Tyttö ei suostu käyttää mekkoja, mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja "bnm"
  • Ensimmäinen viesti
"bnm"
meidän 2v tyttö on melko omapäinen eikä suostu mekkoa/hametta päälleen laittaa. No ei se nyt muuten niin haittaa, mutta juhlissa olis kiva kun olis mekko. Millä mä saan sen sille päälle? Ei suostu millään. Väkisin jos laitan, repii pois ja lähtee sitten vaikka sukkiksillaan. Mitä mun pitäis tehdä, kun seuraavat juhlat olis pe? Ostaaa sille jotkut juhlahousut vai? Onko niitä ees pienille tytöile?
 
"vieras"
Ostat housut. Mulla ja mun siskoilla on myös pienenä kausia kun hameita ja mekkoja ei suostuttu käyttämään ja kausia kun piti käyttää pelkästään hameita ja mekkoja. Eiköhän ole ihan normaalia. :)
 
Mä en tykännyt myöskään pienenä. Äiti yhden kerran pakotti laittaa sellaisen kapean hameen mikä silloin oli muodissa kun olin 7. Pompin se päällä sellaisella pallolla missä on sarvet ja se hame repes kahtia. Ei mitään järkeä. Ois antanut housut suosiolla.
 
"bnm"
[QUOTE="huoh";23262437]miksi se lapsi ois pakko pukea siihen mekkoon jos ei tykkää? antaa mennä housuissa ja paidassa. haloo.[/QUOTE]

No hei haloo, tytöt vaan nyt on söpömpiä mekossa kun housuissa. Juhlissa ainakin. Mekkoja kun on niin nättejä, niin haluisin että tyttö myös käyttää niitä. Edes välillä. Mun mielestä mekko nyt vaan on juhlavaate tytöillä.

Mutta älä pelkää, en mä sitä pakota jos ei kelpaa. Sit täytyy vaan äidin unohtaa se kunnon juhlapukeutuminen toistaiseksi.
 
Tönt
pakko vielä sanoa että mulla on 4 tyttöä. jokaisella on ollut vaihe (pienenä) ettei oo halunnut mekkoa päälle mutta sitten kun menee vuos tai pari niin ei saa melkein muuta enää päälle. ja sitten otetaan taas takapakkia. kyllä ne löytää sen oman tyyliinsä. siskoni ei ole koskaan tykännyt mekoista ja on silti naisellinen. ymmärrän sun ajatuksia kuitenkin. onhan ne suloisia mekoissa, ei siitä pääse mihinkään. :D
 
sfghgfdsadvvhuuuikookjh
Asian vierestä:

minun kaksi vuotiaani ei ainakaan saa itse valita vaatteitaan, ne puetaan mitkä minä valitsen ja piste vaikka sitten itkupotkuraivareiden muodossa.
 
"bnm"
Asian vierestä:

minun kaksi vuotiaani ei ainakaan saa itse valita vaatteitaan, ne puetaan mitkä minä valitsen ja piste vaikka sitten itkupotkuraivareiden muodossa.
Mä en kyllä jaksa noita itkupotkuraivareita pukeutumisesta vielä kaikkien muitten itkupotkuraivareitten päälle. Joten mun puolesta saa kyllä vähän vaikuttaa siihen mitä puetaan, ettei meillä olis jatkuvaa huutoa... on sitä nyt tärkeempiäkin asioita jotka vanhempi päättää kun vaatteet. Toi 2v kun ei oikeen halua olla samaa mieltä mistään, joten säästän ne itkupotkuraivarit johonkin "tarpeellisempaan".

Niin ja toi tunika+leggins toimii joskus, yleensä ei. Kun pitäs olla ne housut. sellaset kunnolliset.
 
"bnm"
Asian vierestä:

minun kaksi vuotiaani ei ainakaan saa itse valita vaatteitaan, ne puetaan mitkä minä valitsen ja piste vaikka sitten itkupotkuraivareiden muodossa.
Niin ja miten sä saat sen lapsen pitämään ne epämieluista vaatteet päällä? Meillä ainakin riisuu pois ja sitten sais tapella ne päälle taas tuhat kertaa... joskus sitä vaan haluaa päästä hitusen helpommalla. Lapsikin on paljon tyytyväisempi, kun saa vähän vaikuttaa johonkin ja hänen mielipiteensä otetaan huomioon.
 
Tönt
[QUOTE="bnm";23262684]Niin ja miten sä saat sen lapsen pitämään ne epämieluista vaatteet päällä? Meillä ainakin riisuu pois ja sitten sais tapella ne päälle taas tuhat kertaa... joskus sitä vaan haluaa päästä hitusen helpommalla. Lapsikin on paljon tyytyväisempi, kun saa vähän vaikuttaa johonkin ja hänen mielipiteensä otetaan huomioon.[/QUOTE]

niimpä! mä yleensä otan 2 outfittiä ja siitä tyttö (1v9kk) valitsee toisen. ja on tyytyväinen! muut lapset valitsee itse. ja sitten mä sanon jos on jotain ihan hirveetä. :D
 
Aika hankala tosiaan on lujaluonteista 2-vuotiasta pakottaa käyttämään yhtään mitään. Onko tyttö saanut itse osallistua juhlavaatteiden valitsemiseen kaupasta? Josko sieltä yhdessä löytyisi sellainen mekko, hame tai tunika joka kelpaisi.
Meidän 2,5v haluaisi tällä hetkellä käyttää melkein pelkkiä yökkäreitä mutta siihen en sentään ole taipunut. Kotona saa kyllä niissä kuleksia mutta jos johonkin lähdetään laitetaan jotain muuta. :D
 
Tuli mieleen Jolien ja Pittin tyttö Shiloh joka on vissiin aika omapäinen tapaus hänkin:) Tukka pitää olla lyhyt, pukeutuu poikamaisesti ja mekot on ihan out. Jolie kommentoi joskus asiaa huvittuneesti medialle.

Mä kolmen tytön äitinä kyllä ymmärrän ap:tä. Pikku tytöille on niin valtavan söpöjä mekkoja olemassa ja mielellään puen niitä heille. Ja ovat myös itse mekkotyttöjä. Mutta jos lapsi ei halua mekkoa niin sitten pitää miettiä muuta. Joku tunika ja leggarit on kivat myös ja tyttömäiset.
 
gä5h
en minäkään tykännyt yhtään mekoista pienenä. Ja äitini kantoi vaikka mitä prinsessahörhelöä kotiin ja itse meinasin oksentaa :) nyt oma tyttöni on oikea mekkobongari eli kaikki mekot ja mitä hörhelöisempi sen parempi :) ei auta kuin vaan antaa sen 2v laittaa vaikka housut ja kaunis paita. onneksi tytöille on kaikenmaailman välimuotojakin mekoista :)
 
pelottavaa
No voi hyvänen aika, jos ei halua käyttää mekkoa, sitten ei käytä. Taas yhdenmoista rooliin ahtamista. Ja vaikka äitiä kuinka harmittaisi, ettei voi harrastaa nukkeleikkejään ja toteuttaa näkemyksiään lapsen pukeutumisessa, niin se on äidin ongelma.

Mä ymmärrän sen, että pienten lasten pukeutumisesta päättää vanhempi, ettei nyt ihan missä tahansa pyjamissa mennä julkisille paikoille, mutta tämä rooliin laittaminen on jo eri asia ja särähtää korvaan. On muitakin siistejä vaatteita kuin mekot. Älä pliis pakota tyttöäsi siihen ahtaaseen ja normitettuun naisen malliin, johon kuuluu mm. pukeutuminen, ei se elämä ole pukeutumisesta kiinni. Siisti ja kelvollinen voi olla ilman mekkoa ja prinsessamaisuuttakin.
 

Yhteistyössä