Unikoulu toimi!:)

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät yöunet;23323523:
Niin, itkee pullon perään eli haluaa pullon tavan vuoksi (ei siis ole oikeasti nälkä tai jano). Mitähän sitten tekee, jos ei protestoi itkun avulla?
mitähän se vauva siinä VASTUSTAA? "vastutan, etten saa pulloa!" :D
jos se vauva on vailla sitä pulloa tavan vuoksi, niin itkee silloin sen pullon perään, mutta ei 9 kk vielä vastusta mitään :D
 
hohoho
Meijän lapsi 9kk itki vaikka oli samassa huoneessa. Vaikka piti sylissä jne..
6kk sitä huutoa kuuntelin, ja heräsin yössä jopa 20 kertaa.
unikouluun vietiin sairaalaan. Kyllä mä sanon, että mun omamielenterveys alko olemaan aika vaakalaudalla.

Te kaikki jotka ootte noin vastaa unikouluja, miten usein teidän lapset herää?
Herääkö ne 10 tunnin aukana yli 10 kertaa täysin valveille itkemään? ja siihen ei auta mikään.
Menkää ihmeessä kouluttaa sairaalaakin ne lääkärit noilla teidän naurettavilla mielipiteillä..
 
Kyllä se oikeasti toimii. En millään jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta ajattelinpa lisätä oman kokemukseni. Eli unikoulutin kuopuksen, kun hän oli 8 kk:n ikäinen juuri tuolla samalla tavalla kuin ap. Ekana yönä itkua yhteensä vajaan tunnin. Tokana yönä vajaa puoli tuntia ja kolmantena yönä viisi minuuttia. Poika on nyt 10v ja on tuosta saakka nukkunut yönsä erittäin hyvin.
 
Tarviiko edes 9 kk ikäisen itkeä öisin? Jos toimisit oikein, lapsesi ei edes tarttis itkee öisin. Tulisko mieleen, että se itkee sitä, kun on yksin?
Haista nyt huilu!:D Jos lapsi on nukkunu puol vuotta omassa huoneessa ilman mitään ongelmaa! Te ootte ihan oikeesti pimeitä. Te yhen keskustelun perusteella sanotte että oon pilannu mun lapsen elämän NELJÄN yön itkettämisellä!:LOL: Suurin osa teistä tarvis ja jonkun näköstä hoitoa, liekö on teitäkin huudatettu vauvana kun on noin päät menneet?
 
Lyön oikeesti vaikka vetoa että jos kysytään OIKEELTA lääkäriltä (ei teiltä kotipsykologeilta) että onko mun lapsi saanut tästä mun unikoulutus tyylistä elinikäset traumat, ni voisin veikata että vastaus on jotain ihan muuta kun suurimman osan vastaukset täällä.:) Ei pahalla teitä täydellisiä superäitejä kohtaan!
 
bb
Edelleenkään näiltä fanaatikoilta ei tule vastausta tiettyihin kysymyksiin, hienosti ohitettu!

Hienoa jos teidän lapset ovat nukkuneet kainalossa hyvin, jeejeeeeeee. Voi luoja mä toivon että teille suodaan lapsi, joka herää leikkimään tuntikausiksi jos huomaa jonkun olevan samassa huoneessa. Katsotaan sitten kauanko jaksatte seonnutta päivärytmiä, itkua ja kitinää. Kun kaikille se silittely sivuvaunussa ei auta. Vaikka kuinka leikkisi ja pitäisi sylissä päivät pitkät, silti yölläkin ollaan valmiita seurustelemaan. Onko se tosiaan niin uskomattoman vaikea ymmärtää niillä pienillä kotiäidin aivoilla, että VAUVOJA ON ERILAISIA. Kuten myös aikuisia, ei kaikki pärjää (eikä pidäkään pärjätä) pätkittäisillä yöunilla, kas kun joillain se vähäinenkin herääminen saa aikaan unettomuuden.

Mutta, jatkakaa ihan vapaasti, tää on oikeestaan hauskaa seurattavaa kun kaikkitietävät mammat täällä jauhaa omia elämän totuuksiaan. Kun vielä kerrotte mulle sen, mistä tiedätte ettei juuri teidän lapsenne aivot vaurioidu vuosien pätkäunesta. Ilmeisesti kun univelka on teidän aivonne vaurioittanut, aikaansaannoksena empatiakyvytön ja suoranaisen typerä ihminen.
 
vaan sellainen juttu
Haista nyt huilu!:D Jos lapsi on nukkunu puol vuotta omassa huoneessa ilman mitään ongelmaa! Te ootte ihan oikeesti pimeitä. Te yhen keskustelun perusteella sanotte että oon pilannu mun lapsen elämän NELJÄN yön itkettämisellä!:LOL: Suurin osa teistä tarvis ja jonkun näköstä hoitoa, liekö on teitäkin huudatettu vauvana kun on noin päät menneet?
Että tiesitkö sitä, että vaikka vauva ois nukkunu omassa huoneessa, niin eroahdistuskaudessa eli noin 7kk-1v6kk ikäsenä se ei enää onnistu ja ne ihan oikeasti itkee sitä, kun ne on yksin. Mutta sä et varmaan usko totakaan.
 
Että tiesitkö sitä, että vaikka vauva ois nukkunu omassa huoneessa, niin eroahdistuskaudessa eli noin 7kk-1v6kk ikäsenä se ei enää onnistu ja ne ihan oikeasti itkee sitä, kun ne on yksin. Mutta sä et varmaan usko totakaan.
Selevä. Uskon uskon. Miksköhän se sinne omaan huoneeseen kuitenkin joka ikinen ilta nukahtaa ilman mitään itkuja tai kitinöitä? Jos kerran niin ahdistaa olla yksin.
 
"Yksvaan"
Hienoa ap, sain pontta tehdä tuon unikoulujutun meilläkin. Vai tietääkö joku pitääkö sairaalan unikouluun olla lähete vai riittääkö että soittaa sinne?
Meillä 6 kk poika heräilee useita kertoja yössä ja sen verran olen tässä yrittänyt että pidentänyt syöttöväliä ees 4-5h, mutta vaikeeta sekin. Juu ja nukkuu vieressä, miesparka häädetty omasta sängystään muualle.
Tuo unikoulu pitänee jättää kesään, kun muullosti talo on täynnä koululaisia ja työssäkäyvä mies jotka tarvii omat unensa.
 
Meidän seudulla ei ainakaan tarvinu lähetettä unikouluun koska se on maksullinen. Mutta oon kuullu että joihinkin unikouluihin tarvii. Mä kans pari päivää valmistin itteäni siihen ja sitte päätin että nyt kun se alotetaan niin se suoritetaan loppuun.:) Ja kyllä kannatti valvoa muutama yö. Moni on mulle sanonu että takapakkia voi tulla ( jopa unikouluttaja sanoin näin!) mutta sitten pitää vain pysyä tiukkana eikä palata siihen vanhaan rumbaan.
 
"Yksvaan"
Jep, oottelen kesää jolloin muutkin on lomalla ja sitten aloitetaan.
Yritin aikoinaan sitä kakkosellekkin, mutta mies ei sietänyt yhtään vauvan itkua, jospa se nyt ois jo karaistunut.
 
"äiti"
Ensinnäkin,minusta tuollainen koko "unikoulu" kuulostaa kammottavalta! Se, että huudatetaan pientä vauvaa/taaperoa ja odotetaan että "kyllä se kohta tyyntyy ja nukahtaa itsekseen". Surullista :(

En nyt huomannut, mutta miten Hannaliina toimitte,jos vauva herää omassa huoneessaan yöllä itkemään; menetkö kuinka pian rauhoittelemaan?
 
mä olen
[QUOTE="äiti";23327052]Ensinnäkin,minusta tuollainen koko "unikoulu" kuulostaa kammottavalta! Se, että huudatetaan pientä vauvaa/taaperoa ja odotetaan että "kyllä se kohta tyyntyy ja nukahtaa itsekseen". Surullista :(

En nyt huomannut, mutta miten Hannaliina toimitte,jos vauva herää omassa huoneessaan yöllä itkemään; menetkö kuinka pian rauhoittelemaan?[/QUOTE]

Mä olen jotenkin järkyttynyt ja ehkä pettynyt, että ap:n kaltaisia äitejä on oikeasti olemassa.
 
juuuu
Mä kans pari päivää valmistin itteäni siihen ja sitte päätin että nyt kun se alotetaan niin se suoritetaan loppuun.:) Ja kyllä kannatti valvoa muutama yö. Moni on mulle sanonu että takapakkia voi tulla ( jopa unikouluttaja sanoin näin!) mutta sitten pitää vain pysyä tiukkana eikä palata siihen vanhaan rumbaan.
Eli nyt myönnät, että unikoulun tulos ei ole pysyvä, jopa unikouluttaja on noin sanonu. Noniin, sanoinhan mä sen jo aiemmin, mutta silloin kukaan ei "uskonu". Huudatusunikouluttajat vain väittävät, että se toimii kertarysäyksestä, korkeintaan muutama yö, niin siinä se. Ja tuohan ei yhtään pidä paikkaansa. Huudatusunikoulun tulos ei ole pysyvä ja vauvaa joutuu sit huudattaa joka kuukausi vaikka kuinka pitkään. Meidän naapurit huudatti lastansa 6kk ikäisestä kaksvuotiaaks. Joka yö. Että oli helvettii kuunnella sitä huutoa.
 
Se unikouluttaja laitokselta sano että lapsi saattaa yrittää palata vanhaan heräilyyn, mutta silloin pitää vaan pysyä tiukkana. Mutta ei tätä kaikkien kohdalla ole, niinkun täällä on jo moni kertonut että on kertaheitolla toiminut ja lapset nukkuu vielä isoinakin hyvin ilman mitään traumoja.
 
hyvät yöunet
Eli nyt myönnät, että unikoulun tulos ei ole pysyvä, jopa unikouluttaja on noin sanonu. Noniin, sanoinhan mä sen jo aiemmin, mutta silloin kukaan ei "uskonu". Huudatusunikouluttajat vain väittävät, että se toimii kertarysäyksestä, korkeintaan muutama yö, niin siinä se. Ja tuohan ei yhtään pidä paikkaansa. Huudatusunikoulun tulos ei ole pysyvä ja vauvaa joutuu sit huudattaa joka kuukausi vaikka kuinka pitkään. Meidän naapurit huudatti lastansa 6kk ikäisestä kaksvuotiaaks. Joka yö. Että oli helvettii kuunnella sitä huutoa.
Mistä tiedät, että huudattivat? Jos lapsi muuten vain huusi yöllä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä olen;23328272:
Mä olen jotenkin järkyttynyt ja ehkä pettynyt, että ap:n kaltaisia äitejä on oikeasti olemassa.
Todellakin järkyttävää että tälläsiä äitejä jolla on omaa järkeä päässä on olemassa, eikä lue kaikkea kirjoista.:D Koska meitä näyttää olevan todella vähän, ainakin tällä palstalla.
 
mummi 58v
[QUOTE="just";23313162]Eli vauva 9 kk itkee huvikseen yksin pinnasängyssään. Ehkä sillä on kuitenkin paha olla siellä yksin, kukaan ei häntä kuuntele, kukaan ei tule. Ehkä sen tempperamentti on sellainen, että ei huuda palosireenin lailla, mutta silti sillä on ahdistus. No ihan sama mulle. Kasvata sit vauvastas tunnevammainen yksilö. Ja huudatusunikoulun tulokset on oikeesti vain väliaikaisia. usko pois.[/QUOTE]

Miksi jankkaat toiselle. eihän äitikään voi kaiket yöt vaan valvoa vauvan sängyn vieressä.kyllä onnellinen vauva osaa yksinkin nukkua.Äitikin on ihminen ja hänen hyvin vointinsa heijastuu aina vauvaan. t. mummi
 
"Justiina"
Kuulkaahan mammat! Teidän äidit on taatusti pitäneet teille kaikille ns huudatus unikoulun, koska niihin aikoihin muuta ohjeistusta ei ollut! Oletteko traumatisoituneita ja tunnevammaisia? Hävetkää!
 

Yhteistyössä