Uudelleensynnytyksen kesto

eka synnytys kesti about 10 tuntia ja toka kestiki sitte 2,5h. Toka synnytyksen koin kyllä paljon rajumpana kuin ensimmäisen mutta oli kuitenkin äkkiä ohi. Eka synnytyskin oli kivulias ja kun kesti niin kauan niin väsyin loppua kohti. Ponnistukset ekassa oli n. 4minuuttia ja tokassa minuutin. Kummankin synnytyksen jälkeen kuitenkin omin jaloin súihkuun kun ensin tuli hetki levättyä.
 
Elli33
Eka ehkä noin 9½ tuntia supistusten alkamisesta, vedet meni jo paljon aiemmin. Ponnistus 1h22 min.
Toka reilut 5 tuntia, ei ehditty epiduraalia, mutta ei pä ollut tarvekaan, kun syntyi niin nopeasti. Olin paljon pystyssä, enemmän kuin ekassa, ponnistusajaksi merkattiin minuutti, mutta tuskin sitäkään.
 
Mulla ei ole kuin yksi lapsi, mutta toinen on tilauksessa. Tämän ainokaisen synnytys alkoi ilmeisesti jo kotona, kun selkää kivisti ja kun menin synnärille niin olin jo 8cm auki. Oli siis aika mahdotonta arvioida todellista kestoa. Ponnistusvaihekin oli 15min, koska teki niin hel... kipeetä tuon 4,5kg:n ponnistaminen. Seuraava syntyy varmaan housuun niin etten huomaakkaan ;)

Kovin yksilöllisiä juttuja, mutta kait ne synnytykset pääasiassa hieman helpottuvat mitä useampia on. :heart:
 
piipii
Mun ekan pojun kesti tulla (lasken siitä asti kun sairaalaan lähettiin) n. 61/2 tuntia ja tokan n. 10 tuntia! Eli vähän niinkuin väärinpäin.
Muuten oli kyllä toka kaikin puolin rennompi ja helpompi synnytys.
Itse olin paljon enemmän tietoinen kaikesta mitä tapahtui ja kontrolloin paremmin. Sain jopa itse vetää pikkuisen ulos vatsalleni, kun pää oli jo tullut! Se oli upeaa!
 
Ekan synnytys kesti 6h45min, toisen 2h17min ja kolmonen 4,5h. Kakkosen synnytyksen koin liian nopeana, ite en ehtinyt sihen mukaan. Kätilö synnytysvastaanotossa nauroikin että "ai viimeksi ootte tullu rimaa hipoen."
 
Eka syntyi 5 tunnissa.
Toinen oli maailmassa 2,5 tunnissa ekasta supistuksesta (siis kun tajusin, että nyt tuli supistus).
Nyt kolmas massussa ja hiukan jo tuleva jännittää. Sairaalaan lähdetään heti, kun jotain tuntuu.
 
Apila87 harmaana
Ensimmäistä synnytin lähes 40 tuntia, kunnes laitettiin oksitosiinitippa ja homma nopeutui. Ponnistusvaihe oli 12min.

Toinen synnytys oli nopeampi, avautumisvaihe 3h 55min ja ponnistusvaihe 8min. Oli kyllä todellinen yllätys, ajattelin että toistakin joutuu varmasti tipalla vauhdittamaan.
 
Molmmat synnytykset olleet melkein samankestoisia. Toinen kesti 9h 53min ja toinen 9h 53min! Ja aukeeminen kesti tuntikaupalla ja loppu meni rytinällä. Olinkin aika "pettynyt" toisen aikaan, kun synnytys ei edennytkään ripeämmin. Olin niin kuvitellut...
 

Yhteistyössä