tytön nimeksi Jada?

  • Viestiketjun aloittaja vinkkei
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos kirjoitetaan "suomeksi" Jada, se pitää myös lausua "Jada". Kirjoitusmuoto "Jaada" vastaa lausumismuotoa "Jaada". Mutta nimi on minusta suomalaiskäytössä vähintäänkin erikoinen, ei myönteisellä vaan oudolla, poikkeavalla tavalla. Ei istu tänne, etenkin kun tietää englantilaisen lausumismuodon. Tämä on sarjassamme nimiä, jolla en kiroaisi lastani.
 
vieras
Jada.. mä tykkään!!! paaaaljon ihanampi kun jade, siitä en tykkää ollenkaan. jadesta tulee jotenkin vastenmielinen tunne.. Jada on paljon kivempi!! Mä antaisin ehkä Jada Maria
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jada.. mä tykkään!!! paaaaljon ihanampi kun jade, siitä en tykkää ollenkaan. jadesta tulee jotenkin vastenmielinen tunne.. Jada on paljon kivempi!! Mä antaisin ehkä Jada Maria
Ja tuo tietenkin pitää lausua Jaada Maaria ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jada.. mä tykkään!!! paaaaljon ihanampi kun jade, siitä en tykkää ollenkaan. jadesta tulee jotenkin vastenmielinen tunne.. Jada on paljon kivempi!! Mä antaisin ehkä Jada Maria
Ja tuo tietenkin pitää lausua Jaada Maaria ;)
Tai vaihtoehtoisesti Jaada Mariia.
 
vieras
hoh hoijaa. täällä taas kommentoimassa mattien ja liisojen äidit. sekä siirien ja villejen keitä tarhassa on sitten siiri a, siiri b siiri c jne. kateellisten panettelua tuo erikoisten nimien mollaus. musta tuo jada kuulostaa kivalta. TIETTY LAUSUTAAN JADA
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hoh hoijaa. täällä taas kommentoimassa mattien ja liisojen äidit. sekä siirien ja villejen keitä tarhassa on sitten siiri a, siiri b siiri c jne. kateellisten panettelua tuo erikoisten nimien mollaus. musta tuo jada kuulostaa kivalta. TIETTY LAUSUTAAN JADA
Mitäs erikoista on nimessä, joka lausutaan kuten kirjoitetaan. Jos joku haluaa kirjoittaa Jaadansa nimen muotoon Jada, ole sinä Callen äiti kiltti ja ole mollaamatta hänen valintaansa!
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hoh hoijaa. täällä taas kommentoimassa mattien ja liisojen äidit. sekä siirien ja villejen keitä tarhassa on sitten siiri a, siiri b siiri c jne. kateellisten panettelua tuo erikoisten nimien mollaus. musta tuo jada kuulostaa kivalta. TIETTY LAUSUTAAN JADA
Iteki aloit sitte kuitekin "mollaamaan", taidat ollaPekka5:senäiti..
 
ap
onhan paljon nimiä jotka lausutaan eritavalla kun kirjoitetaan. Esim. Ida, joka varmana lausutaan iida,muuten se kuullostaa oudolta.

Ajattelin,että lausutaan "jaada",koska nimi muistuttaa hieman Aadaa. Mutta toisaalta voihan se olla vain Jada.
Toisaalta aivan sama mitä mieltä olette. Enkä itsekkään päätöstä ole nimestä vielä tehnyt, haluaisin hieman erillaisen nimen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onhan paljon nimiä jotka lausutaan eritavalla kun kirjoitetaan. Esim. Ida, joka varmana lausutaan iida,muuten se kuullostaa oudolta.

Ajattelin,että lausutaan "jaada",koska nimi muistuttaa hieman Aadaa. Mutta toisaalta voihan se olla vain Jada.
Toisaalta aivan sama mitä mieltä olette. Enkä itsekkään päätöstä ole nimestä vielä tehnyt, haluaisin hieman erillaisen nimen.

Mieheni siskontyttö on Ida, yhdellä i:llä ihan lausuttanakin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onhan paljon nimiä jotka lausutaan eritavalla kun kirjoitetaan. Esim. Ida, joka varmana lausutaan iida,muuten se kuullostaa oudolta.

Ajattelin,että lausutaan "jaada",koska nimi muistuttaa hieman Aadaa. Mutta toisaalta voihan se olla vain Jada.
Toisaalta aivan sama mitä mieltä olette. Enkä itsekkään päätöstä ole nimestä vielä tehnyt, haluaisin hieman erillaisen nimen.

Mieheni siskontyttö on Ida, yhdellä i:llä ihan lausuttanakin.
no se on kyl minun korvaan hieman hassu. Mutta makuasia...:)
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onhan paljon nimiä jotka lausutaan eritavalla kun kirjoitetaan. Esim. Ida, joka varmana lausutaan iida,muuten se kuullostaa oudolta.

Ajattelin,että lausutaan "jaada",koska nimi muistuttaa hieman Aadaa. Mutta toisaalta voihan se olla vain Jada.
Toisaalta aivan sama mitä mieltä olette. Enkä itsekkään päätöstä ole nimestä vielä tehnyt, haluaisin hieman erillaisen nimen.

Mieheni siskontyttö on Ida, yhdellä i:llä ihan lausuttanakin.
no se on kyl minun korvaan hieman hassu. Mutta makuasia...:)
Niin minunkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkei:
Mitä mieltä? mikä olisi hyvä toinen nimi?

Jada lausutaan siis "jaada".
Kuka on mennyt pöllimään mun nimisuunnitelmani?? :eek: :xmas:

Tosin jos mie saisin tytön ja nimeäisin hänet Jadaksi, nimi todellakin lausuttaisiin myös "Jada", ei missään nimessä "Jaada".

Mutta siis, Jada = :heart: :heart: :heart:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkei:
Mitä mieltä? mikä olisi hyvä toinen nimi?

Jada lausutaan siis "jaada".
Kuka on mennyt pöllimään mun nimisuunnitelmani?? :eek: :xmas:

Tosin jos mie saisin tytön ja nimeäisin hänet Jadaksi, nimi todellakin lausuttaisiin myös "Jada", ei missään nimessä "Jaada".

Mutta siis, Jada = :heart: :heart: :heart:
:) Kiva,että joku tykkää. Mä olen miettinyt tätä nimeä kauan, ja aina ajattelin että se on vaan "mun" nimi, enkä aiemmin ole ääneen sanonut,että tämä nimi on meidän tulevan tytön,ettei kukaan pölli meidän nimeä. :D
Noh, enpä tainnut olla ainut... :D
 

Yhteistyössä