Tytölle nimi

Nyt ihan rehellisiä mielipiteitä ja ideoita.
Itse olen yliromanttinen taivaan rannan maalari.
Rakastan Montgomeryn kirjoja ja kaikkea vanhaa ja suloista. Mutta myös vanhoja suomalaisia nimiä, kuten Alma tms.

Vaihtoehtoja on miljoona: Una, Unna (mies ei tykkää), Ilse (mies ei tykkää, kuulemma kuin hilse), Anna, Edith, Elin (mies reperi nauruun), Sesilia, Lia, Lilian, Alma, Ella.
Tokaksi nimeksi varmaan Leena tai sitten kolmanneksi Talvikki (mummini nimiä).

Tuleeko mieleen mitään kauniita yhdistelmiä? Ja saa ehdottaa muitakin! Esim. kuvannollisia (ei kuit. Meri tai Pihla)...

Muuten etunimet. net:ssä on niin kummallisia nimiä, kuten Ori, Estrella, Daim, Tamma yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Itse odotan pikkuista ja tyttöjen nimistä suosiossa on tällähetkellä Stella, Viola, Ada jne. Nättejä ja ei niin suosittuja :) Stella Amanda olisi yksi mikä kuulostaa hyvältä :p

Meillä loppukesästä 2-v Stella-tyttönen. :heart: Tykkään nimestä kun on kaunis, ei kovin yleinen, mutta silti ihan "tavallinen".
 
Lumi Talvikki ei oikein käy, kun tyttö syntyy loppu kesästä tai ihan alkusyksystä... Enny on aika kiva, en ookaan ennen kuullut. Emilioita on meiän suvussa tuhatpäin, se oli pienenä ihan ehdoton nimí, jos olisin silloin äidiksi tullut.
Luna jja Islakin kivoja. Mutta Isloja tuntuu olevan miljoona? Mun oma nimi on muuten Noona, joten haluaisin lapsenikin nimen olevan harvinainen. (Noona oli 80 -luvulla)
 
Lilian on mustakin kaunis. Oli siinä Salainen Puutarha -kirjassa sen ramman pojan kuollut äiti. Liliakin on ihana, mut sitten kaikki kysyis, että ai Lilja?! Niinku itse on aina Noora tai Moona tai Oona.
Mies ei ihan ymmärrä näitä mun romannttisia haihatuksia, mutta mitäs itselles voit.
Livia on mukava kans, mut se on äidin serkun nime, naisen, josta romanttisuus on kyllä kaukana.
 

Yhteistyössä