¤ Uutta Elämäntapaa Opettelemassa ¤ vol. 2

Perusta
Ennen ¤ 63,5 ¤ bmi 25.6 ¤ Viime viikolla ¤ 59,6 [+o,1]
Tällä viikolla ei päivitystä

Viikon keskiarvot
¤ 41 = 59,5 [-o,4] ¤ 42 = 59,6 [+o,1] ¤ 43 = ep [-]

Aikaisemmat
31 = 59,9 ¤ 32 = 59,8 ¤ 33 = 6o,3 ¤ 34 = 6o,2
35 = 6o,6 ¤ 36 = 61,1 ¤ 37 = 6o,5 ¤ 38 = 6o,o
39 = 6o,5 ¤ 40 = 59,9

Treenit
http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS05


Viikosta 43

Liikunta ja ruoka
Ei juurikaan liikuntaa.. Ehkä pari tuntia.. Juoksut jäi, pitää saada kintut kuntoon, kun next kk on rankka.. Ei olis varaa penikkakipuilla, mutta en tiedä ens viikosta.. Syömiset ei nyt ihan oo mennyt kuten olis pitänyt.. Kasvikset jääneet alle 500g päivässä.. Ja liikaa hiilareita. Protskut ei oo täyttynyt [60-90g/pv tavoite] ja rasvakin on vaikea ollut saada yli 45g päivässä - tavoite on se aba 1g/kg.

Liikunta ja herkut / terveellinen ruoka
Eli kun ei syö kunnolla, ei jaksa liikkua.. Tai kun en pääse lenkille, en jaksa oikein mitään. Katon kyl mitä syön, mutta en saa mitään hyvän olon tunnetta - juurikaan muusta kuin - tai en edes siitä, tanssista meinaan. En edes herkuista.. En niitäkään jaksanut syödä kuin perjantaina.. Edes herkut ei siis maistu. Vaikka toisinaan joku pakko kurkun syöminen tuntuu kurjalta, niin yleensä saan hyvänolon tunteen siitä, että syön terveellisesti. Mutta nyt on tavallaan ihan sama syönkö herkku vai terveellisesti, kun ei kiinnosta, niin samalla sitä sitten syö terveellisemmin mieluummin kuin syö herkkuja ja toivoo, että se riittää. Että olo tulisi paremmaksi. Luultavasti siis kyse siitä, että en ole päässyt ulos, enkä lenkille. [Tai no ma ja ke muistaakseni, mut silti]..

Ei vaan kiinnosta + nukkumisesta / väsystä / stressistä
En jaksa mennä kauppaan ja jääkaapissa tai pakkasessa ei juurikaan ole mitä syödä.. Kai sitä vähemmästäkin väsyy. Kauppaan kaikki 100metriä matkaa.. Enkä oo juurikaan edes saanut nukuttua.. 4-6h yössä.. Ja yleensä sekin vielä aamusta. Eli 4-6 välillä nukkuu ja sitten pyöriskelyä ja horrosta, heräilyä. Väkisin silmiä auki yhdeltä.. Ei oo jaksanut herätä, muttei ole saanut kunnon untakaan. Ollut semmosta omituista hälläväliä masista.. Kaikki on hyvin, mutta silti laah olo. Sitä vaan on, eikä saa juuri mitään aikaseks, eikä semmosta jaksa.. Ehkä tähän oloon on syynä tuo, ettei juurikaan ulkona ole päässyt käymään - olis päässyt, mutta kun ei saanut mentyä. Stressaa tosi paljon next 4viikkoa.. Sen jälkeen alkaa vielä ensimmäiset näytöt.. Noh huomenna ystävän ensimmäiseen valokuvanäyttelyyn. :heart:

Painosta
Olen jaksanut muistaakseni kerran tai kahdesti käydä vaa'alla. Ja sen perusteella en voi painoa merkitä.. Jätän siis ep:ksi tämän viikon, mutta jotain 59,8 se vissiin on. Eli plussausta vaikuttas olevan.. Kumma ettei mua masenna yhtään, ettei paino putoa.. Toisaalta ehkä siksi, että normaalipainossa ja hyvä olla kropassa, tai olis jos pääsis lenkille.

Juoksemisesta
Se on kyl totta, että juokseminen [kävely+hölkkä] vaikuttaa mielikuvaan itsestään. Tulee tietoiseksi omasta kropastaan ja juoksemisessa mä saan ainakin fiiliksen, että hallitsen kehoani ja lihaksiani. Ja juokseminen tekee hyvää sydämelle.. Oon tosi masis, kun en oo päässyt lenkille.. Alkaa tuntuu siltä, että ehkä tänään pitäs kuitenkin.. Mut toisaalta en vois ottaa sitä riskiä, että huomenna vaikea kävellä.. Joudutaan kuitenkin studiossa kiikkumaan ylös ja alas ja penikkakipu siihen niin se olis varmaan vain irvistelyä ja voivoiaiai ja kiroamista.
 
Jatkan vielä..

Niin hiton vaikee kirjoittaa, kun ei voi kirjoittaa, kuin muutaman kappaleen ja sitten alkaa kiukutteleen tää kirjoitusikkuna. Eikä näe mitä kirjoittaa. Vaikka käyttää copy/pastea wordin kanssa, niin silti tää v^tuttaa..

Niin mulla on siis pms siitä nämä olot ja turhautumiset.. Menkat viikon myöhässä. Vasta, mutta silti...!
 
Tänään paino oli 59,o
Viime viikon kalorivajeen jälkeen sen olikin pitänyt pudota reilun puolen kilon verran.. Olen kyllä yllättynyt, että paino oli noinkin alhainen taas väliin, mutta katsellaan.. Menkat sais jo alkaa.
 
Heipä hei ja hellät tunteet.

Mulla meneillän yövuoro viikko joten en painoa edes viitsi ajatella.
Vuorotyöhän lihottaa, voin pitää sitä tekosyynä. Plus siihen päälle vielä pco ja menkattomuus ja kaikki |O
Tosiaan, mulla nyt taukoviikko punnitsemisessa ym. Perjantaina aamuun loppu työt ja seuraavan kerran vasta torstaina töihin.
En oo mitään saanu tehtyä nyt kun on nää yövuorot ollu
:ashamed: ei vaan oo saanut aikaseksi. Aamuisin töiden jälkeen on niin pirun koomassa, väsynyt ja nälkäinen että haluaa vaan nukkumaan, ja alku-illasta kun herää niin kiinnostaa enemmän telkkarin katsominen ja ruoan laitto ja kotityöt kun lenkille lähteminen.
Onneks nää loppuu jo kolmen vuoron päästä!

Tähän lisää sekin kiva että äijä on kipeenä. Saa siivota senkin jälkiä ja kuunnella sen itkuvinkua kun on kipee olo. Tyhmä äijä ku koko viikonloppu pitäny juosta rehkimässä pihalla vaikka kaks viikkoa ollu jo kuumeessa :headwall:

Ei siis tosiaankaan mikään herkkuaika mulla. Varsinkaan kun noi pillerit eskottaa päätä ja oon ihan dingdong :$

Mutta mukavaa viikon jatkoa teille, mä kirjottelen taas jos olen vähän paremmalla tuulella.
Lähden potkimaan ton ukon ylös sängystä että saan tuuletettua ja pääsee itse nukkumaan raikkaaseen ilmaan eikä ummehtuneeseen, kuumaan ja unihajuseen läävään

:wave:
 
Eilen oli sit kuitenkin aika huippu päivä. Mut paha olo johtuu siitä ettei pääse lenkille. Ja tietty se mainitsemani pms.

Mutta tänään näköjään mua ei ole tippaakaan kiinnostanut mitä suuhuni laitan.. Tai on, mutta jotenkin kalorimäärät vaan ylittyi ja jos eilen söinkin vain 1550kcal - niin tänään niitä tuli itteens ahdettua 2370kcal.. Waaa?? Leipä, leipä, leipä se leipä.. Kahdeksan palaa sitä tuli napsittua. Jothenka. Noo tuli siinä korjailtua eilisen protsku ja rasva varastoa.. Mutta.. !! hiilarit pomppas lähemmäs kolmea sataa.

Mä en enää koskaan syö leipää!!
 
Mie olen kans alkanut ajattelemaan, että tulee syötyä ihan liikaa leipää. Aivan kuin sitä ei muuta vois syödä välipalaksi.
Mulla oli tänään punnitus päivä. 73,1
Välillä tuntuu, että tämä homma etenee liian hitaasti. Varsinkin, kun tuli pari viikkoa sitten takapakkia. Sitä on niin kuin samoissa lukemissa kuin joskus aikaisemminkin. Sais nyt nähdä, miten tämä homma tästä kehittyy.
 
Alavireyttä yleisesti
Mistähän tämmöinen moinen alavireys johtuu?? Tai siis tuntuu että melkein kaikilla on jokin pieni matalapaine meneillään -- luultavasti se johtuu säästä, vaikkei sitä heti haluaisi sään "syyksi" mieltääkään.

Omaa pohdintaa
Ehkä syksy sit kuitenkin on vuodenaika, joka uuvuttaa. Pimeys. Itse toki rakastan syksyä ja kevättä. Mutta kait mua uuvuttaa ne syksyt jotka olen yksin.. Muuten en kyl valita. Oon vihdoin alkanut tottumaan tähän [en voi sanoa sinkku elämään, koska ei oo mitään halua edes tapailla ketään], mutta tähän itsenäiseen elämään.. Mutta jotenkin sitä ei vaan iltaisin aina jaksa lähteä minnekään, kun on pimeää, siis itekseen. Juu..

Leipään
Niin, Tundra miten sen on joskus kuullut, että joka aterialla kaksi palaa leipää. Noo sehän kai tarkoittaakin aamiainen, lounas, päivällinen. Jokin vanha ravitsemus neuvo tuo lienee.

Lapsuus ajan muistoja - omaa
Anyway.. Mutta kun mä en syö lämmintä ruokaa ollenkaan - vain leipää. Olin pentuna jo huono syömään lämmintä ruokaa. Keitotkin söin haarukalla. Vain perunat ja makkaranpalat. En voinut sietää mitään lämmitettyjä vihanneksi. Onneks olin kuitenkin sellainen, joka tykkäsi sitten popsia kurkkua ja etenkin tomaatteja pelkiltään. Samoin pakkasesta puolukoita ja napostella niitä kuin karkkeja. Juu tosiaan tomaatit oli mun heikkous. Mökilläkin [meillä on iso suvun mökki, muksuja parhaimmiten oli 20-25], mun kummitäti muistaa vieläkin, että mä olin harva se tunti kurottamassa kättäni tomaattikoriin, kun muut etsi kandi sokeria. Voi minua..

Leivästä nykyäänkin ja maidostakin - omaa
Mutta siis nykyäänkin mä korvaan lämpimän ruuan leivällä.. Siis leipä päivinä - noo nykyään mulla ei mahdukaan lämmintä ruokaa sellaisiin päiviin, kun leivällä hemmottelen itseäni.. Mä en osaa syödä vain vähän leipää. Se on niin nopea tie, jos leipää on varastossa, kuten mulla on pakkasessa - pitää aina ostaa se 600g pussi - gluteiinitonta kun ei oikein saa pienemmistä, siis ei saa tosta meidän lähikaupasta.. Niin mä toimin leivän kanssa, kun toiset karkin. Jos sitä on se syödään. Ja niin se vain menee.. Joskus harvoin pystynyt pitämään leipä pussin pakkasessa siten, että se on riittänyt kolmeksi päiväksi. Vähän sama oli ennen myös tuoremehun kanssa. Maidon kanssa ei mee kahta päivää.. Litra maitoa hujahtaa päivässä ja enemmänkin, mutta laktoositon maito on niin *run kallista.

Kaloreista - omaa
Mutta tulee vaan niin turvonnut olo. Eilen viel tuli jotain syötyä kirjoittelun jälkeen.. Kalorit meni varmaan 2500.. Jos normaali kulutus - eilen se tais olla noin 2000. [vaihtelee 1950-2050 välillä]. Eli mentiin aika reippaasti yli kulutuksen. Ja hiilareita melkein 350g.. Ei ihme jos väsyttää!

pälätys päivä - omaa
Mun piti vain vähän kommentoida tuota leipä asiaa.. Niin tuli sitten taas vähän kirjoiteltua kaikkea muutakin.. Voisin kipitellä blogiini höpisemään..

Välipalasta
Kannattaa käyttää maitotuotteita välipaloihin. Aterialla kannattaa juoda mieluummin vettä ja säästää maidon sisältämät kalorit ja täyttävä proteiini välipaloiksi. Maidon riittävä saanti edistää kylläisyyden tunnetta ja tästä vielä kirjoittelen myöhemmin yhden lainauksen lehden artikkelista, nyt en ehdi. Mutta siis kyl kandee leivän tilalle keksiä jotain muuta välipalaa. Jogurttia, rahkaa, hedelmä[salaattia], marjapirtelöä, kasvisdippiä -- onhan noita. Mutta tiedän, se leipä on muka helpoin. Siihen on tottunut, mut toisaalta, kyllähän sekin aikaa vie, että hujauttaa päälliset [levitteet ja juustot/makkarat + salaatit, tomaatit ja kurkun tai paprikan]..

Leipävalitus - Oma
Ööh okei - mä hujautan leivän mikroon sulamaan [1min] ja sitten auramurut päälle ja mikroon [1min] --- Ehkä mä ehtisin tuossa 3minuutissa tehdä jotain muuta välipalaksi tai "oikeaksi" ruuaksi. Mutta leipä vain on niin :heart: Minkäs teet?? Nooo jos vaikka pitäsit Malina niitä leipäpäiviä vaikka vain 3kertaa kuussa.

Nyt meen kun oon jo myöhässä.
 

Perusta
Ennen ¤ 63,5 ¤ bmi 25.6
Nyt ¤ 59,4 [-o,2]

Aikaisemmat
¤ 41 = 59,5 [-o,4] ¤ 42 = 59,6 [+o,1] ¤ 43 = ep [-]

Treenit
http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS05

Viikosta 44
Neljän päivän keskiarvopainot siis.. Kahtena päivänä paino oli 59, kahtena sitten enempi. Liikuntaa [arkikävelyä] kaikki puolitoista tuntia tällä viikolla.. Ollut veto pois. Koska ei ole ruoka maistunut. Pahimmillaan kcal vajeet ollut jopa 1200kcal/pv. Eli syönyt alle 800kcal/pv. Toisina päivinä rasvaa vain 10-35g eikä kasviksia juuri nimeksikään. Valitettavasti on kalorivajetta täytynyt korvata karkkipussilla [110g] tai sipseillä [75g].. Tietty mantelit ja kahvi.. Ei vain saa ruokaa alas. Ei tee mieli. Menkat kaks viikkoa myöhässä. Katellaan miten tää tästä jatkuu. Sko olin yhden päivän, muuten vain "tehnyt" kuvia ja ideoinut next viikkojen kuvauksia.

Noo sepä tästä. Jaksa yksin täällä höpötellä enempää. :|
 

Yhteistyössä