Ulosotto lapsilisä

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
voinko sopia uo kans että mittaavat lapsilisät niin kauAN ETTÄ MAKSUT ON MAKSETTU. velkaa noin 2000 euroa. Vai onko muita hyviä edotuksia miten äippälomalainen maksaa uot.
 
"vieras"
lapsilisää ei voi kokonaan ulosmitata. esim minulle maksettiin liikaa lapsilisää ja kun sovimme että veloittavat liikamaksun tulevilta kuukausilta, niin saan lapsilisää nyt vaan 50eur satasen sijasta. olisin luopunut koko lapsilisästä muttei ollut mahdollista.
 
Perijä
Ei voi. Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia.
Voit toki itse maksaa lapsilisät ulosottoon oma-aloitteisesti, mutta niitä ei voi ulosmitata.

Ja sitten sori vaan, mutta -osuus. Miksi ihmeessä te annatte noinkin pienten velkojen mennä ulosottoon? Olisit voinut tehdä UO:n kanssa maksusopimuksen niin, ettei ulosottoa tarvita. Ulosotto vaan lisää niitä kuluja huomattavasti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22751582:
mä tarttisin jotain talousneuvontaa, kun rahaa tulee se polttaa taskuun reijän. t ap
Ensiapuna sä voit tehdä suoraveloituksen oman pankin kanssa että maksavat aina vaikka 50 eur lapsilisien maksupäivänä ulosottoon.

Sitten sun kannattaisi selata esim marttojen talousvinkit ja varata aika velkaneuvojalle , ihan rahankäyttö ja budjetointi - suunnittelumielessä.
 
"mä"
Voiko lapsilisän ohjata jonkun muun tilille? Jos voi niin sittenhän sun kannattaa laittaa se menemään jollekin läheiselle, joka sitten maksaa sen suoraan ulosottoon. Jos siis itselläsi raha polttaa niin pahasti, ettet pysty sitä itse maksamaan heti kun tulee.
 

Yhteistyössä