ulosotto ja asunto

  • Viestiketjun aloittaja Dyyris
  • Ensimmäinen viesti
Dyyris
kellään faktatietoa voinko laittaa omistusasuntoni samantien myyntiin kun saan tietää velkani suuruuden (tulee olemaan kymmeniä tuhansia euroja) ja tiedän etten pysty niitä koskaan muuten maksamaan vaan ne laitetaan ulosottoon?

Muutan vuokralle asumaan, joudun tietysti maksamaan kahta vuokraa jonkun aikaa mutta laitan asunnolle sen verran halvan hinnan että menee kaupaksi.

ja maksan velat pois mahdollisimman nopsaan. Omistan siis asunnon en autoa enkä mitään muuta arvokasta, saan vielä jonkun aikaa ansiopäivärahaa sitäkin ajottain karenssien kera, sitten en tiedä millä elän mutta tapan vaikka jonkun niin pääsen vankilaan loppuiäkseni.

Siis tuleeko minulle jotakin lisärangaistusta, kun ulosottomies huomaa asuntoni jo olevan myynnissä ennenkuin hän sen olisi laittanut myyntiin?

onko jotakin muuta huomioitavaa?
 
Täh?? Jos sulla on ihan normaali asunto ja asut siinä niin ulosotto ei sitä myy, vaan saat asustella sielä ihan rauhassa. Tietysti jos haluat sen myydä ja maksaa velat pois niin se on sitten ihan oma asiasi
 
just
älä ketään tapa. nykyaikana ulosottomies ei vie kiinteetä omaisuutta ellei ulosoton syy ole kiinteän omistuksen maksamisessa(esim talon lainan lyhennykset myöhässä)
 
Dyyris
eikö siis ole vaaraa että omistusasunto ulosmitattaisiin? Velat ei liity mitenkään asuntoon. Onko väliä sillä, mistä velka tulee (riita-asia, rikosasia, yksityisvelka jne)

Kun laskin että tulojakaan ei tulevaisuudessa tule olemaan kuin toimeentulotuki ja asumistuki ja niiden suojaosuus jää niin alas ettei niistä voi ulosmitata. TYöhön minua ei kukaan enää ota, jo iän vuoksikin (48v) enkä jaksa alkaa tappelemaan näistäkin asioista. Onneksi lapset ovat jo maailmalla.

Voiko siis velat jättää vain maksamatta? Minulla ei koskaan ole ollut tämmöisiä ongelmia siksi olen epätoivoinen.
 
lakinainen
Jos velka on yksityishenkilölle niin ulosotto voi kajota asuntoon. Tai sitten niinkun joku mainitsi, että esim. asuntolainalyhennykset tms. maksamatta. Muussa tapauksessa ei, ellei kyse ole merkittävistä summista/teoista.
 
Dyyris
eikö velkajärjestelyyn hakeutuminen tarkoita että luottotiedot menee? Ja sen myötä pankkikortti (luottokorttia ei minulla ole) puhelinliittymä nettiliittymä jne?

Vaikeaa kun aina ennen on pystynyt asiansa hoitamaan.
 
hmmm....
dyyris. ELi haet visa electronin. se pankkiongelmasta. Netin ja puhelimet saat pitää jos et jätä laskuja niistä maksamatta. Luotot menee, mutta menköön. Velkajärjestelyssä joudut maksamaan 0 € kk jos tuloja ei ole.
 
"vieras"
dyyris. ELi haet visa electronin. se pankkiongelmasta. Netin ja puhelimet saat pitää jos et jätä laskuja niistä maksamatta. Luotot menee, mutta menköön. Velkajärjestelyssä joudut maksamaan 0 € kk jos tuloja ei ole.
Myöskään velkajärjestelyyn EI PÄÄSE ellei ole tuloja..
Sen takia se on velkajärjestely, että maksat osan veloistasi tai kokonaan.
 
hmmm....
[QUOTE="vieras";26460030]Myöskään velkajärjestelyyn EI PÄÄSE ellei ole tuloja..
Sen takia se on velkajärjestely, että maksat osan veloistasi tai kokonaan.[/QUOTE]

otappa selvää. Pääsee kyllä. Pitkäaikaistytötönkin jos asioihin ei näy tulevan muutosta.
 
Dyyris
tuomitaan pian käräjillä, asianomistajien (useita) vahingonkorvauksia ja oikeudenkäyntikuluja usea kymmenen tuhatta euroa yhteensä. Olen tahattomasti tuottamuksen kautta syyllinen, sen myönnän. Itse rikos on lievä, ei henkeen eikä terveyteen vaikuttava eikä epärehellisyyteen viittaava.

Voinen maksaa sakot, omat asianajokuluni mutta sitten säästöni ovat loppu ja nuo muut korvaukset jää kyllä hoitamatta kun työhönkään en pääse ja työttömyyskorvaus loppuu pian ja toimeentulotuella jos nyt sitäkään saan kun on omistusasunto Vimeisenä keinona ihan tosissani ajattelin vankilaan hankkiutumista jotta saan edes katon pääni päälle ja päivittäisen ruoan kun kaikki menee :(
 
Ei oiikeuden määräämistä korvauksista edes mene luottotiedot, on samanlainen kuin esim. vakuutukset eli menee ulosottoon mutta ei mene luottotiedot ja korvausten maksamattajättämisestä et joudu linnaan!
Työttömyyskorvaus ei myöskään lopu ikinä, millä luulet että pitkäaikaistyttömät elää?
 
dgkpdg
Siis ootko nyt vähän omituinen? Mietit että jättäisit velat vaan maksamatta ja silti harmittelet että luottotiedot menee jos hakeudut velkajärjestelyyn. Kyllähän ne luottotiedot menee siinäkin jos jätä maksamatta
 
Dyyris
omituinen kun mietin millä maksan velat. En ole koskaan tätä ennen ollut kenellekään velkaa, työlläni olen säästöni ansainnut kunnes jäin työttömäksi ja uutta työtä en ole saanut. Tästä en koe syyllisyyttä, koska työn hakemisesta se ei ainakaan ole kiinni. Työvoimatoimisto tosin uhkaa lopettaa työmarkkinatuen koska itse heidän mielestään aiheutan sen ettei työsuhdetta synny olemalla liian rehellinen haastattelussa.

Velkajärjestelyyn hakeutuminen ei kai onnistu, kun ei tuloja ole tulevaisuudessa mahdollista toimeentulotukea ja asumistukea (näitäkään ei ilmeisesti kovin paljoa saa jso omistaa asunnon) lukuunottamatta. Näistä ei paljon ulosmitattavaa ole ja oikeuden määräämää velkaa ei kai voi jättää vanhentumaan. Säästöilläni maksan ne korvaukset ja kulut joihin ne riittää.
 
Vickan.
voi. mitä tänne tuut itkemään velkojasi. myy murjusi, ala dokaan ja myy ittees tai sori eihän kukaan ton ikästä enää huoli vaikka kuin panettas.
kyllä se yhteiskunta raasuistaan huolen pitää ja me kunnon veronmaksajat kustannetaan koko roska
sori mutta vi..ttaa tommoset luuserit
 

Yhteistyössä