhdeksään sit tietty vaan
raivottiin ja kiukuteltiin. Eli huomenna "tapellaan" taas se 2,5h.

Ahdistava vaihe. Nukkuisi sit tai ei nukkuisi. Ilta nukutus menee onneksi ihan suht hyvin. Mut päivisin ei vaan nukuta. Niin itsekkin asian kertoo. No pöh pöh juu. Nyt nukkumaan, ja keräämään voimia huomiseen taisteluun.

Öitä!
 

Yhteistyössä