Unkari satsaa turvapaikkaturismista säästyvät rahat lapsiperheisiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Tasan ei käy onnenlahjat. Ja isot vitut sille että on lottovoitto syntyä suomeen!

Tai ainakin mä synnyin väärään aikaan. Ei kertynyt silloin vielä eläkettä edes äitiyspäivärahasta kun mä lapseni tein. Ja ensimmäiset jo tienaamani työeläkkeetkin mitätöitiin jossain vaiheessa. Perseestä koko pallonkolkka! :mad:
 
vierailija
Ei sosiaalietuuksia ole pakko myöntää ulkomaalaisille. Se, että suomalaiset maksavat jopa laittomasti maassa oleville on omien päättäjiemme mittaamatonta tyhmyyttä. Maan kansalaisuutta ei myöskään tarvitse myöntää, jos syytä siihen ei ole.
Omaa kulttuuriaan kunnioittavissa maissa siihen vaaditaan yleensä pitkähkö maassaoloaika, näyttö siitä että tulija kykenee itse (ilman yhteiskunnan tukea) elättämään itsensä ja perheensä, paikallisen kielen kohtuullinen taito ja suoritettu koe, jossa osoitetaan historian ja lakien tuntemus. Näin Suomessakin pitäisi toimia.
Maahanmuuttajia on muitakin kuin turvapaikanhakijat, jos et ole tiennyt.
 
vierailija
Tasan ei käy onnenlahjat. Ja isot vitut sille että on lottovoitto syntyä suomeen!

Tai ainakin mä synnyin väärään aikaan. Ei kertynyt silloin vielä eläkettä edes äitiyspäivärahasta kun mä lapseni tein. Ja ensimmäiset jo tienaamani työeläkkeetkin mitätöitiin jossain vaiheessa. Perseestä koko pallonkolkka! :mad:
Sama täällä, siis eläkettä otettiin kauhalla takaisin, kun lusikalla annettu. Mutta on meillä vielä sentään jotain hyvää täällä... niinkuin tasa- arvo, alhainen korruptio, ylipäätään lastenhoitojärjestelmä, terveydenhuolto! Luitko tänään sitä artikkelia, missä kerrottiin USAn lääkärilaskuista. ..huh, huh.
 
r0s
Sama täällä, siis eläkettä otettiin kauhalla takaisin, kun lusikalla annettu. Mutta on meillä vielä sentään jotain hyvää täällä... niinkuin tasa- arvo, alhainen korruptio, ylipäätään lastenhoitojärjestelmä, terveydenhuolto! Luitko tänään sitä artikkelia, missä kerrottiin USAn lääkärilaskuista. ..huh, huh.

Tiiä nyt sitten tosta terveydenhuollosta.
Mä olisin kai hengiltä ellen ois maksanut tonnia jotta pääsin heti eikä vasta kahden viikon kuluttua kuvaukseen.

Toki sen jälkeen asiat sujuivat. Iso kiitos terveydenhuoltosysteemille siitä!
 
vierailija
Mikä sut saa epäilemään ettei m1es sitä tiedä?
Kysymys johon vastasi antaa viitteitä. Kysyttiin onko rajattu kantiksille vai saako myös maahanmuuttajat, niin alkoi puhuhumaan kansalaisuuden saamisesta tai turvapaikanhakijoista, kysymyksesshän ei näitä otettu esille, vaan mietittiin onko kantaunkarilaisuus ehto noille eduille.
Aiemmin palstapersu väänsi myös ihan diipadaapaa vastaukseksi, vaikka kysymys oli jotain mikä ei turvapaikanhakijoihin liittynyt.
Maahanmuuttaja (kuten kysymys oli ) voi olla vaikka suomalainen perhe, jotka ovat saaneet unkarin kansalaisuuden, mutta saavatko he tämän edun, vai eivät?
Kansalaisuus varmastikkin on jo sinällään ehto tuon saamiseksi, joten siksi sitä en edes kysynyt.
 
Ei sosiaalietuuksia ole pakko myöntää ulkomaalaisille. Se, että suomalaiset maksavat jopa laittomasti maassa oleville on omien päättäjiemme mittaamatonta tyhmyyttä. Maan kansalaisuutta ei myöskään tarvitse myöntää, jos syytä siihen ei ole.
Omaa kulttuuriaan kunnioittavissa maissa siihen vaaditaan yleensä pitkähkö maassaoloaika, näyttö siitä että tulija kykenee itse (ilman yhteiskunnan tukea) elättämään itsensä ja perheensä, paikallisen kielen kohtuullinen taito ja suoritettu koe, jossa osoitetaan historian ja lakien tuntemus. Näin Suomessakin pitäisi toimia.
https://migri.fi/yleinen-kielitutkinto-yki
Kansalaisuuden saamiseksi on todistettava kielitaito... siis ainakin työperäisten maahanmuuttajien on tehtävä näin. Se ei taida koskea pakolaisia ja turvapaikanhakijoina maahan tulleita.
 
oliko tuossa määritelty syntyperä noille naisille? pelkästään kantisunkareille vai myös mamunaisille noi edut?
Maahanmuuttajia on muitakin kuin turvapaikanhakijat, jos et ole tiennyt.
Mikä sut saa epäilemään ettei m1es sitä tiedä?
Kysymys johon vastasi antaa viitteitä. Kysyttiin onko rajattu kantiksille vai saako myös maahanmuuttajat, niin alkoi puhuhumaan kansalaisuuden saamisesta tai turvapaikanhakijoista, kysymyksesshän ei näitä otettu esille, vaan mietittiin onko kantaunkarilaisuus ehto noille eduille.
Aiemmin palstapersu väänsi myös ihan diipadaapaa vastaukseksi, vaikka kysymys oli jotain mikä ei turvapaikanhakijoihin liittynyt.
Maahanmuuttaja (kuten kysymys oli ) voi olla vaikka suomalainen perhe, jotka ovat saaneet unkarin kansalaisuuden, mutta saavatko he tämän edun, vai eivät?
Kansalaisuus varmastikkin on jo sinällään ehto tuon saamiseksi, joten siksi sitä en edes kysynyt.
Alkuperäinen kysymys oli kovin niukka.

Unkarin aikomuksista kertovat lehtiartikkelit eivät erottele minkälaisia Unkarin kansalaisia ehdotus koskisi, omana arvionani sanoisin, kaikkia kansalaisia - koska kansalaisuus ei irtoa helpolla ja kansalaisuuden ehtona on unkarin kielen taito.

Jos sinulla on aikomus muuttaa mamuksi Unkariin, kannattaa aloittaa kielen opiskelusta. Sen jälkeen voit helposti lukea asiaa koskevia lehtiartikkeleita, esim. tässä
https://index.hu/gazdasag/2018/10/04/szja_elengedese_3_gyerekes_noknek/

hallituksen visio


Kansalaisuudesta kerrotaan täällä:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_állampolgárság

Ydinvaatimukset kansalaisuuden saamiseksi jokseenkin näin:
a) eläminen Unkarissa kahdeksan vuotta (alaikäiselle tai unkarilaisen kanssa avioituneelle voi olla lyhyempi),
b) hakijalla ei saa olla merkintöjä Unkarin rikosrekisterissä
c) hakijan pitää itse hankkia toimeentulonsa ja hänellä pitää olla asunto
d) hakija ei saa vaarantaa Unkarin julkista ja kansallista turvallisuutta
e) hakijan pitää tutkinnossa osoittaa perustietämys laeista unkarin kielellä
 
Ei sosiaalietuuksia ole pakko myöntää ulkomaalaisille. Se, että suomalaiset maksavat jopa laittomasti maassa oleville on omien päättäjiemme mittaamatonta tyhmyyttä. Maan kansalaisuutta ei myöskään tarvitse myöntää, jos syytä siihen ei ole.
Omaa kulttuuriaan kunnioittavissa maissa siihen vaaditaan yleensä pitkähkö maassaoloaika, näyttö siitä että tulija kykenee itse (ilman yhteiskunnan tukea) elättämään itsensä ja perheensä, paikallisen kielen kohtuullinen taito ja suoritettu koe, jossa osoitetaan historian ja lakien tuntemus. Näin Suomessakin pitäisi toimia.
Ja Tanskassa pitää kätellä henkilöä, joka myöntää kansalaisuuden. Jos ei kättele, niin kansalaisuutta ei saa = ei ole integroitunut Tanskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Olen lukenut artikkelin nyt kahteen kertaan, enkä löydä mitään mainintaa kodittomien rankaisemisesta. Laittanet minulle lainauksen?
Unkarissa on ollut voimassa jo vuodesta 2013 lähtien laki, jonka mukaan kaduilla elämisestä voi saada sakkorangaistuksen.

Tästä päivästä lähtien poliiseilla on nyt oikeus poistaa kaduilla nukkuvat ja purkaa heidän suojansa. Unkarin hallituksen edustajan mukaan ”uusi laki palvelee koko yhteiskunnan etua”.
 
vierailija
Ihan samat jututhan tuolla oli kuin mitä noissa Unkarijutuissa. Kielet, nuhteettomuus, toimeentulot, verotkin pitää olla maksettuina. ha. Mikäs tässä oli se pointti?
Esimerkki tuolta Migrin sivuilta:
Jos toimeentulosi perustuu yhteiskunnan maksamaan tukeen, riittää, että ilmoitat hakemuksessasi, mitä tukea olet saanut.
Onko tämä sinusta näyttö siitä, että hakija itse elättää itsensä ja perheensä? Juuri tällä tavalla maahan saadaan uusia "kansalaisia", jotka heikentävät huoltosuhdetta.

https://migri.fi/kansalaisuushakemus/toimeentulo
 
Kahdeksan kymmenestä unkarilaisesta tukee pääministeri Viktor Orbánin johtaman hallituksen perhepolitiikkaa, kertoo Daily News Hungary. Asia käy ilmi Nézőpont-tutkimusyhtiön mielipidemittauksesta. Tutkimus tehtiin marraskuussa 2018 ja siihen osallistui 1 000 unkarilaista.

81 prosenttia vastaajista kannatti perhepolitiikan asettamista politiikan keskiöön, 68 prosenttia kannatti hallituksen ajamaa perheiden kodinhankintaohjelmaa ja 69 prosenttia kannatti kasvavan tuen antamista perheille.

Perheohjelmaa arvostavat myös muut kuin suurperheet. Alle 18-vuotiaista 67 prosenttia ja 74 prosenttia yksilapsisista perheistä pitävät ohjelmaa erinomaisena.

Hallituksen toimia arvostetaan jopa yli puoluerajojen, sillä hallituksen perhepolitiikkaa kannattaa sekä oikeiston että vasemmiston äänestäjien merkittävä enemmistö.


https://www.kansalainen.fi/80-prosenttia-unkarilaisista-tukee-viktor-orbanin-hallituksen-perhepolitiikkaa/
 
vierailija
Ihan samat jututhan tuolla oli kuin mitä noissa Unkarijutuissa. Kielet, nuhteettomuus, toimeentulot, verotkin pitää olla maksettuina. ha. Mikäs tässä oli se pointti?
Vaatimuksia oli, mutta kaikista vaatimuksista voitiin joustaa. Kielitaitovaatimuksesta voitiin joustaa jos mamu ei osannut lukea ja kirjoittaa. Mitäköhän työtä luku- ja kirjoitustaidoton voi Suomessa tehdä?
Nuhteettomuudestakin joustetaan: "Rikokset ja lähestymiskielto eivät ole ehdottomia esteitä kansalaisuuden saamiselle."
 

Yhteistyössä