uusien puolien osallistuminen

Mitä mielipiteitä, miten teillä:
miehen lasten koulujuttuihin osallistumisesta, esim. vanhempainillat ym., miehen ex haluaa kyllä oman uuden puolensa osallistuvan mutta nihkeästi suhtautuu jos minä haluan osallistua. Toki käytännön syistä olen vähemmän lasten kanssa tekemisissä kuin tämä exän puoliska (lapset asuvat viikot heidän kanssaan), mutta silti haluaisin tasapuolisen kohtelun? Ex ei välttämättä halua edes lasten isän osallistuvan, sellaista olen aistinut.
 
Mun mielestä vanhempain illat voisi hoitaa niin että vain lapsen biologiset vanhemmat menee sinne (kyse on kuitenkin henkilökohtaisesti lapsen asioista ) vaikka vuorotellen ja informoi toista jos on esim. lapsen suhteen ollut koulussa ongelmia tai koulun toiveet ym.

Kevätjuhliin ym. voi sitten tulla uusien puolisoiden kanssa katsomaan esityksiä. Tää on mun mieleipide.
 
Eksä ei osallistu millään tavalla lasten koulujuhliin tmv,minä käyn joulujuhlat,kevätjuhlat ja muut yksin.
Avokkia en ole pyytänyt kanssani osallistumaan lasteni tapahtumiin,ajattelen niin että kyllä hän itse lähtee mukaan jos haluaa.
Minusta meillä näin on ihan hyvä.
 
Meillä minä olen käynyt yksin vanhempainilloissa ja joulujuhliin on mieheni osallistunut kerran, lapsi nyt toisella luokalla ja minä siis lapsen äitipuoli. Biologinen äiti myös ollut yhdissä joulujuhlissa, mut ei vanhempainilloissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikkäliini:
Meillä minä olen käynyt yksin vanhempainilloissa ja joulujuhliin on mieheni osallistunut kerran, lapsi nyt toisella luokalla ja minä siis lapsen äitipuoli. Biologinen äiti myös ollut yhdissä joulujuhlissa, mut ei vanhempainilloissa.
Onpa kummallista...mutta kussakin perheessä kai tavallaan...
Päätin myös että esim. vanhempain iltoihin en aio enää mennä. Juhlista en vielä tiedä. Voisin jopa ollakin pois ellei mieheni niin kovasti toivoisi osallistumistani.
 
Olen samaa mieltä siitä, että omat vanhemmat voivat osallistua. uudet puolisot voisivat olla osallistumatta. Meillä ainakin annan mieheni ja tämän exän osallistua. Monesti on lapsi pyytänyt minua myös tulemaan, mutta ajattelen, että se on oikean äidin tehtävä ei minun.
 
Joulu- ja kevätjuhliin osallistutaan sekä minä, ex että nykyinen avokkini ihan sovussa, ei tee vaikeeta kenellekään. Vanhempainillat yms hoidan joko yksin tai ex:n kanssa jos vain hänen terveytensä (on vakavasti sairas) antaa periksi.
 

Yhteistyössä