Ummetus raskaana

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vieras, 04.03.2010.

1. vieras

vieras Vieras

Kertokaapa kovavatsaiset parhaat kikkanne saada maha toimimaan raskaana. Mulla on toinen raskaus ihan alkumetreillä ja nyt on jo ummetusta. Ekassa sama juttu, paitsi se nousi vielä ihan toisiin sfääreihin, kun jouduin syömään rautalisää loppuraskaudessa. Kamala olotila!

2. vieras

vieras Vieras

Auttaisko pussillinen luumuja? Tsemppiä, varmasti kamala vaiva!

3. Empuuu

Empuuu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.08.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juo paljon vettä ja syö kuitupitoisia tuotteita.

4. Empuuu

Empuuu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.08.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kysy apteekista, mitä ummetuslääkettä voit käyttää näin raskauden aikana. :)

5. feger

feger Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    892
    Minä lipitin sitä Vi-Siblin S tuotetta. Maistui aivan taivaalliselta ja mielelläni sitä join. :eek:
    Kummallinen oli tuo raskaus tyttöä odottaessa, kun pani kaikenlaisista jutuista pitämään.

6. Jos

Jos Vieras

Jos ummetus on raskaana, niin sittenhän ummetus vain lisääntyy... :) Anteeksi, oli pakko. Vettä, kuituja ja liikuntaa.

7. meinas haleta

meinas haleta Vieras

Lusikan varrella kaivoin paskaa, kovaa.

8. ap

ap Vieras

Juu, tiedän kyllä nämä vettä, kuituja ja liikuntaa -neuvot. Ajattelin kysäistä, jos jollain olisi joku kikkakolmonen ja hyväksi havaittu tapa, jota en vielä itse ole kokeillut. Mulla on aina ollut laiska suoli ja välillä mikään muu ei auta kuin Laxoberon, jota taas raskaana ei saa käyttää. Mistään Duphalacista yms. ei ole ollut mulle koskaan apua. Laku auttaa, mutta vain suurissa määrin, joten taas tulee ongelmia, kun on raskaana. Noh, lusikka käyttöön sitten ;)

9. kukalie

kukalie Vieras

Ummetus oli raskauden ikävin piirre,mulla ei auttanut luumut,luumumehu eikä rusinat,yök inhoon niitä...Apteekista "dupholac" -jauhe,tai mikäsenyolikaan,auttoi joten kuten.Muista myös juoda paljon vettä.

10. Nana

Nana Vieras

Jos on rautatabuista johtuvaa ummetusta (josta itsekin äskettäin kärsin) niin kannattaa hoitaa hemoglobiini kuntoon nokkospuristeilla, ne ei koveta vatsaa.

11. vieras

vieras Vieras

No mulla vähän helpotti asiaa, kun joka aamu söin 5-10 yön yli liotettua luumua. Ja siis kun ummetus rupes helpottamaan, niin samalailla jatkoin koko raskaus ajan. Mut tuo on kamalaa.

12. joo

joo Vieras

mä söin joka aamu kauralesepuuroa johon tungin mukaan vauvojen luumusosepurkin, autto ihan :D pahimpina päivinä sit laxoberonia.

13. feger

feger Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    892
    Microlax oli äärimmäisessä hätätapauksessa. Jouduin turvautumaan siihen, kun olin kurssilla ja istumista oli sen 8h/pvä. :x

14. Katja87

Katja87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nuo yön yli liotetut luumut toimi myös mulla.

15. Jenis

Jenis Vieras

Mulla ei toiminut mikään muu kuin Laxoberon. Tuoteselosteessa raskauden aikainen käyttö kielletään siksi ettei sitä ole virallisesti tutkittu, mutta voi sitä silti käyttää - omalla tai oman lääkärin vastuulla, tietty. 2 kpl terveitä lapsia tuhisee tuolla makkarissa nyt :)

16. Lara--

Lara-- Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.11.2009
    Saadut tykkäykset:
    20
    Onkos muita apuja? On laktoosi-intoleranssi, niin melkee mitkää laksatiivit ei käy!

17. nyymiö

nyymiö Vieras

Ummetuksen ehkäisyyn voi käyttää esim. teelusikallista pellavansiemeniä joita on liotettu lasillisessa vettä yön yli, myös vesi juodaan. (pellavansiemeniä ei suositella raskaana oleville)

Luumut, lakritsi, kuitupuurot, liikunta yms. auttaa myös ehkäisemään ummetusta.

Oikeasti päällä olevaan ummetukseen ei auta kuin peräpuikko, esim. eva/qu joka sopii kaikille. Kun akuutti tila on saatu pois niin sitten jatketaan näillä kuiduilla sun muilla.

18. kakaton

kakaton Vieras

19. samoin

samoin Vieras

Samoin:) Lapsen synnyttyä sain pukamat vaikka kuopus syntyi sektiolla. Kipeet olivat, mutta onneksi uskaltauduin Apteekkiin apua hakemaan.
    Aiemmin ei moisia ongelmia ollut ja neljä alatiesynnytystä vuosia aiemmin. Kait se ikä teki, huonompi aineenvaihdunta.

20. kipupelkoinen

kipupelkoinen Vieras

Mikä auttaisi tähän akuuttiin? Ongelmana on että tässä on useampi päivä vierähtänyt ja kipu on niin kova etten pysty käymään asioilla. Mikrolax ei auta yhtään. Pelkään niin kovasti kipua että vastustan lääkkeiden ja "liukkareiden" vaikutusta.

Tämä on lapsuudetsa jäänyt ongelma, muttei se ikinä ole äitynyt näin pahaksi. Olo on aivan kuollut ja kiljun nukutusta tai vähintään puudutusta, muttei terveyskeskuksesta auteta. Mitä kun olisi aivan pakko mutten kestä??

21. "vieras"

"vieras" Vieras

ei luumuaa vaan aprikoosia saa myös piltteinä jos et kuivattuaja/liotella haluu...

22. "..."

"..." Vieras

MAGNESIUMIA!! Auttaa :) Toki myös paljon vettä ja kuituja ym. mutta mulla magnesium oli ihan pelastaja, ummetukseen sekä suonenvetoon.

23. "kirsikka"

"kirsikka" Vieras

mulla jäi lusikka perseeseen ku tottelin näitä neuvoja

24. "unikko"

"unikko" Vieras

kirsikka: kumman pään lusikasta työnsit perseeseen?

25. piikanen

piikanen Vieras

Tervehdys.
    Kaikkihan sai alkunsa kun tuojotettiin tuota raudan määrää veressä. Sitten siis rauta kuurille ja kahdessa viikossa oli ummetus taattu. En suosittele pellevasiemeniä kaikkein herkkä ja pieni suolisimmille koska siemetkin voivat repiä suolen ahtaimpia mutkia mennessään. Rautapillerit korvattiin persiljalla(talvi) ja nokkosella (kevät), pinaattikin käy mutta itse en pidä pinatin mausta. Kuituja lisätään puuroja syömällä ja luumusosetta. jos jotain lempeää valmistetta haluaa kokeilla niin, aamuisin lusikallinen ispagulansiemenkuori rakeet lasilliseen vettä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri