Tyttö unnuttaa todella paljon, pitkään ja äänekkäästi. Mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja "uivelo"
  • Ensimmäinen viesti
"uivelo"
Tyttön unnutus alkoi jo heti kun osasi pyllyään liikuttaa ja mahallaan olla.
Kerää siis peiton mytyksi alleen ja alkaa nytkyttää itseään sitä vasten.

Nyt on ikää 2-vuotta ja homma on mennyt jo tosi "kiihkeäksi" ääntelee ja ähisee todella äänekkääksi ja on ihan hikimärkä. Sänkykin heiluu nytkytyksen voimasta.
Olen koettanut ohjata tätä toimintoa suoritettavaksi sängyssä (netissä oli että ei saa kieltää tai tulee seksuaalisia traumoja) ja nyt tyttö ähiseekin siellä aina kun mennään nukkumaan.
Mieheltä olen koettanut asiaa peitellä kun pienempi oli, että nytkytys auttaa suolen toimintaa, mutta enää ei se selitys mene kohta läpi kun on niin selkeää mitä tekee. (mies on jörö ja saattaisi suhtautua tyttöön negatiivisesti kun unnuttaa)
Isosiskokin katsoo silmät pyöreänä, että mitä pienempi tekee. Sisko ei ole tätä harrastanut lainkaan.

Nyt ois edessä päiväkotiin meno. Miten voin viedä tytön sinne kun unnuttaa niin voimakkaasti? Pitääkö vain alkaa kieltämään koko toimitus vai mitä?

Viisaita neuvoja kaivataan..
 
Unnuttaa???!!! :LOL::LOL: Anteeks mut en ole ennen kuullut tuota sanaa..
Ootko kysyny neuvoo neuvolasta jos on mielestäsi mennyt tosi häiritseväksi?
Ja tähän väliin pakko kommentoida et aika erikoinen mies sulla :whistle:

Mut asiaan:

Kun olin päiväkodissa töissä niin siellä oli 5-vuotias tyttö joka "hinkutti" itseensä aina päiväunille menon aikaan siinä sängyssä. Aina joku meistä hoitajista meni siihen sängyn viereen ja alettiin silittelemään tytön selkää tai hiuksia ja homma loppui aina siihen.
Mä kysyisin neuvolasta rohkeesti.
 
Meillä
Esikoispoika aloitti kanssa suunnilleen samanikäisenä ja innoitti ahkerasti joka paikassa. Siirsin aina hänen huomiotaan muualle ja lapsen kasvaessa ohjasin sitten että se on sellainen asia mitä tehdään omassa rauhassa.
 
"Liisi"
No voisko sen peittomytyn ottaa pois ja vaikka silitellä lapsen uneen ja sitten vasta peitto päälle? Siis jos teitä nyt kovasti häiritsee tuo. Meillä on kahdella lapsella pienenä ollut myös tuollainen unnutusvaihe, mutta se on liittynyt enimmäkseen sellaiseen "tylsistymiseen" ja väsyyn. Tiedän kyllä, että sitä on välillä aikuisen vähän hämmentävä seurata ja kyllä meillä on ihan suoraan lasta kielletty tietyissä tilanteissa unnuttamasta. Esim. missään yleisillä paikoilla tai jos on vieraita kylässä. Aina ei ole ollut mahdollista ohjata omaan huoneeseenkaan. Tuli traumoja tai ei, niin ihan joka paikassa ei ole soveliasta. En kyllä näkisi että omassa sängyssä mitään haittaa siitä olisi. Ja miehelle kyllä puhuisin asiasta ihan suoraan, enkä keksisi mitään suolisto-selittelyjä...aikuisiahan te kuitenkin molemmat ootte...
 
"maalainen"
Aloin miettimään että olisivatkohan meidänkin lapset pieninä unnuttaneet ellei heitä olisi nukutettu sylissä heijaten (=hyssytellen) ...olisiko siis kyseessä jokin tarve tulla keinutetuksi uneen, kohdussahan vauvat nukkuvat parhaiten äidin ollessa liikkeessä.
 
traumalainen
Minä unnutin 4-vuotiaana ensimmäisiä kertoja. En tiennyt, mitä se tarkoittaa, ajattelin vain, että se tuntuu hyvältä. Äitini huomasin tämän yksi ilta minun mennessäni nukkumaan ja "remmin" kanssa seisoi oven suussa. Hän kertoi, että tuollaista ei IKINÄ saa tehdä, se on pahasta ja vain aikuisille tarkoitettua. Uhkasi antaa remmistä, jos tekisin sellaista vielä ja minä vain itkin ja häpesin ihan mielettömästi. Äiti oli tosi vihanen ja kysyi, että mistä olen tuollaista oppinut. No en tietenkään mistään, mutta että saatiin se tilanne ohi, enkä saanut remmistä, valehtelin, että kaverilta opin.
Siitä ei sen koommin puhuttu, mutta nyt vasta aikuisena olen tuosta unnuttamisesta kuullut, kun sain oman lapsen ja seurailin näitä palstoja. Aikuisikään asti siis olen luullut, että olen epänormaali, häiriintynyt ja häpeäksi.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vieras..
No mulla ei ole lapsia joten en ole tuohon sanaan törmänny :D
Silti olet rekisteröitynyt lapsiperheiden vanhemmille suunnatulle foorumille, joten ei tuon sanan aivan hepreaa pitäisi olla.

Unnutuksen ja masturboinnin ero on siinä, että masturboiva ihminen tietää hakevansa seksuaalista nautintoa, kun taas unnuttava tekee sitä vain siksi koska se tuntuu hyvältä, vaikkei tiedä miksi se tuntuu hyvältä.
 
"Jjjj"
Unnuttaminen on kyllä ihan oikea ja yleinen sana... Lapsi ei ns. Masturboi, samalla tavalla kuin aikuinen..

Mitäpä jos sanoisit lapselle ettei tätä tehdä kuin omassa rauhassa, ja silloin niin ettei muut kuule. Okei, 2veelle on ehkä vaikea kertoa, mutta ohjaa tekemään jotain muuta. Älä anna tehdä teidän nähden, ei sitä aikuisetkaan tee :)
 
vierass
Minusta tuon ikaiselle voi hyvin sanoa, etta tuota tehdaan vaan yksin ja kieltaa seurassa tekemisen. Niinhan ohjeissakin sanotaan. 2-vuotiaalle ei tule traumoja kun ei edes myohemmin asiaa muista. Jos taas sitten parin vuoden paasta ei asia ole selva ja lapselle jaa muistoja, joissa tuota on harrastanut seurassa ja myohemmin vasta nolostuu, niin siita voi aiheutuakin sitten jotakin. Ei tuossa neuvolaa tarvita kun olisi kyse jostakin suurestakin ongelmasta, vaan suhtaudutaan samoin kuin kasvatukseen vessa-asioissa. Kylla lapselle tulee opettaa niissakin terveesti, etta ovat yksityisasioita kunnes alkaa itsekin ymmartamaan.
 
vierailija
Minusta tuon ikaiselle voi hyvin sanoa, etta tuota tehdaan vaan yksin ja kieltaa seurassa tekemisen. Niinhan ohjeissakin sanotaan. 2-vuotiaalle ei tule traumoja kun ei edes myohemmin asiaa muista. Jos taas sitten parin vuoden paasta ei asia ole selva ja lapselle jaa muistoja, joissa tuota on harrastanut seurassa ja myohemmin vasta nolostuu, niin siita voi aiheutuakin sitten jotakin. Ei tuossa neuvolaa tarvita kun olisi kyse jostakin suurestakin ongelmasta, vaan suhtaudutaan samoin kuin kasvatukseen vessa-asioissa. Kylla lapselle tulee opettaa niissakin terveesti, etta ovat yksityisasioita kunnes alkaa itsekin ymmartamaan.
Se, ettei ole muistoja, ei sinänsä takaa traumattomuutta. Ihmisillä voi aikuisiässä puhjeta joku asia esiin, joka on johtunut vaikka oman äidin sikiöaikaisista tunteista. Tunteet ovat kemiaa ja samat kemikaalit pyörii sikiönkin verenkierrossa.
 

Yhteistyössä