~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Lauantai 9.8.2008

Kiertolaiset d =) b
Pupuvaimo.............selittämättömiä.........kp 8/30
Unicornis................monimutkaisia...........kp vähän kateissa
Kevätesikko...........röörit tukossa............kp 9/28-34 (viis siitä!)
taria.......................selittämättömiä.........kp 10/29-33
Mussu....................uimarit hukassa.........kp 22/28
Piglet.....................



 
Kiva Pupuvaimo, kun laitoit tämän pinon pystyyn! Liityn joukkoon mukaan.

taria..........selittämätön..........kp 10/29-33

Eka IVF edessä, toivottavasti mahdollisimman pian. Niin kuin toisaalle kirjoitinkin, olen psyykannut itseni siihen, että lokakuussa se saadaan tehtyä. Että parasta olisi saada se laborarotion remontti kuntoon aikataulussa! |O

Kolme vuotta ollaan yritetty plussaa aikaiseksi saada, ilman minkäänlaista tulosta. Mutta nyt on taas toiveet korkealla, kun päästään IVF:ään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

:wave:
 
Tervehdys.
Spermakokeet on otettu kesäkuussa ja multa kierron kartotus alkuvuodesta. Kuukausi ennen aikaa pitäis mennä testeihin. Mulla pco ja en ovuloi miehellä alentunut hedelmöityskyky. Mekö joudutaan suoraan ivf:ään? Yritin eilen soitella hoitajalle mutta en saanut vastausta (kukaan ei vastannut)
 
Sunnuntai 10.8.2008

Kiertolaiset d =) b
Pupuvaimo.............selittämättömiä.........kp 9/30
Unicornis................monimutkaisia...........kp vähän kateissa
Kevätesikko...........röörit tukossa............kp 10/28-34 (viis siitä!)
taria.......................selittämättömiä.........kp 11/29-33
Mussu....................uimarit hukassa.........kp 23/28
Piglet.....................



[/quote]

 
:D Ette ikinä usko, mitä hauskaa näin tässä yhtenä päivänä kotipihalla olevassa lammessa: siellä oli (harmaa-) haikara! Se oli siellä itseasiassa kahtena perättäisenä aamuna. Ite en edes tajunnut haikaraan liittyviä uskomuksia siinä komeaa lintua katsellessa, kun se lammessa seisoi ja sitten hetken päästä lehahti lentoon, mutta kun olen tästä kertonut, on moni sanonut, että jaa-a, tiitätkö, mitä se sitten meinaa. Kuulemma vauvaa :LOL: . Eikä mua ole edes loukannut moiset "vihjailut", vaikka yleensä en lapsi vihjailuista niin lämpenekään, tottahan se on, haikarat tuo lapsia ja tämä haikara nyt ei ainakaan ohi lentänyt (mahtoiko tuoda jotain ;) )

Ja oli se varmasti haikara, ei kurki. Meillä on täällä paljon kurkiakin, mutta tuo lensi kaula mutkalla ja nähtiin miehen kanssa niin läheltä, että varmasti tunnistettiin, vaikka ei tiedetä, että täällä niitä olisi ollut/pesinyt tänä vuonna tai koskaan.
 
Terve vaan! :wave:

Täten ilmoittaudun kuuluvaksi tähän pinoon.Meillä hoidot alotettu SASissa reilun vuosi (ne viralliset siis...onhan tässä :headwall: jo pidemmän aikaa) takaperin aluks hormonilääkkeiden testailulla.Koskapa niillä ei toivottuun tulokseen päästy,siirrettiin meidät keväällä Tyksiin.Siellä todettiin heti ekalla käynnillä endo,josta syystä ainoana vaihtoehtona ivf.Hoitoonohjaukset sekä alkututkimukset tehty ja reseptit yms. odottelemassa kohtsilleen alkavia menkkoja.Siitä pitäis sit starttaaman sumutteilla homma pitkänkaavan mukaan.

Aikalailla skeptisesti suhtaudun tähän ensimmäiseen ivf-hoitoon.Tiedä häntä sitten onko se itsesuojeluvaistoa vai mitä.On vaan yritetty jo niin samperin monta vuotta pitää toivoa yllä ja pettyny ehkä jo kerran liikaa!Mut kyllä sitä jossain syvällä sisimmässään salaa toivoo ja rukoilee ihmettä!!:heart:

Onko muuten tietoa tuosta solulabran rempasta??!!Vähän kun tuossa heinäkuun alussa vielä uumoilivat et remppa ei valmistu aikataulussa. :( Ja sehän myös täällä tietäis hoidon alotuksen siirtymistä.

...Niin ja villi veikkaus kp:si vois olla 27/28-35
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piglet:
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Tänään tuli eka aika Tyksiin, lokakuun lopulle. Pohdin vaan että pitääkö ne kaikki kokeet käydä läpi uudelleen? Mukana oli niihin lähetteet?

Ei tartte käydä kaikissa kokeissa uudestaan jos on tarpeeks tuoreet vastaukset olemassa.Lähettävät ne kaikki ajat rutiinina.Tarkista hoitajalta mitkä labrat teidän hoitava lääkäri tahtoo uusintoihin.
 
Voi mussu, toivotaan että haikaralla oli teille postia!! =)

Poloinen tervetuloa joukkoon!

Minkälaisia kokemuksia teillä on lääkäreistä Tyksissä? Olen jo aikasemminkin liputtanut Varpu Jokimaan puolesta, tykästyin kovasti! Harmi kun nyt pitää syksyn taukoa....Rauni Klami oli meillä ekakäynnillä, ja hänestä jäi kylmä kuva. En tykästynyt ollenkaan ja toivon ettei vastaisuudessa tule meitä hoitamaan!
 
Maanantai 11.8.2008

Kiertolaiset d =) b
Piglet.....................Teroilu.......................kp 6/27-29
Pupuvaimo.............selittämättömiä.........kp 10/30
Unicornis................monimutkaisia...........kp vähän kateissa
Kevätesikko...........röörit tukossa............kp 11/28-34 (viis siitä!)
taria.......................selittämättömiä.........kp 12/29-33
Mussu....................uimarit hukassa.........kp 24/28
Poloinen.................endo kiusana.............kp 27/28-35


Heips kaikille ja tervetuloa Poloinen mukaan! :wave:
Olen nyt pistellyt tiistaista asti joka toinen päivä kaksi ja toinen päivä yhden Menopurin; huomenna verikoe ja ultra =) Mies on aina ollut mukana kaikissa ultrissa, tuntuu mukavalta kun on kuitenkin yhteinen projekti :heart:
Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kenestäkään lääkäristä, kaikki 3 on ollut aina viime kädessä jotenkin hellyyttäviä ja ymmärtäväisiä. Saas nähdä kuka huomenna tutkiskelee :xmas: ..ehkä sitten jo loppuviikosta inssiin!

Mitäs teille muille kuuluu?





[/quote]

 
Tervehdys!
Täällä odotellaan kuumeisesti loman alkua ja sen myötä matkalle lähtöä. B) Toisaalta ilonpitoa varjostaa raskaat päätökset eläinrintamalla, rakkaan hevosystävän viimeinen matka on edessä kuun lopussa. :'(
Minun on tunnustettava, etten tiedä minua tutkineiden lääkäreiden nimiä... :ashamed: Ekalla kerralla oli tummahiuksinen vanhempi nainen (olen sitten muuten tosi huono arvioimaan ihmisten ikää, toivottavasti hän nyt ei ole oikeasti tyyliin 35v...), toisella kerralla nuori vaaleahiuksinen. Hoidon suunnittelussa oli mies. Jotenkin en vaan niitä nimiä ole painanut mieleen... Kaikki kolme joka tapauksessa olivat oikein mukavia, samoin hoitajat. Kuvittelin ennemminkin että siellä kohdellaan kuin liukuhihnalla, mutta tosi ihania olivat kaikki. :heart:
 
Täälläkin ollaan menossa mukana :wave:
Kesäkuussa tuli 2 vuotta täyteen tuloksetonta toivomista.
Helmikuussa -08 käytiin vastaanotolla kuulemassa, ettei kummassakaan ole mitään vikaa.
Väylät on auki, ovulaatiot tapahtuu säännöllisesti ja uimareitakin on normaalisti..
Kertaakaan ei vielä mitään :(

Kevät otettiin monestakin eri syystä väliaika ja annettiin ajan kulua.
Nyt pitäisi kuukautisten alkaa minä päivänä hyvänsä ja sitten clomit + inssi.
 
Kiitos Unicornis ja mussu. :heart: En viitsi sen tarkemmin paljastaa, pelkään että joku tuttu narauttaa mut täältä palstalta... (toisaalta, sittenhän sillä itselläänkin on lapsettomuus ajankohtaista). Mutta siis parhaassa iässä hevosystävä on, jalkavaivainen eikä vaivaan ole mitään hoitoa. Mikään kiire lopettamisella ei sinänsä ole, on ihan hyvässä kunnossa nyt, mutta sillä on kipukynnys aika korkealla, eikä näytä kun vasta on oikeasti kipeä, enkä halua odottaa siihen asti. Nauttii viimeisestä kesästään laitumella. Nää on näitä vaikeita päätöksiä; milloin on aika ja milloin on odottanut liian kauan. Kamalaa päättää toisen kuolemasta, mutta niin se nyt vaan on eläinten kanssa. Kyllä tulee surkea syksy, toivottavasti uusi pieni ihmiselämän alku toisi siihen iloa.

Jokainen tietysti suhtautuu tavallaan, mutta mulle se, että sain tietää missä on vika kun ei tärppää, oli helpotus. En tiedä, jotenkin se vaan helpotti kuulla, tuli sellainen "Mähän sanoin!"-olo, sellainen, että voitte työntää hyvää tarkoittavat "älä stressaa"- ja "toisilla se vaan kestää, meilläkin se kesti 3 kuukautta"-kommenttinne sinne ja syvälle. Helpotusta tosin seurasi itku, kun tajusin etten voi saada lasta ilman hoitoja.

Peppiina ja Poloinen, tervetuloa minunkin puolesta! :wave:

Nyt nukkumaan... :heart:
 
Tuli mieleen mussu, että onko sun mieheltä katsottu jos biopsialla löytyisi kiveksistä siittiöitä? Olen kuullut että sellainenkin voi olla mahdollista, että on vain jokin syy miksei ne päädy ulos asti (esim. siemenputki tukossa tms).
 
Tiistai 12.8.2008

Kiertolaiset d =) b
Piglet.....................Teroilu.......................kp 7/27-29
Pupuvaimo.............selittämättömiä.........kp 11/30
Unicornis................monimutkaisia...........kp vähän kateissa
Kevätesikko...........röörit tukossa............kp 12/28-34 (viis siitä!)
taria.......................selittämättömiä.........kp 13/29-33
Mussu....................uimarit hukassa.........kp 25/28
Poloinen.................endo kiusana............kp 28/28-35
Peppiina78.............selittämättömiä.........kp

Tervehdys taasen!

Ultrassa käyty ja oikealta löytyi 9mm, 10mm ja 13mm sekä vasemmalta 9 mm :) Täytyy toivoa että kaksi suurinta kasvaa loppuun saakka! Pistely siis jatkuu tupla-annoksin ja perjantaina uusi tarkistus :wave: ..ja maanantaina inssi :saint:

Nyt jo lupailtiin, että ellei NYT onnaa, IVF odottaa; ennen sitä ne kumminkin onneksi vihdoin tutkii meidän kromosomit kun on kuitenkin jo 2 km:a takana :ashamed:

Millaisilla fiiliksillä te loppukiertolaiset olette? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unicornis:
Olin jostain kumman syystä elätellyt toiveita luomuraskaudesta, vaikka azoospermia on todettu (joskin mainittu että siittiötuotanto saattaisi jonain päivänä palata). Oireet vaan oli niin kovin samanlaiset kuin sen km:n yhteydessä. No, nyt alkaa olla merkkejä menkoista, eli ei voi kuin itseään syyttää turhista toiveista. :headwall: Voi voi, miten sitä ihminen huijaa itseään.. :'(
Minä myös jotenki elättelin toiveita luomusta (juu,ei pysty edes arvaamaan mistä se päänuppi noita ajatuksia kehittelee!),mut kas kehveliä...aamulla alkoipi tuhruttaa,joten kyllähän ne menkat sieltä on taasen tulossa. :headwall: No mut toissalta se tarkotta nyt sit myös sitä et huomenna otan luurin kätöseen ja tiedustelen aikataulua jatkoille.

 
Mukavaa, kun keskustelu käy aktiivisena! Ymmärsinkö Pupuvaimo oikein, että inssejä tehdään, vaikka siellä on sitä labraremppaa?
Hyvä, jos tehdään. Pelkäsin vähän jo, kun toista pinoa luin, että sitäkin joutuu odottamaan.. Nyt kun vihdoin molemmat ollaan siinä pisteessä omien ajatusten kanssa, että hoitosuunnitelmaa lähdetään toteuttamaan. Miehellä teki vähän ajatustyötä sen ajatuksen kanssa ja suotakoon se hänelle. Itse olenkin ollut jo kuin tulisilla hiilillä, kun halua aloittaa olisi vaikka ja kuinka!

Mulla on joskus kauan sitten endosta ollut kanssa puhetta ja ensin oltiin ehdottelemassa kovasti suoraan ivf-hoitoa. En itse halunnut siitä lähteä heti liikkeelle ja kun oireet lievät ja muut tutkimukset oli ok niin tssg:n tehnyt AP oli samaa mieltä, et kannattaa inssillä kuitenkin ensin koittaa ja katsoa tuleeko tulosta.

Onko teillä jollakin ollut säännöllisenä päivänä ovulaatiot kierrossa ennen clomien aloitusta? Muuttaako clomit ovulaatiopäivää johonkin suuntaan? Mulla ovulaatio ollut jatkuvasti kp13-14 ja mietin vaan, että heittääkö nyt rytmi, et osuisko viikonloppuun, omalla rytmillä tulis sopivasti.. Punaista odotellessa, et pääsis soittamaan..

kp 26/26-29
 
Tervetuloa kaikille, meitä on jo ihan kivasti porukkaa koossa!

Tänne tuntuu kasaantuvan enemmänkin hevosihmisiä, niihin kuulun minäkin, mutten ala minäkään sen enempää kertomaan, etten tulisi tunnistetuksi. Mekään kuin ei olla asiasta kovin monille kerrottu. Mutta joka tapauksessa Kevätesikko paljon voimia tulevaan tilanteeseen. Ystävästä luopuminen ei ole koskaan helppoa. Onneksi aika parantaa haavoja, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin.

Pupuvaimo: taidat olla meistä ensimmäinen potentiaalinen plussaaja, ellei joku nyt nappaise yks kaks luomuplussaa. Tsemppiä inssiin ja sitten vaan jännäämään. Peukut pystyssä plussan puolesta!

Toi luomuplussaamisen toivominen on muuten tosi jännä juttu. Kolmen vuoden jälkeen meidänkin kohdalla luomuplussa olisi suoranainen ihme, enkä järjellä ajatellen siihen todellakaan usko, mutta silti lähes aina kuukautisia odotellessa sortuu kuitenkin toiveajatteluun "jos kuitenkin tällä kertaa". Ja melkein joka kerta jossain vaiheessa on ihan varma, että NYT NYT. Eikä sitä ikinä opi. Taidan olla harvinaisen kovapäinen tapaus :LOL:

TYKS:n mieslääkäriin en ole vielä törmännytkään, mutta hänestä olen kuullut/lukenut pelkkää hyvää. Kummastakaan naisesta ei varsinaisesti ole pahaa sanottavaa, VJ on mielestäni erittäin pätevä ja RK on hänkin kai ihan ok.

Tänään viimeksi työkaveri kyseli, että koskas te alatte niitä lapsia tekemään, eikös se teillekin ole jo ajankohtaista... Olispa ollut IVF:n aikataulut jo selvillä, niin olisi voinut ladata vastaukseksi melkein tarkan päivämäärän "koetamme tehdä lapsia seuraavaksi 1.10". Oliskohan mennyt hetkeksi hiljaiseksi :kieh: Joo, tiedän, ettei hänkään sitä todellakaan pahalla tarkoittanut, mutta en vaan tässä tilanteessa jaksa ymmärtää, miksei sitä voi ihmisten antaa pitää omana tietonaan. Kyllä mä sitten kerron, jos joskus jotain kerrottavaa on.

Voikaahan hyvin! :wave:

 
Keskiviikko 13.8.2008

Kiertolaiset d =) b
Piglet.....................Teroilu.......................kp 8/27-29
Pupuvaimo.............selittämättömiä.........kp 12/30
Unicornis................monimutkaisia...........kp vähän kateissa
Kevätesikko...........röörit tukossa............kp 13/28-34 (viis siitä!)
taria.......................selittämättömiä.........kp 14/29-33
Mussu....................uimarit hukassa.........kp 26/28
Poloinen.................endo kiusana............kp 29/28-35
Peppiina78.............selittämättömiä.........kp 27/26-29

Heipat kaikille!

Juu Peppiina, inssejä tehdään täyttä häkää vaikka labra rempassa, onneksi.. =)
Nyt oon pistellyt jo niin paljon, että kierto on vaiheessa jossa mielialat heittelee |O Olo ei tunnu yhtään omalta itseltä.. :ashamed:

Mukavaa päivää kaikille, nautitaan lämpimästä harmaudesta =)
 

Yhteistyössä