Tyttövauvan yritys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kohtalotovereita tai jo niitä, jotka ovat koittaneet eri kikkoja tytön tekemiseen?
Meillä jo isommat pojat (2kpl) ja nyt parin kuukauden päästä olisi tarkoitus yrittää kolmatta lasta. Tytön kasvattaminen olisi kiva kokea, mutta jos poika olisi tullut isoveljiinsä, niin olisi myös mahtava pakkaus.
Tämä on kuitenkin viimeinen lapsemme, joten kaikki vinkit kokeillaan tytön eduksi. Eli ajoitus, karpalot, maitotuotteet ja mitä näitä nyt on löytynyt (eli ei mitään kovin luotettavaa :D).
Kuulisin, onko joku onnistunut tai yrittämisestä huolimatta saanut samaa sukupuolta kuin edelliset?
 
Yleensähän sanotaan, että "tyttösiittiöt" ovat kestävämpiä, mutta pojat nopeampia uimareita. Tällä perusteella on arvioitu, että jos yhdyntä on juuri ovulaation aikaan, on todennäköisempää saada poika. Jos yhdyntä on pari päivää ennen ovulaatiota, on mahdollisuus tyttöön, sillä nämä siittiöt kestävät naisen elimistössä paremmin. Saman on ajateltu pätevän myös olosuhteisiin elimistössä. Tyttösiittiöt kestävät paremmin hapanta ympäristöä, jonka vuoksi jotkut naiset ovat pyrkineet laskemaan emättimen pH:ta alas esimerkiksi sitruunamehun avulla. Voisi myös ajatella, että jo olosuhteet kiveksissä (mm. lämpötila) voi vaikuttaa siittiöiden laatuun. Nämä ovat toki kyseenalaisia konsteja ja todennäköisesti sattuman osuus on oleellisin tekijä. Sitten on myös tapauksia, joissa esimerkiksi miehen siittiöt ovat jotenkin viallisia: esimerkiksi tytöt eivät saa alkuaan, mutta "pojat" onnistuvat hedelmöittämään munasolun. Joskus aiheesta tehtiin tutkimuksia ja jokin dokumenttikin, mutta eipä kotikonsteilla saatu toivottua tulosta aikaan.
 
vierailija
Ei sitä pysty konsteilla kikkailemaan. Ole iloinen että kuitenkin raskaudut. Meillä yritetty toista 2 vuotta ilman tulosta. Toiveet tytöstä hautautui pelon alle jos ei saada ollenkaan lasta.
 
vierailija
Juu, tottakai olen iloinen näistä kahdesta, prempia ei voisi ollakaan! Meillä on molemmat tärpännyt heti, mutta eihän sitä tiedä, saako sitä kolmatta ikinä. Kolmas lapsi on kuitenkin nro. 1 toiveissa ja vasta sen jälkeen ajatus, että tyttö olisi kiva. Ja nyt ei oteta huomioon, että mitä vähemmän vakavia sairauksia/vammaa, sitä parempi.

Nämä on vaan kiinnostavia, toimiiko kotikikat jollakin (yleensä se nyt kuitenkin on sattumaa, että olisi tullut toivottu sukupuoli kikoista huolimatta). Aina voi kuitenkin yrittää ja toivoa ;)
-ap
 
vierailija äiti
Mä uskon jotain perää olevan väitteessä, että ennen ovulaatiota voisi saada alkuun tytön ja just siinä hollilla pojan. Meidän tytöt saivat alkunsa tikuilla todetuista ovulaatioista, ovulaatio näkyi mulla testissä reilu vrk ennen itse ovulaatiokipuja ja yhdyntä oli kaikilla "tärppi" kerroilla ollut jo tätä aiemmin. Poika sai alkunsa "itsestään", kun kalenteria tuijottamatta tajusin jälkikäteen yhdynnän olleen juuri samana iltana kuin myöhemmin oli ovulaatiokipukin.
 
vierailija
Mä uskon jotain perää olevan väitteessä, että ennen ovulaatiota voisi saada alkuun tytön ja just siinä hollilla pojan. Meidän tytöt saivat alkunsa tikuilla todetuista ovulaatioista, ovulaatio näkyi mulla testissä reilu vrk ennen itse ovulaatiokipuja ja yhdyntä oli kaikilla "tärppi" kerroilla ollut jo tätä aiemmin. Poika sai alkunsa "itsestään", kun kalenteria tuijottamatta tajusin jälkikäteen yhdynnän olleen juuri samana iltana kuin myöhemmin oli ovulaatiokipukin.
Meillä ainut poika saatiin alulle kun juuri ovistikkujen näyttäessä ovista puuhasteltiin ja yritettiin raskautta. Myöhemmin ilmeni että raskaus olikin saanut alkunsa jo viikkoa ennen ovistikkujen näyttämää aikaa... ei niihin voi luottaa.
 
vierailija
Kyllä se poika on erittäin ok meille, nimikin löytyy jo, jos sattuu sopimaan vielä syntymän jälkeen. :) Siksi voidaankin kokeilla hömppäohjeita, jos niillä vahingossa sattuisi olemaan vaikutusta.
Voihan jollain miehellä on sitkeitä y-siittiöitäkin, jotka jaksaa elää sen muutaman päivän odottaessa tai ovulaatio onkin eri aikaan oletettua.. Olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla, jos joku on nimenomaan yrittänyt näitä kikkoja ja jollain onnistunut tai todennut, ettei toiminut heillä.
-ap
 
vierailija
Ihmettelen sitä, että vauvaa ei aleta yrittää heti, vaan vasta 2 kk päästä. Mitä sillä voitetaan? Entä jos joutuukin yrittämään pitkään, eikä vauva synnykään huhtikuussa, niin kuin on suunniteltu.
Se on ihan käytännön syistä, kun ehkäisyä on vielä kk valmiina kaapissa ja haluaisin ainakin yhden normaalin kierron, kun ennen ehkäisyä se on ollut todella pitkä (näkisi mitä se olisi nyt). Mutta en oikeastaan tiedä.. Ehkä sekin vaikuttaa, kun mies ehdotti, että vasta jouluna, niin tuo olisi melkein puoliväli.
En itse ole edes laskenut, että olisi huhtikuu, joten sillä ei siis ole väliä ollenkaan!

-ap
 
Äh, itseäni aina jossain määrin vähän ärsyttävät nämä tietyn sukupuolen toivomiset ja yrittämiset. Vaikka kuinka kevyesti asian ottaisi, niin silti vähän pettyy, jos tuleekin ei-toivottua sukupuolta.
Ja ylipäänsä: miksi se tyttölapsi pitäisi kasvattaa eri tavoin kuin poika.
 
vierailija
Äh, itseäni aina jossain määrin vähän ärsyttävät nämä tietyn sukupuolen toivomiset ja yrittämiset. Vaikka kuinka kevyesti asian ottaisi, niin silti vähän pettyy, jos tuleekin ei-toivottua sukupuolta.
Ja ylipäänsä: miksi se tyttölapsi pitäisi kasvattaa eri tavoin kuin poika.
Itse taas koen, että aina voi toivoa ja haaveilla. Toivon jättipottiakin, jos joskus satun lottoamaan, enkä pety, vaikka en ikinä sitä ole voittanut :D Eikä tyttöä meillä kasvatettaisi mitenkään eri tavalla, enkä oleta, että tytöt olisivat hiljaisia ja ihania. Paremmin se tyttö pärjää mukana meillä, jos on rämäpää. Haluaisin kuitenkin kokea tytön äitinä olemisen, koska en tiedä, millaista se on. Jos taas tulee poika, on hän yhtä tervetullut ja täysin uusi persoona, joten onhan sekin uutta.

-ap
 
vierailija
Se on ihan käytännön syistä, kun ehkäisyä on vielä kk valmiina kaapissa ja haluaisin ainakin yhden normaalin kierron, kun ennen ehkäisyä se on ollut todella pitkä (näkisi mitä se olisi nyt). Mutta en oikeastaan tiedä.. Ehkä sekin vaikuttaa, kun mies ehdotti, että vasta jouluna, niin tuo olisi melkein puoliväli.
En itse ole edes laskenut, että olisi huhtikuu, joten sillä ei siis ole väliä ollenkaan!

-ap
Jos käytät e-pillereitä, niin yrittäminen kannattaa aloittaa heti, koska siinä vaiheessa munasarjat ovat vielä tuoreimmillaan (pillerit säilövät ne siihen tilaan, missä ovat olleet ennen niiden aloittamista). Sen jälkeen munasarjojen tila alkaa nopeasti vanheta todelliseen ikääsi.

Aiemmin ollut suositus odottaa omaa normikiertoa johtui vain siitä, että olisi helpompi määrittää laskettu aina. Nykyään ultrassa se pystytään kuitenkin laskemaan hyvinkin tarkkaan, joten tuollaisen vanhat säännöt voi unohtaa.

Tieteellinen fakta on, että tyttösiittiöt ovat sitkeämpiä ja poikasiittiöt nopeampia, joten ajoittamalla yhdynnän 3-4 pv ennen ovulaatiota tapahtuvaksi, voitte sitä tyttöä yrittää. Niin me saatiin tyttö. Kierron aikana meillä oli seksiä vain kaksi kertaa ja tärppi tuli siitä, joka oli muutama päivä ennen ovista.
 
vierailija
Äh, itseäni aina jossain määrin vähän ärsyttävät nämä tietyn sukupuolen toivomiset ja yrittämiset. Vaikka kuinka kevyesti asian ottaisi, niin silti vähän pettyy, jos tuleekin ei-toivottua sukupuolta.
Ja ylipäänsä: miksi se tyttölapsi pitäisi kasvattaa eri tavoin kuin poika.
Eipä sitä ihminen mitään toiveilleen voi. Toki sitä voi olla sanomatta ääneen, mutta pettyy sitä silti yhtälailla, jos se salainen toive ei toteudukaan.

Itse toivoin saavani ainakin yhden tytön ja olisin varmasti ollut tosi pettynyt, jos en sitä olisi saanut. Niinhän se on muissakin asioissa. Aina ei kaikkea voi saada ja silloin pettymys on vain kestettävä. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Ei tyttölasta tietenkään ole pakko kasvattaa eri tavalla kuin poika, mutta meillä ainakin eri sukupuolet ovat niin erilaisia persoonia (tuskin johtuu sukupuolesta), että heitä on kasvatettava vähän eri tavalla. Toiselle tehoaa kerta sanominen asiasta ja toiseen ei toimi aina edes karjuminen.

Harrastuksiinsa ovat lapset saaneet vaikuttaa itse. Esikoinen halusi samaan voimistelujoukkueeseen luokkakaverinsa kanssa ja pääsi myös siihen. Poikaa taas en viitsinyt pakottaa voimistelemaan. Hän halusi ehdottomasti päästä pelaamaan salibandyä.
 
vierailija
Jos käytät e-pillereitä, niin yrittäminen kannattaa aloittaa heti, koska siinä vaiheessa munasarjat ovat vielä tuoreimmillaan (pillerit säilövät ne siihen tilaan, missä ovat olleet ennen niiden aloittamista). Sen jälkeen munasarjojen tila alkaa nopeasti vanheta todelliseen ikääsi.

Aiemmin ollut suositus odottaa omaa normikiertoa johtui vain siitä, että olisi helpompi määrittää laskettu aina. Nykyään ultrassa se pystytään kuitenkin laskemaan hyvinkin tarkkaan, joten tuollaisen vanhat säännöt voi unohtaa.

Tieteellinen fakta on, että tyttösiittiöt ovat sitkeämpiä ja poikasiittiöt nopeampia, joten ajoittamalla yhdynnän 3-4 pv ennen ovulaatiota tapahtuvaksi, voitte sitä tyttöä yrittää. Niin me saatiin tyttö. Kierron aikana meillä oli seksiä vain kaksi kertaa ja tärppi tuli siitä, joka oli muutama päivä ennen ovista.
Siis apua! Oikeastiko? :O Täähän alkaa kuulostaa siltä, että musta tulee kohta vanha ja elän vielä kivikaudella :D Tosin käytössä on nuvaring.. Ehkä sen yhden oman kierron voisi siis ottaa pois tästä "aloituksen odottelusta".

-ap
 
Pin
Googlaappas ruokavalion vaikutus lapsen sukupuoleen. Nimenomaan äidin ruokavaliolla saatiin yllättäviä tuloksia kahden eri tutkimuksen mukaan. En jaksa puhelimella selailla mutta jos et löydä niin voin illalla linkitellä. :)

Myös tuo ajoitus on hyvä kikka. Me odotellaan jännityksellä mitä sieltä tulee kun olen nyt 9vko raskaana ja tämän siittiön on täytynyt olla todella sitkeä, tarkistettiin vielä ultralla ja vielä piteni päivällä. o_O Kaksi poikaa ennestään. Jännä nähdä vaikuttiko. :)
 
vierailija
Googlaappas ruokavalion vaikutus lapsen sukupuoleen. Nimenomaan äidin ruokavaliolla saatiin yllättäviä tuloksia kahden eri tutkimuksen mukaan. En jaksa puhelimella selailla mutta jos et löydä niin voin illalla linkitellä. :)

Myös tuo ajoitus on hyvä kikka. Me odotellaan jännityksellä mitä sieltä tulee kun olen nyt 9vko raskaana ja tämän siittiön on täytynyt olla todella sitkeä, tarkistettiin vielä ultralla ja vielä piteni päivällä. o_O Kaksi poikaa ennestään. Jännä nähdä vaikuttiko. :)
Onnea raskaudesta!! Olisi mielenkiintoista kuulla kumpi siellä mahassa lymyilee noin pitkäikäisenä ;) Kuinka pitkä aika teillä oli ovulaatioon siitä seksikerrasta? Olenkin lukenut myös noita ruokajuttuja ja osin niitä löytyi myös täysin päinvastaisia vinkkejä (joka ei nyt varmaan kovin outoa ole näissä pääosin sattumanvaraisissa asioissa)..

-ap
 
vierailijatubulus
Googlaappas ruokavalion vaikutus lapsen sukupuoleen. Nimenomaan äidin ruokavaliolla saatiin yllättäviä tuloksia kahden eri tutkimuksen mukaan. En jaksa puhelimella selailla mutta jos et löydä niin voin illalla linkitellä. :)

Myös tuo ajoitus on hyvä kikka. Me odotellaan jännityksellä mitä sieltä tulee kun olen nyt 9vko raskaana ja tämän siittiön on täytynyt olla todella sitkeä, tarkistettiin vielä ultralla ja vielä piteni päivällä. o_O Kaksi poikaa ennestään. Jännä nähdä vaikuttiko. :)
Voi pikkuista siittiötä kun on joutunut siellä monta päivää sinnittelemään.
 
Pin
Onnea raskaudesta!! Olisi mielenkiintoista kuulla kumpi siellä mahassa lymyilee noin pitkäikäisenä ;) Kuinka pitkä aika teillä oli ovulaatioon siitä seksikerrasta? Olenkin lukenut myös noita ruokajuttuja ja osin niitä löytyi myös täysin päinvastaisia vinkkejä (joka ei nyt varmaan kovin outoa ole näissä pääosin sattumanvaraisissa asioissa)..

-ap
5-6 pv, tuun vaikka kertomaan kun tiedetään :)
 

Yhteistyössä