¤ Uutta Elämäntapaa Opettelemassa ¤ vol. 2

Virallinen vaakalle pompsahdus :wave: 77.6 Muistaakseni puoli kiloa edellisviikosta, ehkä..

Voimat on ihan loppu, päätä särkee, niskat on jumissa, yöt risaisia, lapset villejä ja uhmaiässä..vali vali vali.. tuntuu että paukut on totaalisesti lopussa. Tulispa edes lunta ja pakkanen niin näyttäis edes maisema uudelta |O

Vatsan toiminnasta.. Mulla jumittaa kanssa ajoittain. Tosin koen että jos asioin vaan joka toinen päivä olen ihan ummella ja täynnä sitä itseään ihan kurkkuun asti :whistle: Mulla jumittaa ruisleipä ja se että syön vähän ruokaa.. Kunnon pottuannos-kahvia ja joku mausteinen syötävä tyhjään vatsaan tai mikä miellyttävintä.. yöllinen jumppa-hetki isännän kanssa saavat sonnan varmasti liikkeelle. Ja juu, tietysti joku kermajäätelö isolla annoksella, mutta silloin kärsivät muutkin kuin minä. Hylaa sen olla pitää :saint:

Mulla on joulukuume. Mietin täällä pääni puhki mitä hommaan lahjoiksi ja miten selviäisi urakasta mahdollisimman halvalla ja helpolla.

Esikoisella olis huomenna 2v.synttärit. Ikinä en ole kehdannut ostaa valmista kakkupohjaa, vaan nyt sen tein :ashamed: Väliin pistin suklaamoussea suoraan Ekströmiltä ja säilykepersikoita ohuina siivuina. Kermaa vatkaan aamulla päälle ja teen suklaakastikkeella hämähäkinverkon. Muoviset elukatkin ostin vaan hukkasin ne onnistuneesti tänne jonnekin. Jos eivät aamuksi löydy, pursotan suklaa läiskän kakun kylkeen ja sanon vieraille että siihen levisivät :headwall: Inhoan oikeasti hämskejä kuollakseni, nuijin ja hakkaan hesarilla vaikka suoraan tapettiin jos vaan satun kohtaamaan..sotkusta viis, kunhan kuolevat |O

Mukavaa viikonloppua kaikille ja suuria pudotuksia..

Anu
 
Jumi
Mulla kans pari päivää ollut jumi. Mutta se johtunee siitä, että vedin kahdessa vuorokaudessa 400g Olterman rypsi juustoa. Ja eilen sain rasvaa 80g !! :snotty: Ei se sinänsä paha ole, kun tuolla olikos se viime sunnuntaina, että rasvaa tuli vain 10g.. Mutta kyl toi jonkin moisen jumin teki tuo juusto.

Proteiini
Mutta proteiini täyttää. Sen olen tässä oppinut. Pari päivää niin ähky, että tosi vaikea saada syödyksi tarpeeksi.

Paino + kalorit
Tänään paino oli 59,9.. Kuten odottaa saattoi. Jos lähtee pelkästään kalorivajetta katteleen niin semmosta olis tässä 5päivän aikana tullut: 3500kcal = 0,5kiloa. Mutta nehän on vain lukuja.

Liikunta
Liikuntaa kuitenkin 1300kcal. Ja siitä olen ihan tyytyväinen.
Tänäänkin siis hölkkä/kävely lenkki. 40min ja 4,5km - keskisykkeet nousi 152 ja kalorit oli 325.. Vielä vaan olis tehnyt pari tuntia sitten mieli käydä pikku kävelyllä - mutta parempi näin. Kun taas oli lenkin jälkeen 37,4. Ja tiedän, että huomenna on pohkeet kipeenä, kun kaks päivää "juossut"..

Saldo
Omat plussat tai miinukset tulee sunnuntaina.

Hyvää viikonloppua. :wave:
 
Perusta
Ennen ¤ 63,5 ¤ bmi 25.6
Nyt ¤ 59,9 [-3,6]

Viikon keskiarvot
31 = 59,9 [+-o] ¤ 32 = 59,8 [-o,1] ¤ 33 = 6o,3 [+o,5]
34 = 6o,2 [-0,1] ¤ 35 = 6o,6 [+o,4] ¤ 36 = 61,1 [+o,5]
37 = 6o,5 [-o,6] ¤ 38 = 6o,o [-o,5] ¤ 39 = 6o,5 [+o,5]
40 = 59,9 [-o,6]


Liikunta
Tällä viikolla liikuttuja kaloreita tuli ainakin 1450kcal. Tekee mieli lenkille, kun eilen en päässyt. Tein mini treenin kotona stepperillä - eikä se liioin innostanut, ilmeisesti mulla on jokin tarve päästä ulkoilemaan ja kuuntelemaan musiikkia.. Ikinä en uskonut, että mp3 tulis mulle niin "tärkeä", mutta näköjään jo sen vuoksi haluan lähteä "lenkille".. Ei kyl ollut tarkoitus lähteä, mutta kait se on mentävä.
Niin joo, mutta mun polar sanoi eilen sopimuksensa irti -- patterit loppui ja täytyy sanoa kaikille, jotka polaria dissaa -- niin mulla ranneosan patterit kesti 4vuotta.!!

Treeni päiväkirjat
loka: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS0xMA==
syys: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS05


A-vitamiinista
Jotenkin mä vain luulen tietäväni, että a-vitamiinia on punaisissa "kasviksissa" [porkkana ja punainen paprika - ok].. Mutta en taas tullut ajatelleeksi, että sitä olisi mustissa marjoissa [mustikka ja mustaviinimarja]. Olen pistellyt taas mustikoita ja mustaviinimarjoja 3-5dl päivässä jogurtin kaverina ja ihmettelin, kun alkoi käsivarret kutisemaan. höh. Tarkistelin sitten "pitoisuuksia".. Jos A-vitamiinia [RE] on porkkanassa 775, punaisessa paprikassa 240.. Niin mustaviinimarjassa ja mustikassa sitä on 8. Mutta vadelmassa ja manskissa vain 1. Mikä tässä oli sitten kyl odotettavaa, mutta kuitenkin ihan huvittavaa, niin keltainen ja vihreä paprika sisälsi tätä a-vitamiinia [esiastetta] "vain" 20. Anyway.. Harmittaa, kun mustikoita enään on pakkasessa, kun vatut tuli jo syötyä.

Ruuasta
Joutuu tyytymään sitten kalliisiin pakastealtaan marjoihin. höh, kun en tajunnut varautua. Olen nimittäin hurahtanut täysillä jogurtti/marja hässäkkään, jota tarttee saada aamupalaksi ja ilta"herkuksi". Tuohon iltaherkkuun kuuluu kyl banaani - tulee paremmat unet en tiedä miksi.

Herkuista
Eilisen tylsyyden vuoksi söin taas 110g karkkia.. Ei siis mitään rotia sen kanssa. Eli tämän viikon herkkusaldo tuli vähän niinkuin ylitettyä. Tarkoitus oli syödä 110g karkkia, 75g sipsejä ja 1,5litraa light limpparia. Niin tosiasiassa homma meni sitten näin: 330g karkkia, 75g sipseja ja 4,5litraa light limpparia.

Kaloreista
Mikäli tänään pääsen tavoitteeseeni 500kcal vajeeseen [mikä on hyvinkin luultavaa, jos käyn pienen kävely lenkin tekemässä] - niin kokonais kalori vaje tulee olemaan ainakin -3600.


Yleistä elämästä
Ens viikko olis koulua - kai. En ole käynyt tsekkaamassa sähköposteja - hirvee stressi. Ja haluaisin vain nukkua. Masista ilmassa, viiiikko ja sit olis oikeeeeesti loma!! Mutta sillon pitää kait tehdä töitä, kun tällä viikolla ei voinut koneen ja flun takia.


Ensi viikosta
Ruuan suhteen pidän päiväkirjaa [kiloklubia]. Liikunnan suhteen - kattelee nyt kun uskaltaa sähköpostit ja sit tietää koulumatka käppäilyyn kulutetun ajan. Stressi on sitä luokkaa, että lenkillä täytyy kait päästä - tai sortua karkkiin. Lenkki on huomattavasti parempi vaihtoehto - jos kyseessä ei ole makkaralenkki. Balletonesta pidän vielä[kin] taukoa ja yrittelen aloittaa syysloman jälkeen.. Mutta tarkoitus olis saada ainakin tuommoset 1050kcal kulutettua liikkumalla. Mut jos tulee koulumatka kävelyä - niin sitten tuo tavoite olis 3kävely lenkkiä tai treeniä [min. 30min max. 55min].

Lopuksi
Oli sitten pälätys viikko. Ja se mihin en juurikaan puuttunut oli tuo mun painon "laskeminen".. Noo eihän se ole laskenut - samaa mitä 8viikkoa sitten - muutaman kilon jojoilua.. Mut näillä mennään. Noi lenkillä käynnit lisää nestettä lihaksissa - mutta mä en paljon perusta tuosta spekuloinnista sinänsä -- okei hauskaa ajanvietettä se on toisinaan, mutta ei se lukuja muuta. Tyytyväinen, että paino on olle 60, vaikka vain 100g. Ja taas toivon, ettei se menkkojen aikaankaan nouse enään sinne 61,5 - mutta viimeks se nous. Kattelen rauhassa. Opettelen stressin hallintaa ja nautin siitä, että voin kontrolloida syömisiäni..

Syömishäiriöstä - [Alipainon kannalta, eli en puhu nyt tunnesyömisestä, ahmimishäiriöstä tms. ylipainon kannalta. Vaan spekuloin anoreksian kannalta asiaa].
Välillä käy mielessä, mitä jos jossain vaiheessa alan suorittamaan painon kanssa ja pikkutarkkana perfektionistina se jääkin päälle. Mutta sitten lohdutan itseäni, ettei musta kyllä syömishäiriöiseksi ole, siis terveydelle haitallisella alipainolla eläjäksi. Ja ylipainoon osaan jo reagoida, joten en mieti semmoisia enään.

LiibaLaaba
Saatan palata vielä tänään. :ashamed:
 
Palaan valittamaan
Elikkäs lenkkeilin katsomaan siukun massua :heart: ja heidän uusia brion mustapunaisia vauvan vaunuja. :heart: Hain samalla mulle huomisaamuksi kahvia ja pari leipää, ne kun on siellä jemmassa, etten syö 300g päivässä - leipää meinaan. :heart:
Mulla oli hätävara pulse-sonic sykemittari ja sen kanssa tehty töitä, että saanut tiedot koneelle ja siihen mennyt jo kaksi "iltaa" tai no aikaa kahtena iltana. Ja tiedän, että tuo lenkki oli pikku testi miten kyseinen laite toimii.. Mua ärsyttää.. On puhuttu paljon, että Polar laskee kalorikulutuksen alakanttiin, koska siitä joskus nousi hirveä haloo.. Mutta en mä käsitä, että kuluttaisin 50minuutissa 5kilometrissä 5000askeleella 500kaloria.. Keskisyke oli 152 - ja se varmaan pitää ihan paikkaansa. Max oli 186 tms ja Min oli 78 tms. Mutta en tiedä, jotenkin :ttaa. Sen mä ajattelin, että kun askelpituudeksi määrittelin jotain 70 - mutta askeleet ja viis kilsaa perusteella mun askeleen mitta olis 90.. Ei se näin lyhyellä ihmisellä ole mahdollista tai en tiijä. Mutta tuli juostua paljon, varmaan 1,5kilsaa koko lenkistä. Vaikka päätin etten juokse. Juoksu oli suht helppoa ja ei tuntunut yhtään pahalta, jotenkin vain vilahti entiset "tohon asti mä juoksen" pisteet ja jatkoi iisisti puolet pidempään. Kai se kunto sitten voi kahdessa viikossa nousta. En tiiä. Tää tästä. valivalivali.

Liikuntaa siis tupsahti tilille 1945kcal.. Ja olen siitä aika yllättynyt, vaikka se nyt heittäiskin parilla sadalla niin silti.. Aivan poikki ja jalat huomenna rikki. Eikä huvita mikään koulu.. Jotenkin sinne tarttee ittensä repiä. Tietäs vaan miten. :ashamed:
 
Paino tänään 58,9.
Mutta varsinainen viime viikon keskiarvo paino, jota seurailen pidemmällä aika välillä tulee huomenna. Luultavasti se heiluu siellä 59,6-59,3 paikkeilla.. Ellei jotain yllättävää tapahdu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatin74:
Malina!
Päivitätkö tietoihin mun viime viikkoisen painon eli 94,6 kg. Thänks! =)
Tästä tulikin mieleen, että jos etusivulla on jotain virheitä tai kohtia, joita haluat muuttaa jne.. Niin laita viestiä vaan pinoon. =) Joskus joku uus juttu painohallinta tavoissa tai viikottainen paino menee väärin tai kokonaan unohttu mulla päivittää, joten.. :wave:
 
Perusta
Ennen ¤ 63,5 ¤ bmi 25.6
Nyt ¤ 59,5 [-4,o]

Viikon keskiarvot
31 = 59,9 [+-o] ¤ 32 = 59,8 [-o,1] ¤ 33 = 6o,3 [+o,5]
34 = 6o,2 [-0,1] ¤ 35 = 6o,6 [+o,4] ¤ 36 = 61,1 [+o,5]
37 = 6o,5 [-o,6] ¤ 38 = 6o,o [-o,5] ¤ 39 = 6o,5 [+o,5]
40 = 59,9 [-o,6] ¤ 41 = 59,5 [-o,4]

Liikunnasta
Liikunnat jäi vähiin. Pääsin lenkille vain kolme kertaa, vaikka mieli olisi tehnyt ainakin kuusi kertaa.. Mutta ylläri - taas tää perinteinen, kuten intissä "penikat".. Tosiassa kysehän on siitä, että säären etuosa tulee kipeäksi, kun lihas[?] kiinnittyy luuhun[?]. Ja kipu on aivan hirveä.. Pidi kaksi lepopäivää, mutta tänään ilma oli niin mahtava, kuin olisi kevät ilman loskaa. Aurinko paistoi lämpimästi ja silti ilma oli raikas. Heti ekat juoksuaskeleet kun olin ottanut niin. AUTS. Sattui ja sattui ja sattui.. Piti se kuitenkin käydä treeni heittämässä.. Joskin kävelin enemmän kuin normaalisti.. Kova ikävä mun polarin sykemittaria. Kun ei näillä pulsesoniceilla saa mitään tuntumaa siihen mitä on kalorikulutus.. Tämä mittari näytti 520kcal/20g rasvaa/169bpm. Ja leposykkeeksi se laski 42 ja juoksun aikana oli ihan hölkkkävauhdissa mun sykkeet muka 210!! Joten ei oo luottamista tuohon..

A-vitamiini valitusta
Löysin taas lisää a-vitamiinia ruuista mitä syön.. "Miks sitä pitää joka paikkaan tunkea. ;) " Tällä kertaa oli huomion kohteenani Juusto - kiskoin sitä urakalla tuossa kaksi päivää [yht. n.300g].. Ja auts. Huulet kuivu niin pahasti, että niihin tuli rakkuloita. yhyyy. Sitten appelsiinit ja satsumat. Arghh mitä mä syön? Käsivarretkin kuivat, samoin silmät.. Vähän rasittavaa, mut muuten ihan jees.

Herkuttelusta
Kalorimäärät jäivät pieniksi, niin kyllä herkuttelin!! Noo epusteks se juusto. Polari+rypsiöljy.. Sitten yks pulla, 10karkkia, 10 sipsiä = olin mummon luona kyläilemässä. =) Tänään 110g irttareita. Ja pe-la päivinä 3x20g toffeesuklapatukoita. Sen lisäksi 3 puolloa light limsaa.. -- Mä kyl luulin, että olisin syönyt enemmän nuit irttareita, mutta en näköjään olekkaan. Hyvä minä.

Kaloreista
Kalorimäärät tällä viikolla [1250kcal/vrk] + liikunta [1100kcal] saatan vielä tehdä stepperi treenin illalla, jos jaksan. Ruuasta - mulla vaan ei oo ollut nälkä - osan tuostakin ruuasta joutunut "pakottamaan" kurkusta alas.. Juu tiedän kalorivajetta on tosi typerää korvata herkuilla - mutta parempi se on niin tehdä siihen asti, että löydän syyn miksen saa riittävästi kaloreita..

Elämänhallinnasta + ruuasta
Se on kyl tosi hieno tunne, että yhden tavoitteistani saavuttanut - oppinut suhtautumaan eritavalla ruokaan ja liikuntaan. Toivon, ettei tämä ole väliaikaista, mutta toisaalta, en kiellä itseltäni mitään, mutta samalla kiinnitän huomioni siihen, että yritän saada 45-65g rasvaa päivässä ja että niistä valta osa on hyviä rasvoja. [helpoin keino minulle saada hyviä rasvoja on cashewit ja mantelit - joita en enää laske herkuiksi, vaikka niistä tulee päivässä 200-400kcal]. Proteiineja yritän saada päivässä vähintään 60g mieluummin yli 80g.. Tämä sujuu suht helposti, koska syön tonnikalaa päivittäin. [oih saisipa merilohta]. Tuosta kalastahan saan myös hieman hyviä rasvoja. Proteiineja taas maitotuotteista tulee suht helposti. Hiilarit pyrin pitämään alle 200g, toisinaan niitä tulee jopa alle 100g - mutta mitään karppia musta ei tule. Kasviksien jne määrät liikkuu 450-1000g puitteissa. Kuidut puolestaan 15-35 välillä. Tämä litania nyt siksi, että luulen siinä olevan mulle avaimia siihen, miksi en tunne juurikaan nälkää. Tällä hetkellä haasteena on syödä tasaisemmin, aamupala on jäänyt koska unirytmi on ollut viidelta aamulla nukkumaan ja 11-13 välillä ylös. Voi minua. Suuri askel myös tuohon ruokamäärien vähenemiseen lienee se, etten tunne syöpöttele. Pikku hiljaa päässyt ikävästä ja ahdistuksesta yli ja se on varmaan aika iso juttu kyl.

Painohistoriaa ja yllätyksiä
Selasin mun paino hirstoriaa ja toisin kun luulin olenkin painanut 67,6 ensimmäisen kerran jo tammikuussa 2006 -- Tämä oli mulle yllätys, luulin, että paino olisi ollut 68 ensimmäistä kertaa vasta Kesällä 2007. Noo Vielä vähän historian havinaa, paino oli ennen keskenmenoja [1/04 ja 8/04] -- kesällä 2003 painoni oli alle 52. Vuoden 2004 jälkeen painoni on pyörinyt 61-68 välillä siis. Joten kylllä olin yllättynyt kun perjantaina mun paino oli 58,9 !! Tänään 59,1 - Mutta kai se sitten kuitenkin putoaa vaikka sahaa aika pahasti.

Kiloklubista
Juu, alussa tosi rankkaa tehdä sitä ruoka päiväkirjaa.. Mutta kun jaksanut pari viikkoa vääntää ja tallentaa suosikkeja ja joitain suosikki reseptejä - niin nyt se sujuu jo hyvin. Mulla siinä mielessä hyvä, että voin uhrata tunnin tai puol siihen päivässä, että suunnittelen miten syön ja mitä, että saan kaiken tarvittavan ravinnosta. Ja se, että käytän pääasiassa samoja ruokia pidemmän aikaan kolmisen kuukauttakin voi olla innostus yhteen ja sitten siirryn seuraavaan ruokalistaan - johon kuuluu ehkä 2-4 eri ruokalajia.. Perheellisenähän en voisi näin toimia ja silloin kiloklubin päiväkirjan käyttö olisi hankalaa. Tai sitten sieltä löytyy reseptejä, joissa ohje mukana - niin sinänsä ei tarvitsisi sitten miettiä mitä ruokaa tekee ja annoksen kalorit on laskettu valmiiksi. Anyway en ole täällä nyt mainostamassa kyseistä palvelua.. Mutta itse teen usein niin, että kun sattuu sopivasti aikaa niin suunnittelen ruokailut ja ostos listaa etukäteen.. Teen siis muutamalle päivälle etukäteen suunnitelman siitä mitä aion syödä - enkä vain kirjaa ylös sitä mukaan kun suuhuni jotain laitan. Tämä tästä tieto iskusta.


Lopuksi
Mun oli tarkoitus käydä heittämässä vain päivitys, mutta näinhän tässä taas kävi.. Ei tuo painon putoaminen ole ollut mulle "se juttu" tällä viikolla. Toki se on ihan jees, että kaksi pudotus viikkoa peräkkäin. Mutta ennemmin leijun taivaassa tästä olosta mitä viimiset kolme viikkoa on ollut liikunnan suhteen ja viimiset kaksi viikkoa sen suhteen, että pystyn kontrolloimaan syömisiäni. Lenkkeily jää ensi viikolta. Pakko kai pitää enemmän kuin kaksi välipäivää - ei näillä jaloilla pärjää. Mutta onneksi ei polvi ole ollut kipeä. Luulin että se menisi ihan rikki, mutta mitään sen suuntaista ei ole tapahtunut.

JEP. MUKAVAA ENSI VIIKKOA!
 
Ihanaa Malinan yksinhöpötystä :D Mukavaa luettavaa vaikka aina pyyteletkin anteeksi jorinoitasi..

Surffailu on jäänyt vähän vähemmälle kun molemmat lapsoset ovat alkaneet heräilemään ennen kukonlaulua ja paljon paljon ennen hesarin tuloa. Päivä on yhtä juoksua aamusta asti.

Paino laskee todella hitaasti, nyt oli 77.2..

Muuten valtakunnassa kaikki ennallaan..

Mukavaa viikkoa ja kirpakoita aamupakkasia :heart:

Anu
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Ihanaa Malinan yksinhöpötystä :D Mukavaa luettavaa vaikka aina pyyteletkin anteeksi jorinoitasi.. Anu
Juu, mä otan tän "blogin" kirjoittamisen kannalta. Melkein puhtaasti. :D Ja juu, ei kyl tarttis pyydellä anteeks varmaan enään. Edes mä en jaksa lukea mitä oon kirjoitellut. :whistle:
 
Mulla on tullut taas takapakkia. Mutta aloitin painonvartijoissa viime viikolla. Aloituspainoksi tuli 75,8 ja mietin, että pitäiskö se laittaa tännekin aloituspainoksi. Toisaalta se on se ikuinen menkkojen alkamispaino ja nythän se on tippunut takaisin 74,5 kiloon. Enkä tosiaankaan tiedä, onko painonvartijoista ollut mitään hyötyä viikon aikana, kun nuo ovat ne normilukemat menkkojen aikana. Tai no, ne nyt on vielä päällä, että parin päivän päästä saattaa lukema olla toinen.

Otin sitten ja ostin Alleja. En niitä vielä viime viikolla halunnut koittaa, mutta tänään otin ekan kapselin. Sais nyt nähdä, onko niistä apua. Eipä tuo olekaan kuin 10 päivän kuuri.
 
Perusta
Ennen ¤ 63,5 ¤ bmi 25.6 ¤ Nyt ¤ 59,6 [+o,1]

Viikon keskiarvot
39 = 6o,5 [+o,5] ¤ 40 = 59,9 [-o,6]
41 = 59,5 [-o,4] ¤ 42 = 59,6 [+o,1]

Aikaisemmat
31 = 59,9 ¤ 32 = 59,8 ¤ 33 = 6o,3 ¤ 34 = 6o,2
35 = 6o,6 ¤ 36 = 61,1 ¤ 37 = 6o,5 ¤ 38 = 6o,o

Liikunta
http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS05


Viikosta 42
Penikkakipujen vuoksi jätin lenkit tältä viikolta. Sientä fluta [aivastelu, nuha ja kurkkukipu] oli ilmassa. Loma viikko koulusta, enkä saanut edes tehtyä töitä. Päätin pitää tasoittavan viikon ja syödä suurin piirtein mun päivittäisen 1900-2000kcal/pv. Eli ainakaan painon ei pitäs laskea. Kävin myös perjantaina pitkästä aikaa "juhlimassa". Liikuntaa tuli yksi kävelylenkki ja stepperi lenkki. Ja juu lauantaina herkuttelin.

Omista menkoista ja painosta
Paino pudonnut muuten vähän kummalliseen aikaan, koska menkkojen piti alkaa eilen ja nyt pitäs siis olla pahimmat turvotukset päällä.. Jos olis ollut ovis sillon, kun paino oli 58,9 - niin se selittäisi sen notkahduksen.. Mutta katsotaan, ehkä ne menkat tulee parin kuukauden viikon päästä. Sitä pms turvotusta odotellen.
 
Yleinen juttu menkoista ja painosta
Kannattaa kyl seurata miten paino käyttäytyy menkkojen aikaan, ja pitää siitä kirjaa. Koska siten kun on tavoite painon saavuttanut ja alkaa ylläpitämään sitä painoa, niin on tosi hyvä tietää miten paino käyttäytyy kierron eri vaiheissa. Niin ei tarvitse miettiä onko lihonnut vai mitä on tapahtunut. Tämän vuoksi itse merkitsen painot aina viikon keskiarvon mukaan, mutta en jätä niitä merkitsemättä, vaikka plussaisin parikin kiloa. Parhaiten huomaan myös oviksen aikaan pienen päivän parin notkahduksen, että kun se lukema on aina pienempi aikaisempia lukemia. Vaikka paino muuten ei tunnu putoavan, niin siitä tiedän, että se on sitten putoamassa.
 
Huhhei ja hellät tunteet tännekin!
En oo töistä jaksanu naputella ja muutenkin ollu vähän skeptinen olo viimeaikoina kaiken suhteen :|

Nyt uus viikko ja uudet kujeet, vaakakin näytti ihme kyllä jopa 97,2 aamulla.

Tänään tuli vedettyä illan (taino, yöhän tää taitaa olla?) kunniaksi lenkki. Puoltuntia tuli ihan jopa juostua tuolla pakkasessa.
Tuntuu vaan kovin riskalta juosta pakkasella, pelkään että tuun taas kipeeks ja otetaan takapakkia :(
Noh, nyt on kuumassa suihkussa käyty ja tee hautuu tuossa vieressä. Ehkä ne pöpöt pysyy poissa!

Ja tuli huomattua sekin että viime sairastelun jälkeen (eli olin kipeänä viimeksi kun starttailin uutta elämäntapaa) ei oo ollu hetkeäkään olo että olis kipeäksi tulossa. On toki ollu veto veke, mutta laitan sen tän kaamoksen piikkiin. Ei pääse sängystä vapaapäivinä oikein millään ylös jos ei ole sopinut jotain konkreettista tekemistä.
Muuten ollu terve olo :)

Reippain mielin
-Amb
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malina:
Yleinen juttu menkoista ja painosta

Malinalle kiitos tästä huomiosta :wave:

Mä ajattelin kanssa että rupean seuraamaan painoa myös menkkojen aikaan. En välttämättä vielä, mutta sittenkun kierto on joskus(toivottavasti) edes suht säännöllinen.
En sitten tiedä miten voi vaikuttaa tää pco noihin hommiin. Punaisten päivien pitäis vihdoin ja viimein alkaa (meillä siis vauvan haaveissa, ja oon 2viikkoa jo odottanut menkkoja - itse siis olen etuajassa :D ), mutta ei ole yhtään menkkafiilis. Ei turvota eikä muutenkaan mitään "normituntemuksia".

Liikaa en noihinkaan vauvahaaveisiin jaksa panostaa kun on tuo pco. Kohta tosin alkaa olla niissä lukemissa (se lääkärin suosittelema -10kg) että voi käydä kurkistamassa miltä ne munasarjat näyttää. Onneks ei pahimmasta päästä ollut. Alle kymmenen rakkulaa yhteensä.
Nooh, se siitä.:)

Meen nyt tsemppailee äiteelle villasukkia joululahjaks.
Öitä ja kumarrus
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malina:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatin74:
Malina!
Päivitätkö tietoihin mun viime viikkoisen painon eli 94,6 kg. Thänks! =)
Tästä tulikin mieleen, että jos etusivulla on jotain virheitä tai kohtia, joita haluat muuttaa jne.. Niin laita viestiä vaan pinoon. =) Joskus joku uus juttu painohallinta tavoissa tai viikottainen paino menee väärin tai kokonaan unohttu mulla päivittää, joten.. :wave:
Ja koska mulla on nähtävästi hirvea draivi nyt lukea kaikki ketjun viestit ja jollain tapaa kommentoida, niin mun alotuspäiväksi vois laittaa tuon
25.8. Kiiitooos

(ja nyt yritän ihan oikeasti ottaa villasukat työn alle :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:
ollu vähän skeptinen olo viimeaikoina kaiken suhteen :|
Tuon skeptisen olon on täällä palstalla huomannut, kun yksikseni saanut jutella.. Joten lopetin sen sitten.

Se on tosi harmillista, ettei ihmiset jaksa puhua tai tavallaan sulkee asian pois mielestä, kun tulee blaaaah olo tai jotain jumia. Koska mun mielestä ne olis niitä tärkeimpiä päiviä, kun vertaistukea tarvitsisi. Juurikin tuon vuoksi monella loppuu pudottelu tai ainakin katkeaa määrittelemättömäksi ajaksi - muutamaksi viikoksi tai muutamaksi kuukaudeksi..

Onhan ihmisillä kiireitä, eikä painoa pitäisikään "joutua" seuraamaan missään aikataulussa, saati että tänne pitäisi niitä kuulumisia ilmoitella.. Siinä vaan käy niin, että pino kuivahtaa helposti kokoon.. Itsekin aloin blokkaan toisella palstalla..

Noo kivaa viikkoa kaikille, jotka tänne kurkistaa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:
ollu vähän skeptinen olo viimeaikoina kaiken suhteen :|
Se on tosi harmillista, ettei ihmiset jaksa puhua tai tavallaan sulkee asian pois mielestä, kun tulee blaaaah olo tai jotain jumia. Koska mun mielestä ne olis niitä tärkeimpiä päiviä, kun vertaistukea tarvitsisi. Juurikin tuon vuoksi monella loppuu pudottelu tai ainakin katkeaa määrittelemättömäksi ajaksi - muutamaksi viikoksi tai muutamaksi kuukaudeksi..
Mulla on kyllä nyt todellakin jäänyt tämä pinoilu, eikä pudottelukaan ole oikein saanut tuulta purjeisiin.
Meillä on ollut 1,5 vkoa kamala YskäRäkisLenskaFlunssaKöhis-epidemiapandemia-mikälie... Ensin isäntä, sitten muksut ja minä. Vieläkin pienempi lapsista köhii ja nokka vuotaa, itsellänikin on vielä sellainen olo että pääseeköhän vielä huomennakaan jumpalle. Mä olen niin yliväsynyt kun yöt on mennyt pääosin valvoessa kun pienempi muksu ei ole saanut nukuttua oikeastaan muutakun pystyasennossa mun sylissä nojatuolissa. Eipä siinä itse kovin hyvin tällainen muutenkin huono nukkuja saa nukuttua.
Mutta eiköhän tämä tässä pian ala helpottamaan..

Tosiaan yli viikkoon ei ole tullut liikuttua ja sen kyllä omasta olostakin jo huomaa. On niin ällö, ahdistunut ja jotenkin turvonnutkin olo. Voi kun mä huomenna pääsisin jumppaan.. Mutta kuinka siellä sitten jaksaa mitään tehdä, no, omaan tahtiin..



Punnitsin kuitenkin tänään, paino oli 94,2 kg. Eikä siitä sen enempää

Argh, kyllä mä nyt tarvitsisin sitä kipinää jostain..
 
Paino putoaa, mutta tunnit vuorokaudessa eivät riitä surffailuun tai sitten on mehut niin vähissä että nukkumatti on houkuttelevampi :ashamed:

Unohdan kuitenkin huomenna punnita virallisen painon, joten tässä epävirallinen versio varuiksi 76.9 saattoipa olla "jopa" 76.4 mutta en nyt vanno varmaksi..

Nyt kotihommiin vielä kun silmät ovat auki..

Voimia ja intoa...

Anu
 
Niin joo, voisin pari sanaa kirjoittaa liikunnasta..

Jolkottelusta
Jos en pääse lenkille oon tosi pahalla päällä.. Eli aloittelijan ylikunto virhettä tässä pahasti olisin suorittamatta.. Mutta penikoille kiitos - pakko pitää välipäiviä ja tehdä vain 3km lenkkejä.. Tosin ne menee pääosin jo pelkästään juosten. En tiedä mitä olisi tehtävä.. Kotihoitoa koittelen.. Tosiaan vaiks nyt onkin pms niin kyl se vaan niin on, että kun eilen ramppasin serkkuni ja kahden ihanan pikku ipanan :heart: :heart: kanssa kaupungilla 4 tuntia - aloin olla tosi väsy ja ärtsyä oli vaikea peitellä jo siinä iltakahdeksalta, kun koko päivän olin sinnitellyt kahdella leivällä ja 1,5litralla kahvia. Kun pääsin kotiin, niin kaupan kautta - lenkkikengät jalkaa ja juokseen. Sattui :keleesti - mutta mä en olis saanut väsykiukkua muulla tavoin pois. :ashamed: Rakastuin lenkkipolkuun, mp3 ja köyhänlampeen, niin noi penikat kävi pahaksi, vaikka iskiaskipu hellitti..

Balletonesta
Joten jouduin luopumaan siitä. Mä en saanut itekseni lähdettyä sinne.. En tiedä syytä, joku arkuus kait.. Mutta hankin sellaisen treeni videon, jossa on 4x15min tanssi treeniä. Balettia :heart: ja Jazz,, Salsa,, Street. Vaikuttaa tosi kivalta ja tehokkaalta. Pääsen siten kiinni tanssiin. Ja koska voin tehdä sen kotona ja vain 15min kerrallaan, jos pahalta tuntuu, eikä tule sitten sitä "pakko" kävely/juoksua "turhaan" kipuiluttaa jalkoja lenkkien lisäksi, jos sitten en pystys balletonessa oleen varttia kauempaa. Joten tyytyväinen tähän tilanteeseen. Ja kumman ymmärtäväisiä he olivat kansalaisopistolla ja vielä palautti mulle kurssi maksun. =)

Mää se en kans osaa "olla hiljaa".
En mä sitä siis anteeks pyytele, mutta tää on tätä mulla. Kun ei ole sitä perhettä ja edelleen opettelen totutteleen tähän yksin oloon. Mites se chisun[?] uuden levyn nimi oli: Yksin ja Onnellinen? tms. Sopii mulle. Seuraavat 3+1 viikkoa studiokuvauksia.
 
Vähän menkkamainen olo taas.. turvottaa mutta siinä se, mahassakin kipristelee.

Mietin vaan sitä että tarkottikohan se gyne että mun pitäs ottaa metformiiniä SEKÄ syödä pillereitä painonpudotukseen?
Sano nimittäin että pitäis syödä molempia ja katsella sitten puolen vuoden jälkeen tilannetta uusiks. Se kuukaus kun noita hullunappeja (marvelon) söin niin paino putos hyvään tahtiin. Nyt taas junnaa aikalailla paikoillaan kun jätin ne napit pois. Ei vaan pystyny. Teki musta niin kamalan akan suoraan sanottuna..
No, en stressiä ota.

Tälläkin viikolla neljästi käyny iltasin lenkillä ja tosiaan jopa juoksemassa,. Tekee niin hyvää!
Toisin kuin malinalla mulla huonotuuli on paras tapa päästä lenkille (puhumattakaan veetutuksesta mitä tuo mies olento välillä saa aikaiseksi). Tosin uskoisin myös että osa mulla on tätä näyttämisen halua tolle miehelle "kato nyt kyllä MÄ jaksan lenkillä käydä mut sä oot niin luuseri ettet lähde".
Meillä tosiaan tuo mies sano että syyskuussa alkaa treenikausi ja käydään neljä kertaa viikossa lenkillä. Onkohan tuo nyt kahtena kertana mukaan lähteny :whistle:

Noh, sain tänään hankittua heijastinta, niin uskalta tuolla öisin mennä.
Tässä on yksi tosi mukava 5km lenkki, mutta siitä suurin osa on valaisematonta maantietä niin ei oo siellä uskaltanu pimeällä vain yhden heijastimen varassa mennä. Harvempi henkilö kun siellä yöaikaan nopeusrajoituksia noudattaa.

Ensiviikolla alkaa taas yövuorot. Vähän hämmentää että miten käy liikkumisen. Jostain syystä en osaa lenkillä käydä valosalla. Kai sitä vielä itseään häpeää kun on niin pallo ja puuskuttaa heti. Ei tahdo että muut näkevät.
Nautin kuitenkin suunnattomasti kun siellä käyn.
Jos sitä vaikka heti töistä päästyään lenkkeilee, ihmiset toivottavasti vielä unenpöpperössä ettei tajua mikä lihapulla sieltä vyöryy :D


 

Yhteistyössä