Uusia kaksosten odottajia?

Hei.Täällä kans yks kaksosten odottaja,nyt rv 23+6..mä olin alussa aika järkyttyny ja ihmeissäni kun kuulin että kaksosia odotellaan...hieman kyllä edelleen...ja tuleva synnytys pelottaa aika paljon ja miten sitten pärjää. ja kuitenkin netissäkin aika vähän on tietoa kaksosraskauksista ym ym...tässä vaan yritetään päivä kerrallaan elellä ja saada ajatukset kasaan.meillä ennestään kohta 8kk esikoispoika,että senkin puolesta mietityttää miten sitten pärjää 3vaippaikäsen kanssa,mutta ajateltava vaan on että kyllä sitä jotenkin pärjää...kunhan nyt vaan menisi tämä loppu raskaus hyvin,eikä joutuisi sairaalaan makaaamaan pitkäksi aikaa....
 
Hei candy90!
Minä en ole enää kaksosten odottaja, oma odotukseni päättyi jo viime toukokuussa, mutta sikäli samassa tilanteessa, että meillä pojat 8kk ja kolmatta odottelen rv 23+1. Meille oli täysi yllätys tämä uusi raskaus ja mietittyttänyt tosiaan minuakin miten sitä pärjää kolmen vaippaikäisen kanssa..
Varmasti eka vuosi ainakin tulee olemaan rankkaa, mutta ehkä sekin sitten palkitaan jossain vaiheessa, ainakin toivottavasti.
Mutta lohduttavaa kuulla, etten ole ihan ainut tässä tilanteessa! :)
 
joo kiva kuulla että on muitakin ns.samassa tilanteessa olevia...teillä vain toisin päin :D meille ei yllätys tämä raskaus ollut,tai tarkotus oli leikkikaveri pian esikoiselle "hommata",mutta kaksosraskaus kyllä oli yllätys...huomenna pitäisi taas äitipolille mennä ultraan ja tänään kävin sokerirasituksessa...väsymys on nyt ollut jotain järkyttävää tai ainakin tänään..mutta jospa tässä jotenkin jaksaisi ja "onneksi" mies tällä hetkellä työtön niin on pojan kanssa enemmän. :)
 
täällä ilmottautuu esikoisten odottaja mama 21v :) pitkä yritys takana ja tällainen ylläri odotti meitä varhaisultrassa kun täti tokaisi "tässä NÄMÄ nyt olis". isäntä jutteli ja kyseli kätilöltä kaikkea ja itse itkin ja tärisin hysteerisenä ja katsoin ultra kuvia.
pikkuisilla oli omat pikku lokerot joten hyvä juttu sinänsä. viime yö meni valvoessa ja miettiessä tulevia "porteria ja prestonia". aika pelonsekaisintuntein mennään eteenpäin. nyt viikot 7+5 ja 7+6. viisi viikkoa ja sit mennään taas katsomaan kippuraa ja käppyrää! <3
 
Hei taas! Tervetuloa mukaan ketjuun candy90 ja syysmyrsky (sinulla samanlaiset fiilikset kun minulla oli ekassa ultrassa:D ) Mutta tällähetkellä en mitenkään voisi ajatella odottavani vain yhtä vauvaa..

Eilen tuli käytyä tayssissa kuukausitarkastuksessa, kaikki hyvin:) Kummatkin kasvaa tasaista tahtia. Painoarvio oli nyt jo 610g eli ihan hyvänkokoiset pojat masussa:D

Supistusten takia katsottiin ultralla kohdunsuu, ei ole aiheuttanut sinne mitään:)

Mie+poitsut 23+6
 
Hei ja tervetuloa uudet!

Minulla on vielä kaksi pitkää viikkoa rakenneultraan. En tunne liikkeitä mutta olen tuntevinani pientä kuplintaa silloin tällöin. Mahakaan ei ole mielestäni kasvanut viime viikkoina yhtään. Alan olla vainoharhainen.. Todella pitkä aika odottaa rakenneultraa!

marinatar 18+1
 
hei taas. mulla siis eilen oli äitipolilla käynti.vauvoilla ollut koko ajan painoeroa ja nyt sitten ero oli n.200g ja sitte olisivat heti osastolle ottaneet.mutta sain sitten sovittua silleen että tänään sinne menen,kun sillä pienemmällä vauvalla näytti että ei napavirtaukset olleet täysin hyvät...noh tänään sitten menin sinne osastolle ja olin jo että "voi ei tänne joudun jäämään jo nyt" siellä ooteltiin monta tuntia ennenkun lääkäri jousi katsomaan ja nyt sitten painoero näytti n.130g ja virtauksetkin näytti hyviltä...että ei onneks tarvinnu jäädä osastolle vaan nyt sitten vissiin vkon välein käyn äitipolilla ultrissa...seuraavan kerran maanantaina...mieluummin näin päin,että saa olla kotona miehen ja esikoisen kanssa <3 <3 <3
rv 24+2
 
marinatar: Mulla oli kanssa kamalaa odottaa sitä rakenneultraa, en kanssa mielestäni tuntenut liikkeitä ja joka yö näin unta että ainakin toinen on kuollut:( Mutta onneksi se aika sitten mateli ja pääsi sinne ultraan ja näki että kaikki ok:)
 
Viimeksi muokattu:
Näin minäkin olen yrittänyt itselleni todistella - että todennäköisyys sille, että jokin olisi pielessä, on hyvin pieni. Mutta eihän nämä mitään järkiasioita ole, tunteella mennään ja vahvasti.

Nyt on tuntunut pientä poreilua vatsassa. Oliskohan se sitten merkki elämästä. Toivottavasti!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei! Täällä olis kans kaksosten odottaja 34v. =) ja meillekkin tuli yllätyksenä tämä ku suvuis ei ole kaksosia ja kolme yksöisraskautta takana, pojat jo 13v., 12v., 9 vuotiaita. Ajattelimme että iltatähti olisi tervetullut.
Laskettuaika 22.6.11.
Menin niskapoimu-ultraan ja sielä kätilö tokas et mikäs se tuo toinen on ja het perään sano et kyllä niitä kaksi on, kummallakin omat istukat ja pussit mikä onkin hyvä asia, mutta kyllä hetkeksi verenpaineet nousi minullakin korkealle ku ruukaa olla matalat odotus aikana.
Nyt jännityksellä sit odotellaan rakenneultraa joka on 4.2.
 
mamma777 - meillä on sama laskettu aika =) Menen rakenneultraan 2.2. Jännittää, kun en vielä tunne mitään liikkeitä. Meillä tulee miehen kanssa keväällä 37v molemmille mittariin, joten myöhään ollaan liikkeellä. Mutta toivottavasti saadaan nämä kaksi kunnialla tähän maailmaan!
 
Hei vaan kaikille ja onnittelut tuplaonnesta! :) Ilmoittautuisin minäkin mukaan.

Olen 32v ja mieheni joitakin vuosia vanhempi. Vauva on ollut tervetullut 5/2009 lähtien ja 11/2009 ollaan oltu selvittelyissä kun mulla ei oikein mitään kiertoa ollut. Mulla todettiin PCOs ja julkisella aloitettiin hoidot 5/2010. Aluksi kokeiltiin Clomit ja tehtiin laparoskopia, ja kun Clomit ei auttaneet edes isoilla annoksilla ja muinanjohtimet oli ok aloitettiin "piikitykset" (Puregon ja Pregnyl) 8/2010. Vasta 12/2010 päästiin ekaan inssiin ja suureksi ihmeekseni ja onnekseni plussasin siitä!

Kävi viime viikolla varhaisultrassa ja pelästyin pahanpäiväisesti kun lääkäri jähmetty paikalleen katellessaan siihen monitoriin... Kysyin sitten että "Näkyykö siellä ihmisenpoikasta?"... ja se vastas että "Näkyy mutta..." Ja sitten mun mielestä minuuttien hiljaisuus. Sitten hän avasi sanaisen arkkunsa ja sanoi että alkioita on kolme (3!), mutta vain kaksi vastaa viikkoja ja vain kahdella on syke. No huh, huh!

On ollut viikonlopun ajan sulattelemista uutisissa :) Parin viikon päästä olis taas ultra ja tiirattais sitä kolmatta, että onko se muuta kuin eväät, vai olisiko asukaskin... Onko kenellekään muulle tapahtunut vastaavaa?

Tuulensuoja + piiperoiset 7+3
 
Voimia Raitapaitaiselle :hug:

Omia kuulumisia...
Huomenna olisi ultra taas ja jännittää kuten aina... Poikia olivat tosiaan molemmat kun viimein se salaperäisempikin viitsi nykäistä kätensä haaruksista pois viime kerralla. Lapsivedet oli vielä silloin normaalit ja kaikki kunnossa...ressaavaa silti jännittää aina 2 viikkoa et mitä ens kerralla näkyy.
20 rv ois menossa nyt ja villejä mukuloita tuntuu olevan tulossa potkujen määrästä päätellen...mahakin on jo ihan kiitettävän kokoinen.. sf mitta viimeksi 20 cm ku terkka huvinvuoksi mittas....

Teen fyysistä hoitotyötä mikä on nyt alkanut tuntua turhan rankalta...ajattelin, että mikäli vain saan, jään sairaslomalle heti kun voin, tosin fiilikset ei oo kovin korkeella ja on aika luuseriolo jos jo nyt täytyy kotiin jäädä....kivuttomia supistuksia on ollut toista viikkoa, selkää särkee ja lonkat on ku tulessa työpäivän jälkeen eikä mikään uni tunnu riittävän eikä kotona jaksa tehä työpäivän jälkeen makaamista enempää...ja silti vaan tuntuu et pitäis vielä jaksaa... raskauden raskaus on kyllä yllättänyt totaalisesti....:|
 
Jiijii - mulle tulee keskiviikkona rv19 täyteen ja väsymys on ifernaalista täälläkin. En tunnista liikkeitä vielä, kuplintaa silloin tällöin - siinä kaikki. Mutta tuo väsymys on totaalista ja haittaa töissä jaksamista todella. Minä jään heti saikulle, kun vähän siihen suuntaan vinkkaavat. Eiköhän tässä ole tärkeintä lasten hyvinvointi, töissä pärjätään kyllä ilman minuakin. Teen toimistotyötä mutta keskittymiskyky väsymyksen vuoksi on todella pieni ja stressaa kovasti - kun en halua tehdä tyhmiä virheitä puolinukuksissa. Toistaiseksi olen välttynyt fyysisiltä krempoilta.

Rakenneultraan reilu viikko ja jännittää, kovasti, edelleen.

Marinatar 18+5
 
Mulla nyt reilu kaksi viikkoa edellisestä (eli järjestyksessä toisesta) rautatiputuksesta ja väsymys kans palannut. Aina rautalisän jälkeen olen pirteä jonkin aikaa. Viime perjantaina oli polikäynti eivätkä edes tarkistaneet rautaa... Sf-mitta oli sama kuin edellisellä käynnillä, 36 cm (vko 30) eli ihan kiitettävän kokoinen masu jo löytyy. Pari kuukautta pitäisi kestää vielä mahan kasvattelua.

Olosuhteisiin nähden olen kyllä voinut hyvin, mitään ennakoivia merkkejä ei juurikaan ole, harjoitussupistuksiakin on alle 1 per päivä, joten lääkärikin meinasi että "niitä ei lasketa". Täälläkin villit ipanat, maha vaan poukkoilee kun lapset potkii. Kaipa se vaan näkyy paremmin kun niitä on kaksi.

Mulla oli muuten mahdottoman kovakourainen kätilö polilla, joka yritti käsin tunnustelemalla päältä päin tutkia vauvojen asentoa. No, se kouriminenhan ei kovin mukavalta tunnu eikä mun mielestä kyllä asennotkaan olleet ne, mitä hän tulkitsi (ainakaan omien liiketuntemusten mukaan). Mutta kukin tyylillään, kyllä se ultrassa kuitenkin oikein nähdään varmasti. Seuraava ultra parin viikon päästä.

Laureline + pojat 30+2
 
Mulla kans sattunut tosi kovakouraisia kätilöitä&lääkäreitä. Yks on ollut hellä kätisempi tällä hetkellä, johtuneeko siitä et oli mies?? Toka ultrassa olin ihan sydän sykkyrällä ku lekuri tonkii ja tökkii niin hirmu lujaa et pelotti ihan ettei tosta voi noi pienet elävänä selvitä hengissä... selvisivät onneksi.

Eilen oli taas kontrolliultra...tai niin luulin. Menin yksin kun mies halusi tulla vasta rakenneultraan jonka sanottiin olevan vasta seuraavalla kerralla...no ne olivatkin päättäneet tehdä sen nyt ja siinä sit sai yksin makoilla sydän kylmänä ku pelotti niin, että mitä sieltä löytyy.
Onneksi pelko oli aiheetonta ja kaikki mitä pitikin löytyi moitteettomassa kunnossa...=)
Sairaslomaa lääkäri suosui kirjoittamaan vain viikon selän vuoksi ja senkin teki pitkin hampain...en ymmärrä aina niiden periaatteita...edellinen lääkäri löi sairalomalapun kouraan vaikka sanoin, että jaksan ja haluan vielä töissä olla?? No kai sitä kotona saa sit tarpeeksi olla seuraavat vuodet...
 
täältä liittyy kaksosodottaja pinoon mukaan,

laskettu aika olis 24.8.2011. alkuraskauden ultrassa huomattiin kaksoset ja noh, mä tiesin sen jo alitajunnassa. mummi oli asiasta niin varma ;) mummulla itsellään siis kahdet kaksoset-

nyt viikkoja 10+ 3
 
Hei taas ja tervetuloa uudet odottajat!

Täällä kärsitään supistuksista jotka ei vaan lakkaa vaikka mitenkä olisi, kävin taas päivystyksessäkin mutta mitään ei ollut tehnyt kohdunsuulle ja minulla oli nuori mies lääkäri ja oli kyllä aivan hirveän kovakourainen, tuntui olo ihan murjotulta kun sieltä pääsi:mad:

Lantionlöystymistäkin on jo tullut: / mutta kaippa tässä hengissä selvitään loppuun asti:D

Mie+poitsut 25+2
 
Terveisiä rakenneultrasta. Kaikki oli kunnossa (suuri helpotuksen huokaus). Molemmat näyttäis olevan tyttöjä mutta toinen oli sen verran hankalassa asennossa, että se pitää vielä kuukauden päästä olevassa skannauksessa tsekata.

Firman toimitusjohtaja kyseli äitiyslomasta ja muistutteli, ettei raskaus ole sairaus. Teki mieli potkaista sitä jalkaan. Tyypillä on itsellään kaksoset, hmph.

Marinatar rv 20+0
 
marinatar: Hyvä että kaikki kunnossa=)

Minulla supistelut vaan jatkuu ja eilen alkoi kamalat ns. sukkapuikkokivutkin:( mutta toivotaan nyt että jätkät nyt jaksaa siellä masussa vielä olla..

On iskenyt myös kamala pelko synnytykseen kun edellinen synnytys oli kamalan kivulias kun herra päätti eka olla tulematta mutta tuli sitten vauhdilla..auts.. Ajattelin ottaa maanantaina puheeksi neuvolassa sektion mahdollisuudesta kun on tullut myös mieleen kauhukuvia että b kääntyykin poikittain kun a on tullut ulos.. Katsotaan mitä sanoo..

Mie+pojat 25+6
 
Löysinpäs täältä sopivan ketjun:D
Mulla ikää 31 ja miehellä 36, mulla ennestään kaksi lasta,9&12v, miehellä yksi 11v. Vuoden verran ehdittiin yrittää yhteistä iltatähteä, kunnes viiem marraskuussa viimein tärppäsi. Tän viikon tiistaina sitten ultrassa huomattiin että pikkuisia onkin kaksi:) Alkujärkytyksestä ollaan selvitty, ja innolla odotetaan tulevaa ja vähän pelätäänkin. Mä teen fyysistä työtä, ja oon jo alkanut varomaan, ettei pienille vaan mitään käy, ja pysyvät matkassa mukana. LA meillä 21.08.2011
 
Riikkulille voimia supistusten ja kipujen kanssa! Minulla on vasta nyt alkanut vähän kipuilla nivusissa - yleensä kun nousen ylös tai liikun (kävelen) rivakammin. Muuten olen kyllä päässyt vähällä.

Käytiin eilen katsomassa kaksosvaunuja. Valikoima ei ole kovin suuri, hinnat kylläkin pilvissä. Teutonian kaksosmalli miellytti eniten. Mountain buggyt saataisiin kaverin kaverilta käytettyyn hintaan. Se malli (urban jungle) ei vaan ollut se meidän mielestä paras. Vaikeaa! Onko palstalaiset jo ostaneet kärryjä/päättäneet mallin?? Meille kun on tulossa ensimmäiset, niin ei ole edes kokemusta tai tietämystä asiasta. Autoistuimet ajattelimme vuokrata 8 kuukaudeksi ja ostaa ne seuraavat mallit sitten omaksi. Vuokraaminen maksoi 800dkk (reilu 100€) per istuin 8 kuukaudeksi. Hinta oli luksusmallille, jonka mukana tulee myös base, isofix alusta tms. Oli römerin istuin, ei ihan uusista uusin mutta myyjän mukaan oikein hyvä.
 

Yhteistyössä