Työhakemus

  • Viestiketjun aloittaja Monnikeiju
  • Ensimmäinen viesti
Susa
Tämä aikaisemmin tekemäsi hakemus on näistä kahdesta parempi, mutta muuttaisin sitä paljon.

"Hei
Olen kohta 27 vuotias Lähihoitaja XXXXstä. Asun avoliitossa ja perheessämme myös kaksi lasta (s. 2001 ja 2005)."
Hei sana ehdottomasti pois, tämä on työhakemus, ei kirje kaverille.
Lasten iät pois.

"Olen nykyisen työni ohessa etsinyt työtä lastenhoidon parissa säännöllisesti, ja huomasin työvoimatoimiston internet sivuilta teidän ilmoituksenne. Montressoripedagogiikan kasvatusfilosofia on minulle pääpiirteittäin tuttu, ja olen nopea ja innokas oppimaan lisää käytännössä. Minulla on mahdollisuus ja motivaatio tutustua kasvatus- ja hoitomenetelmään myös kotona internetinvälityksellä.
Tällä hetkellä teen sijaisuuksia XXXX. XXXXssä riittää töitä, mutta lastenhoitotyö on ollut aina minulla suunnitelmissa ja haaveissa."

Tämän kohdan kirjoittaisin näin :
Tällä hetkellä olen sijaisena xxxx:ssä, mutta olisin halukas saamaan vakituisen työpaikan lastenhoidon parista.
Näin ilmoituksenne jossa etsitte xxxxx. Montressoripedagogiikan kasvatusfilosofia on minulle pääpiirteittäin tuttu, ja olen motivoitunut oppimaan käytännössä tästä kasvatusfilosofiasta lisää.

"Työhistoriani aikana olen saanut tutustua monenlaisiin hoitotyöntyöpaikkoihin sijaisuuksien muodossa, pidänkin sitä osaltaan rikkautena sillä olen saanut oppia monelta eri hoitotyön saralta, niin työstä kuin ihmisistäkin."

Tätä muuttaisin jotenkin, sillä tästä tulee sellainen kuva, että olet ollut kymmenissä paikoissa vähän aikaa ja joko olet ollut niin huono että sinulle on annettu potkut tai sitten et viihdy yhdessä paikassa kauaa ja sinua on turha perehdyttää talon tavoille, koska kuitenkin pian lähdet.
Yritä keksiä jotenkin kauniisti eri työpaikkojen ilmaisu käyttämättä useissa paikoissa tai vastaavaa sanaa.

"Työntekijänä olen tunnollinen ja ahkera, annan sataprosenttisesti itsestäni kaiken. Tiedän että teillä varmasti on omia sijaisia hakemassa ko. toimea, mutta toivon että pidätte minua kuitenkin yhtenä varteenotettavista vaihtoehdoista.
Aurinkoista ja lämmintä kesää.
Yst.terv."

Alku tässä on hyvä, mutta sitten puhut työpaikan omista sijaisista, joka taas antaa kuvan pienestä rukasta joka nurkan takana inisee, että huomatkaa minutkin.
Työhakemuksesta pitää ilmetä että olet ainut oikea vaihtoehto tähän työhön, muut on ihan nolla vaihtoehtoja, joten tätä se muut sijaiset pois ja lopeta hakemus tähän perinteiseen fraasiin. Toivon että voisin tulla keskustelemaan paikasta kanssanne teille sopivana aikana.
Kevään toivottelut pois. Edelleenkään ei ole kyse kirjeestä kaverille vain, ystävällisin terveisin ja nimi alle.

 

Yhteistyössä