Turvaistuimen hankinta

  • Viestiketjun aloittaja tinak
  • Ensimmäinen viesti
missä sivusuojat
Oliko todella Two Way mukana testissä, missä Britax sai kunniaa sivusuojista? Mikä testi? Mistä voin lukea testin tulokset?
Edelleen kannatan heidän (Britax) istuimistaan Freewaytä - Eclipseä ja tietysti kaukaloa (Baby Safe Plus) jonka pääntuki on maan mainio.
En vaan jaksa ymmärtää vuodesta toiseen Two Wayn suosiota, siinähän reisitukikin on niin pitkä et polvi ei pääse taittuun edes koululaisella (joka toki ei enää istu ko istuimessa).
Odotan vastausta.
 
Faktaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 22:40 missä sivusuojat kirjoitti:
Oliko todella Two Way mukana testissä, missä Britax sai kunniaa sivusuojista? Mikä testi? Mistä voin lukea testin tulokset?
Edelleen kannatan heidän (Britax) istuimistaan Freewaytä - Eclipseä ja tietysti kaukaloa (Baby Safe Plus) jonka pääntuki on maan mainio.
En vaan jaksa ymmärtää vuodesta toiseen Two Wayn suosiota, siinähän reisitukikin on niin pitkä et polvi ei pääse taittuun edes koululaisella (joka toki ei enää istu ko istuimessa).
Odotan vastausta.
Two Way ei ollut mukana testissä, siinä testattiin pääosin täysin uusia malleja. Eräs eurotesti kyseessä, tuloksia et voi vielä lukea mistään mutta ne tullee tämän kuun aikana, viimeistään tammikuussa.
Olethan tietoinen että Two Waysta on olemassa useampi eri versio? Puhutko sinä Two Way Elitestä? Itse pidän juuri siitä eniten! Ja tiesithän että Two Way Eliteäkin on muunnettu lähivuosina, siinä on nykyään paremmat sivusuojat kuin esim. 5 vuotta sitten?
Eliten pitkä reisituki on ihan perusteltu ratkaisu, ihmettelen että se tuntuu mielestäsi epäkäytännölliseltä. Se nimenomaan mahdollistaa sen että lapsi matkustaa mahdollisimman luonnollisessa ja hyvässä istuma-asennossa, jos vertaa esim Gracon Cosmiciin jossa istuma-asento on aika "linkku". Se tuntuu että lapsella on oikein miellyttävä olla siinä mutta tosiasiassa asento ei ole luonteva joka kostautuu pitkillä matkoilla ja mahdollisessa törmäystilanteessa. Sehän saikin testeissä arvosanan Heikko. Graco tekeekin enemmän jenkki-tyylisiä istuimia, mitkä on "miellyttäviä" istua mutta se on turvallisuudesta pois.
Olen kritisoinut jalustallisia turvakaukaloita mutta pian tulee julkiseksi uusi kaukalomalli (jalustallinen) jonka puolesta liputan täysillä. Saattaa tulla markkinoille jo tässä kuussa. Sitten kun pääsette siihen tutustumaan, ymmärrätte miksi en kannata Gracon Auto-babya. Siinä uudessa mallissa on se ominaisuus mikä tekee jalustallisesta mallista turvallisen, ominaisuus mikä Autobabysta puuttuu.
Graco tekee mielestäni hyviä matkarattaita mutta heidän istuimet on enemmän "epäpäteviä" jenkkimalleja. Aktalla oli vielä hyvät mallit mutta valmistuksen siirryttyä Gracolle mentiin alaspäin kuin lehmän häntä.
 
mitä mitä
olen seurannut tämän sivun keskustelua pöyristyneenä. Olisi vakuuttavampaa kommentoijalta esiintyä omalla nimellään kun kerran uskaltaa antaa noin vakavia kommentteja kuin Gracot roskiin ja Britaxit kunniaan.
Nykyinen eurotesti ECE jonka kaikki kotimaassamme myytävät istuimet täyttävät on kriittinen testi ja voimme todeta että kaikki kun ovat sen läpäisseet niin turvataso hyväksytty.
Tarkistin kun ilmoitit että Gracolla ei ole vanhaa T-hyväksyntää ja sillä se on. Eli aika paha asiavirhe, onkohan muitakin?
Oisko asiaan ja kommentaattorin kommentteihin vaikuttanut kun Britax mainostaa varmaan eniten juuri teidän lehdessä. tällaista kutsutaan korruptioksi.
Onko myös unohtunut että muutkin valmistajat ovat voittaneet testejä joissa Britaxit ovat olleet mukana, ainakin näin mainoksissa ilmoitetaa jopa kaksplussassa.
Puolueettomuus kunniaan!
 
Faktaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 19:35 mitä mitä kirjoitti:
olen seurannut tämän sivun keskustelua pöyristyneenä. Olisi vakuuttavampaa kommentoijalta esiintyä omalla nimellään kun kerran uskaltaa antaa noin vakavia kommentteja kuin Gracot roskiin ja Britaxit kunniaan.
Nykyinen eurotesti ECE jonka kaikki kotimaassamme myytävät istuimet täyttävät on kriittinen testi ja voimme todeta että kaikki kun ovat sen läpäisseet niin turvataso hyväksytty.
Tarkistin kun ilmoitit että Gracolla ei ole vanhaa T-hyväksyntää ja sillä se on. Eli aika paha asiavirhe, onkohan muitakin?
Oisko asiaan ja kommentaattorin kommentteihin vaikuttanut kun Britax mainostaa varmaan eniten juuri teidän lehdessä. tällaista kutsutaan korruptioksi.
Onko myös unohtunut että muutkin valmistajat ovat voittaneet testejä joissa Britaxit ovat olleet mukana, ainakin näin mainoksissa ilmoitetaa jopa kaksplussassa.
Puolueettomuus kunniaan!
Jaahas, taasko olen suututtanut yhden myyjän.
Missä vaiheessa olen sanonut että Gracot roskiin? Mä olen useaan kertaan korostanut että Pohjoismaiden turvastandardit ovat maailman tiukimpia eli kaikki täällä myytävät istuimet ovat hyviä ja käyttökelpoisia mutta kun lapsen turvallisuudesta on kyse, ihmiset ovat monesti kiinnostuneita parhaimmista ja turvallisimmista vaihtoehdoista. Se lienee ymmärrettävää.
Mistä vanhasta T-hyväksynnästä puhut? Kyllä tässä on ollut kyseessä ihan voimassaoleva Ruotsin liikenneturvallisuusviraston T-hyväksyntä, ei mikään vanha juttu.
Kyllä, Gracon nykyisessä Cosmicissa on T-hyväksyntä. Ei ole ihmekään että mallia piti muuttaa niin huonon testimenestyksen jälkeen.
Muutkin merkit on tosiaan voittaneet testejä, mm. viimeksi silloin kun Britaxilta ei samassa sarjassa ollut penkkiä :)
Ei niitä testejä turhaan järjestetä, miksei Britaxia saisi kehua kun se on hyvä merkki ja voittaa testejä toisensa perään? Mikä tekee Gracon Cosmicista hyvän jos se saa testissä arvosanan Heikko?
Mutta mikäli Graco on mielestäsi niin paljon parempi niin selittäisitkö mulle miksi se pärjää aina testeissä huonommin?
 
Tosiaan
Olen täysin samaa mieltä Mitä mitä -nimerkin kanssa. Tämän Faktaa-henkilön kaikki viestit tulisi poistaa koska kyseessä on selkeä korruptio ja häikälemätön Britaxin mainostaminen. Täällä tosiaan on paljon äitiejä ja tulevia sellaisia, jotka tosissaan haluavat kuulla muiden käyttäjien kokemuksia eikä tuollaista hölmöä Aktan ja Gracon jatkuvaa solvaamista ja Britaxin ylivertaisuutta. Eikä kyseessä tosiaan ole mitkään myyjät tai kauppiaat, tämä Faktaa on ainoa kauppias, joka täällä tällä tavoin mainostaa. Kyllä minä ainakin ihan tavallisena äitinä olen aika tympääntynyt tähän kyseisen nimimerkin jatkuvaan vouhkaamiseen ja "faktojen" esittelyyn. Ihmettelen kovasti, ettei webmaster ole tähän puuttunut. Pelkästään tuon Britaxin jatkuvan tuputtamisen takia en koskaan halua lapsilleni kyseistä merkkiä missään muodossa. :(
 
Faktaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 13:05 Tosiaan kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä Mitä mitä -nimerkin kanssa. Tämän Faktaa-henkilön kaikki viestit tulisi poistaa koska kyseessä on selkeä korruptio ja häikälemätön Britaxin mainostaminen. Täällä tosiaan on paljon äitiejä ja tulevia sellaisia, jotka tosissaan haluavat kuulla muiden käyttäjien kokemuksia eikä tuollaista hölmöä Aktan ja Gracon jatkuvaa solvaamista ja Britaxin ylivertaisuutta. Eikä kyseessä tosiaan ole mitkään myyjät tai kauppiaat, tämä Faktaa on ainoa kauppias, joka täällä tällä tavoin mainostaa. Kyllä minä ainakin ihan tavallisena äitinä olen aika tympääntynyt tähän kyseisen nimimerkin jatkuvaan vouhkaamiseen ja "faktojen" esittelyyn. Ihmettelen kovasti, ettei webmaster ole tähän puuttunut. Pelkästään tuon Britaxin jatkuvan tuputtamisen takia en koskaan halua lapsilleni kyseistä merkkiä missään muodossa. :(
Vai olet sä sitä mieltä että täällä on tilaa vain käyttäjien "kokemuksille" mutta ei tosiasioille?
Kertomani faktat on kyllä helposti tarkistettavissa, mikäli virheellistä tietoa on tullut niin korjatkoon ken kykenee.
Kun on oman lapsen turvallisuudesta kyse, monet haluavat tietää myöskin faktoja, eikä pelkästään muiden kokemuksia. Miksei sitä saisi kertoa millä penkillä on mikäkin turvahyväksyntä ja kuinka ne on pärjänneet testissä? Vai haittaako se sitä toimintaa että myyjä voi jättää tietämättömälle asikkaalle ne kertomatta? Monet haluavat ostaa lapselleen parasta mahdollista kun on turvallisuusvälineistä kyse, ei kaikki osta niitä vain sillä perusteella mitä ei ole "tuputettu". Vanhemmat eivät YLEENSÄ siis tingi lastensa turvallisuudesta...
Mikäli sä et halua tietää turvatesteistä etkä turvahyväksynnöistä, älä lue mun kommetteja.
Mutta se pitää paikkansa etten pidä turvatuotteista jotka ovat saaneet testeissä arvosanan Heikko. Jos sellaisia sattuu jollakin merkillä olemaan, se ei liene mun syyni. Se, miksi sä haluaisit ettei sitä saa ihmisille kertoa, menee täysin yli mun ymmärryksen.
Suurin osa vanhemmista haluaa myyjiltäkin faktatietoa ostaessaan turvatuotteita, kertooko myyjä kaiken oleellisen, on eri juttu. Ja vielä kerran kerrottakoon ettei allekirjoittanut toimi kauppiaana, eikä myyjänä alalla. Näitä samoja tosiasioita voisit kertoa vaikka sä, jos ottaisit hieman asioista selvää.
Iloista jatkoa! :)
 
\Vai olet sä sitä mieltä että täällä on tilaa vain käyttäjien "kokemuksille" mutta ei tosiasioille?



[/quote]


Mä olen sitä mieltä, että jos mä haluan ja tarvitsen faktaa, sitä pursuaa netti täys valmistajien sivuilta, jälleenmyyjien sivuilta ja ihan niin kireä aikataulu mulla ei ole, ettenkö kerkiäisi juoksemaan ja vertailemaan lastentarvikeliikkeissä tuotteita ja myyjien mielipiteitä myös. Täältä netistä haen ennenkaikkea nimenomaan tavallisen perheen äidin mielipidettä tuotteen toimivuuteen, käytännöllisyyteen, ja hinta-laatu suhteeseen. Joten mä todella olen sitä mieltä henkilökohtaisesti, että vähän turhan kärkkäästi yhden merkin puolesta täällä puhut: jospa laittaisit vaikka sähköposti osoitteesi, niin halukkaat (joita on todennäköisesti hyvin vähän) voisivat sulta sitä kautta sitä jakelemaasi faktatietoa tentata, ja tämä palstan puoli jäisi meille kuluttajille, joilla usein se paras tieto tuotteen käyttöön liittyvistä asioista kuitenkin löytyy. Kiitos.
 
Faktaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 23:48 NeitiNasu kirjoitti:
\Vai olet sä sitä mieltä että täällä on tilaa vain käyttäjien "kokemuksille" mutta ei tosiasioille?

Mä olen sitä mieltä, että jos mä haluan ja tarvitsen faktaa, sitä pursuaa netti täys valmistajien sivuilta, jälleenmyyjien sivuilta ja ihan niin kireä aikataulu mulla ei ole, ettenkö kerkiäisi juoksemaan ja vertailemaan lastentarvikeliikkeissä tuotteita ja myyjien mielipiteitä myös. Täältä netistä haen ennenkaikkea nimenomaan tavallisen perheen äidin mielipidettä tuotteen toimivuuteen, käytännöllisyyteen, ja hinta-laatu suhteeseen. Joten mä todella olen sitä mieltä henkilökohtaisesti, että vähän turhan kärkkäästi yhden merkin puolesta täällä puhut: jospa laittaisit vaikka sähköposti osoitteesi, niin halukkaat (joita on todennäköisesti hyvin vähän) voisivat sulta sitä kautta sitä jakelemaasi faktatietoa tentata, ja tämä palstan puoli jäisi meille kuluttajille, joilla usein se paras tieto tuotteen käyttöön liittyvistä asioista kuitenkin löytyy. Kiitos.

[/quote]

Kaikki ei ole samanlaisia kuin sä, joillakin on muutakin tekemistä. Edelleenkin, jos on vaikeuksia ottaa uutta tietoa vastaan tai faktat ovat ristiriidassa omien mielipiteidesi kanssa, mikset jätä viestejäni lukematta?
Mä nimenomaan kritisoin sitä vastaan kuinka paljon myyjät suoraan sanottuna kusettavat asiakkaita, oon lähes PÄIVITTÄIN nimenomaan sen asian kanssa tekemisissä! Ja sen huomaa kyllä kuinka pitkälle asiakkaita aliarvioidaan, täälläkin suututettuja myyjiä on useita. Sellaisia, jotka kirjoittavat mielipiteitään "tavallisina kuluttajina".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 00:19 Faktaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 23:48 NeitiNasu kirjoitti:
\Vai olet sä sitä mieltä että täällä on tilaa vain käyttäjien "kokemuksille" mutta ei tosiasioille?

Mä olen sitä mieltä, että jos mä haluan ja tarvitsen faktaa, sitä pursuaa netti täys valmistajien sivuilta, jälleenmyyjien sivuilta ja ihan niin kireä aikataulu mulla ei ole, ettenkö kerkiäisi juoksemaan ja vertailemaan lastentarvikeliikkeissä tuotteita ja myyjien mielipiteitä myös. Täältä netistä haen ennenkaikkea nimenomaan tavallisen perheen äidin mielipidettä tuotteen toimivuuteen, käytännöllisyyteen, ja hinta-laatu suhteeseen. Joten mä todella olen sitä mieltä henkilökohtaisesti, että vähän turhan kärkkäästi yhden merkin puolesta täällä puhut: jospa laittaisit vaikka sähköposti osoitteesi, niin halukkaat (joita on todennäköisesti hyvin vähän) voisivat sulta sitä kautta sitä jakelemaasi faktatietoa tentata, ja tämä palstan puoli jäisi meille kuluttajille, joilla usein se paras tieto tuotteen käyttöön liittyvistä asioista kuitenkin löytyy. Kiitos.
Kaikki ei ole samanlaisia kuin sä, joillakin on muutakin tekemistä. Edelleenkin, jos on vaikeuksia ottaa uutta tietoa vastaan tai faktat ovat ristiriidassa omien mielipiteidesi kanssa, mikset jätä viestejäni lukematta?
Mä nimenomaan kritisoin sitä vastaan kuinka paljon myyjät suoraan sanottuna kusettavat asiakkaita, oon lähes PÄIVITTÄIN nimenomaan sen asian kanssa tekemisissä! Ja sen huomaa kyllä kuinka pitkälle asiakkaita aliarvioidaan, täälläkin suututettuja myyjiä on useita. Sellaisia, jotka kirjoittavat mielipiteitään "tavallisina kuluttajina".

[/quote]


Minä haluan kiittää sinua Faktaa-nimimerkki kaikista antamistasi kommenteista. Olen sinulta saanut enemmän tietoa kuin kaikilta kaupan myyjiltä yhteensä, ja sinulta olen saanut sekä hyvät ETTÄ huonot puolet. Kaupan myyjiltä olen saanut vain jonkun (yleensä kalleimman) penkin ylenmääräistä ylistystä, Edullisten merkkien maahan polkemista yms. Lisäksi asiaakkaan aliarvioimista omien kysymysten ja mielipiteiden esittämisen takia olen liikkeessä saanut.
Kiitos sinulle asiallisista kommenteista ja Hyvää Joulua! :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 00:28 Faktaa kirjoitti:
Ja lisättäköön sinulle NeitiNasu, testitulokset ja turvahyväksynnät eivät ole mitään "kärkästä puolustelua" vaan tutkittuja tosiasioita.
Olkoon mitä vaan, mutta meillä lapsen etu ja turvallisuus on siinä määrin tärkeitä, etten täältä kaksplussan palstalta näitä tietojani hanki, vaan käytän siihen paljon aikaa, ja tarpeen vaatiessa myös rahaa. Ärsyttävään tyyliin kommentoit, ja yhtä ainutta merkkiä mainostat. Britaksi on hyvä, mutta vaihda hyvä immeinen levyä ja käytä sitä niin kutsuttua ammattitaitoasi siellä minne se kuuluu: työpaikkallesi. Kovin ammattitaitoista kuvaa en sinusta valitettavasti ole näistä kirjoituksistasi saanut.
 
Faktaa
\
[/quote]


Minä haluan kiittää sinua Faktaa-nimimerkki kaikista antamistasi kommenteista. Olen sinulta saanut enemmän tietoa kuin kaikilta kaupan myyjiltä yhteensä, ja sinulta olen saanut sekä hyvät ETTÄ huonot puolet. Kaupan myyjiltä olen saanut vain jonkun (yleensä kalleimman) penkin ylenmääräistä ylistystä, Edullisten merkkien maahan polkemista yms. Lisäksi asiaakkaan aliarvioimista omien kysymysten ja mielipiteiden esittämisen takia olen liikkeessä saanut.
Kiitos sinulle asiallisista kommenteista ja Hyvää Joulua! :xmas:

[/quote]

Näkymätönninni: Kiitoksia viestistäsi, oli mulle oikein päivän piristys pitkän työpäivän jälkeen! :)
Osuit itse asiassa täysin nappiin; niin se vain on että valitettavasti monet myyjät haluavat myydä sitä mikä maksaa eniten, tai mistä saa eniten katetta, ja toimintatapana valitettavan usein oleellisten tietojen kertomatta jättäminen. Se on mielestäni sekä asiakkaan aliarvioimista että ali-arvostamista.
Sinulla on ihana suhtautuminen asioihin ja on todella kiva että on ihmisiä jotka kehtaavat kysyä neuvoja vaikka teilläkin oli homma loistavasti hallussa. Kiva kuulla jos minusta oli apua!
Oikein ihanaa joulua Sinulle ja perheellesi :xmas:
ja kiitos ystävällisestä ja asiallisesta suhtautumisesta! :hug:
 
Faktaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:45 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 00:28 Faktaa kirjoitti:
Ja lisättäköön sinulle NeitiNasu, testitulokset ja turvahyväksynnät eivät ole mitään "kärkästä puolustelua" vaan tutkittuja tosiasioita.
Olkoon mitä vaan, mutta meillä lapsen etu ja turvallisuus on siinä määrin tärkeitä, etten täältä kaksplussan palstalta näitä tietojani hanki, vaan käytän siihen paljon aikaa, ja tarpeen vaatiessa myös rahaa. Ärsyttävään tyyliin kommentoit, ja yhtä ainutta merkkiä mainostat. Britaksi on hyvä, mutta vaihda hyvä immeinen levyä ja käytä sitä niin kutsuttua ammattitaitoasi siellä minne se kuuluu: työpaikkallesi. Kovin ammattitaitoista kuvaa en sinusta valitettavasti ole näistä kirjoituksistasi saanut.
Olen pahoillani mikäli kirjoitustyylini on ollut loukkaava sinua kohtaan.
Tuotetietouteni on kuitenkin sitä luokkaa ettei mua haittaa vaikka tietämättömämpi pitäisi mua ammattitaidottomana. Siinä asiassa mulla ei epävarmuutta ole.
 
nikitön
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 00:19 Faktaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 23:48 NeitiNasu kirjoitti:
\Vai olet sä sitä mieltä että täällä on tilaa vain käyttäjien "kokemuksille" mutta ei tosiasioille?

Mä olen sitä mieltä, että jos mä haluan ja tarvitsen faktaa, sitä pursuaa netti täys valmistajien sivuilta, jälleenmyyjien sivuilta ja ihan niin kireä aikataulu mulla ei ole, ettenkö kerkiäisi juoksemaan ja vertailemaan lastentarvikeliikkeissä tuotteita ja myyjien mielipiteitä myös. Täältä netistä haen ennenkaikkea nimenomaan tavallisen perheen äidin mielipidettä tuotteen toimivuuteen, käytännöllisyyteen, ja hinta-laatu suhteeseen. Joten mä todella olen sitä mieltä henkilökohtaisesti, että vähän turhan kärkkäästi yhden merkin puolesta täällä puhut: jospa laittaisit vaikka sähköposti osoitteesi, niin halukkaat (joita on todennäköisesti hyvin vähän) voisivat sulta sitä kautta sitä jakelemaasi faktatietoa tentata, ja tämä palstan puoli jäisi meille kuluttajille, joilla usein se paras tieto tuotteen käyttöön liittyvistä asioista kuitenkin löytyy. Kiitos.
Kaikki ei ole samanlaisia kuin sä, joillakin on muutakin tekemistä. Edelleenkin, jos on vaikeuksia ottaa uutta tietoa vastaan tai faktat ovat ristiriidassa omien mielipiteidesi kanssa, mikset jätä viestejäni lukematta?
Mä nimenomaan kritisoin sitä vastaan kuinka paljon myyjät suoraan sanottuna kusettavat asiakkaita, oon lähes PÄIVITTÄIN nimenomaan sen asian kanssa tekemisissä! Ja sen huomaa kyllä kuinka pitkälle asiakkaita aliarvioidaan, täälläkin suututettuja myyjiä on useita. Sellaisia, jotka kirjoittavat mielipiteitään "tavallisina kuluttajina".

[/quote]

Joo, mä olen samaa mieltä että noi myyjät osaa kusettaa asiakkaita ihan mennen tullen. Meillä aikoinaan hajos uutena ostetut, n.vuoden käytössä olleet vaunut ja se oli selkeä valmistusvika, jonka maahantuoja myönsi mutta liikkeen myyjä oli sitä mieltä aluksi että se on ihan normaalia että ne vaan hajoilee tuolla lailla noi vaunut....mun mielestä pitäis kestää vähän enemmän kun vuoden!!
 
Onko kellään kokemiusta Isofix-kiinnitteisistä istuimista? Me aiotaan hankkia sellainen. Katsoin autoliiton testituloksia, ja siellä oli ainoastaan yhdestä mallista tietoa. En nyt muista mikä se oli, mutta kallis ja paras. Mutta on kai niitä muitakin samalla systeemillä.
 
ludde
Me ostettiin just eilen Gracon Cosmic ja se on meille hyvä. Musta on turha alkaa väittelemään et mikä on paras ja millä on paras testitulos. Jokainen ostaa sen mikä itselleen ja lapselleen parhaiten sopii.
 

Yhteistyössä