välilihan hieronta

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja harmaillen, 07.05.2007.

1. harmaillen

harmaillen Vieras

Onko kukaan tehnyt tuota välilihan hierontaa ennen synnytystä? Millä aineilla teitte? Olisko jossain hyvät ohjeet siihen? Ja oliko kenties vaikutusta?

2. Pähkinä

Pähkinä Jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.12.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    tein itse viikosta 36 lähtien iltaisin ja ceridal-öljyllä. toivoin ettei tarvitsisi tehdä epparia mutta meillä synnytys oli niin nopea että eppari tehtiin eikä vain meinattu...mutta suosittelen, ei siinä ainakaan mitään menetä:)

3. Tiinuli

Tiinuli Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.12.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä sain tänään neuvolasta ohjeet välilihan öljyhierontaan.
    - Hieronta vie n. 10 min päivässä
    - Vaginaan viedään 1-2 sormea, 3-4 cm syvälle
    - Venytetään ensin 2 min alaspäin ja 2 min kummallekkin sivulle
    - Hieronta aloitetaan 34-35 raskausviikolla

Öljyksi suositeltiin Ceridal lipolotionia.

Itse en ole vielä kokeillut, mutta ajattelin kyllä aloittaa kunhan viikkoja tulee vielä muutama lisää.

4. likka -90

likka -90 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.01.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä ei oo neuvolassa mittään tuommosta puhuttu :eek:

5. taustalla

taustalla Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.05.2004
    Saadut tykkäykset:
    1
    tota...miten sitten toi yhdyntä sujuu kun välilihaa venytelty..?

6. Harmaa

Harmaa Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.08.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    \
    hei haloo :whistle: :whistle:
    eikö paikat synnytyksessä joka tapauksessa veny! :LOL: :LOL:

7. harmaillen

harmaillen Vieras

joissain paikoissahan on sanottu, että välilihan hieronnan voi tehdä myös vaikka oliivi- tai auringonkukka öljyllä.

ei mullekaan siitä ole neuvolassa mitään puhuttu, mutta ajattelin ens kerralla kysästä. mulla viikkoja sen verran että pitäs varmaan alottaa, jos aikoo ylipäätään alottaa. mutta käsittääkseni pitäis jaksaa joka päivä venyttää...

8. henkka81

henkka81 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.12.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    oon itekki miettiny,et oisko siitä hieronnasta loppujen lopuks mitään hyötyä....eikö kellään todellakaan oo kokemusta siis ettei ois paikat sen rasvauksen jälkeen revenny tai jotain???
    ceridal kuulemma hyvää siihen ja sit vie weledan öljy...eli tämä.......

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_56&products_id=353

9. kesätuuli

kesätuuli Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täh? Häh? Apua! Kääk! Ikinä en ole moisesta mitään kuullut. Onkohan yleistä? Olenko ainoa tietämätön?!? En ole missään vaiheessa ajatellut, että voisin itse etukäteen jotenkin ehkäistä välilihan leikkaamista / repeämistä.

10. milana

milana Jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin tuota weledan öljyä ja siinä luki jotai että 3-4kertaa viikossa.. Ennoo vielä kokeillu kun noita viikkoja on vielä turhan vähän :)

milana ja iita-aatu 27+4 (ultra 28+2)

11. hieronnasta

hieronnasta Vieras

Itse ainakin olen ajatellut tuota välilihan hierontaa alkaa "harrastamaan" loppuraskaudesta. Nyt viikkoja vasta kasassa 14+4. Eräs ystäväni kertoi minulle tuosta, he olivat miehensä kanssa aloittaneet hieronnan 2 kk ennen synnytystä. Muistaakseni melkein joka ilta kannattaa tehdä. Kokemus oli ystävälleni ainakin tosi positiivinen. Hänelle synnyts oli ensimmäinen ja ihan pikkuriikkisen vain repesi synnytyksessä, eli yksi tikki tuli. Tuskinpa hieronnasta ainakaan haittaa on.

Itseäni ainakin kauhistuttaa, jos repeämät ulottuisivat lihaksiin asti. Pelottaa, että miten sellaiset isot ja pahat repeämät parantuvat. Siis varmaan se nahka paranee, mutta miten ne revenneet lihakset paranevat...? :/

12. NiiN

NiiN Jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.06.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    jostain luin että on tutkittu että huomattavasti vähemmän tulee repeämiä ja leikkauksia kun on hironut välilihaa päivittäin vk. 34-35 lähtien.

mulle ei oo puhuttu neuvolassa, mutta useassa esitteessä ja tieto vihkosissa siitä on mainittu.

Laittakaa googleen välilihan hieronta niin sieltä saa tietoa ja niistä tutkimuksista juttua.

Tänään hain apteekista sitä C alkavaa joku C***** intime =)
    ei muista nimee. Makso vähä päälle 6 ?eli ei tosiaan paljoon.

13. öljysin

öljysin Vieras

Minä hieroin tai lähinnä öljysin välilihaa esikoista odottaessa. En erikoisesti kyllä venytellyt enkä työntänyt sormia sisälle, mutta lähinnä öljysin joka päivä välilihaa ceridal intimellä. Aloitin muistaakseni jossain viikolla 34 tai sinnepäin. Lapsi oli 4020 g painava enkä revennyt yhtään eikä tullut tikin tikkiä. En sitten tiedä auttoiko rasvaus vai joku muu. Synnytin ilman puudutuksia ja puoli-istuvassa asennossa.

Aion ehdottomasti öljytä välilihaa myös tässä raskaudessa. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

14. NiiN

NiiN Jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.06.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    juu ja ei se mihinkän veny että kyllä se rakastellessa tuntuu ettei vaan tuulessa lepata =)

Lähinnä tulee kimmoisampi ja joustavampi.

Noita lihaksia kannattaa reenata koska se vaikuttaa nautintoon ja virtsan karkailuun jne. ja tietysti on hyötyö synnytyksessä sekä palautumisessa kun on lihakset kunnos.

ei muutaku jumppaamaan ja hieromaan ;)

15. taustalla

taustalla Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.05.2004
    Saadut tykkäykset:
    1
    voi kun joku olisi mulle kertonut tästä pari vuotta sitten, synnytyksessä kolmannen asteen repeämä (eli p.suoleen asti) ja nyt varmaan sektio edessä, ajatuskin että nyt alkaisin alapäätä hieromaan tai venyttelemään kauhistuttaa ja suorastaan oksettaa :x eli kun joku kauhisteli lihakseen ulottuvia repeämiä ja niiden paranemista niin voin sanoa että kahden vuoden jälkeen on paraneminen vasta alussa.

16. MM-

MM- Vieras

Intiimihyllyn Ceridal intime ja Ceridal lipolotion on tismalleen sama tuote, eli kannattaa perusvoidehyllystä ostaa Ceridal!

http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

17. Piipa75

Piipa75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.02.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Myös minä kuulin siskoltani, joka on synnyttänyt lyhyellä aikavälillä kolme lasta, että ceridalilla rasvailu kannattaa. Hän rasvaili n. viikolta 35 asti päivittäin eikä revennyt yhtään. Oli kuulemma monta tuttuakin, jotka olivat näin tehneet eivätkä olleet revenneet, vaikka aiemmissa synnytyksissä repeämiä oli tullut.

Eli minä aion kyllä rasvailla. :)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen