Vääntäkää rautalangasta miten muka kurahousut on niin paljon helpompi putsata?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua ei kiinnosta yhtään, mitä muilla lapsilla on päällä, mutta mua ärsyttää tyhmät perustelut! :)

Meillä on tuttavaperheen kanssa suunnilleen samanikäiset lapset, leikki-ikäisiä ja vanhimmat aloittaneet koulun. Mä en ole juuri koskaan käyttänyt lapsilla kotioloissa kurahousuja. Turhaa pukemista ja riisumista ja kurat pystyy huuhtomaan hyvin ulkohousuistakin pois. Tuttavan lapset puolestaan on kaikki aina kurahousuissa jos on pisarakin vettä pihalla. Kuulemma on niin paljon helpompi pestä ja pitää puhtaana. Mä en vaan tajua. Kukin tyylillään tietty. Mun mielestä vaan hirveä vaiva pukea aina yksi lisävaate ja ei lapsistakaan taida kovin hauskaa liikkua.
 
vierailija
Mietipä nyt hetki ihan omilla aivoilla.

Ensinnäkin, kurahousun pinta on sellainen tasainen muovinen, josta kura, savi yms. lähtee helpommin pois kuin kangaspintaisesta.

Toiseksi, kurahousu on vuoriton ja ohut. Olisiko vähän helpompi pestä ja kuivattaa kuin vuorillinen ulkopuku?

Käytönnölliseltä perheeltä vaikuttaa teidän tuttavat.
 
vierailija
Kiitos vaan :(

Kyllä lapsilla on kurahousut päiväkodissa olleet, tiedän millaiset ne on ja ymmärrän asian kun koko ryhmän lapset pitää kuivata. Mut omien lasten housut ehtii kuivua kotona.
Asiat voi tehdä eri tavoilla. Teillä toimii noin, toisella perheellä toisella tavalla. Lopputulos lienee sama eli kuivat lapset, eikö se ole tärkeintä?

Ja luulen, että jos lapset on opetettu ja totutettu kurahousujen säännölliseen käyttöön, ei pukeminen/riisuminen ole niin suuri lisävaiva kuin oletat sen olevan.
 
vierailija
Asiat voi tehdä eri tavoilla. Teillä toimii noin, toisella perheellä toisella tavalla. Lopputulos lienee sama eli kuivat lapset, eikö se ole tärkeintä?

Ja luulen, että jos lapset on opetettu ja totutettu kurahousujen säännölliseen käyttöön, ei pukeminen/riisuminen ole niin suuri lisävaiva kuin oletat sen olevan.
Okei, sori että kysyin. Hyvät yöt.
 
vierailija
Mikä juttu se oikein on, että missään päiväkodissa ei saa pestä kuravaatteita siinä sille tarkoitetussa lavuaarissa? Meillä toinen päiväkoti menossa, mutta kun ystävien kanssa juttelee, niin se on vakiosääntö ihan joka päiväkodissa. Että rakennetaan hitto lavuaari oikein sitä varten ja sitten kymmenen kylttiä kieltämään, että "ethän VAIN pese kuravaatteita. Menee putket tukkoon saatana". Ja lavuaaria katsomalla 90% vanhemmista kuitenkin ne siinä pesee ja sitten munkaltaiset ilmeisesti tukkii kotinsa viemärit, kun käyttää niitä kotona pesussa.
 
vierailija
Mikä juttu se oikein on, että missään päiväkodissa ei saa pestä kuravaatteita siinä sille tarkoitetussa lavuaarissa? Meillä toinen päiväkoti menossa, mutta kun ystävien kanssa juttelee, niin se on vakiosääntö ihan joka päiväkodissa. Että rakennetaan hitto lavuaari oikein sitä varten ja sitten kymmenen kylttiä kieltämään, että "ethän VAIN pese kuravaatteita. Menee putket tukkoon saatana". Ja lavuaaria katsomalla 90% vanhemmista kuitenkin ne siinä pesee ja sitten munkaltaiset ilmeisesti tukkii kotinsa viemärit, kun käyttää niitä kotona pesussa.
Meidän esikoisen eskariaikaan päiväkodin siivooja pesi kuravaatteet niiden säilytykseen tarkoitetussa huoneessa, missä oli altaatkin. Luulisi noissa olevan viemäröintikin suunniteltu siihen sopivaksi, kun oli tuota varten suunniteltu. Ainakin laitoskeiyttiössä oli viemärissä suodatusämpäri, mistä joutui perunoiden multia ja kuorimössöä tyhjentelemään. Kakkosen aikaan ei enää noin hyvää palvelua ollut. Kuopuksen päiväkodissa ei edes mitään altaita ollut, kurikset piti aina kuskata kotiin pesuun.
 
r0s
Toivottavasti kurahousujen valmistus kielletään kokonaan ennenpitkää.

Tilalla toimii hyvin järki joka sanoo että maa on märkä, enpä istukaan sinne persiilleni. Silleen niinko isovanhemmillammekin vielä toimi.
 
vierailija
Toivottavasti kurahousujen valmistus kielletään kokonaan ennenpitkää.

Tilalla toimii hyvin järki joka sanoo että maa on märkä, enpä istukaan sinne persiilleni. Silleen niinko isovanhemmillammekin vielä toimi.
Niin ja eteläisessä Suomessa pidetään sitten lapset sisällä seuraavat puoli vuotta, kun on ulkona on käytännössä jatkuvasti märkää?

Minun mielestä kurahousut on yksi parhaimpia keksintöjä lasten vaatteiden osalta ja meilläkin paljon käytössä näin kurakaudella. En tajua, miksi jotkut saa siitäkin aikaiseksi jonkun ison ongelman.
 
r0s
Niin ja eteläisessä Suomessa pidetään sitten lapset sisällä seuraavat puoli vuotta, kun on ulkona on käytännössä jatkuvasti märkää?

Minun mielestä kurahousut on yksi parhaimpia keksintöjä lasten vaatteiden osalta ja meilläkin paljon käytössä näin kurakaudella. En tajua, miksi jotkut saa siitäkin aikaiseksi jonkun ison ongelman.

Ovat noi sukulpolvet, tuhannet sellaiset, ennen kuriksiakin talvesta selvinneet.

Mulle on samantekevää, miten muut lapsensa pukevat mutta sitä en tuu milloinkaan ymmärtämään että jollakulla ois oikeus käskeä toisia pukeutumaan epämiellyttäviin, hiostaviin, kankeisiin ällökuriksiin.
 
Toivottavasti kurahousujen valmistus kielletään kokonaan ennenpitkää.

Tilalla toimii hyvin järki joka sanoo että maa on märkä, enpä istukaan sinne persiilleni. Silleen niinko isovanhemmillammekin vielä toimi.
Eläs nyt. Terve lapsi on likainen, mutainen ja kylpee rapalammikossa onnensa kukkuloilla, eikä välitä vähääkään siitä kastuuko vaatteet vai ei. Niillä on lopun elämäänsä aikaa huolehtia lokatahraa farkun lahkeessa ja sitä, pysyykö tukka ojennuksessa pipon alla ja onko ripsarit ok.

Että ei muuta, kun kuravaatteet päälle ja ojaan istumaan ja tekemään mutasoppaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ovat noi sukulpolvet, tuhannet sellaiset, ennen kuriksiakin talvesta selvinneet.

Mulle on samantekevää, miten muut lapsensa pukevat mutta sitä en tuu milloinkaan ymmärtämään että jollakulla ois oikeus käskeä toisia pukeutumaan epämiellyttäviin, hiostaviin, kankeisiin ällökuriksiin.
On pärjätty ilman kännyköitä ja sähkövaloakin... Silti niitä käytetään nykyään, koska ne helpottaa elämää, samoin ne kurahousut!

Onkohan ällöys sinun korvien välissä? Ajattele, meillä vanhin on koululainen ja hänen ei ole enää pakko käyttää kurahousuja. Mutta kun menee pienempien sisarusten kanssa pihalle ja kysyn, että haluaako hänkin ne laittaa, niin yleensä haluaa. Haluaisiko, jos ne tuntuisi ällökankeilta?
 
Eläs nyt. Terve lapsi on likainen, mutainen ja kylpee rapalammikossa onnensa kukkuloilla, eikä välitä vähääkään siitä kastuuko vaatteet vai ei. Niillä on lopun elämäänsä aikaa huolehtia lokatahraa farkun lahkeessa ja sitä, pysyykö tukka ojennuksessa pipon alla ja onko ripsarit ok.

Että ei muuta, kun kuravaatteet päälle ja ojaan istumaan ja tekemään mutasoppaa.
Lapsuudessa ojat oli ihan mahtavia leikkipaikkoja, semmoset missä on 5-10 cm syvä virtaava vesi. :love: Mä oikein käskemällä käskin nuo muksut pienempänä ojaan.
 
r0s
On pärjätty ilman kännyköitä ja sähkövaloakin... Silti niitä käytetään nykyään, koska ne helpottaa elämää, samoin ne kurahousut!

Onkohan ällöys sinun korvien välissä? Ajattele, meillä vanhin on koululainen ja hänen ei ole enää pakko käyttää kurahousuja. Mutta kun menee pienempien sisarusten kanssa pihalle ja kysyn, että haluaako hänkin ne laittaa, niin yleensä haluaa. Haluaisiko, jos ne tuntuisi ällökankeilta?
Ajattele, mulla NUORINkin koululainen on jo yläasteella eikä yksikään oppinut tykkäämään kuriksista.

Mutta, toki täytyy huomioida, että meidän pihalta pääsi suoraan metsään ja kallioille ja tasamaatakin piisasi, eli ei ollut pakko juuttua istumaan lammikoihin.

Ja joo, keväällä kun tehtiin puroja jotta vesi pääsee veks pihalta, puin minäkin konttausikäisille kurikset.
 
Mä en kotona käyttänyt kuriksia noilla kuin harvoin, mut on ne kätevät silti.
Kaikki Reimatecit ei enää pidä vettä useamman pesun jälkeen.

Lisäksi monet vanhemmat arvostaa että lapset ei iltapäivällä päikystä hakiessa pistä auton penkkejä ihan kuraan, ja ole kuin joitain mutaveistoksia siellä Prismassa.

Nykyään on semmoista pehmeää muovia olevia kuriksia jotka ei oo kauheen jäykät. Kuumat ne tosin voi olla.
 
vierailija
Nykyään sadevaatemateriaalit ovat melkoisen pehmeitä ja mukavia päällä verrattuna aikaisempiin "peltitekeleisiin". Mieluummin sitä lapsensa vaatettaa keliin sopivilla varustuksilla jotta pääsee nauttimaan liikkumisen ja tekemisen riemusta kuin että värjöttelisi märissään.

Sitä jäin miettimään että miten te saatte sadevaatteisiin pukeutumisesta niin vaikeaa aikaiseksi? Meillä ei lapset ole kitisseet ollenkaan niiden käytöstä ja pukeutumisesta, tosin emme me vanhemmatkaan ole sadevaatteita valitelleet ja huokailleet niitä epämukaviksi.
 
r0s
Nykyään sadevaatemateriaalit ovat melkoisen pehmeitä ja mukavia päällä verrattuna aikaisempiin "peltitekeleisiin". Mieluummin sitä lapsensa vaatettaa keliin sopivilla varustuksilla jotta pääsee nauttimaan liikkumisen ja tekemisen riemusta kuin että värjöttelisi märissään.

Sitä jäin miettimään että miten te saatte sadevaatteisiin pukeutumisesta niin vaikeaa aikaiseksi? Meillä ei lapset ole kitisseet ollenkaan niiden käytöstä ja pukeutumisesta, tosin emme me vanhemmatkaan ole sadevaatteita valitelleet ja huokailleet niitä epämukaviksi.
Ehkä lapset vaan ovat erilaisia.

Me ollaan aina liikuttu paljon luonnossa ja totuttu epämukavuuksiinkin. Eivät nuo ole valittaneet vaikka ois vähän jostain jokin paikka märkä. Ja ehkäpä se onkin sit just se, että kun me mentiin pihalta veks ja käveltiin, kiipeiltiin, juostiinkin niin kuravaatteet haittasivat menoa. Tuli hiki.

Kai ny, jos istuu lätäkössä tunnin, ne kurapöksyt ovatkin tarpeen.
 
Ehkä lapset vaan ovat erilaisia.

Me ollaan aina liikuttu paljon luonnossa ja totuttu epämukavuuksiinkin. Eivät nuo ole valittaneet vaikka ois vähän jostain jokin paikka märkä. Ja ehkäpä se onkin sit just se, että kun me mentiin pihalta veks ja käveltiin, kiipeiltiin, juostiinkin niin kuravaatteet haittasivat menoa. Tuli hiki.

Kai ny, jos istuu lätäkössä tunnin, ne kurapöksyt ovatkin tarpeen.
Ei noi meidän pennut ole ikinä tykänneet laittaa kuravaatteita päälleen, mutta jos ovat lätäköissä halunneet leikkiä, niin silloin olen pakottanut kuravaatteet laittamaan.

Toinen lapsistani on mahdoton pukemisen kanssa. Kaikki mikä vähänkin kiristää tai tuntuu erilaiselle, on kerrassaan kammottavaa. Esim. sukan kärjessä olevat saumat ovat yksi murheenkryyni...

Metsässä kuravaatteet ovat enemmänkin haitaksi.
 

Yhteistyössä