Uusia kaksosten odottajia?

Tänään 19+6, identtiset kaksoset.

Tänään myös todettiin, että toisen vesimäärä on huolestuttavan vähäinen, muuten rakenteet on kunnossa. Ensi viikolla uusi kontrolli ja tämän alan asiantuntija ja se Suomen ainoa, tietenkin kesälomalla. Kylläpä ahdistaa :( Fetofetaalitransfuusiota siis epäillään. Ei kovin juhlavat tunnelmat.
 
nemi ois kiva kuulla miten ootte käytännön juttuja järkänny kolmen pienen kanssa. Meillä nyt kohta se tilanne että tulee kolmas vauva, ja kaksikko on sitten vasta 1v4kk (ja kehitysikää 2kk vähemmän). Millaset ratasjärjestelyt, yms. teillä on ollu?
Mäkin mietin odotusaikana kauheesti et miten tullaa pärjäämään kun ikäero noin pieni!
Vaunuja mietin ja etsin tosi kauan. Päädyttiin kuitenkin emmaljungan twin city crosseihin ja seisomalautaan. Meidän tuplat syntyi tammikuussa ja koko talven esikko kulki pulkassa kun kävin yksin lasten kanssa esim puistossa. Keväällä siirryttiin seisomalautaan, mutta ei isosisko siinä vielä kovin hyvin malttanut; välillä käveli, välillä istui siinä vaunujen jalkaosan päällä vauvojen edessä Nykyäänkin siinä istuu jos ei jaksa seistä tai kävellä. Tänääkin kannoin esikkoa olkapäillä ja lykin kasosia vaunuilla kun oltiin nelistään vähän pidemmällä lenkillä :D Joskus mennään niinkin että toinen vauva rintarepussa ja esikoinen ja toinen vauva rattaissa.
Jos mulla mies tai joku muu on pidemmillä matkoilla mukana niin esikolla on omat matkikset.

Muuten ollaan pärjätty tosi hyvin. ( kyllä hätä aina keinot keksii :) ) Välillä tietysti tuntuu että kädet loppuu kesken kun kaikki haluisi samaan aikaan huomiota.

Auto-ongelma meillä on varmaan kohta ku pikku tytöt siirtyy turvaistuimiin, se on ainoa asia mihin en oo vielä keksinyt ratkaisua :D

Tsemppiä sulle tulevaan! Rankkaa se on välillä, sitä en kiellä, mutta myös niin ihanaa että hetkeäkään en pois antaisi :heart:

Kysy vaan jos jotain tulee mieleen :)
 
Heissan kaikki! Meidän tytöt syntyivät 14.7.2011. Painoa A:lla 2.5kg ja B:lla 2.2kg. Yhdeksän pisteen typyt syntyivät alateitse nopean, käynnistetyn synnytyksen tuloksena. Vajaa viikko oltiin sairaalassa syntymän jälkeen, molemmat vierihoidossa. B-neiti sai vuorokauden verran sinivalohoitoa keltaisuuden takia. Nyt ollaan oltu muutamia päiviä kotona ja ainakin vielä kaikki sujuu hienosti (*kopkop*): tytöt syö kolmen tunnin välein (ennenaikaisuuden ja etenkin B:n pienen syntymäpainon takia täytyy ruokkia tiheään) ja muuten oikeastaan nukkuvat. Nyt on siis ollut hyvää aikaa touhuta esikoisen kanssa ja huomioida häntä mahd. paljon. Hyvin hän on kyllä suhtautunut pikkusiskoihin ja auttelee hoitamisessa innokkaasti, mutta tosi nätisti ja varovasti :). Aivan ollaan onnesta mykkyrällä koko perhe ja oma olo ihan loistava kun pääsi jätti-isosta vatsasta ja kutinoista eroon. 12kg jäi sairaalaan. Tsemppiä kaikille teille loppuraskauteen! Rankkaa on, mutta lienee sanomattakin selvää, että lopussa kiitos seisoo ja kaikki se tuska on ollut vaivan arvoista.
 
onnea Tiuhti&Viuhti!:heart:

Nemi: kiva kuulla että selviää. me vaihdettiin jo auto suosiolla 7 paikkaseen peugeot 807:aan. saadaan sit keskiriviin kaksikko ja uusi vauva taakse ja jää vielä puoli leveyttä syvää takakonttiakin, kun autosta saa kaikki penkit yksitellen irti. ratkasu vaikuttaa hyvältä. Rattaina meil on brion tuplat ja vauvalle sit omat ykkösset kun millon ollaan miehen kaa yhessä liikkeellä, yksin sit aion ottaa pienen reppuun ja kaksikon rattaisiin.
 
Viime torstaina (21.7) meidän tyttöset syntyivät:heart: pituuttaa a:lla 46cm ja painoa 2265g ja b:llä 45,5cm ja 2320g. Yhdeksän pisteen tyttöjä, tosin alkupäivät viettivät valvontaosastolla ja nyt ovat vielä lastenosastolla opettelemassa syömistä. Itse pääsin jo sunnuntaina kotiin, mutta joka päivä käydään heitä hoitamassa. Ikävä on kova, mutta toivomme että tämän viikon aikana se syöminen sujuisi ja tytöt pääsisivät kotiin. Nyt siis syövät vielä osittain nenämahaletkulla, välillä menee paremmin pullosta, välillä ovat vaan liian väsyneitä siihen. Muuten voivat hyvin, ja tuokin on kuulemman noilla viikoilla syntyneille ihan normaalia.
 
Onnea Tiuhti&Viuhti sekä Sarmiina.
Millä viikoilla teidän tytöt syntyivät? (Edellisiltä sivuilta laskeskelemalla se varmaankin selviäis)
Täällä on hyvä olotila, olen saanut lomailla ja puuhastella ihan rauhassa kaikkea mikavaa. Maha on jo nyt aika iso, mahtaa se kasvaa valtavaksi... Pitkiä kävelylenkkejä ei tee mieli enään tehdä, sillä jo n. 300 metrin jälkeen alkaa alavatsaa juilia ja repiä kovasti. Eikä kai tarkoitus ole koetella kivunsietokykyä ja kasvattaa kipukynnystä. Oikein tosi hitaasti mummovauhtia kun lyllertäis niin saattais päästä hiukan pidemmälle :D
Huomena on kontrolli äitiyspolilla. Ihan mukava kun pääsee katsomaan onko kaikki kunnossa.

Jenna ja kakkoset 24+4
 
jenna kunnioita tota masun ilmoitusta!!! toivottavasti kaikki tänään hyvin. Mullakin oli tosi aikaseen jo kävely lopetettava, ja se oli kyllä fiksusti tehty! vauvat sit kuitenkin synty jo 32+3. nyt kun ootan kolmosta, oon jo rv24 alkaen ollu lepoon pakotettu.... mullakin tänään kontrolli äitiyspolilla, onneks jo 32+2 =)

sarmiina Onnea!!!:heart: hienon kokoiset tytöt teillä! varmasti se syöminenkin alkaa sujua. Toi on raskasta aikaa, mutta silti niin ihanaa kun omat rakkaimmat saa lähelle.... muistan kyllä hyvin millasta oli se 4 vkoa kun lapset oli sairaalassa... ja sitten kun heidät saikin kotiin.... JÄNNITTI kyllä hirveesti:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jenna ja Soja :)
Tytöt syntyivät viikoilla 35+4, synnytys oli tosi helppo, ja kesti vain 3tuntia.
Onneksi meillä on arvioitu, että tytöt pääsevät tämän viikon aikana kotiin, mulla ei varmaan pää kestäisi pidempään. Jos olisi lyhyt matka sairalaan, olisi siellä olo helpompaaa. Nyt menee se tunti suuntaansa, niin siellä ei tule oltua kuin kaksi hoitokertaa. Meillä koko perhe jännittää tyttöjen tuloa, toinen isoveli on jo ostellut helistimiä ja kovasti kyselee kaikkea siskoista :) Kohta taas lähdetään muruja katsomaan, toivotaan että edistystä olisi taas vähän eiliseen..
 
Ultrassa oli kaikki hyvin. RV 24+5 ja painoarviot 700 ja 720 grammaa. Millasia painoarvioita teillä muilla on ollut?
Soja olen ottanut rauhallisesti ja kunnioittanut masun tahtoa. Päivät kuluvat pienen puuhastelun parissa kotona ja vähän joka välissä huilien vaikka ei aina niin väsyneeltä tuntuisikaan. Ihanaa kun ei ole pakko tehdä mitään :D
Toivonmukaan Sarmiinan pienokaiset pääsevät pian kotiin.
 
Heippa. Mäkin ilmoittaudun tänne palstalle. Elikkäs oon 25v ja odotan kaksosia viikoilla 24+1 ja meillä on esikoinen 4v. Täytti tällä viikolla :) Mäkään en pysty enää kävelemään pitkiä matkoja ja muutenkin kävely on hidasta ku mahaan sattuu muuten.

Mulla oli naistenklinikka käynti maanantaina ja kaikki oli hyvin. Painoarviot oli 600g ja viikot siis silloin 23+3. Elikkäs hyvin kasvavat poitsut. =)
 
Onnea uusille kaksosperheille! Meillä tytöt voivat hyvin. 8 viikkoisina painoivat nyt 3,6kg ja 4,2kg - syntyessään olivat 1,9 ja 3,6 kiloisia. Mies on ollut kotona koko tämän ajan ja alku on mennyt tosi mukavasti, kun on ollut kahdet käsiparit hoitamassa.

Imetys ei onnistunut, joten tytöt saavat ruokansa pullosta. Olen pumpannut omaa maitoa ja loput on sitten korvikkeen muodossa. Pumppaamisen lopetan elokuun loppuun mennessä, kun mies palaa töihin.
 
Vihdoinkin eilen, 2,5viikon ikäisinä, saatiin tytöt kotiin=) ensimmäinen yö kotona meni loistavasti, heräsivät ihan itse syömään, ja vaikka sairaalassa ei b-tyttö oikein öisin syönyt itse, niin nyt kyllä söi. Syöttövälit meni nukkuessa, paitsi kuuden aikaan meinasivat molemmat jäädä seurustelemaan :D Onneksi mies osallistuu yhtä paljon hoitamiseen, myös öisin, ainakin nyt isyysloman ajan, sitten yritetään pärjätä ilman.
On se vaan ihana tunne, kun saa kaikki lapset kotiin, myös isoveljet olivat innoissaan pihalla odottamassa meidän tuloa.
Onnea myös kaikille uusille odottajille ja Tiuhtille ja Viuhtille!
 
LA0211
Heippa! täällä olisi uusi kaksosten odottaja, LA helmikuussa 2012.

Kiva kun täällä on jo synnyttäineitä, niin salaa lueskelen kuinka teillä on sujunut!
Jännittää, aivan kamalasti. Meillä on ennestään 2½ vuotias tyttö, ja koko raskaus tuli vähän puun takaa ja se että siellä olikin kaksi niin... niin... no tulihan siitä huuto ultraajalle.. Jospa tästä pikku hiljaa alkaa tottua ajatukseen että yhden sijaan siellä onkin kaksi :ashamed:

Olen opiskelija ja joulukuussa pitäisi valmistua lähihoitajaksi, viikkoja taitaa sillon olla jotain 30+. Ootteko saanu vielä nuilla viikoilla olla töissä/koulussa?
 
LA0211
Kiitos :hug:

kehotettiinko sua jäämään pois vai oman jaksamisen vuoksi? En haluais enää keskeyttää kun aiemmastakin piti keskeyttää koulu.. :)

No entäs sitten tämä toinen tabu, paljonko se maha oikeen tässä sitten on kasvamassa? esikoisella maha oli niin pikkuinen ja omat vaatteet kävi loppuun asti, mutta sain kamalia raskausarpia..
Ehkä olen hieman pinnallinen, mutta kyllä pelottaa että onko mulla sitten normaalia ihoa jälelläkään jos repeää pahemmin :| any help here? :confused:
 
sattu sellanen pyörtymisepisodi,niin jäin pois töistä viikkoa aiemmin kun oli lääkärin kanssa suunniteltu alun perin. ja oma olo oli kyllä jo sellanen, että en ois töitäni jaksanu enää tehä. Maha kasvoi kivasti, rv30 sf-mitta 35cm, mutta ei tullu yhtään arpea. Toi varmaan on vähän perintötekijöistä kiinni miten arpia tulee. nyt odotan kolmosta, rv 35 oli sf-mitta 29cm.... että kyllä kai se kaksio eritahtii kasvaa =)
 
Onnea LA0211 ja tervetuloa tuplia odottavien joukkoon.
Jäin pois töistä periaatteessa RV 20 kun kesäloma alkoi. 24+0 jäin erityisäitiysvapaalle, johon työnipuolesta olen oikeutettu (kemikaleille altisuminen). 24+5 oli käynti äitiyspoliklinikalla ja fyysisesti raskaan työn takia olisivat laittaneet jo loppuajaksi sairauslomalle, mutta olin jo tosiaan sillä kelan erityisäitiyslomalla.
Nyt on menossa rv 29 ja voin todella hyvin, toivonmukaan vielä pitkään. Puuhastelen kaikki kotiaskareet täysin ja teen pikku shoppailureissuja ja käyn tapaamassa kavereita. Ainoastaan reippaampi kävely aiheuttaa välittömästi vihlontaa alavatsassa, mutta rauhakseen kun käpöttelee, niin pääsee vielä aika pitkälle. (Isot ostarit ympäri;))
Opiskeluajat ovat vielä tuoreessa muistissa, joten jos omalta kohdaltani arvioisin tämänhetkistä tilannettani, niin pystyisin kyllä niukinnaukin koulunpenkkiä kuluttamaan, mutta en todellakaan montaa päivää enää.
On toki kovin yksilöllistä miten kukakin jaksaa ja kuinka vaivoja alkaa kerääntyä, mutta toivon, että säästyisit suuremmilta krempoilta mahdollisimman pitkälle ja kaikki menisi hyvin.
Itse olen onnellisessa asemassa, että vaivoja ei juuri ole ollut. Voi olla, että hyvän vointini salaisuus piilee osittain juuri siinä, että olen saanut lomailla ja tehdä kaikkea mikä itsestä sopivalta tuntuu ;)
Mahaa kyllä on... rv26+ sf oli 30. Raskausarpia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut *koputtaa puuta*
 
mullakin meni aika noin olojen puolesta kun Jennalla touhuilin kotona, kävin asioilla, ja uimassa 3x vko vielä rv30! ja tosiaan kävely oli se mikä piti jättää jo n. rv20 pois, kun alkoi kovotella. Istuminen oli kaikkein hankalinta, ja jälkikäteen harmittaa kun en tajunnu miten kova paine siinä tuli (vaikuttiko kohdunsuun kypsymiseen? :confused: ). Sitten kun jouduin sairaalaan vuodelepoon, niin istuminen oli täysin kielletty, syödäkään ei saanut istuen. Mutta LA2012, meitähän on erilaisia, toiset porskuttaa täysillä vaikka minne asti! Nauti odotuksesta, ja kuuntele omaa vointia =)
 
LA0211
Voi kauhistus.. vuodelepo.. jaiks.. 3 vuotiaan tytön kanssa epäilen sen olevan mitenkään mahdollista, mutta toki jos ne enteilee tulla jo niin aikasten niin pakko kai se sitten on.. Onnellisia te, arvettomat! :) mulla on sillon loppupuolella harjoittelua 7vko, ja onneksi koulunpuolesta etsivät helpon paikan missä ei joutuisi alttiiksi mm. päälle käymisille.. (olen siis mielenterveys- ja päihdepuolella).
No jospa tässä onnea olisi käydä loppuun asti, esikoinen pysyi 2 viikkoa yliaikaisena ja viimesenä yönä itekseen käynnistyi ja nuori kun muutenkin olen että jospa jotain toivoa olisi :)

jänskätellään sormet ristissä eteenpäin :)
 
Onnea LA0211 myös täältä!
Mä jäin töistä pois viikolla 19, aluksi alhaisen verenpaineen takia, ja pidin sit kaikki lomat samalla pois. Viikosta 28 olin sit saikulla ennenaikaisen synnytysriskin takia, ja pakkolevossa. Tosin mä kyllä kotona ihan vapaasti liikuin, otin sit iisimmin kun alkoi tuntua pahalta. Tytöt syntyivät lopulta 35+4.
Arpia mulle ei tullut lisää, edellisistä raskauksista tulleet riitti, onneksi :)
Eilen käytiin tyttöjen kanssa 1kk neuvolassa, ja hurjasti ovat kasvaneet: A-tyttö on jo 52,5cm ja 3305g, ja B-tyttö 51,5 cm ja 3250g. Nimijuhlia kovasti suunnitellaan ja opetellaan yhteistä hyvää rytimiä. Tytöt nukkuu tosi hyvin, heräävät sen kaks kertaa yössä syömään, mikä kuuluukin.
 
kummasti se vuodelepokin onnistuu kun on pakko. tätä kolmosta odottaessa oon ollu rv24 alkaen kotona vuodelevossa, ja miehen lomilla, mummoilla ja palkatulla avulla on selvitty kaksikon kanssa.... nyt jo 36+3 ja olen alkanut taas liikkua :) mut sen verran säikäytti edellinen ennenaikaisuus ja tuplakeskosuus, että otin kyllä lääkärien lepo KÄSKYN aivan tosissani.
 
Ihanaa, että Sarmiinan yöt sujuu noin hyvin. Itse jännityksellä odotan kuinka se vauva-arki lähtee sitten sujumaan.
On siinä Sojalla ollut pitkä aika olla vuodelevossa. Huh! Onneksi olet jo noin pitkällä ja pian helpottaa. Se on kyllä asia, jonka kanssa ei kannata leikkiä yhtään ettei satu mitään.
Nopeasti sinulla alkoi kaksosten kanssa tapahtumaan jos vielä rv 30 olit niin hyvässä kunnossa, että vielä uimassakin kävit, 31 tuli vuodelepo ja rv 32 pienet jo syntyivät.
Saapi nähdä kuinka tässä vielä itselle käy...
 
joo, ylläri oli itellekin että paikat yhtäkkiä aukes, ei mitään oireita ollu, ihan rutiinikontrollista ottivat sairaalaan rv31, vaikka rv28 oli vielä kaikki ok. Mut kaikki meni sit ihan hyvin, lapset kuitenkin terveitä, vaikka alku olikin hankala.

Ja tämä raskaus oli mitä oli, nyt jo synnytystä jännityksellä ootellaan :)
 

Yhteistyössä