Työttömän korvaukset vastikkeellisiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Jos työpajalle joutuminen on vain rangaistus, niin eihän sellaisten ylläpito kannata. Paljon halvemmaksi tulisi esim. ruoskia työtön kerran kuussa sen sijaan, että häntä pidetään kalliilla työpajapaikalla.
Muuten hyvä idea mutta työkkäri"palveluissa" on palkattuna lauma väkeä joiden osaaminen ei riitä siihen ruoskimiseen.
Kynää, paperia tai näppäimistöä käyttävää virkailijaa työtön voi vielä neuvoakin, mut en ainakaan mä alkais opettamaan toistaitoiselle kuinka mua ruoskitaan.
 
vierailija
Muuten hyvä idea mutta työkkäri"palveluissa" on palkattuna lauma väkeä joiden osaaminen ei riitä siihen ruoskimiseen.
Kynää, paperia tai näppäimistöä käyttävää virkailijaa työtön voi vielä neuvoakin, mut en ainakaan mä alkais opettamaan toistaitoiselle kuinka mua ruoskitaan.
Ei ruoskiminen vaikeaa ole. Lapsikin tietää miten se tapahtuu.
 
vierailija
Ei työpaikkoja ole nuoremmilekaan.

Joten minusta on ihan reilua että jäisit vaikka kotiin siksi aikaa kunnes suomeen tulee lisää työpaikkoja.

Oletko samaa mieltä että nuoret ensin? nytkin vanhat mummot tekee töitä väkisin kiinnipitäen vaikka olisi eläkeikäisiä perkule!
ANTAKAA NUORILLE NE PAIKAT PRKL.
Mielelläni jäisi kotiin, mutta kun te-toimisto ei anna. Olen liian "nuori"eläkkeelle ja liian vanha töihin. Mielestäni nuorille pitäisi suunnata työllistymistoimet, koska heissä on tulevaisuus. Miksi te-toimisto ahdistelee ikäisiäni, 55-vuotiaita? Päästäisivät ikäiseni eläkkeelle, ja etsisivät nuorille töitä. Totuushan on, että kukaan ei palkkaa ikäistäni töihin nykyisin. Miksi meitä vanhoja roikutetaan te-toimiston listoilla turhaan? Etsisivät nuorille töitä ja päästäisivät meidät vanhat suosiolla eläkkeelle.
 
vierailija
Ennemminkin pitäisi puhua siitä, että matujen ylläpito pitäisi tehdä vastikkeeliseksi. Jos ulkomaalaisten loisijoiden elatukseen ei haluta puuttua, niin sitten ei kannata edes keskustella suomalaisten työttömien tilanteen huonontamisesta.
 
vierailija
Jos tukia ei olisi niin ihmiset joutuisivat käyttämään mielikuvitustaan elantonsa hankkimiseksi ja miettimään uusia ansaintatapoja. Monista esimerkiksi tulisi pienyrittäjiä

Nyky-Suomessa sen sijaan vaan istutaan sohvalla ja ollaan passiivis-katkeria ja valmiita luovuttamaan, kun ei taaskaan päästy siihen mol.fi:n työpaikkaan mihin oli 500 muutakin hakijaa. Tukia saavalta ihmiseltä häviää ns. draivi, kun ei ole mitään todellista pakkoa lähteä "taistelemaan" ja kehittämään itseään.
 
vierailija
Mielelläni jäisi kotiin, mutta kun te-toimisto ei anna. Olen liian "nuori"eläkkeelle ja liian vanha töihin. Mielestäni nuorille pitäisi suunnata työllistymistoimet, koska heissä on tulevaisuus. Miksi te-toimisto ahdistelee ikäisiäni, 55-vuotiaita? Päästäisivät ikäiseni eläkkeelle, ja etsisivät nuorille töitä. Totuushan on, että kukaan ei palkkaa ikäistäni töihin nykyisin. Miksi meitä vanhoja roikutetaan te-toimiston listoilla turhaan? Etsisivät nuorille töitä ja päästäisivät meidät vanhat suosiolla eläkkeelle.
Samaa mieltä.Nykyisessä työllisyystilanteessa on turha syyllistää ikäisiämme, joilla on takana vuosikymmenien työura. Nämä ideologisesti työttömät pilaavat meidän pitkän työuran tehneidenkin maineen. Sekä nämä maahamme tulleet, nuoret miehet, jotka elävät kelan avustuksilla. Turha on meitä "vanhoja" työttömiä syyttää, syyttäkää hallitusta, joka on tehnyt iäkkäiden eläkkeellepääsyn mahdottomaksi, turhaan me te-toimistojen listoilla olemme pyörimässä, työllisyystilastoja rumentamasta. Kukaan ei ikäisiämme työllistä enää.
 
Kukaan ei ikäisiämme työllistä enää.
Kun mä aloitin työurani 80-luvun puolivälissä musatukun varastolla niin työkaverini oli kuuskymppinen mies joka oli just myyny taksifirmansa pois ja tuli kysymään duunia jokseenkin aikansa kuluksi.
Hänet palkattiin oitis. Silloin katsottiin, että hänellä on vielä viis vuotta työikää jäljellä ja todennäköisesti pysyykin sen viisi vuotta.
Oli muuten firman kannalta mitä parhain valinta.

Nykyään hänet naurettais ovesta pihalle pelkän ikänsä vuoksi
 
vierailija
Kun mä aloitin työurani 80-luvun puolivälissä musatukun varastolla niin työkaverini oli kuuskymppinen mies joka oli just myyny taksifirmansa pois ja tuli kysymään duunia jokseenkin aikansa kuluksi.
Hänet palkattiin oitis. Silloin katsottiin, että hänellä on vielä viis vuotta työikää jäljellä ja todennäköisesti pysyykin sen viisi vuotta.
Oli muuten firman kannalta mitä parhain valinta.

Nykyään hänet naurettais ovesta pihalle pelkän ikänsä vuoksi
Olen 55v.työtön nainen. Nuorena, 80 -90 luvulla töitä sai vain kävelemällä johonkin firmaan sisälle. Ei kyselty koulutuksia, pelkkä siisti ulkomuoto riitti. Oi aikoja.
 
vierailija
Olen 55v.työtön nainen. Nuorena, 80 -90 luvulla töitä sai vain kävelemällä johonkin firmaan sisälle. Ei kyselty koulutuksia, pelkkä siisti ulkomuoto riitti. Oi aikoja.
Mutta eipä palkkavaade ollut sinullakaan tuolloin sellainen kuin nykyisillä, kouluttamattomilla ja tukien varaan elämänsä varanneilla. Et varmasti pyytänyt 9000-12000mk kuukaudessa (1500€-2000€).
 
vierailija
Joskus 100 vuotta sitten aateltiin, että koneiden kehittyessä kenenkään ei tartte nää tehdä töitä. No sitten kävikin niin, että kaiken maailman suunnittelu- ja johtotyöt vaati yhä enemmän porukkaa. Ja riitti duunareillekkin hommia.

Nyt digitalisaation ansiosta olemme vähän samassa tilanteessa. Nyt vaan näyttää siltä, että moni toimihenkilötyökin menee. Ja hyvä niin. Ei muuta kuin kansalaispalkat juoksemaan ja halukkaat tekemään asiantuntija- ja/tai johtohommia. Suurimmalle osalle ei duunia riitä.

Ihan oikeesti suhde työhön on muuttunut ja tulee muuttumaan radikaalisti.
 
vierailija
Niinpä. Mutta nuorena naisena voin sanoa, että ei minullekaan löydy töitä. Nyt olen vain osa-aikatöissä. Ärsyttää työttömien mollaaminen. Itsekin hain kaikkiin työpaikkoihin ja vähän sen ylikin mihin uskoisin pääseväni. Eniten harmitti juuri ne joista ei ikinä kuulunut mitään tai teitä ei juurikaan ole valittu tai kun toisella haastattelu kierroksella tippuu pois.
 

Yhteistyössä