Uusperhe ja lapsettomuus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mieheni on aiemmassa suhteessaan kärsinyt lapsettomuudesta (miehestä ei löytynyt lapsettomuuden aiheuttajaa), ja hän haluaa todella kovasti oman, biologisen lapsen. Minulla on jo lapsia, joille mies on ihana isäpuoli. Yhteisestä lapsesta on yhdessä haaveiltu, mutta miehelle se olisi ymmärrettävästi isompi asia. Nyt sitten on herännyt epäilys siitä, että minä en ehkä voisikaan enää saada lasta tai ainakin se olisi minulle suuri terveysriski. Asia on todella kipeä molemmille, ja epätietoisuus painaa (toki tilanne on selvityksessä). Itse suren eniten sitä, että voiko mies tulla koskaan aidosti onnelliseksi kanssamme ilman omaa, biologista lasta. Pitäisikö minun päästää mies jahtaamaan unelmaansa jonkun toisen kanssa, vaikka hän varmasti ensisijaisesti haluaisi löytää uusia unelmia ja onnea meidän kanssamme. Kuulisin mielelläni vastaavista kokemuksista ja neuvoja tilanteeseen.
 
Olen aloittanut tuonne lapsettomuus palstalle juuri tästä aiheesta viestiketjun... tule sinne juttelemaan, koska siellä palstalla on myös muita lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä, joten vastauksien saaminenkin on todennäköisempää :)
 

Yhteistyössä