Työstä kieltäytyminen!!!Muilla vastaavaa tilannetta!!!

  • Viestiketjun aloittaja Piipero-05
  • Ensimmäinen viesti
Piipero-05

Eli olen raskaana vk 17+6 ja olen töissä koulunkäyntiavustajana eka luokalla. Muutama viikko sitten kieltäydyin laittamasta oppilaiden maalauksia seinälle katonrajaan, kun olisin joutunut kiipeämään keittiönjakkaralle ja syyksi sanoin sen, että jos putoan niin saan vain syyttä itseäni jos jotain sattuu.

No, tänään tämän luokan opettaja(47-v) otti sitten asian puheeksi ja sanoi etten voi kieltäytyä työstä ilman lääkärin todistusta. En ole kieltäytynyt mistään muusta kuin tästä kiipeämisestä. Ja kun taas sanoin hänelle syyn miksi en suostu kiipeämään, sanoi hän, että hänkin oli raskaana ollessaan kaatunut pyörällä eikä ollut mitään sattunut, että mitä siinä putoamisessa muka voisi sattua, kun lapsihan on suojassa lapsivedessä.

Toisekseen hän "uhkasi", että jos kieltäydyn työstä, eli nyt vain kiipeämästä niin siitä voi tulla maininta työtodistukseen, kun lopetan työt, jos minulla ei ole siihen lääkärintodistusta.

Minun työnantaja on rehtori, ei tämä opettaja, niin onko minun todellakin pyydettävä tälle opettajalle nyt lääkärintodistus?

Onko kukaan muu koskaan kieltäytynyt työssä jostain asiasta ja onko siihen täytynyt tuoda lääkärintodistus???




 
Eufrosiina
Minä olin silloin kyllä opiskelijana (sairaalassa), mutta kukaan ei sanonut mitään siitä kun kieltäydyin tietyistä jutuista raskauden takia.. osastolla oli silloin varsinainen työntekijäkin samoilla viikoilla raskaana kuin minä ja hänkin kieltäytyi joistakin jutuista eikä siitä pomo mitään lääkärintodistuksia halunnut.. minä en siis raskaana ollessa tehnyt kuin yhden yövuoron kerrallaan, en siis kolmea putkeen (sen mä olisin tyhmyyksissäni tehnyt, mutta siitä sanoi tää varsinainen työntekijä että hänkään ei tee..) ja toinen asia oli etten suostunut nostelemaan sängynpäätyjä ylös ruokailun aikana.. vain niitä jotka oli sähkökäyttöisiä..
 
metsänpeikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 10:00 Eufrosiina kirjoitti:
Minä olin silloin kyllä opiskelijana (sairaalassa), mutta kukaan ei sanonut mitään siitä kun kieltäydyin tietyistä jutuista raskauden takia.. osastolla oli silloin varsinainen työntekijäkin samoilla viikoilla raskaana kuin minä ja hänkin kieltäytyi joistakin jutuista eikä siitä pomo mitään lääkärintodistuksia halunnut.. minä en siis raskaana ollessa tehnyt kuin yhden yövuoron kerrallaan, en siis kolmea putkeen (sen mä olisin tyhmyyksissäni tehnyt, mutta siitä sanoi tää varsinainen työntekijä että hänkään ei tee..) ja toinen asia oli etten suostunut nostelemaan sängynpäätyjä ylös ruokailun aikana.. vain niitä jotka oli sähkökäyttöisiä..
Heh ja minä tein viittäkin yötä peräkkäin vielä raskaanakin :whistle: . Pyynnöstäni pääsin kyllä päivävuoroihin ja tipuin kokonaan yöremmistä pois. Tiettyjen lääkkeiden jauhamisesta/puolittamisesta myös kieltäydyin mutta niissä luki ihan lääketidoissa ettei raskaana ollessa saa jauhaa/puolittaa niitä...
Nostoista mun työkaverit kielsi aina kun mahdollista :D ja muutenkin välillä tuntui, että hyvä kun sain kävellä käytävällä ;) .
Minusta kyllä kuulostaa oudolta tuo lääkärintodistus vaatimus. Minä pyytäisin työterveyshoitajalta ja neuvolasta lapun. En kyllä tiedä riittääkö pelkkä putoamispelko perusteeksi mutta ainahan voi vedota siihen, että herkemmin huippaa (mua ainakin odotusaikana huippaa aina herkemmin vaikka paineet kohdallaan).
 
mie
kaks piippunen juttu.. nimittäin toisaalta sulla on oikeus varmistaa ettei mitään satu... mut toisaalta sulla on viikkoja niin vähän että eihän se vaikuta sun tasapainoon ym... Ethän sä voi sit tehdä yhtään mitään, ettei se oo vaaraks lapselle...
 

Yhteistyössä