Uusperhekuvio kui kaunareista.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannattaako edes yrittää?
- miesystävällä lapsia kahden exän kanssa (huonot välit)
- itselläni lapsia yhden exän kanssa
(huonot välit)
- omalla exällä myös lapsi suhteesta, joka päättyi nyt.
-muista kuviosta en tiedä.

Pitäskö vaan olla se järkevin ja kävellä pois?
Olla yksin lasten kanssa, ikuisesti?
Lapset eivät ole tavanneet vielä ketään ja en todellakaan hommaa enää yhtään biologista lasta. Voiko tällänen edes toimia? Kokemuksia?
 
r0s
Suunnilleen sama kuvio kuin meillä paitsi että meillä on kaikilla ihan ookoo välit eksiin.

Toimii! Alkuhankaluuksia toki oli mutta ensimmäisen vuoden jälkeen kaikki on sujunut suht hyvin.
 
vierailija
Luin jutun ja se nyt laittoi tämän pohdinnan alulle. Itse siis myös eroperheen lapsi (olin 9v silloin), mutta kumpikaan vanhemmistani ei ottanut uutta suhdetta, tietääkseni. Asuin isäni luona, tosin mul oli omahuone myös äidin kodissa, missä en juurikaan oleskellu kun lapsuudenkoti jäi isälle.

Ap
 
r0s
Miten olette pitänyt välit hyvänä? Mitä ne alkuhankaluudet oli? Tämä on siis elämäni eka "uusiokuvio" ja vähän jo heikottaa.
Ap.
Aluhankaluudet olivat tietysti se, miten lapset sopeutuvat. Mun nuorin oli selkeästi mustasukkainen ja vanhimmat muuten vaan epäluuloisia.

Ydin-uusioperheemme ulkopuolella taas ongelmia oli miehen ensimmäisen eksän ja viimeisimmän eksän välillä. Ja koska ekalla eksällä oli huonoja kokemuksia siitä toisesta niin ei aluksi kovin mieluusti olisi laskenut lapsia meille koska epäili etten minäkään olisi "turvallinen".

Mutta, kuten sanoin, alle vuodessa suurimmat ongelmat oli ratkaistu ja arki alkoi olla tasaista. Nykyään ongelmia tuottavat oikeastaan vain loma-ajat. Kun ei siellä ja täällä olekaan yhtäaikaista hiihtolomaa esimerkiksi. Yritä siinä sit kehittää jotain missä koko poppoo ois yhtäaikaa koolla.
 
vierailija
Voisin rakastaa ja olla suhteessa jos se olisi tosi hyvähenkinen juttu ja täynnä molemminpuolista rakkautta, mutta mitään yhteistä saman katon alla elämää en alkaisi tuosta sorvata.
 
En nyt ainakaan kiirehtisi yhteen muuttamaan. Teillä kaikilla on ilmeisesti ongelmia joko kumppanin valinnassa tai harkittujen päätösten tekemisessä.
Eli opettele nyt ainakin ensin kunnolla tuntemaan toinen, ennen kun alatte yhteistä kotia väsäämään. Itse siis laittaisin lapset ensisijalle, ja tärkeimmäksi tavoitteeksi taata heille hyvä ja turvallinen koti ja jatkuvuutta/pysyvyyttä arkeen.
Miehen kanssa kerkeätte kotia leikkiä myöhemminkin.
 

Yhteistyössä