uusperheen "aikuisetlapset"

Elän avoliitossa mieheni kanssa minun ja lasteni omistamassa kodissa. Nuorempi poikani asuu kotona, vanhempi opiskelee ja käy viikonloppuisin kotona. Ongelmaksi välillemme ovat tulleet mieheni neljä aikuista lasta, joilla kaikilla on perheet ja myös lapsia, koiria, yms. pesuetta yhteensä siis omiani 2 ja mieheni puolelta 12. Aikuiset lapset tulevat ja menevät kodissamme miten lystäävät. Ilmeisesti isänsä kanssa sopivat jos muistavat, mutta minut ohitetaan mennen tullen sujuvasti. Ruoka, majoitus ja lomailu ovat itsestään selviä oikeuksia, vaikka minä kustannan koko lystin. Olen useita kertoja keskustellut mieheni kanssa asiasta ja sanonut että minulle tulee kertoa myös, koska vastaan taloudesta. Tätä on jatkunut jo 6 vuotta ja samaa rataa mennään edelleen. Juhlapyhät ovat pahimpia kun kaikkien on aina oltava meillä. Mieheni toteaa vain että luulin että hekin kuuluvat perheeseen.Tottakai kuuluvat, mutta sopiminen yhdessä asioista tuntuisi minusta reilulta kaikkia kohtaan.
Olenko jotenkin mielenvikainen kun odotan että minulle tulee myös kertoa ja mielellään myös sopia suoraan kanssani, jos meille tullaan esim. viikoksi asumaan? Minusta tuntuu että minä olen se joka ei kuulu perheeseen. Toivon asiallisia HYVIÄ neuvoja. En ole lasteni isää jättänyt, kuolema hänet korjasi luotamme, enkä myöskään toisen omaan kajonnut. Saarnaajat älköön vaivautuko.
 
Kyllä aikuisten lasten pitää kunniottaa teidän kotia. Onko matkat pitkä kun tulevat viikoksikin teille? Kyllä tuollaisista pitää sopia myös sinun kanssa ja sano miehellesi että hän saa kustantaa ruoka puolen silloin kun hänen lapset tulee vierailuille... sehän on vaan reilua koska ovat jo aikuisia. Ja siitä vapaasti kulkemisesta kotona , itse en mene avaimilla sisään vanhempieni kotiin , en ole mennyt sen jälkeen kun muutin pois vaikka avaimet minulla onkin ( eihän sitä koskaan voi tietää mitä ne siellä touhuaa :D ). Kyllä ne asiat varmaan puhumalla selviää kunhan vaan sanot että nyt on tultava asioihin selvyys että yhtään vähempi ei riitä.
 
Peesaan täysin edellistä kirjoittajaa.Miehelläni ei kyllä ole aikuisia lapsia mutta tämä edellinen exä kyllä toimii ja kysyy asioita kuin minua ei olisi olemassakaan.Olen kyllä miehelleni tehnyt selväksi että minultakin pitää kysyä vaikka vaan periaatteen vuoksi ja että tekee exälleen tämän selväksi.Hyvin on ainakin ukolleni mennyt jakeluun mutta exälleen vissiin vähän huonommin,taitaa exää ottaa vähän luonnon päälle mutta periksi ei anneta.Sitä mieltä olen jotta rohkeasti vain mielipiteet ilmi kaikille kyseessä on kuitenkin teidän tapauksessa aikuisista ihmisistä.TSEMPPIÄ =)
 
miehelläni on 2 lasta ja minulla 3, kaikki aikuisia jo. meiilä on sellainen sopimus kun tulevat lomailemaan ( asumme 800 km päässä) niin siitä ilmoitetaan ajoissa ja niin minun kuin mieheni lapset jotka eivät opiskele maksavat jonkinlaisen ruokarahan esim 20? viikolta ja sitten teemme yhdessä "hyvää" ruokaa. tämä on sopinut kaikille hyvin, koska jokainen ymmärtää että 20 ei kukaan syö viikkoa, mutta kun laitamme jokainen vähän, niin saamme paljon hyvää... ja lapsemme ovat todenneet etteivät he täyshoitoon ole tulemassakaan
 

Yhteistyössä