~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Nyt se iski, tuo ahdistus pelko ja kaipuu :'( Niin toivon ja odotan etsin ja kaipaan, ehkä pian ehkä kohta saan kuulla nuo uutiset hyvät, näiden sadepilvien alla :) Elikkäs hei kaikille.. viime viikolla tyksissä yksin ekassa tapaamisessa käyneenä ja toivon kipinän saaneena :) no miehen pitäisi nyt mennä kokeisiin ja voin kertoa että näin viikko jälkikäteen tää ahdistus iski, itken yksin, koska mies ei aina ymmärrä mua,( vetoaa siihen et mul o yks lapsi) ja nyt kaipaan sellaiseen seuraan jotka ymmärtävät.. tietävät tään tunteen ku yht äkkiä kesken työpäivän voi tää uskomaton kaipuu iskeä.. kertokaahan kokemuksista tyksin hoidoista.. meillä on ainakin mukavan oloinen mieslääkäri :) toiv. asiat lähtee rullaa kesän jälkeen mukavasti :) :hug: kaikille
 
).( Hurjan stressaavat viikot takana! Endometrioomat on alkaneet kipuilla ja pyysin päästä ultraan vielä ennen kesätaukoa. Taas oli iso puukon alle joutumisen uhka päällä eilisestä tähän päivään, mutta onneksi ei sittenkään vaan odotellaan hoidonsuunnittelua 1½kk päästä ja sitten aloitetaan heti siitä kierrosta hoito pitkällä kaavalla. Onneksi sai luvan olla syömättä e-pillereitä odotteluajan, kun sitäkin puhuttiin, mutta välissä vaan yhden menkat ja endometrioomat yhtä isoja kuin alkuvuodesta. Haluan antaa sen luomumahdollisuuden elää vielä tässä ihanan rentouttavien vyöhyketerapiahoitojen kera. Siitä on ollut apua, jollei muuta niin henkisesti!

Ihanaa tietää selvät sävelet ja odotella, kun aikakin tuntuu lentävän vauhdilla!
Mukavaa kesää kaikille ! :wave: Syksyllä plussataan me loputkin!!!!!
 
Peppiina78 -pidän peukkuja että vyöhyketerapia auttaisi. Mä kävin 2 kertaa vyöhyketerapiassa juuri siinä kierossa kun sitten tärppäsikin. Siitä hoidosta tulee tosi kiva olo.

Tsemiä ja paljon jaksamista muillekin hoidoissa oleville. :heart:
 
Mitä tänne kuuluu? Me lähdetään toiselle IVF-kierrokselle seuraavasta kierrosta, lyhyellä kaavalla tällä kertaa. Tauko hoidoista on tehnyt hyvää ja olen osannut nauttia muusta elämästä ja olla liiemmin ajattelematta asiaa. Tässä kylläkin hoitojen jatkumisen lähestyessä on ajatukset alkaneet harhailla lapsettomuudessa, täytyy toivoa että tällä kierroksella pystyisin suhtautumaan pettymyksiin paremmin varsinkin, kun nyt ei matkassa olla enää niin sinisin silmin ja suurin odotuksin. Vaikka vähän kyllä epäilen että ihan samat epätoivon ja toivon vuoristorataseikkailut on tälläkin kertaa edessä.

Onnea plussanneille, tervetuloa uusille ja ihanaa kesää kaikille! :wave:
 
Hei ! Täällä yks uusi tuleva tyksiläinen... kävin tänään labrassa ja lääkäri on 6.päivä elokuuta... Toivottavasti pääsis pian hoitoon, käytiin jo kaikki tutkimukset aikaisemmin yksityisellä ja sen puolesta kaikki pitäs olla ok... paitsi, että mulla on endometrioosi...ei vielä kai hirveen paha, löytyi vasta noin vuosi sitten...inseminaatio me jo testattiin, eipä onnistunut :( Kauankohan yleensä kestää, että pääsee koeputki hoitoihin ?
 
Hei ttuulikki34!
Me kanssa odotetaan ensikäyntiä tyksiin, joka on ensi viikolla. Meillä odotusaika on ollut melko pitkä, jo maaliskuussa on lähete mennyt eteenpäin..
Huomaan, että nyt ajan lähestyessä ajatukset on vain ja ainoastaan taas tämän asian ympärillä. Kesä on mennyt muutoin kyllä mielestäni henkisesti melko kevyesti, mutta nyt taas asia alkanut ahdistaa.. ja mua jännittää kovasti verikokeiden tulokset. Mulla on aiemmin jo todettu PCO, josta johtuen mulla ei lainkaan ole ollut omaa ovulaatiotoimintaa.. Clomit kokeiltu, ei mitään apua. Nyt odottelen, mitä mahtaa olla tulossa.
En osaa sanoa tuohon koeputkihedelmöitysasiaan mitään, mutta ajattelin kirjoitella, kun vähän samoihin aikoihin tässä jännäillään hoitoihin pääsyä. :)
Onneksi kaikki melko pian selviää. Tämä viimeinen viikko vaan tuntuu etenevän niin kovin kovin hitaasti..
Tsemppiä sinulle ja muillekin!!
 
Tervetuloa ttuulikki34! :wave:

En minäkään oikein osaa sanoa tuohon koueputki asiaan mitään, koska meillä vasta ensimmäinen inssi takana...
Tsemppiä kovasti hoitoihin!

Meillä taitaa seuraavakin kierto mennä "luomuna", kun tyksiin "saan" soitella vasta 3.8 että mites tästä jatketaan... Ei kyllä tosin yhtään haittaa, tekee hyvää välillä keskittyä johonkin muuhunkin!

Nautitaan kesästä ja kerätään voimia siihen että ollan kohta raskaana kaikki! :heart:
 
Juu ei meilläkään oo kun yksi inseminaatio takana, mutta 5 vuotta ollaan yritetty, enkä kyllä jaksa enää yrittää kun koeputkihedelmöitystä ja mieluummin mikroinjektiota... ei kestä kärsivällisyys ;) Mutta ilouutisia tuli eilen aika siirrettiin 27.7... =) Mutta pidetään lippu korkealla ja uskotaan , että kaikilla on pian vauveli tulossa =) :hug:
 
Hienoa ttuulikki34 että pääsette pian jo asiassa eteenpäin!

Täällä on ärrimurripäivät, kuukautiset päättivät alkaa melkein viikon etuajassa ja ihan tajuttoman kipeinä! Onko teillä inseminaatio tai siinä käytetyt hormonit sotkenut oman kierron? Ärsyttää :kieh:
 
Vyöhyketerapia oli todella mukavaa ja sai kropassa tuntemuksia aikaan & terapeuttista oli hänen kanssaan jo pelkästään näistä asioista puhuminen! Tulosta ei siitä sen enempää mun kohdalla ollut, mutta nyt on meilläkin aikataulua tiedossa tämän päivän hoidonsuunnittelun jäljiltä eli Procren jarru reilun viikon päästä Gonal-F pistokset alkaa viikolla 34 ja puntio+siirto viikolla 36. Pitkällä kaavalla mennään mun endometrioomieni takia.

Mies kokee vastaanotolla käymisen jotenkin vaivaannuttavana kuten tänäänkin. Taas jouduin käynnin lopuksi vakuuttelemaan, että ollaan molemmat täysillä mukana.. :/ Inhottavaa! Onhan tässä meilläkin monta mutkaa ollut matkassa ja peruuntumisiakin tullut, mutta miksi jaksavat edelleen tivata tätä asiaa..? Kuvittelevatko tosiaan, että pystyisin miehen pakottamaan mukaan tähän hoitorumbaan? Käydään vaan näitä asioita eri tavalla läpi ja suhtaudutaan asioihin molemmat omalla tavallamme..

Mutta nyt eikun jännittämään ja toivomaan komplikaatiotonta hoitoa loistavin tuloksin!!!
 
Meillä eka käynti TYKS:ssa huomenna aamulla.. Jännittää ihan hirveästi... :|
Ensinnäkin labratulokset jännittää.. Ja myös se, miten pitkään pitää taas odottaa ennen kuin mitään tulee tapahtumaan..
Pelkään, että mulla on liian suuret odotukset huomisen suhteen. Entä jos huomenna meille sanotaankin, että seuraava aika on vasta joskus kolmen kuukauden päästä.. Viimeinen viikko on ollut yhtä tuskaatämän odottamisen ja epätietoisuuden vuoksi.
Lisäksi rupesin pohtimaan sitä, mitä siellä oikein tivataan, jos Peppiinallakin oli tuollanen kokemus.. Meillä myös mies ei ole erityisen innokas ollut vastaanotoilla käymisestä, vaikka projektissa onkin ihan täysillä mukana. Kokee sen kai jotenkin noloksi, vaikka eihän siinä mitään noloa ole.
Noh, huomenna olen viisaampi, ja toivottavasti olo on jollakin tavalla optimistisempi.
Yritetään pärjäillä!
 
TSemppiä Hilpulle ja Peppiinalle :hug: Mä oli ensi käynnillä yksin, kun mies ei töitten takia päässy... mutta ei ne sen enempää tentannut, että onko mies hommassa myös mukana ;) Kai meillä vaikutti noi yksityisillä käynnit asiaan... Prolaktiini-taso oli mulla koholla verikokeissa, ei ollut yksityisellä, mutta katotaan vielä toisen kerran ensi kierron alussa, jos johtui vaan liian vähästä unesta... Aika jännä, että yksityinen ja Tyks ottavat verikokeen ihan eri kierron kohdassa... :|
 
Kiitos ttuulikille tsemppauksesta! Sitä aina tarvitaan :)

Noniin, eka käynti takana. Asiallinen oli lääkäri. Eipä paljon uutta kyllä tullut.
Määrättiin Metformiinia, jota pitäis nyt napsia 3 kuukautta ja sitten aloitellaan tamofen kokeilu. En ollut erityisen innostunut tästä metformiiniasiasta, sillä olen normaalipainoinen, ja olen jokseenkin epäileväinen sen suhteen muilla kuin ylipainoisilla..
Mutta minkäs teet. Ylipäätään tuntuu aika kidutukselta taas vain odottaa seuraavat 3kk ennen kuin aloitetaan tuo stimulantti (tamofen).
Mutta ehkäpä homma toimii juuri silloin, kun sitä vähiten osaisi odottaa..
Ei auta muu kuin yrittää keksiä elämään jotakin "sisältöä", ja toivoa, ettei tule sivuoireita noista metuista..
Onko muilla kokemusta niistä?
 
Bumba: Meille sanottiin, että sen metformiinin teho alkaa vasta näkyä, kun sitä on syönyt 2-3 kuukautta. Silleen sitä perusteltiin. Omassa mielessäni kävi kyllä myös se, että onkohan tässä joku viivytystekniikka kuitenkin takana..
Meilläkin on kuitenkin kokeiltu clomeja jo aikaisemmin viime syksynä ja keväänä, ilman minkäänlaista tulosta. Eli siis tämä on vähän niinkun saman uusintaa, ainoana lisänä tuo metformiini.. Eli näin meillä.
Toivottavasti teillä tilanne olis jo pikkasen "pidemmällä" siis sillä tavalla, että olethan kuitenkin jo tuota metformiinia noin kauan käyttänyt.. Eli tuskinpa nyt enää samaa yhdistelmää "pakottavat" käyttämään.
Olis kiva vertailla vähän, mitä teille sanotaan :)

Tsemppiä! Hyvin se varmasti menee se eka käynti, mekin jännitettiin ihan turhaan :)
 
Moi pitkästä aikaa! :wave: Täällä on 2. IVF-rumba alkanut, Puregonin piikittäminen menossa ja maanantaina ultraan. Lyhyellä kaavalla mennään koska viimeksi pitkällä kaavalla vaste oli turhan innokas. Fiilis on vielä hyvä ja rento, saa nähdä kuinka kauan. :whistle:

Tsemppiä kaikille koitoksiin! :heart:
 
Heippa vaan kaikille! Olenkin jo kaipaillut vähän kuulumisia täältä suunnalta :)

Mulla takana reilu 2 viikkoa metformiinin napsimista. Ikävää huonovointisuutta ollut annoksen nostojen yhteydessä aina parin päivän ajan. Nyt mennään jo "hoitoannoksella". Jännityksellä odotan muutaman viikon päähän, mahtaako oma kiertoni käynnistyä näin vähillä avuilla.
Tällasta piinaavaa odottelua siis edelleen.. sitä nämä hoidot taitaa aina vähän olla, oli missä tahansa vaiheessa. Sitä odottaa vaan vähän eri asioita eri kohdilla kiertoa...
Ollaanhan kuulolla!! :) ja peukut pystyyn meidän kaikkien puolesta!
 
Sateinen tervehdys! :wave:

Tänään alkoi menkat taas kauheilla kivuilla. Jaksaa taas hämmästyttää miten vähän sitä osasi enää toivoa mitään "luomuihmeitä", tädin tulokaan ei juuri herättänyt mitään tunteita. Tää on vaan tätä, kierrosta toiseen, vuodesta toiseen. Mitäpä sitä tämän takia enää tunteilemaan, ei se itku mitään auta.

Tänään pitää soittaa terkkarille ultra-aikaa ja parin päivän päästä saa alkaa popsimaan tamofenia, eli toista inssiä kohti mennään!

muokkasin pari hätäistä kirjoitusvirhettä :)
 

Yhteistyössä