Turun äidit+ tulevat sellaiset

Olis kiva saada uusia juttukavereita, kun näköjään omat "kaverit" ovat raskauden aikana hiipuneet. Meidän vauvan laskettu aika on helmikuussa 08, ikää mulla vielä 23 ja naimisissa olen. Jotenkin arastelen tota erilaisiin kerhoihin lähtemistä, vaikka ajankohtaista ei vielä olekaan.
 
täällä ainaski turuust :) oon puolivuotiaan tyttösen emo..ikää on kertyny 20 vuotta ja rapiat.yksinhuoltaja ja itseasiassa ekaa kertaa täällä kaksplussan sivuillakin vielä..jos juttukaveria kaipailet vielä niin ilmoittele :)
 
no niin kivastihan tänne on jo tullut ihmisiä! ois aivan mahtavaa tutustua usiin ihmisiin, lapsellisiin kun kavereilla ei lapsia juurikaan ole, ja muut jotenkin on alkaneet arastelee mun kanssa... tiedä sitten miksi..
missäs päin te kaikki asutte?
 
Ollaan melkein naapureita =) .Tästä on Kupittaan asemalle alle kilometri.
Huhhuh, likka lähti just hoitoon mummilaan.Nyt kun saisi vielä itsestään muunkin kuin elävän ruumiin näköisen voisi lähteä avon kanssa viettämään iltaa.
 
Me asutaan täällä Kuralan/Hannunniitun suunnalla. Täällä on ihan kiva asua, rauhallista aluetta on... ihanaa Raitapaita, kun pääsette vähän yhdessä tuulettumaan =) Pitäkää hauska ilta! Mä ajattelin nyt vähän repsahtaa laihikselta ja syödä vähän jätskiä(mies osti, en voi mitään!)...
 
Kiitoksia very important baby!Nyt takana ilta kavereiden kanssa ja ostoksien täytteinen päivä.Avo lähti hakemaan likkaa takaisin kotiin, nautin vielä viimeisen kahvikupin ennen perheellisen arjen alkamista taas =) .
Mites onko teillä muilla "äiti-kavereita" tai käyttekö jossain kerhossa tms. jälkikasvun kanssa ?
 
voi ku toi ilta vapaalla kuulostaa niin hyvälle..noh, tartteepi kattoo koska tää mamma pääsee juhlistaan.. :)
me aletaan ma lähtien käymään muskarissa ja nyt ollaan vauvajumpassa käyty..muuten ei oo äiti-kavereita oikeestaan yhtään.. :/
raitapaita, mites oli mummi pärjänny hoitolapsen kanssa??
 
Mä en ole oikeastaan paljon käynyt missään, enemmän kaverit tulee meille. Ulkona kylläkin käydään vaunuilemassa ahkerasti. Vauvan kanssa joskus käydään kaupungilla, ei kovin usein kun en niin hirveästi tykkää bussissa mennä(en saa vaunuja yksin bussiin ja lähes joka kerta saan jotain rumaa kommenttia asiasta :( )

Missäs lily olet käynyt vauvajumpassa? Mäkin haluisin johonkin sellaiseen, tai sitten vauvauintiin. Mun kavereista yhdellä on lapsia, hänen kanssaan ollaan jonkin verran nähty, kun hänkin on nyt äitiyslomalla. Samoin miehen kavereilla on aika monella, mut ovat jo isoja, ja äidit töissä päivät jo :)
 
Iltavapaa on luksusta, likka pärjää hoidossa oikein hyvin ja mummi ottaisi varmaan joka viikonloppu hoitoon jos vaan raskisin antaa =) .
Me ei olla missään kerhoissa vielä käyty, kun tuntuu että tyttö on liian pieni kaikkeen, muskari ja vauvajumppa kyllä kiinnostaisi.
Ajattelin ilmoittautua vauva-uintiin kunhan saan isin suostuteltua mukaan :D .
Niin, missä sitä vauvajumppaa Turussa järjestetään, en ole löytänyt vaikka etsin ?
 
mitenkä sulla Liirah on raskaus sujunut, kaikki mennyt hyvin? mullakin on taas vähän semmonen olo, että haluisin toisen heti tähän samaan syssyyn =) mutta kyllä järjellä ajatellen on pakko vähän aikaa odottaa, eikä päästää kuumetta ihan valloilleen...
 
very important baby: mitä kommenttii oot rattailla liikkumisesta saanu?? Jotain negatiivista?
me ollaan käyty tuolla naisvoimistelijoiden jumpassa, mut myös tutolassa on se jumppa.
ja muskari alkaa nyt ma siellä vauvakeitaalla.
aika vähän on missään julkisella ilmotuksia noista vauvaharrastuksista..ite pitää paljon ettii :/
 
Vauvakeidas ? Ei sano kyllä mitään.Ainoat paikkat missä tiedän että järjestetään vauvamuskaria on seurakunta ja Seikkailupuisto.Kauhea kynnys lähteä mihinkään vaikka tahtoisikin vauvan kanssa jotain harrastaa.Toistaiseksi me harrastetaan vaan vaunuilua keskustassa pitkin poikin =) .
Eikä näin opiskelijatalous-budjetilla ole oikein varaakaan mihinkään urheiluseurojen kausikortteihin.
Pitänee vaan rohkaistua ja lähteä joskus vaikka tuonne Seikkailupuistoon, se kun on vielä ilmainen.
Hassua että vaunujen kanssa linja-autossa voi saada jotain negatiivista kommenttia.Toki aina löytyy niitä ääneen päivittelijöitä mutta muuta kommenttia ei olla saatu.
Aina kyllä tulee vastaan niitä vaunuun pällisteleviä mummoja jotka haluaa tietää vauvasta kaiken mahdollisen :D .
 
Siis en onneksi mitään negatiivista kommenttia yleensä vaunujen kanssa liikkumisesta, vaan yleensä siitä jos olen joutunut pyytämään apua... ja ne on yleensä keski-ikäiset miehet jotka kommentoi, elikäs ei niistä silleen tarvi välittää. Niitten mielestä mun pitäisi kyllä päästä bussista pois omin avuin, eikä häiritä muita matkustajia... perjantaina just yksi mies tokaisi mulle että"sellaista se elämä on kun on lapsia, pitää opetella pärjäämään!" (siis apua ei saa pyytää muilta, varsinkaan vierailta.)
:LOL:
Mä muuten neuvolan seinällä näin jotain ilmoituksia noista vauvajumpista, mutta en muistanut sitten lähtiessä enää katsoa tarkemmin.. täytyy ensi kerralla muistaa :)
 
siis mammakeidas..on tuol virusmäentiellä..ja maksaa 3 euroa..juu ei itelläkään mikään häävi budjetti kyl oo.. :/ mut ei noi ainaskaan niin kovin paljoo maksa..
must toi bussijuttu on outo, ko ne kuskit ei oikeestaan koskaan mataluta sitä tasoa vaikka pystyis silleen auttaa rattaitten kans liikkuvii..mua aina ottaa päähän se..
tänään lopetin imetyksen päivisin..huoh..on kauheeta veklaamist noitten pullojen kanssa..tekis mieli vaan antaa tissiä, mut sit varmaan imettäisin hamaan tulevaisuuteen asti.. :D
 
Meillä on poitsu oikeastaan alusta asti saanut pelkkää korviketta, kun ei meillä imetys onnistunut. Kyllä siihen pullojen käsittelyyn tottuu nopsaan =)
Mä pesen ja keittelen kaikki pullot ja tutit aina kerralla, sit taas käytän niin kauan kun riittää puhtaita... ja sittenhän ei tarvi enää joka syötön jälkeen keittää, kun vauva syö kiinteitä kunnolla.
mä aloitttelin just viime viikolla antamaan pojalle maistiaisina perunaa, nyt menee jo hyvin alas

=)
 
Huhhuh, taas koko päivä juostu tytön kanssa Tyksissä, ties minkä lääkärin ja kirurgin juttusilla.Sekä äiti että jälkikasvu rättiväsyneitä, koko iltapäivän olen määrätietoisesti koittanut saada neitiä nukahtamaan.
Nyt taisi onnistua kun nukkuu sylissä maitopullo vielä suussa :D .On siis päiväuni aika meille molemmille.
Taisi kansssa toi imetys loppua nyt meiltä, kiitos antibiootti-kuurini.Vielä kun sais neidin syömään soseita ahkerammin niin jo alkaisi näyttää paremmalta..
Toisaalta helpottavaa että se ikuiselta tuntunut imetyksen kanssa takkuaminen voisi olla nyt ohi...
 
Meilläkin on vauva koko päivän ollut väsyny ja taistellut unta vastaan... hän on vähän sellainen, että ei mielellään päivällä nuku, muutakun sylissä pikku pätkiä. Nyt sain sen sänkyyn nukkuun, mut taisipa jo herätä :whistle:
toisaalta hän nukkuu yöt tosi hyvin, eli en valita =) Nukkuu heräämättä klo 22-05.30...
 
no mein tytsi syö jo lihaa ja kaikkia kasviksia pari annosta päivässä ja sit viel hedelmäpilttipurkin..ja sit maidon..mikä siis on nyt tullut ekan päivän pullosta..mä oon niin laiska niitten pullojen kans, et se imetys tuntuu niin pal helpommalt :D mut toivottavasti mun päättäväisyys nyt kestää ja päivätissuttelut on ohi..iltasin ja öisin aattelin viel hetken antaa..ainaski niin kauan ko maitoo tulee :)

menin muuten sinne muskariin..no menin ja menin..en löytäny koko paikkaa.. :( hiukka harmitti ko sinne asti toiverruin menemään..sain muuten likanki hoitoon lauantaiks ja nyt sit pääsen kaverin juhliin :) jippii! saas vaan nähä miten käy..tuleeko kutsu kotiin alta aikayksikön :D ei oo tyttö hirveesti viihtyny hoidossa ikinä..

Raitapaita: saaks udella et miksi siellä lääkäreissä ramppasitte?? ei siis tarvi kertoa jos tunnet et on liian yksityistä :)

 
Syntyessään oli likalla jalkaterien virheasento, kampurajalka tarkemmin sanoen.Ensimmäiset 10 viikkoa kitkuteltiin kipsien kanssa ja nyt käytössä tukikengät.Muuten oikein terve ja reipas vauva mutta masussa ollut vähän ahdasta :) .
Pitänee tänään lähteä oikein kävelylle kun noin lämmintä ilmaa lupaavat.Jos vaikka saisi itsensä pois kotoa hetkeksi.. toisaalta pyykki- ja tiskivuori kutsuvat :/ .
 
aijaa :) no mut hyvä ettei sen vakavempaa :)
tytsy just nukahti..faari halus mennä kävelylle lapsenlapsensa kans mut likka laitto hanttiin :D ite oon vaan istunu taas koko päivän sisällä..pitäis kans lähtee vaa reippaileen..ja kottiinki päin pitäis kyl suunnata jossai vaihees :D mut siellä ne tiskit odottaa.. :/
oon niin laiska kaikkien kotitaloushommien kanssa..pitäis vaan napata ittees aina niskast kiinni..ehkäpä huomen sit :D
tänään meen kattoon jos vaik löytyis joku kiva sohva.. :)
 
Hohhoijaa, me herättiin jus päikkäreiltä. Oli pakko nukkua pojan kanssa, kun se nukkuu sillon paljon pitempään(ja mä olin itekin vähän väsy)...

Mäkin tässä nyt olen vähän miettinyt... mulla on ens viikolla synttärit ja olis ehkä kiva vähän juhlistaa niitä ;) Kauhia, täytän jo 27, ei kyllä henkisesti tunnu siltä...

Mut en oikein tiedä voinko vielä laittaa vauvan hoitoon, siis olisi kyllä ihan mahdollista, kun miehen vanhemmat asuu lähellä ja samoin mun sisko, heille siis voisin antaa ilman "pelkoa". Mutta täytyy nyt katsoa uskaltaako sitä... Olisi kiva vaan päästä miehen kanssa(plus kavereitten) yhdessä jonnekin, eikä niin että toinen jäisi lapsen kanssa.
 

Yhteistyössä