uusperheen säännöt ja lapsen kotona olevat säännöt

Meillä tilanne se että ollaan nykysen kanssa oltu yhessä reilu vuosi josta asuttu yhdessä puolet.
Miehen lapsen olen ekan kerran tavannut n.4kk sitten kun pääsi ekan kerran isänsä mukaan viikoksi meille,kun äiti tahtoi Ryyppy lomaa.sitä ennen mies tavannut lasta vain äidin luona,koska äidin mielestä maalla omakotitalossa on vaarallista olla.

Miehen ex/lapsen äiti muutti pois silloin kun sai tietää odottavansa tätä kyseistä lasta.
Lapsi on nyt 3 vuotta.

Meidän tilanne tällä hetkellä on se että minä "paha äitipuoli" olen työttömänä päivät kotona,mies on yksityisyrittäjä,tekee pitkää päivää kevät-syksy kun töitä enemmän.

Silloin kun mies töissä minä olen lapsesta vastuussa tai ainakin luulin olevani mutta nyt ex on sitä mieltä että minä olen liian ankara ja isän pitää ottaa joka kk kun poika on meillä niin vapaata töistä jotta voi poikaansa hoitaa.

Silloin kun ensimmäinen kerran ex tapasin niin 5 min,antoi lapsen ja sen tavarat ja sanoi heippa.ei mitään ohjeita miten lapsen kanssa pitää olla tai miten kasvattaa.mitä pitää kieltää mitä ei.minulla ei siis ole omia lapsia.

Me ollaan Miehen kanssa kasvatuksesta samaa mieltä,ruokailut,nukkumisen toimii meillä hyvin,toisessa päässä ei niinkään ja siitäkin olen saanut syyttelyn vaikka lasta olen tavannut 4 kertaa.siellä siis ollut aina syömisen ja nukkumisen kanssa ongelmia.

Viimeisen kerran Lapsi olisi meille lähtiessään halunnut laittaa pipon päähän,johon sanoin hänelle että laita vaan.ex mielestä en olisi saanut sanoa niin,ei sanonut siinä tilanteessa mitään mutta laittoi asiasta myöhemmin viestin miehelleni ja tämän minun sanomisen takia olen nyt liian ankara!

Äidin luona poika saa kaiken mitä haluaa,ei ole rajoja,ei kielletä ja pääasiallinen ravinto siellä on karkit,sipsit,suklaa,vanukkaat ja juo pelkästään pillimehua.päivärytmiä ei ole ja ns."ruokaa" saa kun pyytää.poika ei ole päiväkodissa,koska kyseinen kunta ei myönnä paikkoja työttömälle äidille,joten poika on äitinsä kanssa päivät kotona ja sisällä kun äiti ei pidä ulkoilusta.
lapsella on ollut tabletti tietokone 2 vuotiaasta asti ja se on pojalla saatavilla aina.

Miestäni rakastan todella paljon,enkä halua hänestä erota mutta tilanne alkaa olla todella tukala.

Anteeksi avautuminen.
Oon vähän hukassa mun tilanteessa,neuvoja jos saisin asiaan niin olisin kiitollinen.
 

Yhteistyössä