Tyhmä kysymys mustaviinimarjoista

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja Pieni puutarhuri, 16.07.2010.

1. Mulla ei ole ennen ollut marjapensaita.. (sen varmaan pystyy päättelemään) :D
    Mustaviinimarjoista osa näyttäisi olevan hyvinkin kypsiä ja osa raakoja. Kuuluuko mun kerätä kypsät pois ja jättää raa-at kypsymään, vai kerätä sitten kaikki kerrallaan?

Kuinka niitä voi pakastaa?

2. vieras

vieras Vieras

Ei ne vielä ole ihan kypsiä vaikka väriä jo olisikin. Odottele vielä jonkin aikaa.

Ja tietysti sitä mukaa poimitaan kun kypsyy.

3. vieras

vieras Vieras

Pakastaa voi ihan sinällään, kuin mustikat, vadelmat ja mansutkin.

Ja niistä saa hyvää mehua!

4. TULKINNANVARAINEN

TULKINNANVARAINEN Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2008
    Saadut tykkäykset:
    2
    poimitaan vasta sitten kun kaikki kypsiä. turhaa siellä puskissa on hypätä yhtenään. mustaherukat ei ylikypsy kovin nopeasti. syötäväksi tietysti voit poimia jo kypsyneitä :xmas:

5. Ap

Ap Vieras

Okei, odottelen siis vielä tovin :) Kiitos!
    Vielä kysyisin että täytyykö pakastettavien marjojen päälle pistää sokeria tms vai ladonko vaan rasioihin pelkältään ja sitten pakkaseen?

6. Ap

Ap Vieras

7. vieras

vieras Vieras

Mä laitan sokeria, ja niin varmaan monet muutkin :)

8. vierailija

vierailija Vieras

Sopii hyvin metsämansikoiden kans, kun niitä löytyy vielä. Pakastemansikoita sekaan, ei tarvi makeutusta välttämättä ollenkaan. Teen paksun pannarin niin, et voitelen suolattomalla voilla astian, jolle kippaan ne mustaherukat ja mansikat ja päälle sitten taikinan - mikä nyt sattuu silloin tulemaan. Aina vähän luomuspelttiä ja mantelijauhetta sekaan enkä mitään nostatusaineita, koska taikinassa on aina 6 kananmunaa. Voi antaa mukavan, paahteisen maun niille marjoille.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri