Uskominen jumalaan romahtanut

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
1. Sinä sanoit, että latelen itsestäänselvyyksiä, (mitä et myöhemmin ymmärtänyt) joten kerro sinä mulle:)
3.Kukaan ei ole kysynyt, enkä ole kiinnostunut kertomaan, ei ole oleellista tässä keskustelussa.

4.Mikään noista esimerkeistäsi, vaikka hauskoja onkin, kertoo ehkä uskonnosta, mutta ei siitä, onko uskonnossa jokin juju. Eli ihmiset kertoilee toisilleen suurista totuuksista, jos jokin jumala on kuulolla, se vetää popparit esiin ja noh, toivottavasti on ihan hyvällä tuulella, muuten ei tiedä, mitä tapahtuisi:eek:

Eikä minulla ole ainakaan vaikeaa uskoa että et usko. Ja mulle se on ihan sama, kunhan et käy kiinni mun lipereihin.:D
Tämä sisältää väheksymistä, jonka olet leiponut itsestäänselvyyteen:

Miksi luulet, että uskontoa sanotaan uskonnoksi?
3. Minä olen kysynyt, mikset vastaa reilusti, niinkuin minä teen?

4. sinä "...kertoo ehkä uskonnosta, mutta ei siitä, onko uskonnossa jokin juju"

Kertoopas, teitä fuulataan ja alistetaan ruotuun. Monet teistä pelkää elää iloista elämää, koska ylikuumat löylyt muka odottaa pienestäkin virheestä, ja 5 metriset raatelevat liskot odottaa löylypuolella ym hassua :LOL::LOL::LOL:
 
vierailija
Tämä sisältää väheksymistä, jonka olet leiponut itsestäänselvyyteen:



3. Minä olen kysynyt, mikset vastaa reilusti, niinkuin minä teen?

4. sinä "...kertoo ehkä uskonnosta, mutta ei siitä, onko uskonnossa jokin juju"

Kertoopas, teitä fuulataan ja alistetaan ruotuun. Monet teistä pelkää elää iloista elämää, koska ylikuumat löylyt muka odottaa pienestäkin virheestä, ja 5 metriset raatelevat liskot odottaa löylypuolella ym hassua :LOL::LOL::LOL:
No sä mainostit olevas älykäs ja jotain muuta, ehkä vain palauttelin sua maan pinnalle?:cool: Ehei, se oli siis sitä, että uskominen on uskomista niin kauan, kunnes se on tietoa. Voin uskoa, että Higgsin hiukkanen on pienin, mikä on olemassa, ei ole pienempää. Tai voin uskoa, että sellainen siellä on vielä odottelemassa.

-Vetoan uskonrauhaan. Saan uskoa tai olla uskomatta ja se on oma asiani.

Sillä jujulla tarkoitin siis Herraa itseään. Eli mikään maallinen ei välttämättä toista sen olemassaolosta tai olemattomuudesta. Nykyisin ehkä vähiten kirkko:ROFLMAO: Mutta se on asia erikseen.

Ja se fuulaus ja ruotujutut ja kaikki muutkin on siis sitä, mitä ihminen tekee toiselle ihmiselle. Ei yksikään jumala. Tai toivotaan ainakin, oli joku maailmanlopun ennuste, että Jumala vai Jeesus? tulee vielä yhden kerran käväisemään.

Äläkä ota noita taideteoksia liian kirjaimellisesti. Okei, uskovia on niin paljon, että varmaan joku ajattelee helvetin olevan täynnä pieniä lisko- ihmisiä, mutta ei se kuulu siihen uskoon. Kuvitetut ja kerrotut asiat on sellaisia, millä luodaan jonkinlaista mielikuvaa asiasta. Jos sinne laittaa lisko- ihmisen, niin asia menee paremmin perille kuin jos vain sanoo, että paha paikka.. Varsinkin kun kansa ei osannut vielä lukea.
 
vierailija
ja nopea lisäys edelliseen, vaikka Jumala olisikin olemassa, ei se vielä todistaisi Taivaan ja Helvetin olemassaoloa.

Onhan noita... jos uskoo ja kastetaan pääsee taivaaseen.. jolloin ihmiset tappelee, että voiko vauvoja kastaa....
Ja vielä, että jokainen joka Häneen uskoo.. niin entäs ne miljoonat ennen kristinuskoa, oliko niillä suora menolippu mihin suuntaan? Asetelmahan ei ole varsinaisesti reilu. Mutta miksi Jumala olisi luonut tyyppejä, jotka menee suoraan Helvettiin, sillä muistaakseni Jumala tietää jo, mitä tapahtuu. Varkaat ja ryöväritkin voi päästä Taivaaseen, ei siinä mitään uutta. Mutta ateismi olis jokin ihan no go? heh, siinäpä loppuillaksi mietittävää.
 
vierailija
Ehdotan, että jokainen lopettaa jumalaan uskomisen ja kaikki palvontapömpelit puretaan maan tasalle, niin josko se Riiviö vihdoin tulisi näytille. Ei ole mitään järkeä tuhlata Olemattoman palvontaan aikaa.
 
vierailija
Ehdotan, että jokainen lopettaa jumalaan uskomisen ja kaikki palvontapömpelit puretaan maan tasalle, niin josko se Riiviö vihdoin tulisi näytille. Ei ole mitään järkeä tuhlata Olemattoman palvontaan aikaa.
Haluat tuhota maailman, että saisit tietää, oletko oikeassa. Huu, ateisteilla on rauhallinen maailmalupaus.

(Siis se tulee maapallolle vielä sen yhden kerran).
 
vierailija
Itse väitit että riitoja ei olisi ilman uskontoa ja kun jäit kiinni Valheesta, niin väitit, että se on huono aihe. Ehkä olet vain huono trolli?
Enhän väittänyt.

Tässä suora lainaus mitä sanoin.

"Uskominen jumalaan laskee aikamoista haipakkaa. Kohta ollaan päästy tästä ihmismielen loisesta kokonaan eroon. Sitten ei tarvitse enää kinastella."
 
vierailija
Siis miksi atet aina jauhaa tätä samaa, uskovaiset on tyhmiä satuihin uskovia ja Spaghettihirviö tai joulupukki olis ihan yhtä hyviä. Sit ne vetää keskiajat ja raamatut ja etsii sieltä julmuuksia, millä voi haukkua toisia lisää. Kauan tätä on kestäny, joku 20vuotta vai pidempään? Miksei kukaan yliviisas atte keksi mitään uutta, kun kerta niin tajuttoman älykkäitä on?
 
Siis miksi atet aina jauhaa tätä samaa, uskovaiset on tyhmiä satuihin uskovia ja Spaghettihirviö tai joulupukki olis ihan yhtä hyviä. Sit ne vetää keskiajat ja raamatut ja etsii sieltä julmuuksia, millä voi haukkua toisia lisää. Kauan tätä on kestäny, joku 20vuotta vai pidempään? Miksei kukaan yliviisas atte keksi mitään uutta, kun kerta niin tajuttoman älykkäitä on?
Tyhmä atte kysyy, vastaathan?

Unohdetaan ensimmäinen koominen vaihe. Eli kun jäbä puhalletaan tomusta kasaan ja mimmi napsaistaan sen tomun kylkiluusta.

Okei. Saavat sitten lapsia, lapset sukurutsaa keskenään, ja niiden lapset tekee samaa. Okei, mitähän siitä aina mahtaakaan seurata? :coffee:
 
vierailija
Merkit kaikissa länsimaissa on aika selvät. Kuluva vuosisata tullaan kirjoittamaan historian kirjoihin kristinuskon totaalisesta romahtamisesta. Tulee olemaan nautinto nähdä kuinka koko Paska romahtaa.
 
vierailija
Tyhmä atte kysyy, vastaathan?

Unohdetaan ensimmäinen koominen vaihe. Eli kun jäbä puhalletaan tomusta kasaan ja mimmi napsaistaan sen tomun kylkiluusta.

Okei. Saavat sitten lapsia, lapset sukurutsaa keskenään, ja niiden lapset tekee samaa. Okei, mitähän siitä aina mahtaakaan seurata? :coffee:
Ainoastaan pari kiihkistä mut lähestulkoon kaikki atet lukee raamattua kuin piru sanasta sanaan. Sit sillä mollataan haukutaan, vähätellään jne. Oliks jokin pointti vai ihanko vaan huviksenne ihmisiä kiusaatte?
 

Yhteistyössä