Ulkomaisten HeVi käyttö

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Käytättekö ulkomaisia vihanneksia turvallisin mielin?
Eli esim. paprika raakana vai vain kypsennettyä,
omena kuorineen vai kuorittuna,
purjo raakana vai kypsennettynä,
porkkanat raakana vai vain kypsennettynä,
kukka-/parsakaali raakana vai vain kypsennettynä?

Osa kotimaisten juuresten yms. tarjonta hiipuu ja olen miettinyt, kuinka huolettomasti voi käyttää espanjalaista kukkakaalia tai paprikaa raakana. Suosin kotimaista mahdollisimman pitkään, mutta pitkä tauko esim. parsakaalissa "vieraannuttaa" pienet lapset tästä mausta. Loppu kesällä saa taas aloittaa maistelun, kun kaalit maistuu mukamas niin pahalle.
 
Aika huolettomin mielin käytän. Suurin "vaarahan" noissa piilee kasteluveden paskaisuudessa, mutta ei nyt ole mitään ikinä tullut, vaikka en esim kurkkua tai parsakaalia jaksa pestä ja niitä raakana syön. Paprikoista pesen pahimmat liat pois, ja raakana syön siis sitäkin.
Omenat kuorin, samoin banaanit.
 
vierailija
Vähän rehuja syödään, mutta espanjalaiset esim. paprikat ja porkkanat kypsennetään. Kuorittavat kuoritaan ja huuhdellaan.

Aikoinaan eräs mummu kasvatti oikein hyviä salaatteja ja muita avomaan antimia. Jakoi naapureille ja eräs rouva kysymään makoisten rehujen kasvatuksen saloja. Mummun taika oli aamupissan heittäminen rehujen juurelle :D
Tätä ajatellen, kukaan ei sairastunut, ts. mitkä pöpöt veden mukana kulkeutuu itse kasviin ja sairastuttaa sitä kautta (n)
 
Vähän rehuja syödään, mutta espanjalaiset esim. paprikat ja porkkanat kypsennetään. Kuorittavat kuoritaan ja huuhdellaan.

Aikoinaan eräs mummu kasvatti oikein hyviä salaatteja ja muita avomaan antimia. Jakoi naapureille ja eräs rouva kysymään makoisten rehujen kasvatuksen saloja. Mummun taika oli aamupissan heittäminen rehujen juurelle :D
Tätä ajatellen, kukaan ei sairastunut, ts. mitkä pöpöt veden mukana kulkeutuu itse kasviin ja sairastuttaa sitä kautta (n)
Pissaahan ennen käytettiin yleisesti lannoitteena. Eikä pissa sisällä vaarallisia aineita, jotkuthan jopa juovat sitä sellaisenaan. Eri asia on sitten se toinen ulostemuoto ja sen sisältömät bakteerit.
 

Yhteistyössä