Työkkärin perseily

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ilmoitettiin, että soittavat joskus "tällä viikolla". Kummallista, ettei voi tarkemmin sanoa. Nykyään kuulemma saattaa pamahtaa karenssia jos ei vastaa.

Onko tässä nyt mahdollisesti koko viikko pakko olla luurissa kiinni? Kun käy paskalla, luuri mukana. Suihkuunkin se on otettava. Mites uimahalli, luuri kourassa uimaan?

Ja sitten vain on tilanteita missä ei saa/voi vastata. Työkkärin mukaan ei ole, vaan vastattava on, vaikka olisit leikkauksessa nukutuksessa vatsa auki.

Vittu tätä työkkärin meininkiä. Laitan numeron salaiseksi ja ilmoitan, että ei ole puhelinta.
Tosin, sitten on se riski, että paperiposti nykyään kulkee miten sattuu ja usein ei lähetykset tule perille laisinkaan! Se ei kelpaa työkkärille selitykseksi, vaan postin mokistakin pukkaa karenssia. TE keskuksen sivuilla lukee vain ei tehtäviä ja tyhjää janaa... o_O:mad:
 
vierailija
Ilmoitettiin, että soittavat joskus "tällä viikolla". Kummallista, ettei voi tarkemmin sanoa. Nykyään kuulemma saattaa pamahtaa karenssia jos ei vastaa.

Onko tässä nyt mahdollisesti koko viikko pakko olla luurissa kiinni? Kun käy paskalla, luuri mukana. Suihkuunkin se on otettava. Mites uimahalli, luuri kourassa uimaan?

Ja sitten vain on tilanteita missä ei saa/voi vastata. Työkkärin mukaan ei ole, vaan vastattava on, vaikka olisit leikkauksessa nukutuksessa vatsa auki.

Vittu tätä työkkärin meininkiä. Laitan numeron salaiseksi ja ilmoitan, että ei ole puhelinta.
Tosin, sitten on se riski, että paperiposti nykyään kulkee miten sattuu ja usein ei lähetykset tule perille laisinkaan! Se ei kelpaa työkkärille selitykseksi, vaan postin mokistakin pukkaa karenssia. TE keskuksen sivuilla lukee vain ei tehtäviä ja tyhjää janaa... o_O:mad:
Menisit sinäkin töihin? Vaikka uimahalliin siivoojaksi?
 
vierailija
Jos olet leikkauksessa, olet saikulla etkä työtön. Ehdit uimahalliin virka-ajan ulkopuolellakin. Onko se nyt liikaa vaadittu kantaa puhelinta mukana, oikeasti
On. Ei kukaan raahaa luuria aina ja jokapaikkaan mukana. Usein se ei ole edes mahdollista. Oli sitten töissä tahi työtön.

No, sinä olet toki poikkeus kun paskallakin istut luuri kädessä, enkä tarkoita sitä pikkupuhelinta.
 
vierailija
Jos olet leikkauksessa, olet saikulla etkä työtön. Ehdit uimahalliin virka-ajan ulkopuolellakin. Onko se nyt liikaa vaadittu kantaa puhelinta mukana, oikeasti
Eipäs, leikkauksen jälkeen VOI saada sairauslomaa, jos lääkäri katsoo aiheelliseksi. Muuten työkykyinen.

Vaikka olisit saikulla ja jätät vastaamatta työkkärin soittoon, voit saada karenssia ja sairausajan rahat jää selvittelyjen takia maksamatta ajallansa.
 
Eräs tuttu kertoi, että hän oli jättänyt työkkäriin soittopyynnön, kun halusi selvittää jotain asiaa. Olivat kerran soittaneet, mutta oli mennyt puhelu ohi. Uudestaan soittivat vasta viikon kuluttua.
Eli jos tähdellistä asiaa on, kannattaa se puhelin pitää vessassakin mukana.
 
vierailija
Siinä voikin olla naurussa pitelemistä kun pieree ja plöräyttelee paskaa samalla kun puhuu..

Mulla... prrrrrröööööt on nyt tilanne... plops pöööööt tröööt että spruit piiiiis...
 
Hoitoalalla
Jos olet leikkauksessa, olet saikulla etkä työtön. Ehdit uimahalliin virka-ajan ulkopuolellakin. Onko se nyt liikaa vaadittu kantaa puhelinta mukana, oikeasti
Äly hoi taas. Voihan olla niinkin, että on työkkärin kirjoilla, mutta tekee keikkatöitä. Monessa työpaikassa ei saa pitää puhelinta mukana työaikana. Itse olin hetken aikaa työtön, mutta tein keikkatöitä hoitoalalla. Puhelinta ei saanut pitää mukana työvuorossa ja jos olisi jäänyt kiinni puhelimen mukana olemisesta, niin olisi tullut varoitus.
 
vierailija
Eipäs, leikkauksen jälkeen VOI saada sairauslomaa, jos lääkäri katsoo aiheelliseksi. Muuten työkykyinen.

Vaikka olisit saikulla ja jätät vastaamatta työkkärin soittoon, voit saada karenssia ja sairausajan rahat jää selvittelyjen takia maksamatta ajallansa.
Eikö saikut pidä ilmoittaa työkkäriin? Ja leikkauksessa olessaan on saikulla turha selittää muuta
 
vierailija
Eikö saikut pidä ilmoittaa työkkäriin? Ja leikkauksessa olessaan on saikulla turha selittää muuta
Jos työpäivän aikana leikataan luomi, viisaudenhammas tms. Ja teet kevyttä toimistotyötä, et välttämättä saa saikkua ja leikkauksen aikana et ole vielä sairauslomalla. Se on vain toimenpide.

Toisinsanoen kannattaako ilmoitella leikkauksesta työkkäriin ellei varmasti tarvitse saikkua useampaa päivää?

Olet varmasti kykenevä vastaamaan puhelimeen ja ottamaan töitä vastaan, jos leikkaus ei vaadi pidempiä toipumisaikoja.
Pitää hieman miettiä, kannattaako edes ottaa merkintää sairasteluista työttömyyden aikana. Vai haetko kuumeisena, mahatautisena saikkua, ollessasi työttömänä?
 
vierailija
Jos työpäivän aikana leikataan luomi, viisaudenhammas tms. Ja teet kevyttä toimistotyötä, et välttämättä saa saikkua ja leikkauksen aikana et ole vielä sairauslomalla. Se on vain toimenpide.

Toisinsanoen kannattaako ilmoitella leikkauksesta työkkäriin ellei varmasti tarvitse saikkua useampaa päivää?

Olet varmasti kykenevä vastaamaan puhelimeen ja ottamaan töitä vastaan, jos leikkaus ei vaadi pidempiä toipumisaikoja.
Pitää hieman miettiä, kannattaako edes ottaa merkintää sairasteluista työttömyyden aikana. Vai haetko kuumeisena, mahatautisena saikkua, ollessasi työttömänä?
Jos sulta leikataan vain luomi pystyt varmaan vastaamaan puhelimeen... En ole ollut koskaan työttömänä mutta saikun ajaltahan ei kulu liiton päivät eli kyllä saikkua kannattaa hakea
 
Työkkärihän tossa vaan noudattaa hallituspolitiikkaa.
Kun ei työllisyys parane niin työttömyyttä on vähennettävä.
Helpoiten se onnistuu määräämällä työttömiä pellehyppykurssille ja karenssiin.

Jos työkkärillä olis jotain asiaa tai kysyttävää niin asian voisi hoitaa netissä tai sähköpostilla. Siis jos he tahtoisivat vastauksen.
Vaan kun eivät tahdo. Tuolla tavalla kun saavat määrättyä karensseja, koska aina joku on puhelimen soidessa suihkussa, viemässä roskapussia tai vaikka vaan partsilla röökillä puhelin latauksessa sisällä.
 
vierailija
Työkkäristä soitetaan pari kertaa vuodessa korkeintaan ja aina työttömällä sattuu olemaan jotain muuta menoa. Enkä ymmärrä eikö työkkäriin voi pitää itse yhteyttä millään tavalla? Jos puhelimeen ei ehdi vastaamaan siinä kyllä näkyy että on yritetty soittaa
 
vierailija
Mun mielestä toi on laitonta. En mä voi vastaa sellaseen puheluun mä oon jossain mis on paljo muita. joku kuuntelee et mitähän toi akka puhuu ja kuulee et se on josait työkkärin soitto kelle mä joudun puhuu. Se soitto kuuluis olla toisin pöäin et me soitetaan ite niile ja ne joutuu vastaa tai niiltä menee duuni. Ei olis vaikka soitto vaik 3 kk ja että sä soitat vaikka ja seuraavan kerran 3 kk ja niin.
 
vierailija
Jos sulta leikataan vain luomi pystyt varmaan vastaamaan puhelimeen... En ole ollut koskaan työttömänä mutta saikun ajaltahan ei kulu liiton päivät eli kyllä saikkua kannattaa hakea
Jos olen vaikkapa äkillisesti sairastuneen lapsen kanssa lääkärissä tai jossakin toimenpiteessä, niin en voi vastata puhelimeen. Monissa paikoissa myös puhelinta ei saa pitää päällä. En todellakaan esimerkiksi makaa gynen pöydällä reva levällään kännykkä kädessä, enkä pidä puhelinta päällä edes silloin. Sama juttu vaikkapa mammografiassa, ei sinne mennä känny kourassa.

Itse olen töissä, mutta joudun usein pitämään kännykkää vähintään äänettömällä ja usein se myös unohtuu joksikin aikaa äänettömälle. On todellakin ihmisarvoa alentavaa, että joltakin tietyltä ihmisryhmältä vaaditaan puhelimen vieressä päivystämistä.
 
vierailija
Mun mielestä toi on laitonta. En mä voi vastaa sellaseen puheluun mä oon jossain mis on paljo muita. joku kuuntelee et mitähän toi akka puhuu ja kuulee et se on josait työkkärin soitto kelle mä joudun puhuu. Se soitto kuuluis olla toisin pöäin et me soitetaan ite niile ja ne joutuu vastaa tai niiltä menee duuni. Ei olis vaikka soitto vaik 3 kk ja että sä soitat vaikka ja seuraavan kerran 3 kk ja niin.
Siitä se vasta kitinä alkais kun työttömänä pitäisi maksaa puhelu työkkäriin
 

Yhteistyössä