Uusiperhe oireilut

Haluisin kuulla kokemuksia uusperheiltä johon on yhdistyneet kaksi yksinhuoltajaa, joiden lapset on sis tottuneet olemaan ainuat lapset.
Meillä tällainen tilanne ja nyt tietysti lapset "oireilee" kun perheeseen kuuluukin toinen lapsi ja huone ja lelut pitää ns.jakaa.
Riitelyjä tulee monta päivässä, joskus isompaa mut yleensä semmosta pikku kinaa vaan jostain leikistä.
Milloin pahemmat oireilut menneet ohi?
Kertokaan tarinanne, varsinkin työ joilla on ollut sama tilanne mut myös muut uusperheilijät sillä kokemukset auttaa meitä, ehkä osataan tehdä asialle paremmin jotain ja auttaa muksuja tässä tilanteessa!
 
Hei, meidän perheen tuollaiset oireilut ovat vähentyneet jo huomattavasti, ollaan asuttu saman katon alla kohta vasta vuosi ja sitä ennen tapailimme vuoden. Meillä on perhekokouksia joissa puidaan ongelmia ja sovitaan lasten kanssa miten ongelmia ratkotaan. Pyrimme pitämään tarkat rutiinit ja sääntöjä selkiytetään jatkuvasti ja jos jokin ei toimi, niin siitä keskustellaan ja sovitaan uudelleen. Voi kyllä tässä on kokeiltu eri keinoja ja jotkut toimii, joitakin muokataan :D
 
Meillä on sellainen perhe! Minä asuin lapseni kanssa kaksin pari vuotta, mieheni neljä vuotta ennen kuin tapasimme. Olemme asuneet yhdessä nyt vajaa kaksi vuotta ja on edelleen vaikeaa. Itse olen erityisen pettynyt itseeni, kun en olekaan niin vahva ja hyvä äitipuoli kuin olin kuvitellut. Itseasiassa olen ihan surkea. En voi sietää mieheni lasta ja omanikin käy hermoille kun uhmaa miestäni ihan tahallaan...
 

Yhteistyössä