Työhöntulotarkastus ja Omakanta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Katso tai ei niin pitää sun olla rehellinen kun kysytään sairaushistoriasta. Varsinkin jos on vaatineet lääkityksiä tai hoitoja.
Paljon ihmisiä tulee ja menee töihin mt-lääkittyinä, samoin kuin muutenkin lääkittynä. Arvio perustuu ihmisen kuntoon ja työhön.
 
vierailija
Työterveyshuoltolain mukaan työterveyshoitajan -ja/tai -lääkärin tulee selvittää, onko työnhakijalla vamma tai sairaus, joka voi työssä pahentua.
Mielestäni entiset hoidetut sairaudet eivät ole esteenä.
Lomakkeet tai sähköiset kyselyt työntekijä itse allekirjoituksellaan vahvistaa ettei ole valehdellut tarkastuksessa. Mikäli myöhemmin ilmenee, että on jättänyt oleellisia asioita kertomatta, mielestäni hoitajan/lääkärin lausunto voidaan perua ja näin ollen saatu työpaikka menee myös. On toki mt-sairauksia, jotka kannattaa työtä valitessaan pohtia mm kaksisuuntaista
mielialahäiriötä sairastavan ehkei kannata valita vaihtelevaa 3-vuorotyötä itselleen. Itse en koskaan käy potilaan kanta.fi tms katsomassa mitään tietoja etukäteen muista arkistoista , vaan kerron potilaalla vastaanotolla jos tarvitsee tietoja tarkistella ja näin ollen saan hänen suostumuksen myös. Ennen kanta-systeemejä on potilaan kirjallisella suostumuksella tilattu paperit muista hoitopaikoista. Työhöntulotarkastuslausuntoa ei lääkäri voi tehdä puutteellisilla tiedoilla eikä voi ottaa kantaa potilaan työhön sopivuuteen terveydellisin perustein. mm mt-tiedot eivät välttämättä näy kanta.fi, ovat mielestäni suojatumpia kuin muut ns tavalliset sairauskertomukset. mikäli potilas ei anna lääkärille suostumusta tms katsoa entisiä sairauskertomuksia, työntekijä ei näin ollen saa myöskään lausuntoa lääkäriltä.
 
vierailija
Wau, kyllä riittää lääkäreillä kiireitä:
Sydämeen voidaan asentaa pieni mittauslaite seuraamaan sykettä ja muuta sydämen toimintaa. Häiriön sattuessa laite lähettää hälytyksen valvomoon ja lääkäri ottaa yhteyttä potilaaseen."
Muut saakin odotella jonon hännillä sitten?
 
vierailija
Tuo kanta on tyhmä.

Mun terveyskeskuslääkäri pyysi saada katsoa mun salatun kannan ennen kuin määräsi mulle lääkettä.

Eli muka saa salata ja sitte kiristetään (ei määrätä muuten lääkettä) kuitenkin näyttämään kanta.

Samoin voi ehkä tehdä jotkut muut tahot tulevaisuudessa.
,
Aina huono juttu, jos on tuollainen koottu juttu, mitä sitten voi vaatia nähtäväksi.
 
vierailija
Tuo kanta on tyhmä.

Mun terveyskeskuslääkäri pyysi saada katsoa mun salatun kannan ennen kuin määräsi mulle lääkettä.

Eli muka saa salata ja sitte kiristetään (ei määrätä muuten lääkettä) kuitenkin näyttämään kanta.

Samoin voi ehkä tehdä jotkut muut tahot tulevaisuudessa.
,
Aina huono juttu, jos on tuollainen koottu juttu, mitä sitten voi vaatia nähtäväksi.
En ole avannut koskaan sitä. En tiedä.
 
vierailija
Tuo kanta on tyhmä.

Mun terveyskeskuslääkäri pyysi saada katsoa mun salatun kannan ennen kuin määräsi mulle lääkettä.

Eli muka saa salata ja sitte kiristetään (ei määrätä muuten lääkettä) kuitenkin näyttämään kanta.

Samoin voi ehkä tehdä jotkut muut tahot tulevaisuudessa.
,
Aina huono juttu, jos on tuollainen koottu juttu, mitä sitten voi vaatia nähtäväksi.


Ilmeisesti potilas käy eri lääkäreiltä hakemassa rauhoittavia tai voimakkaita kolmiokipulääkkeitä. joko itselleen väärinkäyttää varten tai myy niitä eteenpäin.
omakannasta/reseptikeskuksesta katsomalla lääkäri myös näkee sopiiko kyseinen lääke esim. yhteisvaikutukset muiden lääkkeiden kanssa potilaalle vai ei. On turvallisuusasia.
 

Yhteistyössä