Turun äidit II

Heippa! Nyt kun otit puheeksi vib niin saatetaanpa hyvinkin tulla la kirppikselle. Pikkuvauvan tavaroita voi nyt jo ruveta täysillä hamstraamaan, koska näillä näkymin meille on sellainen loppukesästä muuttamassa! Oi onnea! :heart:
 
Hei tännekin pitkästä aikaa, käynyt kyllä lueskelemassa mutta jotenkin tämä kommentointi on niin vaivalloista :ashamed: .
Meillä kaikki ok, eiliset neuvolatulokset 1 1/2v ovat reilut 12kg ja 81cm.Neuvolalääkäri oli ohi kymmenessä minuutissa, koko ajan joko riisuin tai puin lasta ja samalla koitin vastailla lääkärin kysymyksiin tuskanhiki otsalta valuen.Että se siitä lapsiperheitä tukevasta neuvolajärjestelmästä ...
Lauantaista en ole vielä varma, meillä on ohjelmassa harvinaista herkkua eli auto käytössä ja äiti pääsee ompelukonekaupoille eli ei parane tuota tilaisuutta hukata.Voidaan tosin ihan aamusta tulla mammikselle piipahtamaan ... saa kattoa.

Pitäisikö tässä järjestää jotain pikkujoulutapaamista ?

Pinkee Huisia, onneksi olkoon! Kihisen innosta, vauvakuume nousee taas ihan uusiin svääreihin !
 
Moi! Mä oon muuttamassa tammikuussa Turkuun miehen ja tammikuussa vuosikkaan pojan kanssa. Kiva nähdä että täällä on ihan elävä ketju ;) Ois kauheen kiva jos ois joskus jotain tapaamisia. Mä vaan en sit oo enää kotiäiti, vaan opiskelen.. Ja luinpas täältä mielenkiintoisen termin, vauvatavarakirppis :p Mäkin haluun sellaseen!
 
Höh, ei me selvittykään sinne Mammakeitaalle, kun räkätilanne oli taas kerran sen sorttinen. Kyllä se on vaan ehtymätön luonnonvara.

Niin ja meidänkin vauva oppi viimein sitten kävelemään. Toikkaroi jo ihan mallikkaasti! Melkein vuoden ja kolmen kuukauden ikään ehti, nyt on hienoa, kun joka paikkaan ei tarvitse kantaa! B)

Aika ällö olo on ollut, ja väsyttänyt enemmän kuin ikinä. Töissäkin olen nukkunut päiväunia :eek: Ei kyllä ollut edelliskerralla tällaista väsytystä. Kaipa se ikä jo painaa...
 
Pinkeelle ja tulevalle isosiskolle hurjasti onnea! :flower: :hug: Täälläkin vauvakuume senkun nousee, mut jospa sitä vielä vähän malttais.

Pikkujoulutapaamista tai muuten vaan kahvittelua vois kyllä järkkäillä. Aika paljon on meillä ollu tässä kaikkee tohinaa ja korttiurakkakin on vielä hoitamatta, mut kyl me sen verran keretään. Mun sosiaalinen puoli meinaa liikaakin rajottua netin kautta kommunikointiin, vaikka naamatusten on kivempaa. Kovasti on kaikilla muutakin menoa, niin ei sit meinaa saada aikatauluja sovitettua.

Reissu oli kiva, mut uuvuttava... Entistä enemmän ootan taas muuttoa lähemmäs, mut taitaa olla työtilanne huonompaan suuntaan. Näinköhän joudutaan venaileen vielä vuos tai toinenkin. Nyt sit ollaan vielä pari viikkoa maisemissa ja sit taas mennään, toiseen suuntaan vaan kierretään sama rinksa. Onneks ei ihan lyhyt visiitti o sekään ja joulukin siinä, joten keretään ottaa rennosti. Oli siellä kyllä ihanan rauhallista... Kaipaan sellasta hiljasuutta. Ja lunta!
 
Myy, minäkin haikailen Turusta pois... haluisin omalle kotiseudulle takaisin. En usko kuitenkaan että ikinä pääsen kun mies tuskin haluaa muuttaa täältä minnekään.

Mun pitäisi huomenna kunnostautua ja riisua hetkeksi kotiäidin kamppeet, tälläytyä pikkujoulujuhliin sopivaksi! Olen nyt henkisesti yrittänyt valmistautua, kun en tosiaan ole ikinä missään ilman lapsia. Mies jää näitten nyyttilöitten kanssa kotiin. Onneksi ne juhlat on tuossa ihan meidän lähellä, jos hätä tulee niin hälyyttää vaan mut sitten kotiin... mutta kai se isi omien lastensa kanssa muutaman tunnin pärjäilee :heart: On kyllä kiva päästä vähän tuulettamaan itseään, mieskin on melkein joka viikonloppu jossain omilla menoillaan ja lisäksi harrastaa viikolla omia harrastuksiaan, et sillain hänellä on sitä omaa aikaa ihan kiitettävästi :whistle:

Ja pikku Kertulle vielä onnittelut kävelyn oppimisesta! :heart:
Jaksamisia Pinkeä sulle pahan olon kanssa ja väsymyksen! Mä muistan kun makailin soffalla päivisin ja pieni Verner leikki vieressä touhuten, kun odotin Hildaa ihan alussa enkä meinannut pysyä hereillä:) Tää aika on muutenkin tällaista pimeää niin että vielä enemmän väsyttää kun ei ole valoisaa juuri ollenkaan.
 
Missä te kaikki? Mitää kuuluu Pinkeä? Oletko voinut hyvin?

Meille kuuluu hyvää, kaivattaisiin kipeästi päiväkahviseuraa. Ilmoitelkaa te muutkin pienten äidit itsestänne =) Vernerkin kaipaa päivisin kauheasti touhuilua, kun on niin energinen tapaus... Mietin että jos uskaltautuisi tuohon perhekerhoon, en ole aiemmin käynyt.

Vib, Verkku ja Hiltu
 
Täällä vuosi alkoi ihan hyvin vaikka kipeinä hiukan ollaankin taas.

Meidän Juho osaa istua,ryömiä,seistä tukee vasten ja kovasti haluja ois jo kävelläkkin mut jos ote irtoo niin sit mennää pepulleen.

Jos tapaamista järkkäätte niin voin ainaski yrittää tulla jos ollaan ihan terveinä silloin.Tammikuun lopussa lähemme Helsinkiin kattomaan semmosta prinsessa jääshowta hartwall areenalle.Tytöt oottaa sitä jo niin innoissaan.
 
Heippa! On tosiaan meidän pino päässyt vähän kuivahtamaan. Miten siinä nyt silleen kävi.

No tänne kuuluu ihan hyvää. Ensi maanantaina ultrataan, mitenköhän sitä jaksaa odottaa siihen asti. Sydänääniä olen käynyt kuuntelemassa ja kova ryske siellä tuntui käyvän. Mahakin on kasvanut "ihan selvästi". K:kin on oppinut sanomaan "maha"... ilman tuota hoota tosin.

Tapaaminen olisi kyllä mukava! Nuo työthän ne estää vaan kaiken kivan. Aikakin päästä taas äitiyslomalle. Katsotaan nyt, lomien pitäisi laskujeni mukaan alkaa jo toukokuussa, joten sitten kai sitä ehtii taas harrastaa. Loppiaisena eli tiistaina me kyllä päästäisiin, miten on muiden laita? Vaikka joskus yhdentoista aikoihin, tai ei meillä mitään ohjelmaa kylläkään ole, joten silloin sopisi mikä aika vain.
 
Nacco
Muutamme tämän kuun puolessa välissä Turkuun Halisiin. Olisi kiva saada joskus juttuseuraa. Poika on tällä hetkellä 7kk, joten pian hänkin voisi leikkiä muiden kanssa :) Ja itse täytän tässä kuussa 25v.

Joku kirjoitteli jotain perhekerhosta. Missä Turussa sellaisia järjestetään tai missä te olette olleet ja voiko sinne mennä vaikka poika on jo 7kk?

Muutenkin jos joku tietää Halisten lähistöltä jotain vauvatoimintaa tms. niin ilmoitelkaa!
 
No, olipas kiva kuulla teidän kuulumisia. Meillekin tuo tiistai sopii oikein hyvin. Ajalla ei väliä. Meillä on nyt tällainen "lyhyt" 3,5vko joululoma opinnoista ja hoidosta. On kyllä ihanaa! :) Mennäänkö taas kupittaalle?
 
Helou, tavataanpa sitten tiistaina Kupittaalla siinä paviljongilla klo 11, ja kahvin kautta puistoon, eikö niin? Pakkanenkin on tiistaina kuulemma enää muisto vain, mutta jospa sentään sateelta säästyttäisiin. Missäs on Myy, Meeryläinen ja Raitapaita? Nitskuakaan ei ole sitten kesän näkynyt... Ilmoittautukaatten :attn: :attn: :D
 
Heipatus! Me ollaan oltu reissussa enkä o sit palstallakaan keikkunut. Kiva olis teitä nähdä, mut jätkälle iski oksutauti, joten ei päästä huomenna paikalle. Kiva olis kyllä saada tätä pinoo taas piristymään ja tapaamisia kasaan useemmin.

Voi mun vauvakuumetta! Nähtiin tulomatkalla 3kk ikänen pikkuneiti ja oli kyllä mahottoman sulonen. Niin pieni vielä! :D Jos ei käytännön syyt sanois ei, niin meillä olis vauveli tilauksessa heti. Maltti olis valttia, mut missä sitä ois kaupan...? :whistle:

Poitsu on rohkastunu muutaman sanan sanomaan todistajien läsnä ollessa, joten josko sieltä kohta alkais puhetta pulpahdella. Teeskennellään välillä tyhmää ja yritetään kannustaa puhumaan, mut vielä vie jätkä voiton. Rytmit ja säännöt heitti kuperkeikkaa reissulla ja nyt sit korjaillaan tilannetta... Kiitti vaan mummille hemmottelusta. :whistle: Kipeilyn ajan tietty joustetaan, mut sit alkaa taas tiukempi rutiinien noudattaminen vaikka kuinka tulis vastalausetta... Temperamenttia tuntuu edelleen löytyvän pieneks uhmaks asti.

Ei kai tässä sen kummempia. Kotihommia tuntuu taas riittävän näin reissuilun jälkeen ja appi on tulossa viikonloppuna, joten mulla riittää puuhaa. Pojan tervehdyttyä mielellään tultas kahvitteleen. Palaillaan asiaan. :)

Onnellista alkanutta vuotta kaikille! =)
 

Yhteistyössä