työttömiä äitejä???

mä oon nyt osa-aikatössä , heinäkuussa sitten alkaa pidempi jakso. Mulla on lapset päiväkodissa, toinen on kuntouteksillista syistä mutemnkin 10 pvää/kk nyt vain on useammin ja tuo isompi on eskarissa, mutta onkin sit aamu ja /tai iltapäiväisin myös hoidossa
 
Kotona lapset. Mutta tarkoitus lähiaikoina laittaa hoitoon, että voin keskittyä työnhakuun. Ei pärjätä yhden palkalla ja työnhausta ei oikeasti tule lasten kanssa mitään. Niin uskomattomalta kuin se olisi kuulostanutkin jos joku olisi sanonut minulle näin kun lapsia ei vielä ollut...
 
ihmettelin vain tuossa kun kävin ilmottautumassa työnhakijaksi, niin sanoivat et kahden viikon kuluessa pitäis olla hoitopaikka lapsilla...muuten ei kuulemma saa korvausta.. en enää ihmettele miks on niin kauheet jonot hoitopaikkoihin, kun työttömienkin lasten täytyy olla hoidossa :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:19 mammutti kirjoitti:
ihmettelin vain tuossa kun kävin ilmottautumassa työnhakijaksi, niin sanoivat et kahden viikon kuluessa pitäis olla hoitopaikka lapsilla...muuten ei kuulemma saa korvausta.. en enää ihmettele miks on niin kauheet jonot hoitopaikkoihin, kun työttömienkin lasten täytyy olla hoidossa :\|
Höpö höpö. Ei mulle ainakaan mitään tuollaista sanottu.
 
siis eikös
se ole kunnan velvollisuus järjestää se hoitopaikka, jos ilmoittaudut työnhakijaksi ja sattuisitkin saamaan työn... vai ymmärsinköhän nyt ollenkaan mitä tarkoitit.
 

Höpö höpö. Ei mulle ainakaan mitään tuollaista sanottu.


no vaan mulle sanottiin..vielä että niillä on kaupungin kans sopimus et kaupunki hommaa sen hoitopaikan... ja varsin hyvin tiiän et täällä on 4 kuukauden hoitojonot.... ota niistä nyt selvä
 
siis eikös
Höpö höpö. Ei mulle ainakaan mitään tuollaista sanottu.


no vaan mulle sanottiin..vielä että niillä on kaupungin kans sopimus et kaupunki hommaa sen hoitopaikan... ja varsin hyvin tiiän et täällä on 4 kuukauden hoitojonot.... ota niistä nyt selvä


Niin siis se tarjottu työhän on vissiin yleensä otettava vastaan, joten onhan se hoitopaikkakin pakko järjestyä, koska ei se voi olla syy olla ottamatta työtä vastaan...
 
Ei voi työkkäri vaatia pitämään lapsilla hoitopaikkaa jos vanhempi työtön. Kunta on kuitenkin velvollinen järjestämään hoitopaikan muistaakseni 2 viikon sisällä jos kyse esim. äkillisestä työllistymisestä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:24 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:19 mammutti kirjoitti:
ihmettelin vain tuossa kun kävin ilmottautumassa työnhakijaksi, niin sanoivat et kahden viikon kuluessa pitäis olla hoitopaikka lapsilla...muuten ei kuulemma saa korvausta.. en enää ihmettele miks on niin kauheet jonot hoitopaikkoihin, kun työttömienkin lasten täytyy olla hoidossa :\|
Höpö höpö. Ei mulle ainakaan mitään tuollaista sanottu.
Ei mullekaan ole sanottu noin! Ihme juttu. Niin mulla tyttö on hoidossa, mut jos näyttää etten mä meinaa millään saada mistään työpaikkaa niin otan kyllä pois sieltä sitten...
 

Yhteistyössä